Vi som pluggar del VII

Valde att köpa en plagiatkontroll på scribbr för uppsatsen. Även om jag inte medvetet plagierat något eller utelämnat referenser så ville jag försäkra mig om att jag inte oavsiktligt gjort något tokigt. Upptäckte ett citat från en bok jag använt som var citerad i en annan uppsats. Där hade jag missat att jag citerat så lite hjälpsamt var det ändå.

Ja jag klockar tid och kör belöning för att peppa mig själv. Däremot min belöning med en timmes skogspromenad visade sig inte vara helt genomtänkt när det regnar :rofl:

Kan vara bra att ha alternativa belöningar för regniga dagar kanske :D På måndag efter jag lämat in så ska jag unna mig en riktigt god lunch. Vi har inlämningstid mitt på dagen men kommer lämna in ett ex på morgonen. Sen korrekturläsa. Går att lämna in flera gånger. Men vill inte riskera att något strular som att internet går ner eller liknande så gör en inlämning i god tid.

Verkligen, det är de där detaljerna som jag sliter med. Det enda jag har kvar är att justera ett ordval gällande få eller fåtal möjlighete, justera alla sidor i innehållsförteckningen, ändra det engelska abstrakta. Kommer ta några timmar till idag men sen ska den skickas in :banana:

Heja dig grymt jobbat! ! 🙂😄 Jag ska sitta några timmar idag så har min sambo lovat att läsa igenom den och kolla språket imorgon. Kan vara bra att undvika språkmisstag som är slarv för jag inte ser det själv.

Jag har kämpat och kämpat men jag inser att jag inte kommer hinna klart inför morgondagens deadline, det går helt enkelt inte. Vad sjutton gör man nu? Maila handledaren förstås! Känner mig som världens failure, vill bara gråta och gömma mig. Hur kommer man över känslan av att vara värdelös när det blir så här? :cry:

Jag har kämpat och kämpat men jag inser att jag inte kommer hinna klart inför morgondagens deadline, det går helt enkelt inte. Vad sjutton gör man nu? Maila handledaren förstås! Känner mig som världens failure, vill bara gråta och gömma mig. Hur kommer man över känslan av att vara värdelös när det blir så här? :cry:
Du är "bara" mänsklig. Jag förstår att det känns jättetungt just nu, men det kommer lösa sig!

En kursare till dig som du har pluggat ihop med berättar att hen har kämpat som en gris med sin uppsats. Kämpat, kämpat och kämpat. Men hen kommer ändå inte bli klar i tid och sitter och gråter när hen ringer dig och behöver stöd.

Är din första tanke att människan är värdelös?

Givetvis inte. Ibland går det bara inte så fort som vi skulle vilja. Det är ok att vara ledsen över det. Men värdelös är man inte för det. Kanske har man bara ställt för höga krav på sig själv? Kanske har det hänt något i livet som inte gick att förutse? Kanske behöver man planera bättre i början? Kanske går det att lära något av situationen? Eller så är det kanske bara otur just nu?
Att du skulle vara värdelös finns liksom inte ens med på min lista över möjliga orsaker. Men det är ok att känna så ett litet tag, så länge du har i bakhuvudet att det faktiskt inte är sant.

Enda personen jag skulle tänka det om är den där människan som köpte en kandidatuppsats, inte fick godkänt och sedan väljer att försöka reklamera uppsatsen.

Rent praktiskt så siktar man på nästa datum och ändrar sin planering.
Känslomässigt har jag full förståelse för att det är tufft, och det kan ta tid innan det går över. Du är inte värdelös, och skulle säkerligen inte tycka det om någon annan som befinner sig i en liknande situation.

Nu kan jag se fram emot seminarium den 12 januari. Uppsatsen är nu inlämnad och klar, känns läskigt med seminarium men det ska man väl klara. Vi har fått ett preliminärt seminarieschema och det är fyra uppsatser i varje seminarium så det känns ändå helt ok. Jag är först ut i vårt seminarim vilket bara känns skönt att få det gjort liksom sen opponerar jag efter lunch. Känns väldigt skönt mot om det hade varit den omvända ordningen. Hoppas det inte blir några ändringar i den ordningen nu,det är ett preliminärt schema, det helt fastlagda skulle läggas ut imorgon.

@Tokyo jag är helt övertygad om att du har gjort ditt allra bästa alltså är du inte värdelös. Jag förstår att det känns jättetufft och tungt men du är absolut inte värdelös. :heart

Nu kan jag se fram emot seminarium den 12 januari. Uppsatsen är nu inlämnad och klar, känns läskigt med seminarium men det ska man väl klara. Vi har fått ett preliminärt seminarieschema och det är fyra uppsatser i varje seminarium så det känns ändå helt ok. Jag är först ut i vårt seminarim vilket bara känns skönt att få det gjort liksom sen opponerar jag efter lunch. Känns väldigt skönt mot om det hade varit den omvända ordningen. Hoppas det inte blir några ändringar i den ordningen nu,det är ett preliminärt schema, det helt fastlagda skulle läggas ut imorgon.

@Tokyo jag är helt övertygad om att du har gjort ditt allra bästa alltså är du inte värdelös. Jag förstår att det känns jättetufft och tungt men du är absolut inte värdelös. :heart

Lycka till! :)

Jag redovisar den 10:e och har opponeringen den 11:e (de har schemalagd så att man måste komma båda dagarna). Tycker också det är skönt att få ha min egen presentation först.

Registrerat mig på uppsatskursen 😱

Och måste bestämma mig för vad jag ska skriva om till den 16e tror jag. Har förra terminens sista tenta imorgon, sen ska jag gräva lite efter studier inom två områden jag kan tänka mig, kanske. Om det är de lärare som är listade på kursen som är aktuella som handledare så är jag lättad, har bara goda erfarenheter än så länge av de jag har haft i andra kurser.

Fick 70% på den sista inlämningen också så det verkar bli högsta betyg på hela utbildningen :banana:

En av de negativa kommentarerna på den sista ”för många referenser”, eh vad? :rofl::rofl::rofl::rofl: Jag tyckte jag inte hade läst tillräckligt men ok.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 675
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar