Jag är klar! Höll på att totalt avlida och sov knappt alls på två månader, ofta uppe till midnatt för att försöka hinna ikapp med pappersarbete och sen uppe vid fem igen
Lärarkvalificering på distans och de kräver så sjukt mycket detaljerad dokumentation som bevis för att du är bra nog att det var totalt omöjligt att få allt gjort på en rimlig tid (lektionsplaneringarna med utvärdering man ska skriva tar liksom längre än att egentligen planera eller utföra lektionen
). De två första veckorna hade vi inte wifi på skolan heller så det var stört omöjligt att planera något under arbetstid, sen var jag sjuk två veckor i mitten )men jobbade ändå).
Men inskickat blev det! Och de två uppsatserna med (en forskningsuppsats och en om theory of learning) fast jag höll på att missa deadline med den sista, skrev den på en dag för att jag total kraschade dagen innan och sov hela dagen
. Vaknade 2:30 på Söndag morgon med deadline vid midnatt Söndag men fick in den tid. Kvaliteten blev väl sådär tyvärr. Hade ju tänkt skriva den på lördagen så jag kunde korrektur läsa på Söndagen.
Skickade in det allra sista dokumentet vid 11 på Måndagen den 21:a November och tänkte, fasiken vad skönt, för första gången på väldigt många månader kan jag hänga mer med vänner och inte ha det här hängandes över mig. Fyra timmar senare blev vi tillsagda att skicka hem eleverna och att skolan skulle vara online dagen efter pga covid utbrott.
Så istället för att hänga med vänner är jag nu hemma, ibland instängd i min compound, och får kämpa med online lektioner och tristess istället! Har stickat en del och känner mig ändå nöjd över att jag slapp plågas med det praktiska momentet med kursen under online veckor den här gången.
Slutbetyg får jag förhoppningsvis före jul! Jag hoppas på att vi får certifikatet snabbt så jag får min löneförhöjning
Lycka till alla andra som har inlämningsdatum snart!