Vi som pluggar del VII

Det är officiellt jag har valt bort Habermas till förmån för Buschmans tolkning av public sphere som är mycket mer sentida och modern. Känner faktiskt väldigt stor lättnad över detta. :) Dessutom kopplar han det till folkbibliotek på ett sätt som jag tror verkligen blir användbart i min uppsats. Kommer beröra Habermas i inledningen då han ju faktiskt utvecklade teroin från början men inte mer än så.

Har kodat tidningsartiklar i 7 timmar idag känns bra. Har sju artiklar kvar och dem tänker jag ta tag i imorgon. Har bra ideer om hur jag ska gå vidare med att göra underkategorier också har skrivit ner dem så jag inte glömmer bort till imorgon.

Känner att min teoribildning i uppsatsen är tunn men har iallafall fått ner något i skrift. Har handledning nästa vecka får diskutera med dem då. Jag ska iallafall sätta igång med analys imorgon.

Jag har inlämning inför nästa handledningstillfälle imorgon och jag känner att jag tyvärr ligger rätt ordentligt efter, livet kom emellan osv, men då får det vara så! Ska jobba på så gott det går ikväll och imorgon innan deadline och helt enkelt skicka in det jag har. Känner mig hoppfull att jag kan jobba ikapp, även fast det såklart kommer bli tufft.

Jag har inlämning inför nästa handledningstillfälle imorgon och jag känner att jag tyvärr ligger rätt ordentligt efter, livet kom emellan osv, men då får det vara så! Ska jobba på så gott det går ikväll och imorgon innan deadline och helt enkelt skicka in det jag har. Känner mig hoppfull att jag kan jobba ikapp, även fast det såklart kommer bli tufft.
Jag sitter också och jobbar ikapp. Just nu ska vi skriva enkla typ wikipediaartiklar. Hjälp vad det är svårt! Speciellt att hålla språket enkelt och inte för mycket fackspråk.

Jag förstår dig har också inlämning imorgon till nästa handledning på fredag. Börjat fundera på om jag ska gå upp i mars istället för i januari. Sjuk i flera veckor var inte bra för uppsatsen känner jag. Känner just nu att jag inte mår mentalt och fysiskt bra av stressen för uppsatsen.

Jag förstår dig har också inlämning imorgon till nästa handledning på fredag. Börjat fundera på om jag ska gå upp i mars istället för i januari. Sjuk i flera veckor var inte bra för uppsatsen känner jag. Känner just nu att jag inte mår mentalt och fysiskt bra av stressen för uppsatsen.
Exakt så jag känner också! Ska ge det ett försök att hinna bli klar till januari, men det känns minst sagt tufft

Jag missade såklart deadlinen imorse, är fortfarande så sjuk så var helt utslagen och hann inte få ihop något. Känns helt jävla hopplöst just nu. Missade första grupphandledningen pga sjukdom och missar nu även denna veckas individuella handledning. Ska väl försöka pinna på och få ihop något antar jag

Jag missade såklart deadlinen imorse, är fortfarande så sjuk så var helt utslagen och hann inte få ihop något. Känns helt jävla hopplöst just nu. Missade första grupphandledningen pga sjukdom och missar nu även denna veckas individuella handledning. Ska väl försöka pinna på och få ihop något antar jag

Fast sjukdom kan väl ändå göra så att de erbjuder en annan tid för handledning? Så har det varit för oss iallafall även utan läkarintyg om det varit kortare sjukdomstid. Verkar jättedåligt annars. Har du kontaktat skolan?

Jag har åtminstone tidigare fått flytta min handledning när jag blivit sjuk. När jag skrev min D-uppsats fick jag lunginflammation och blev t.om tvungen att flytta mitt seminarium. Även det löste sig, ansvarig professor fixade om schemat lite.

Om man i övrigt skött sig och följt deadlines är min erfarenhet att det brukar gå att komma överens det fåtal gånger man faktiskt blivit sjuk och behöver lite undantagslösningar.

För egen del: jag hade världens tur: blev godkänt i tentan jag skrev om för ett tag sedan. Fick inte ens jättedåligt betyg. Sån lättnad!

Mitt exjobb börjar bli färdigt, alla delar är på plats nu och det är bara lite justeringar kvar. Ska lämna in hela till handledaren nu på torsdag så hon får läsa igenom det inför vår deadline nästa torsdag. Då ska arbetet vara i princip färdigt och lämnas in till examinator, som sen meddelar om man är redo för redovisning i januari.

Kört fast lite i min uppsats känner jag har fortfarande lite problem med teorin. Känns så djäkla tungt nu också fyra veckor kvar till inlämning och jag känner att det bara tar emot varje gång jag sätter mig med den. Jag är så trött nu och det är bara mörkt och allt känns motigt liksom. Måste försöka hitta inspiration och ork att få klart den nu för så mycket är det inte kvar på den. Men känns så djäkla tungt. :arghh:

Hur gick det förresten @Tokyo fick du flytta handledningstillfället?

Kört fast lite i min uppsats känner jag har fortfarande lite problem med teorin. Känns så djäkla tungt nu också fyra veckor kvar till inlämning och jag känner att det bara tar emot varje gång jag sätter mig med den. Jag är så trött nu och det är bara mörkt och allt känns motigt liksom. Måste försöka hitta inspiration och ork att få klart den nu för så mycket är det inte kvar på den. Men känns så djäkla tungt. :arghh:

Hur gick det förresten @Tokyo fick du flytta handledningstillfället?

Jo vi ska försöka få till ett möte över zoom innan jul :up:

Jag är klar! Höll på att totalt avlida och sov knappt alls på två månader, ofta uppe till midnatt för att försöka hinna ikapp med pappersarbete och sen uppe vid fem igen :yuck: Lärarkvalificering på distans och de kräver så sjukt mycket detaljerad dokumentation som bevis för att du är bra nog att det var totalt omöjligt att få allt gjort på en rimlig tid (lektionsplaneringarna med utvärdering man ska skriva tar liksom längre än att egentligen planera eller utföra lektionen:meh:). De två första veckorna hade vi inte wifi på skolan heller så det var stört omöjligt att planera något under arbetstid, sen var jag sjuk två veckor i mitten )men jobbade ändå).

Men inskickat blev det! Och de två uppsatserna med (en forskningsuppsats och en om theory of learning) fast jag höll på att missa deadline med den sista, skrev den på en dag för att jag total kraschade dagen innan och sov hela dagen :o. Vaknade 2:30 på Söndag morgon med deadline vid midnatt Söndag men fick in den tid. Kvaliteten blev väl sådär tyvärr. Hade ju tänkt skriva den på lördagen så jag kunde korrektur läsa på Söndagen.

Skickade in det allra sista dokumentet vid 11 på Måndagen den 21:a November och tänkte, fasiken vad skönt, för första gången på väldigt många månader kan jag hänga mer med vänner och inte ha det här hängandes över mig. Fyra timmar senare blev vi tillsagda att skicka hem eleverna och att skolan skulle vara online dagen efter pga covid utbrott. :down:

Så istället för att hänga med vänner är jag nu hemma, ibland instängd i min compound, och får kämpa med online lektioner och tristess istället! Har stickat en del och känner mig ändå nöjd över att jag slapp plågas med det praktiska momentet med kursen under online veckor den här gången.

Slutbetyg får jag förhoppningsvis före jul! Jag hoppas på att vi får certifikatet snabbt så jag får min löneförhöjning :rofl:

Lycka till alla andra som har inlämningsdatum snart!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar