Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hade jag ännu en trevlig dejt med bondgrabben. Kul, lättsamt och vi hittar alltid något att skratta åt. Käkade god mat och sen delade vi en flaska bubbel på hotellet.
När jag är med honom känner jag att jag skulle kunna vänja mig vid det. Såhär dagen efter känner jag inte mycket.
Fördelen är i alla fall att vi har en väldigt öppen kommunikation och han är helt ok med att jag ligger med andra. Vi har inget behov av att begränsa varandra och anser båda att det är ok att känna behov till andra.

Mekanikern har inte gjort ett ljud ifrån sig på hela helgen. Så trillade det in några meddelanden idag men jag har inte orkat svara. Känner mest att han får höra av sig om han vill ses när jag kommit hem. Jag blir avtänd när killar vill för mycket men lika avtänd när dom vill för lite. Inser att det nog är en ganska smal balansgång där. :angel:

Jag räknar med att jag inte är så anonym här. Om bekanta läser struntar jag i, men kan bli nojig att nån dejt ska läsa. Därför skriver jag väldigt lite om de jag träffar, ibland skulle jag vilja skriva mer eller lufta nånting mer detaljerat.
Tillägg: även om inget jag skulle vilja skriva är nån hemlighet, så vill jag inte att de jag träffar ska få veta vad jag tänker om dem genom att läsa här. Och även om det är osannolikt att någon av dem läser här, så vet jag att världen är liten och fler än man tror läser. Sen har det varit/är en situation med en av dem som är så pass speciell att om jag skrev om honom och nån som känner honom skulle läsa, skulle den personen förstå vem jag skriver om. Och jag vill inte "hänga ut" honom så. Har typ massor av tankar om honom men bollar med en vän istället.

Tillägg: även om inget jag skulle vilja skriva är nån hemlighet, så vill jag inte att de jag träffar ska få veta vad jag tänker om dem genom att läsa här. Och även om det är osannolikt att någon av dem läser här, så vet jag att världen är liten och fler än man tror läser. Sen har det varit/är en situation med en av dem som är så pass speciell att om jag skrev om honom och nån som känner honom skulle läsa, skulle den personen förstå vem jag skriver om. Och jag vill inte "hänga ut" honom så. Har typ massor av tankar om honom men bollar med en vän istället.

Låter fullt förståeligt, så tänker jag också. Hade väl sagt att jag skulle återkomma efter dagens "dejt", men såhär i efterhand känner jag i princip att jag inte faktiskt känner mig helt bekväm med att prata om detaljer. Förlåt den som var nyfiken! Enda jag känner jag vill säga är att personen i fråga var riktigt härlig, öppen och liksom en sån där som konversationen bara flyter med. Man märker när tiden går fort och det liksom inte känns stelt nångång, även när det blir tyst mellan varven. Och så där,vad ska man säga. Och att... vissa personer upplever jag som "snygga". Men vissa tycker jag är attraktiva på alla sätt, hur de pratar, hur de skrattar, ler, pratar... De är liksom levande på ett sätt jag verkligen dras till. Och idag var det just detta sistnämnda :)

Tja, det var ju min uppfattning, som vi alla vet så är det inte alltid så att båda sidor delar det.. så det kan jag ju aldrig veta bara sådär. Kände mig lite trött och yr i skallen idag själv, lite synd då jag känner att jag själv inte var på topp så att säga, men vem kan vara det hela tiden tänker jag! Hur det än blir framöver så hade iaf jag en jäkla trevlig stund.

@Sezziyanen Så härligt det låter! <3 Känner igen det där med att vissa är "snygga" medans vissa kanske man inte tycker är snygga på det sättet, utan mer att de "bara är" och man bara faller, antingen "bara" attraktion eller något mer...

Har redan glömt vem det var som frågade, men ang diskussionen om att vara icke-anonym här på buke, så svarar jag som flera andra, att jag nämner ingen vid namn och skriver inte för detaljerat och inget jag inte kan stå för, så det borde gå bra även om någon skulle hitta hit.

