Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar vad man ska göra? Jag vet inte vad jag ska göra. Allt är så konfunderande just nu.
Det är som när man har sovit i skogen och är dagg kall i ansiktet men varm om kroppen men man inte har vaknat riktigt än. Reaktionen är konfunderad i vacker miljö. Man var vid paradisets dörrar men nu, om man har tur så vaknar man i vackert landskap. Så kan min upplevelse om den tiden man befinner sig i bland när man pratar med en underbar person som man hoppas att få träffa mer.

Gillar inte riktigt så mycket när vissa skickar frågor på Tinder som är typ "redogör för hur du är som person, vilka värderingar du har mm". Tjejen i fråga verkar förvisso trevlig, men jag tycker sånt bör komma fram ur konversation och inte liksom att jag ska skriva en lunta som personen får läsa...

Känns lite stelt.
Temat har varit uppe även tidigare i tråden och jag tycker det är en jätteintressant diskussion detta kring vad som är bra frågor att ställa, bra öppningar för en chattkonversation osv. Ibland dör konversationer väldigt tidigt, och det kan vara svårt att veta om det beror på allmänt ointresse eller om den hade kunnat räddas genom att skriva/fråga annorlunda. Speciellt svårt tycker jag det är att öppna konversationer med de som helt saknar presentation. Hur brukar ni andra göra där? Jag brukar oftast skriva nåt allmänt tråkigt "hur är läget?" eller "vad gör du idag?" i hopp om att få NÅGOT att spinna vidare på, men det är ju inte säkert man får det. Brukar själv försöka svara utförligt på liknande frågor, allt handlar ju om att hitta detaljer man kan gå vidare med och få igång ett snack. Men ofta tar det bara stopp! Finns presentation kan man fråga/kommentera nåt kring den och det är då mycket lättare, men utan så har jag ingen aning om vad vi har gemensamt eller vad jag vill veta mer om med den andra.
Nån som har förslag på bra öppningar?

Undrar vad man ska göra? Jag vet inte vad jag ska göra. Allt är så konfunderande just nu.
Det är som när man har sovit i skogen och är dagg kall i ansiktet men varm om kroppen men man inte har vaknat riktigt än. Reaktionen är konfunderad i vacker miljö. Man var vid paradisets dörrar men nu, om man har tur så vaknar man i vackert landskap. Så kan min upplevelse om den tiden man befinner sig i bland när man pratar med en underbar person som man hoppas att få träffa mer.
Det där var vackert och flummigt! :D Hänger inte riktigt med på om det är positiva känslor, men hoppas det! :)

Temat har varit uppe även tidigare i tråden och jag tycker det är en jätteintressant diskussion detta kring vad som är bra frågor att ställa, bra öppningar för en chattkonversation osv. Ibland dör konversationer väldigt tidigt, och det kan vara svårt att veta om det beror på allmänt ointresse eller om den hade kunnat räddas genom att skriva/fråga annorlunda. Speciellt svårt tycker jag det är att öppna konversationer med de som helt saknar presentation. Hur brukar ni andra göra där? Jag brukar oftast skriva nåt allmänt tråkigt "hur är läget?" eller "vad gör du idag?" i hopp om att få NÅGOT att spinna vidare på, men det är ju inte säkert man får det. Brukar själv försöka svara utförligt på liknande frågor, allt handlar ju om att hitta detaljer man kan gå vidare med och få igång ett snack. Men ofta tar det bara stopp! Finns presentation kan man fråga/kommentera nåt kring den och det är då mycket lättare, men utan så har jag ingen aning om vad vi har gemensamt eller vad jag vill veta mer om med den andra.

Jag är astrist och börjar alltid med ett hej.
Sen fortsätter det med hur är läget, vad pysslar du med, vad jobbar du med osv. Antingen flyter det på och man kommer in på bra ämnen där det är lätt att skriva, eller så dör det.
Är inte så brydd om det dör ut heller, är för lat för att försöka vara rolig eller drivande om det inte känns lätt från början.

Jag kan börja med ett Hej.
Det behöver inte vara märkvärdigare än så.
Men min erfarenhet är att de utan presentation ofta är svårpratade och då tröttnar jag.

Min presentation: (Är dock sparsam med detaljer, nojig över att bli igenkänd, är ju som att man skriver sin privata dagbok här. Blir ni aldrig nojiga över att era dejter eller någon bekant ska ramla in här, hitta er och läsa allt?)

Är väl dels därför jag hänger på en Svensk hästsida, känner mig rätt anonym här medans i hästmiljön i Norge vet ganska många vem jag är... :angel: :p

KL
Avmatchade Cubanen efter fredagens dejt, funderar på om jag ska tindra vidare och försöka hitta en dejt till Valentines...
Har även testat en annan dejtingapp, men jisses frid! Blev kontaktad av en kille som först verkade trevlig, han frågade om bild och jag skickade en gammal selfie. Men efter det började han tjata om vi inte kunde träffast och ha sex, allra helst på en gång! :o Har inte bestämt mig för om jag ska blocka eller fortsätta skriva för att se «what happens next», typ... :rofl: :crazy:

Jag har inte mått så bra efter att vi tog bort hästen (av förklarliga skäl), och poolkillen har försökt stötta via sms. Han är verkligen fin på det sättet, men fick be om lite space igår då jag inte kommer kunna ses förrän efter Ghs och allt annat lugnat ner sig. Kändes jobbigt att göra det (är rätt konflikträdd), men han tog det på precis rätt sätt och det kändes väldigt attraktivt tycker jag :) Nu ska jag försöka återhämta mig och ladda för GHS!

Jag är astrist och börjar alltid med ett hej.
Sen fortsätter det med hur är läget, vad pysslar du med, vad jobbar du med osv. Antingen flyter det på och man kommer in på bra ämnen där det är lätt att skriva, eller så dör det.
Är inte så brydd om det dör ut heller, är för lat för att försöka vara rolig eller drivande om det inte känns lätt från början.
Jag har inte mått så bra efter att vi tog bort hästen (av förklarliga skäl), och poolkillen har försökt stötta via sms. Han är verkligen fin på det sättet, men fick be om lite space igår då jag inte kommer kunna ses förrän efter Ghs och allt annat lugnat ner sig. Kändes jobbigt att göra det (är rätt konflikträdd), men han tog det på precis rätt sätt och det kändes väldigt attraktivt tycker jag :) Nu ska jag försöka återhämta mig och ladda för GHS!

Beklagar sorgen :heart :heart

Skrev till 24-åringen och frågade om han ville ha alla hjärtans dag sovsällskap på onsdag, men han hade tyvärr match så blir nog inget :(

Messengerkillen har läst och varit online sen det senaste jag skrev. Sånt blir jag väldigt irriterad på.

Förstår att det är frustrerande att han inte svarat, men ibland är det ju så att man hinner läsa men inte svara :) Så är det för mig iaf. Sen om det upprepade gånger uppenbart dras ut på tiden för att ”spela spel” då hade jag nog också tröttnat ;)

Så är det ju :) jag är mest van vid vänner och så som svarar direkt. Man blir nog lite bortskämd!

Vaknade med en dålig känsla idag, jävligt irriterande. Nått som gnager mig i skallen efter igår utan att jag riktigt kan sätta fingret på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 562
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025