Vi som pluggar del VII

Inväntar komplettering på min C-uppsats, men ännu inget mail. Är rätt skönt iofs för då får jag mer timmar att skriva på, eftersom den ska tillbaka för bedömning inom 7 dagar från skickat mail.

Det gjorde jag med till slut när jag inte fick gehör från universitetet. Tjänsten var dyr men fördelen är att det bara är förslag på ändringar, iaf i mitt fall, vilket gör att det är jag som skriver texten utifrån en "handledares" råd.

Ja självklart är det bara förslag jag får med sen får jag producera texten så det är inte så att jag har anlitat någon som skriver åt mig.

7.5 poäng till in på kontot 👌 kommer snart ytterligare ett betyg men det räknar jag med gick åt pipan faktiskt. Men. Det är som det är. Inte så mycket att göra något åt. Har 1 tenta släpande sedan innan min sjukskrivning på flera år också som jag eventuellt ska prova att skriva i vår 😬 lite osäker på om jag får ihop det med tid och ork att göra den samtidigt som andra kurser ska göras. Har lite anteckningar från den liggande på docs och den ska vara hyggligt lik så vi får se om jag vågar mig på den eller skjuter upp lite till.

Läser min sista termin på min kandidatexamen i ekonomi nu, så sjukt peppad på uppsatsskrivning! Känns dock väldigt svårt att veta vad man kan/bör/ska skriva om. Har som tur var lite tid att fundera med min uppsatspartner. Vi behöver egentligen vara 3 också, men jag hoppas att vi ska få undantag och skriva 2 istället. Får väl se :angel:

En fråga till alla pluggare. Jag läser en kurs på distans och har lämnat in hemtenta via Inspera. Svaren är essäsvar dvs längre resonerande svar ca 1/2 A4 per fråga. Jag hittar poängsättningen och slutliga betyget på tentan men känner att det borde finnas kommentarer? Eller? Var kan man se dom i så fall?
Inte hela världen om det inte finns men så jag inte missar att något finns som jag tycker borde finnas men inte hittar.

En fråga till alla pluggare. Jag läser en kurs på distans och har lämnat in hemtenta via Inspera. Svaren är essäsvar dvs längre resonerande svar ca 1/2 A4 per fråga. Jag hittar poängsättningen och slutliga betyget på tentan men känner att det borde finnas kommentarer? Eller? Var kan man se dom i så fall?
Inte hela världen om det inte finns men så jag inte missar att något finns som jag tycker borde finnas men inte hittar.

En del kommenterar inte 😬

Skriver hemtenta som ska in ikväll 23.59. Ja saknas väl sådär en 2000 ord men det står totalt still i huvudet på mig känns som jag bara upprepar mig som en papegoja utan att det är en rödtråd.

@Bexzor Grattis!

Jag har också fått svar av min examinator till slut efter drygt 2 veckor. Frågade om jag skulle korrigera något efter muntliga presentationen, men verkar inte som hon tycker det. Plagiatgranskad är den också nu.

Så fort poängen är inrapporterade ska jag ansöka om examen, tjoho! :D Jobbar ju redan men ska bli himla skönt att få legitimation snart och faktiskt vara klar på riktigt.

@Bexzor Grattis!

Jag har också fått svar av min examinator till slut efter drygt 2 veckor. Frågade om jag skulle korrigera något efter muntliga presentationen, men verkar inte som hon tycker det. Plagiatgranskad är den också nu.

Så fort poängen är inrapporterade ska jag ansöka om examen, tjoho! :D Jobbar ju redan men ska bli himla skönt att få legitimation snart och faktiskt vara klar på riktigt.

Grattis till dig, och tack!

Jag jobbar också sedan februari förra året på min akademiska utbildning så det känns skönt att äntligen lägga till en examen :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 074
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar