Vi som pluggar del VII

Kursen jag läser nu tar knäcken på mig. Helt slut och behöver lägga otroligt mycket mer tid än vad som är schemalagt. Värsta är att jag inte bara kan paketera kunskaperna längst bak i hjärnan och leva vidare. Jag måste underhålla detta annars kommer jag inte komma ihåg något alls när jag ska använda detta efter examen. 😮‍💨

Ger snart upp uppsatsen helt, känns helt omöjligt att få till det bra med så oklara direktiv från examinatorn :cry: Jag sliter mitt hår verkligen men jag kan inte få ihop det just nu alls.....:(:(:(:( Fick bara svaret att jag kan bara på peka på vilka områden du ska jobba med det är din uppgift att få fram en färdig text. Jag känner bara för att kasta uppsatsen åt helvete just nu och skita i det här för jag kommer inte få ihop det ändå.

Vill bara säga att jag vet hur det känns (det var förvisso ”bara” b-uppsatsen, har kandidatuppsatsen nu i vår :sleep:) :heart. Aldrig mått så piss som jag gjorde när jag skrev den, vägrar öppna dokumentet sedan den blev godkänd. Ibland känns det så oseriöst och ovetenskapligt att handledare och examinatorer kan ha sååå olika åsikter kring hur saker ska göras. Man blir ju helt uppgiven. Usch, blir irriterad bara av att tänka på det. Hoppas det löser sig för dig! Skickar styrka åt ditt håll!

Jag har tagit mig igenom del 1 på 15 hp poäng i Specialpedagog grundkurs A. Vi påbörjade del 2 igår. Så vi kör två dagar zoom, föreläsningar och annat. Man är rätt mosad vid det här laget 😂

Ger snart upp uppsatsen helt, känns helt omöjligt att få till det bra med så oklara direktiv från examinatorn :cry: Jag sliter mitt hår verkligen men jag kan inte få ihop det just nu alls.....:(:(:(:( Fick bara svaret att jag kan bara på peka på vilka områden du ska jobba med det är din uppgift att få fram en färdig text. Jag känner bara för att kasta uppsatsen åt helvete just nu och skita i det här för jag kommer inte få ihop det ändå.

Vad säger handledaren? Det är ju rimligt att handledaren fångar upp en underkänd uppsats direkt så att studenten får stöttning.

Har du något grepp om vad examinatorn tycker är ”fel” eller otillräckligt med de områden du behöver bearbeta?

I samma sekund som läraren lämnade slutuppgiften till oss och sa trevlig helg så fick jag en blackout. Har gjort världens tydligaste manual i ämnet men jag har ändå startat om uppgiften ca 10 gånger. Ska snart sitta med en kursare iaf så förhoppningsvis kommer jag vidare.

Vad säger handledaren? Det är ju rimligt att handledaren fångar upp en underkänd uppsats direkt så att studenten får stöttning.

Har du något grepp om vad examinatorn tycker är ”fel” eller otillräckligt med de områden du behöver bearbeta?

När min uppsats underkändes så fick jag tips att kontakta handledaren. Han svarade kort att han lägger sig inte i en kollegas bedömning utan att jag får ta allt med examinatorn.

När min uppsats underkändes så fick jag tips att kontakta handledaren. Han svarade kort att han lägger sig inte i en kollegas bedömning utan att jag får ta allt med examinatorn.

Jösses, vilket svar från handledaren. Det är ju inte examinatorns roll att guida studenten vidare - utan just handledarens roll.

Handledaren har jag överhuvudtaget inte hört något ifrån, skickade meddelande till handledaren men jag har inte hört något. Kursansvariga har heller inte besvarat några frågor som jag ställt.

Har nu anlitat en coach privat som har gett mig kommentarer på uppsatsen och kunnat peka ut problemområden som finns i uppsatsen på ett väldigt tydligt sätt. Det har gett mer än vad handledning har gett totalt och gör nog att jag kommer att lösa detta om jag blir frisk vill säga har feber och förkylning.

Coachen har också hjälpt mig med förståelsen av det som examinator påpekar. Men egentligen tycker jag inte det är ok att man ska betala privat för att få adekvat hjälp. Jag är privilegierad ekonomiskt att jag kan göra detta men det är ju inte alla som kan. Men egentligen är det ju skolans roll.

Handledaren har jag överhuvudtaget inte hört något ifrån, skickade meddelande till handledaren men jag har inte hört något. Kursansvariga har heller inte besvarat några frågor som jag ställt.

Har nu anlitat en coach privat som har gett mig kommentarer på uppsatsen och kunnat peka ut problemområden som finns i uppsatsen på ett väldigt tydligt sätt. Det har gett mer än vad handledning har gett totalt och gör nog att jag kommer att lösa detta om jag blir frisk vill säga har feber och förkylning.

Coachen har också hjälpt mig med förståelsen av det som examinator påpekar. Men egentligen tycker jag inte det är ok att man ska betala privat för att få adekvat hjälp. Jag är privilegierad ekonomiskt att jag kan göra detta men det är ju inte alla som kan. Men egentligen är det ju skolans roll.
Får man fråga vad det kostar?

Har själv ofta svårt att förstå kommentarerna jag får så känner att det kan vara bra att ha i bakhuvudet att det går att köpa sig hjälp.

Det är ju helt absurt. Är du registrerad på kursen och det inte står något om begränsat antal timmar i kursplanen har du rätt till handledning.

Det gjorde jag med till slut när jag inte fick gehör från universitetet. Tjänsten var dyr men fördelen är att det bara är förslag på ändringar, iaf i mitt fall, vilket gör att det är jag som skriver texten utifrån en "handledares" råd.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 673
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 077
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.