Idag har jag då träffat badkillen och vi har åkt långfärdsskridskor, vilket var första gången för mig. Det var roligt! Han var trevlig och lite annorlunda mot bilden jag gjort mig av honom, vilket var lite kul^^. Bland annat var han mycket längre... :D:angel:;).
Väldigt trevlig, "gentlemannamässig" och lättpratad. Efter skridskorna hem till honom där vi såg en halv film innan min buss gick. Vi hade väldigt trevligt absolut, men kände att det blev lagom med den bussen, blev ändå en femtimmars-dejt :).
Han var inte lika rädd för kroppskontakt som vegokillen, utan det blev en del små rörelser, bl a att han drog ner mig i soffan tätt bredvid sig när vi skulle kolla på film. Men här var det jag som satte lite stopp, kände jag ville inte mer såhär första gången. Jag vet inte riktigt om jag vill något mer med honom, men skulle gärna umgås mer med honom som kompis annars. Men vi får se! Han sa att han gärna setts igen iaf och jag hängde på... så vi får väl se! :)

Smsat med pulkakillen nu ikväll och frågade ifall han vill ses igen och det ville han :).

//r

@Sezziyanen Så härligt det låter! :heart Känner igen det där med att vissa är "snygga" medans vissa kanske man inte tycker är snygga på det sättet, utan mer att de "bara är" och man bara faller, antingen "bara" attraktion eller något mer...

Har redan glömt vem det var som frågade, men ang diskussionen om att vara icke-anonym här på buke, så svarar jag som flera andra, att jag nämner ingen vid namn och skriver inte för detaljerat och inget jag inte kan stå för, så det borde gå bra även om någon skulle hitta hit.

Idag har jag då träffat badkillen och vi har åkt långfärdsskridskor, vilket var första gången för mig. Det var roligt! Han var trevlig och lite annorlunda mot bilden jag gjort mig av honom, vilket var lite kul^^. Bland annat var han mycket längre... :D:angel:;).
Väldigt trevlig, "gentlemannamässig" och lättpratad. Efter skridskorna hem till honom där vi såg en halv film innan min buss gick. Vi hade väldigt trevligt absolut, men kände att det blev lagom med den bussen, blev ändå en femtimmars-dejt :).
Han var inte lika rädd för kroppskontakt som vegokillen, utan det blev en del små rörelser, bl a att han drog ner mig i soffan tätt bredvid sig när vi skulle kolla på film. Men här var det jag som satte lite stopp, kände jag ville inte mer såhär första gången. Jag vet inte riktigt om jag vill något mer med honom, men skulle gärna umgås mer med honom som kompis annars. Men vi får se! Han sa att han gärna setts igen iaf och jag hängde på... så vi får väl se! :)

Smsat med pulkakillen nu ikväll och frågade ifall han vill ses igen och det ville han :).

//r

Förstår vad du menar, men just nu var mitt andra exempel också om nån som är "snygg" om man nu skulle kolla på ett foto eller så, men som blir nått betydligt mer i verkligheten. Karisma, antar jag att jag menar. Som jag tror andra nämnt här så finns det ju alltid personer man tycker är snygga rent objektivt men ändå inte dras till så mycket.

Och jag har just träffat Skägget! Det flöt på. Trots att jag är lite tystlåten, icke-sprudlande personlighet som ofta blir för självmedveten
så har det gått bra med de 5 personer jag dejtat hittills, inga awkwardsituationer (efter vad jag tycker då! :) ). Kände mig lugn nu med, vi snackade och hade trevligt. Men redan från start kände jag att det ändå fattades nån connection, så det blir nog inget där. Men tar han initiativ till att ses igen så ger jag det en chans.

Asch, superlånga killen jag träffade förra helgen sprang på sitt ex i helgen och insåg att han visst inte är redo att dejta. Jaja, ingen större skada skedd, jag får dejta vidare. :)

Bland annat har en kille jag dejtade för ja, typ 3 år sen hört av sig igen och "tjatat" (på ett bra vis!) om att han tyckte det skulle vara kul att ses igen. Där rann det ut i sanden för några år sen av olika anledningar från bådas håll. Kan vara kul att prova igen tänker jag, har ju inget att förlora på det. :D

Jag räknar kallt med att de som intresserar sig för mig ser till att läsa vad jag skrivit. Lättare att resonera så än tvärtom.

Jag har skrivit lite med en tysk kille som verkar väldigt trevlig. Tyska är ett av mina favoritspråk (Rammstein :love:) och tycker tysk brytning är charmigt :D
Han bor dessutom nära så funderar på att träffa honom i veckan.

Skrivet även med en programledare som är gullig och rolig. Blir nog en träff med honom också :laugh:

Gillar inte riktigt så mycket när vissa skickar frågor på Tinder som är typ "redogör för hur du är som person, vilka värderingar du har mm". Tjejen i fråga verkar förvisso trevlig, men jag tycker sånt bör komma fram ur konversation och inte liksom att jag ska skriva en lunta som personen får läsa...

Känns lite stelt.

Gillar inte riktigt så mycket när vissa skickar frågor på Tinder som är typ "redogör för hur du är som person, vilka värderingar du har mm". Tjejen i fråga verkar förvisso trevlig, men jag tycker sånt bör komma fram ur konversation och inte liksom att jag ska skriva en lunta som personen får läsa...

Känns lite stelt.
"Lite" stelt? Det låter ju jätteknasigt :D Eller så kanske hon bara inte är så duktig på att uttrycka sig i skrift samtidigt som hon gärna vill veta mer om dig?

Känns lite stelt.
Jag ställer också frågor om det är en person som inte berättar ngt själv och inte har någon presentation.
Därför föredrar jag de som berättar saker om sig själva utan att man behöver fråga.

"Lite" stelt? Det låter ju jätteknasigt :D Eller så kanske hon bara inte är så duktig på att uttrycka sig i skrift samtidigt som hon gärna vill veta mer om dig?

Jag ska förtydliga. Hon skrev inte "redogör för...". Jag menade bara såna frågor som typ täcker allting. Typ; "hur är du som person, vad gör du och vad letar du efter?" Allt på en gång liksom. Nog för att jag är en snackis men..

Iaf, tänkte på det sista du skrev nu...inser att jag inte ska klaga eller döma ut nån för att de vill veta mer om mig, känner mig lite dum nu :meh:

Jag ska förtydliga. Hon skrev inte "redogör för...". Jag menade bara såna frågor som typ täcker allting. Typ; "hur är du som person, vad gör du och vad letar du efter?" Allt på en gång liksom. Nog för att jag är en snackis men..

Iaf, tänkte på det sista du skrev nu...inser att jag inte ska klaga eller döma ut nån för att de vill veta mer om mig, känner mig lite dum nu :meh:
Jag tycker att man i nätdejting tydligt ser hur olika folk är.
tex ditt exempel. Vissa skulle tycka det var bra med någon som rakt på sak ställde frågor medan någon annan inte gillar det.

Jag brukar försöka tänka att det är bättre att andra frågar för mycket än ingenting alls :) Är det någon som verkar trevlig och som frågar mycket, då kanske det är bäst att försöka ses så fort som möjligt, för då borde det ju gå att starta igång diskussioner med just sådana frågor om det behövs.

Jag tycker att man i nätdejting tydligt ser hur olika folk är.
tex ditt exempel. Vissa skulle tycka det var bra med någon som rakt på sak ställde frågor medan någon annan inte gillar det.
Du har helt rätt. Och jag gillar rakt på sak, men helst kanske en sak i taget eller så Dessutom tycker jag egentligen andra bäst beskriver hur man är som person, hatar att beskriva tex mina positiva egenskaper själv. Och då menar jag inte att jag har dåligt självförtroende eller tror jag är kass, jag tycker bara det känns fel att säga sånt rakt ut själv. Om man nu inte typ söker jobb då.

Jag brukar försöka tänka att det är bättre att andra frågar för mycket än ingenting alls :) Är det någon som verkar trevlig och som frågar mycket, då kanske det är bäst att försöka ses så fort som möjligt, för då borde det ju gå att starta igång diskussioner med just sådana frågor om det behövs.

Du har rätt. Jag fick mig en tankeställare av du skrev, tack för det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 562
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025