Jag vet inte vad jag ska skriva om.
Jag lämnade en plan a och en plan b.
Plan a går att vinkla lite olika. Vi får se vad det landar i.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte vad jag ska skriva om.
Ger snart upp uppsatsen helt, känns helt omöjligt att få till det bra med så oklara direktiv från examinatorn Jag sliter mitt hår verkligen men jag kan inte få ihop det just nu alls..... Fick bara svaret att jag kan bara på peka på vilka områden du ska jobba med det är din uppgift att få fram en färdig text. Jag känner bara för att kasta uppsatsen åt helvete just nu och skita i det här för jag kommer inte få ihop det ändå.
Jag lämnade en plan a och en plan b.
Plan a går att vinkla lite olika. Vi får se vad det landar i.
Hoppas att du får svar snart!Men nu vill jag ju att de ska vara klara med fördelningen av handledare! Vi är ju bara 18 st som ska skriva.
Ger snart upp uppsatsen helt, känns helt omöjligt att få till det bra med så oklara direktiv från examinatorn Jag sliter mitt hår verkligen men jag kan inte få ihop det just nu alls..... Fick bara svaret att jag kan bara på peka på vilka områden du ska jobba med det är din uppgift att få fram en färdig text. Jag känner bara för att kasta uppsatsen åt helvete just nu och skita i det här för jag kommer inte få ihop det ändå.
Vad säger handledaren? Det är ju rimligt att handledaren fångar upp en underkänd uppsats direkt så att studenten får stöttning.
Har du något grepp om vad examinatorn tycker är ”fel” eller otillräckligt med de områden du behöver bearbeta?
När min uppsats underkändes så fick jag tips att kontakta handledaren. Han svarade kort att han lägger sig inte i en kollegas bedömning utan att jag får ta allt med examinatorn.
Vad säger handledaren? Det är ju rimligt att handledaren fångar upp en underkänd uppsats direkt så att studenten får stöttning.
Har du något grepp om vad examinatorn tycker är ”fel” eller otillräckligt med de områden du behöver bearbeta?
Får man fråga vad det kostar?Handledaren har jag överhuvudtaget inte hört något ifrån, skickade meddelande till handledaren men jag har inte hört något. Kursansvariga har heller inte besvarat några frågor som jag ställt.
Har nu anlitat en coach privat som har gett mig kommentarer på uppsatsen och kunnat peka ut problemområden som finns i uppsatsen på ett väldigt tydligt sätt. Det har gett mer än vad handledning har gett totalt och gör nog att jag kommer att lösa detta om jag blir frisk vill säga har feber och förkylning.
Coachen har också hjälpt mig med förståelsen av det som examinator påpekar. Men egentligen tycker jag inte det är ok att man ska betala privat för att få adekvat hjälp. Jag är privilegierad ekonomiskt att jag kan göra detta men det är ju inte alla som kan. Men egentligen är det ju skolans roll.
Får man fråga vad det kostar?
Har själv ofta svårt att förstå kommentarerna jag får så känner att det kan vara bra att ha i bakhuvudet att det går att köpa sig hjälp.
Skickar ett privat meddelande till dig.
Har nu anlitat en coach privat som har gett mig kommentarer på uppsatsen och kunnat peka ut problemområden som finns i uppsatsen på ett väldigt tydligt sätt. Det har gett mer än vad handledning har gett totalt och gör nog att jag kommer att lösa detta om jag blir frisk vill säga har feber och förkylning.
Coachen har också hjälpt mig med förståelsen av det som examinator påpekar. Men egentligen tycker jag inte det är ok att man ska betala privat för att få adekvat hjälp. Jag är privilegierad ekonomiskt att jag kan göra detta men det är ju inte alla som kan. Men egentligen är det ju skolans roll.
Det är ju helt absurt. Är du registrerad på kursen och det inte står något om begränsat antal timmar i kursplanen har du rätt till handledning.
Ja det känns verkligen helt absurt tyvärr.
Handledaren har jag överhuvudtaget inte hört något ifrån, skickade meddelande till handledaren men jag har inte hört något. Kursansvariga har heller inte besvarat några frågor som jag ställt.