Vi som pluggar del VII

Deadline för grupphandledning nu kl 9, jag försöker få ihop så mycket som möjligt tills dess. Väl medveten om att jag ligger långt efter i dagsläget (att jag har 20-25 sidor redo kl 9? inte ens nästan... :o) men det vet min handledare om och jag kan hur som helst inte göra något annat än att försöka ta mig tillbaka på banan och komma ikapp så gott det går. Känns såklart både jobbigt och lite pinsamt att inte ligga i fas med resten av gruppen, men men! Återstår att se om jag hinner klart till januari, men jag ska göra mitt bästa :up:

En tung sten har lättat från det här här hjärtat 🫶 Efter mycket strul förra vfun har jag nu imorgon avklarat omvfun. Vet att jag är godkänd redan då min handledare talade om det i fredags. Nu är det bara två hela dagar kvar, idag är dessutom studiedag så får hänga med på annat en i barngrupp.

Jag har en fundering som jag tror att många här kanske kan relatera till.

Jag har som många vet häst. Häst + studier i denna ekonomi har visat sig lite knepigare än jag hade räknat med. Jag har därför sökt ett deltidsjobb.

Jobbet är från 17-08. Så tiden krockar aldrig med skolan.
Men jag är osäker på hur pass mycket man verkligen orkar samtidigt som man studerar?
Tänk nu på att jag är 35 och ingen ungdom.

Jag kommer få veta mer om jobbet på intervju på fredag. Min förhoppning är att passen är så pass långa som det ser ut i annonsen, och att det är betald tid. Då tänker jag att jag kan jobba 2-4 pass/månad och hamna innanför CSNs fribelopp och förhoppningsvis inte ta ut mig totalt. Och ha lagom mycket månad kvar i slutet av pengarna ;)

Höstterminen blir knepigare eftersom i princip hela sommaren kommer räknas in på höstterminens period. Riktigt trisst att CSN räknar in även sommarjobb i vad man får tjäna när man studerar.

4E5FD503-E174-4F04-8214-F4A165F09EA6.webp

Lite å göra i vår då :eek:

Har bestämt mig för att det är full fart nu och fram till den 2 januari Då lämnar jag in uppsatsen så får det bära eller brista och sen seminarium mitten av januari. . Bara att sätta fokus på att nummer ett är uppsatsen nuoch fram till dess. Så har det ju i och för sig varit inågra veckor redan men nu djäklar ska jag ösa allt jag har. :crazy::crazy:

En kompis ringde förut. Han är programmerare. Jag började prata om att jag tycker att det är så tråkigt att det är så pass svårt att få jobb inom det området jag studerar inom (Biologi, etologi, djurskydd osv osv). Han sa att han kunde fixa jobb till mig efter en tremånaders kurs om jag ville.

Och jag är så trött på detta problem att jag faktiskt sa till honom att skicka lite information om programmering. Så vi får se vart detta slutar. Lär inte bli något - men det är ändå kul att prova något annat.

Tagit ledigt idag och skrivit på uppsatsen ska gå och träna nu och fortsätta sen. Är sista dagen idag att lämna in för sista handledningen känner bara hjälp ska jag klara mig själv sen......:eek:O_o

Skrev tenta igår och är inget vidare nöjd med hur det gick :( Eller jo, innehållet på det jag skrev är jag nöjd med men jag hann ju bara med hälften av frågorna :banghead: Får nog bli att ansöka om anpassad tentamen igen. Tycker det är svårt att bedöma mina egna förutsättningar när mina kognitiva förmågor skiftar så väldigt. Nåväl, får glädja mig åt att satslogiken är oväntat kul :up:

Jag har en fundering som jag tror att många här kanske kan relatera till.

Jag har som många vet häst. Häst + studier i denna ekonomi har visat sig lite knepigare än jag hade räknat med. Jag har därför sökt ett deltidsjobb.

Jobbet är från 17-08. Så tiden krockar aldrig med skolan.
Men jag är osäker på hur pass mycket man verkligen orkar samtidigt som man studerar?
Tänk nu på att jag är 35 och ingen ungdom.

Jag kommer få veta mer om jobbet på intervju på fredag. Min förhoppning är att passen är så pass långa som det ser ut i annonsen, och att det är betald tid. Då tänker jag att jag kan jobba 2-4 pass/månad och hamna innanför CSNs fribelopp och förhoppningsvis inte ta ut mig totalt. Och ha lagom mycket månad kvar i slutet av pengarna ;)

Höstterminen blir knepigare eftersom i princip hela sommaren kommer räknas in på höstterminens period. Riktigt trisst att CSN räknar in även sommarjobb i vad man får tjäna när man studerar.

Jag tror det beror mycket på hur passen ligger i förhållande till hur mycket du har i skolan efter en jobbnatt. Sen beror det väl också på hur bra du fixar nattjobb en del tolererar det bra andra mindre bra. Själv orkar jag inte så mycket mer än heltid nuförtiden men 2 pass i månaden låter inte orimligt mycket iallafall. Du kan ju om du får jobbet (eller du kanske fått besked nu?) att börja med två pass i månaden om det är möjligt?

Jag tror det beror mycket på hur passen ligger i förhållande till hur mycket du har i skolan efter en jobbnatt. Sen beror det väl också på hur bra du fixar nattjobb en del tolererar det bra andra mindre bra. Själv orkar jag inte så mycket mer än heltid nuförtiden men 2 pass i månaden låter inte orimligt mycket iallafall. Du kan ju om du får jobbet (eller du kanske fått besked nu?) att börja med två pass i månaden om det är möjligt?
De ville inte ge mig mer än 130 kr i timmen, jag vill ha minst 140 sa jag. Så vi får se om de vill ha mig eller inte.
Jag har jobbat natt tidigare. Och sagt ALDRIG IGEN. Men vad gör man när man är desperat? Man får ta det som erbjuds.

Jag försöker få ihop så mycket som möjligt inför nästa veckas handledning. Hjälp vad allt tar mycket längre tid än jag tror. När jag väl vet vad jag ska skriva går det snabbt, men det är ju när jag ska vela och fundera fram och tillbaka som tiden rinner iväg. Jag har så lätt för att bli helt låst, det är prestationsångesten tror jag... Jag vill inte göra fel så då gör jag ingenting alls istället :banghead: Önskar mig en 'skriv bara skriv!'-mentalitet i julklapp :angel:

Jag försöker få ihop så mycket som möjligt inför nästa veckas handledning. Hjälp vad allt tar mycket längre tid än jag tror. När jag väl vet vad jag ska skriva går det snabbt, men det är ju när jag ska vela och fundera fram och tillbaka som tiden rinner iväg. Jag har så lätt för att bli helt låst, det är prestationsångesten tror jag... Jag vill inte göra fel så då gör jag ingenting alls istället :banghead: Önskar mig en 'skriv bara skriv!'-mentalitet i julklapp :angel:

Vad tror du om att skriva ner allt du tänker på och sen i dialog med handledare sålla? Det är ju en process med att skriva uppsats och jag är just nu i fasen med att plocka bort text i uppsatsen. Ibland när man skrivit ner allt man tänker på så kan man låta det det ligga till nästa dag och sen blir det lättare att få syn på vad som är bra att ha med och inte.

Ett annat tips är att får du en blockering på någon del av uppsatsen så gå över och skriv på någon annan del av uppsatsen så länge.

Senast ändrad:
Jag använde anteckningsfunktionen friskt! Så fort jag var osäker på något så gjorde jag en anteckning så kunde jag gå igenom dem med handledaren sen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar