Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min presentation: (Är dock sparsam med detaljer, nojig över att bli igenkänd, är ju som att man skriver sin privata dagbok här. Blir ni aldrig nojiga över att era dejter eller någon bekant ska ramla in här, hitta er och läsa allt?)
37 år, bor på landet i en storstadsregion. Kultur/konstnärssjäl, politiskt intresserad, friluftsmänniska, hästtjej, ölälskare, förälder. INFP-A, "medlaren" i det där personlighetstestet. Jag tycker mycket av beskrivningen stämmer rätt bra, t.ex.. "kan framstå som lugna och reserverade, rentav blyga, men medlare har en inre låga som verkligen kan flamma upp". 51% introvert.

Singel sen ungefär ett halvår efter ett mångårigt förhållande. Skaffade tinder i november för att ha lite skoj och efter tre dar föll jag pladask för min första dejt, ("L") som dock efter 1,5 månads häng visade sig inte ha fallit lika hårt för mig, så blev ganska heartbroken, men gick direkt på det igen med dejtandet. Tror att jag egentligen vill vara singel ett tag till för att jag är relativt nyseparerad och än så länge tycker det är rätt kul det här, så jag jagar inte ett förhållande. Men det är gött att bli kär också, och jag brukar ha ganska lätt för det. Och blir jag kär så vill jag nog vara med en. Tror jag. Inget står hugget i sten, är väl i nåt slags testarfas nu antar jag och får se var det landar. Är inte "normsnygg", matchar inte med så många på tinder, och har inga dröser av dejtalternativ men det räcker hittills. Aktuella killar just nu: Konstnärskillen, Skägget.

Och så lite update då...
Var lite kluvna känslor inför kvällen med Konstnärskillen igår, eftersom jag kände att vi måste reda ut våran deal nu, och vad jobbigt det kanske skulle bli... Vi hade en jättemysig kväll Det var först när jag följde honom till bussen som jag lyckades få fram nåt. Men då gick det lättare än jag trott. Han är helt fine med att ha en förpliktelsefri relation, hade aldrig förutsatt nåt annat. Sen skulle han tycka det vore trist om jag plötsligt blev seriös med nån annan och gick upp i rök, därför vill han gärna att vi hörs ibland mellan gångerna vi ses så vi vet var vi har varann, det var det han menade när vi pratade häromdan. Men han ska träffa nån tjej på allahjärtansdag (nåt ex som det ännu pågår nåt med) så det går då ingen nöd på honom!

Skönt, känns bra och befriande.

Messade Skägget som hållit sig tyst och som jag trodde skulle banga dagens date. Men han skrev "klart vi ska ses!" Vi ska ut och käka och ta nån öl. Kul! :)

Så nu går det alltså bra här igen! :)

Blir ni aldrig nojiga över att era dejter eller någon bekant ska ramla in här, hitta er och läsa allt?

Nej, inte ens det minsta lilla.

Dels för att jag ytterst sällan skriver något som är direkt privat/utlämnande, vare sig när det kommer till mig själv eller andra och det jag skriver, de åsikter jag har torde inte komma som nån chock för de som känner mig just för att de känner mig :D
Den jag är, står jag för.

[QUOTE="enough, post: 18443221, member: 141505] Blir ni aldrig nojiga över att era dejter eller någon bekant ska ramla in här, hitta er och läsa allt?) [/QUOTE]
Nej :). Malmödejten och jätten/Lund vet om varandra. Islänningen vet ingenting men jag vet ändå inte om det kommer fortsätta. Nudisten och amerikanen tror jag struntar i vilket.

Mina bekanta vet att jag dejtar och varför. Det är i så fall mitt ex som jag inte är så intresserad av att han ska få reda på vad jag pysslar med. Mest för att han har nämnt att han tror att vi kommer hitta varandra igen om några år. Han är också helt extremt intolerant för otrohet, och jag tror att han hade tyckt väldigt illa om att jag dejtar en gift man och planerar att träffa ytterligare en. Hans tankar passar inte heller så bra med att jag har insett att monogami inte är för mig... Jag är ganska beroende av att han är välvilligt inställd till mig, det underlättar samarbete kring vårt barn och han är dessutom hundvakt när jag jobbar. Men skulle han få reda på det så är det väl ingen större katastrof. Han kommer nog över det.

[QUOTE="enough, post: 18443221, member: 141505]
Nej :). Malmödejten och jätten/Lund vet om varandra. Islänningen vet ingenting men jag vet ändå inte om det kommer fortsätta. Nudisten och amerikanen tror jag struntar i vilket.

Mina bekanta vet att jag dejtar och varför. Det är i så fall mitt ex som jag inte är så intresserad av att han ska få reda på vad jag pysslar med. Mest för att han har nämnt att han tror att vi kommer hitta varandra igen om några år. Han är också helt extremt intolerant för otrohet, och jag tror att han hade tyckt väldigt illa om att jag dejtar en gift man och planerar att träffa ytterligare en. Hans tankar passar inte heller så bra med att jag har insett att monogami inte är för mig... Jag är ganska beroende av att han är välvilligt inställd till mig, det underlättar samarbete kring vårt barn och han är dessutom hundvakt när jag jobbar. Men skulle han få reda på det så är det väl ingen större katastrof. Han kommer nog över det.

Jag tänkte precis skriva att skit i vad han tycker, tills jag såg att ni har delad vårdnad. Vet inte om mitt ex skulle älska allt som skrevs här heller men ärligt talat tror jag han har kommit till en punkt när han inte bryr sig alls längre om vad jag sysslar med privat.

Som svar på frågan, nej jag är inte särskilt nervös för det. För det första känns det inte så sannolikt att någon av dem hittar hit, men om någon skulle göra det så gör inte det något heller. Jag skriver ärligt, dom är anonyma så ingen blir uthängd. Jag har inte skrivit något som jag inte skulle kunna berätta för dem själv.

Jag tänkte precis skriva att skit i vad han tycker, tills jag såg att ni har delad vårdnad. Vet inte om mitt ex skulle älska allt som skrevs här heller men ärligt talat tror jag han har kommit till en punkt när han inte bryr sig alls längre om vad jag sysslar med privat.

Som svar på frågan, nej jag är inte särskilt nervös för det. För det första känns det inte så sannolikt att någon av dem hittar hit, men om någon skulle göra det så gör inte det något heller. Jag skriver ärligt, dom är anonyma så ingen blir uthängd. Jag har inte skrivit något som jag inte skulle kunna berätta för dem själv.[/QUOTE]
Haha ja hade det varit ett ”vanligt” ex så hade jag inte brytt mig det minsta

Min presentation: (Är dock sparsam med detaljer, nojig över att bli igenkänd, är ju som att man skriver sin privata dagbok här. Blir ni aldrig nojiga över att era dejter eller någon bekant ska ramla in här, hitta er och läsa allt?)
37 år, bor på landet i en storstadsregion. Kultur/konstnärssjäl, politiskt intresserad, friluftsmänniska, hästtjej, ölälskare, förälder. INFP-A, "medlaren" i det där personlighetstestet. Jag tycker mycket av beskrivningen stämmer rätt bra, t.ex.. "kan framstå som lugna och reserverade, rentav blyga, men medlare har en inre låga som verkligen kan flamma upp". 51% introvert.

Singel sen ungefär ett halvår efter ett mångårigt förhållande. Skaffade tinder i november för att ha lite skoj och efter tre dar föll jag pladask för min första dejt, ("L") som dock efter 1,5 månads häng visade sig inte ha fallit lika hårt för mig, så blev ganska heartbroken, men gick direkt på det igen med dejtandet. Tror att jag egentligen vill vara singel ett tag till för att jag är relativt nyseparerad och än så länge tycker det är rätt kul det här, så jag jagar inte ett förhållande. Men det är gött att bli kär också, och jag brukar ha ganska lätt för det. Och blir jag kär så vill jag nog vara med en. Tror jag. Inget står hugget i sten, är väl i nåt slags testarfas nu antar jag och får se var det landar. Är inte "normsnygg", matchar inte med så många på tinder, och har inga dröser av dejtalternativ men det räcker hittills. Aktuella killar just nu: Konstnärskillen, Skägget.

Jag har ju varit med om att en dejt gick in här och läste. Det blev inte så bra...
Men annars är jag inte så orolig, jag är precis lika öppen i verkligheten, eller antagligen ännu mer än här.

Som svar på frågan, nej jag är inte särskilt nervös för det. För det första känns det inte så sannolikt att någon av dem hittar hit, men om någon skulle göra det så gör inte det något heller. Jag skriver ärligt, dom är anonyma så ingen blir uthängd. Jag har inte skrivit något som jag inte skulle kunna berätta för dem själv.
Jag tänker likadant.

Nu är jag visserligen universums mest icke-anonyma person känns det som :p Men ja, jag står för det jag skriver och skulle det bli något missförstånd så går det att reda ut det.

När jag tänker efter så tror jag faktiskt att de flesta jag träffat skulle bli smickrade av vad jag skriver här :p

Min dejt hade blivit glad, jag har ju berättat allt för honom men han brukar uppskatta saker jag skrivit. Mitt ex hade behövt läsa men fortfarande inte förstått tror jag, jag har ju försökt förklara i så många år men inte nått fram. Så inget jag har dåligt samvete över. Han hänger här tidsvis så skulle inte vara så konstigt om han läst en del.

Dejten igår: Både ja och nej.

På ytan: Helyllekille. Snygg, bra jobb, lägenhet i ett fint område, lättpratad & trevlig.

Under ytan: Stora problem i familjen. Tar tyngre droger än vad jag gör.

Jag vet inte. Vi delade säng inatt men den där blixtrande attraktionen kom inte för min del, det var mysigt men inte så mycket mer.
Vi satt uppe och snackade i några timmar och han öppnade upp sig ganska försiktigt så någonstans tycker jag att han är rätt rar men känslorna drar mer åt ömhet och behov av att försöka skydda honom än åt ren förälskelse.

Dejten igår: Både ja och nej.

På ytan: Helyllekille. Snygg, bra jobb, lägenhet i ett fint område, lättpratad & trevlig.

Under ytan: Stora problem i familjen. Tar tyngre droger än vad jag gör.

Jag vet inte. Vi delade säng inatt men den där blixtrande attraktionen kom inte för min del, det var mysigt men inte så mycket mer.
Vi satt uppe och snackade i några timmar och han öppnade upp sig ganska försiktigt så någonstans tycker jag att han är rätt rar men känslorna drar mer åt ömhet och behov av att försöka skydda honom än åt ren förälskelse.
Tant Milosari säger nej åt dig ;). Jag har träffat min beskärda del av typen och det slutar aldrig bra. De kräver oändligt mycket mer än de kan ge. De kan ha världens bästa intentioner men det räcker tyvärr inte.

För mig är det en varningssignal.
Men det kanske beror på vem man är också.
Tant Milosari säger nej åt dig ;). Jag har träffat min beskärda del av typen och det slutar aldrig bra. De kräver oändligt mycket mer än de kan ge. De kan ha världens bästa intentioner men det räcker tyvärr inte.

Ingen fara, jag skulle aldrig gå in i någon form av relation där jag kände behov av att styra upp den andra partens liv. Det är jag alldeles för okänslig för. ;)

Dejting är svårt. Jag har inga problem med att få till vare sig en första- eller andra dejt men mitt största bekymmer ligger i att jag sällan lyckas få känslor för någon på allvar. Jag hittar många jag kan tänka mig att gå till sängs med men desto färre som känns kul att vakna upp med.

Ingen fara, jag skulle aldrig gå in i någon form av relation där jag kände behov av att styra upp den andra partens liv. Det är jag alldeles för okänslig för. ;)

Dejting är svårt. Jag har inga problem med att få till vare sig en första- eller andra dejt men mitt största bekymmer ligger i att jag sällan lyckas få känslor för någon på allvar. Jag hittar många jag kan tänka mig att gå till sängs med men desto färre som känns kul att vakna upp med.

Har precis samma problem, fast längre fram. Hittar lätt folk att ligga och hänga med, jag vaknar gärna upp med mina dejter. Men drar mig tillbaka när det börjar bli seriöst.

Blir ni aldrig nojiga över att era dejter eller någon bekant ska ramla in här, hitta er och läsa allt?
Jag räknar med att jag inte är så anonym här. Om bekanta läser struntar jag i, men kan bli nojig att nån dejt ska läsa. Därför skriver jag väldigt lite om de jag träffar, ibland skulle jag vilja skriva mer eller lufta nånting mer detaljerat.

Håller med!

Jag brukar ibland fråga dejterna vad deras sämre sidor är i förhållanden. Vad de jobbar på med sig själva osv.
Tyvärr inte ofta de inser att de själva inte är perfekta. Oftast fel på exet när relationer tagit slut :grin:.

Haha, kom att tänka på ditt inlägg när jag såg en killes presentation idag.
Han hade spaltat upp sina bra sidor och sina negativa. En lååååång lista med positiva och på den negativa:
1. För snäll
2. Envis

:banghead:

@enough: Jag är ju inte singel men... jag är extremt oanonym här, bla pga Buke-träffen som varit tre år i rad nu :D

Jag vet att en bekant (fd kompis på hens begäran) varit här och snokat men jag skriver inget jag inte kan stå för. Sedan tar jag flera diskussioner här än irl eftersom jag ju är här för att umgås och diskutera. Dock tar jag ingen dynga irl, går folk över gränsen så säger jag till. Som tex härom dagen, #metoo-relaterat :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben