Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag studsar på rosa moln och försöker hålla huvudet kallt. :D Tror att både jag och min kompis (love interest som nyligen blivit singel, som jag skrev i förra tråden) vill låta bli att fundera för mycket. Tar en dag i taget. Hen dejtar runt och jag kompisstöttar där, känns bra att bibehålla vår grundrelation.

Angående anonymitet här så är jag paranoid. Tror inte personen i fråga skulle hitta in i det här gyttret som dejtingtrådarna är men man vet ju aldrig. Just nu är detta dock ett perfekt ställe att få pysa ut lite känslor! Så jag kanske kan bete mig irl. :rofl: Blir så jävla knollrig när jag är betuttad.

Tror faktiskt att överdrivet grubblande både är grunden till problemet och något som inte kan lösa det, så försöker göra lite tvärtom istället och strunta i att försöka reda ut det. Ibland måste man nog lära sig släppa saker också bara.
Det kan nog absolut vara en bra taktik :)

När jag har olustkänslor har jag märkt att jag ofta mår bättre av att analysera vad de kan bero på. Fick med mig det från KBTn och har väl blivit ett sätt att hantera ångesten. Sen är jag inte säker på att de för mig heller hade varit lämpligt i en situation med en ny relation ;) Där kan det nog som du säger snarare ställa till problem!

Har ni hörts om att ses igen?

Det här med att gå hem till någon direkt... Nudisten är väääldigt peppad på att vi ska ses och jag tänker lite ”varför inte?”. Ingen av de andra verkar ha tid att träffas i veckan. Han föreslår att vi tar en promenad och om det känns bra så går vi vidare direkt s a s. Det har jag gjort förut, men då har jag väldigt snabbt fått en viss känsla för att det är personer som jag kan lita helt på. Denne har jag inte fått ett grepp om riktigt. Jag tror att han är en snäll tönt, men jag känner inte honom. Hur resonerar ni kring sånt? Hur säkra behöver ni känna er?

(Jag tänker inte gå hem med någon jag får en dålig känsla av, så det är inte det jag frågar efter. Jag ger också adressen till min väninna och hör av mig till henne på utsatt tid, samt talar om för dejten att jag har det säkerhetstänket).

• Gilla
Reactions: ptr
Det här med att gå hem till någon direkt... Nudisten är väääldigt peppad på att vi ska ses och jag tänker lite ”varför inte?”. Ingen av de andra verkar ha tid att träffas i veckan. Han föreslår att vi tar en promenad och om det känns bra så går vi vidare direkt s a s. Det har jag gjort förut, men då har jag väldigt snabbt fått en viss känsla för att det är personer som jag kan lita helt på. Denne har jag inte fått ett grepp om riktigt. Jag tror att han är en snäll tönt, men jag känner inte honom. Hur resonerar ni kring sånt? Hur säkra behöver ni känna er?

(Jag tänker inte gå hem med någon jag får en dålig känsla av, så det är inte det jag frågar efter. Jag ger också adressen till min väninna och hör av mig till henne på utsatt tid, samt talar om för dejten att jag har det säkerhetstänket).

Jag är rätt naiv och har både gått hem med/tagit hem killar efter en krogkväll...
Har alltid gått bra :)

Jag låter min kompis kolla upp alla jag träffar och är allt okej har jag inga problem med att åka hem till någon direkt. Har inte så mycket självbevarelsedrift :p

När jag var yngre gick jag hem till folk direkt första dejten.
Men har sen varit med om att vara på dejt med personer som jag senare fått obehagliga vibbar av så nu skulle jag inte vilja göra det.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag studsar på rosa moln och försöker hålla huvudet kallt. :D Tror att både jag och min kompis (love interest som nyligen blivit singel, som jag skrev i förra tråden) vill låta bli att fundera för mycket. Tar en dag i taget. Hen dejtar runt och jag kompisstöttar där, känns bra att bibehålla vår grundrelation.

Angående anonymitet här så är jag paranoid. Tror inte personen i fråga skulle hitta in i det här gyttret som dejtingtrådarna är men man vet ju aldrig. Just nu är detta dock ett perfekt ställe att få pysa ut lite känslor! Så jag kanske kan bete mig irl. :rofl: Blir så jävla knollrig när jag är betuttad.

Blev glad i hela kroppen av att läsa ditt inlägg, din känsla lyser igenom starkt :love:

Jag åkte hem till min tredje dejt andra gången vi träffades. Han kändes helt safe, vi hade snackat jättemycket typ dygnet runt sedan vi började prata och haft en väldigt lång dejt ute på stan som första. Och så blev det hemma hos honom andra gången bara för att min hästgrej drog ut på tiden osv så det kändes bara helt normalt.

Min andra dejt följde jag med hem efter en pubkväll typ tredje gången vi träffades. Båda första gångerna hade känts väldigt avslappnade o bra.

Jag ser mig själv som säkerhetsmedveten men ingen jävel visste var jag höll hus de två gångerna så får nog omvärdera det lite :laugh:

Jag har nog influensa för första gången i mitt liv. Min dejt ville komma hit med alvedon osv och jag höll på att bli helt galen. @Bison fick säga åt mig att han bara var gullig ju :idea: Jag är så extremt anti när jag är sjuk o trodde det framgått av våra tidigare diskussioner om sådant här. 1 h o 21 min innan jag får ta nästa Ipren sen kanske jag kan vara lite trevlig en timme ikväll :laugh: Så inte kompatibel med feber.

Det kan nog absolut vara en bra taktik :)

När jag har olustkänslor har jag märkt att jag ofta mår bättre av att analysera vad de kan bero på. Fick med mig det från KBTn och har väl blivit ett sätt att hantera ångesten. Sen är jag inte säker på att de för mig heller hade varit lämpligt i en situation med en ny relation ;) Där kan det nog som du säger snarare ställa till problem!

Har ni hörts om att ses igen?

Alltså, det sista hon/vi sa när vi sågs var ungefär "det här var riktigt trevligt, vi får ta och ses igen". Så jag vet inte riktigt varför jag fick en konstig känsla i efterhand. Kanske för att det faktiskt kändes så bra när vi sågs att min hjärna går in lite i ett slags "tänk om det skiter sig eller du missuppfattade-då är det bäst att vara förberedd på det"-läge utan att jag just vill tänka så själv? Jag fattar hur dumt det låter, det är ju mer undermedvetet än medvetet ändå. Jag brukar tänka som så att är det inte något jag just kan påverka, då ska jag inte heller välja att sitta och grubbla på det.

Kan bara bidra med att som kille känner jag liksom ett ansvar att göra det jag kan för att tjejen i fråga skall känna sig säker med att komma över. Ja, så säker man nu kan känna sig. Vet dock inte riktigt hur detta alltid sker praktiskt, det varierar väl lite beroende på situation... men så tänker jag iaf. Det är ju inte som att vi inte fattar att tjejer kan ha en viss oro för det.

Alltså, det sista hon/vi sa när vi sågs var ungefär "det här var riktigt trevligt, vi får ta och ses igen". Så jag vet inte riktigt varför jag fick en konstig känsla i efterhand. Kanske för att det faktiskt kändes så bra när vi sågs att min hjärna går in lite i ett slags "tänk om det skiter sig eller du missuppfattade-då är det bäst att vara förberedd på det"-läge utan att jag just vill tänka så själv? Jag fattar hur dumt det låter, det är ju mer undermedvetet än medvetet ändå. Jag brukar tänka som så att är det inte något jag just kan påverka, då ska jag inte heller välja att sitta och grubbla på det.

Känner igen det där. Hemskt! Jag brukar verkligen försöka jobba med mig själv där och tjata på mig att den andra personen får stå för sina beslut o jag för mina. Går sådär ibland. Då tänker jag på hur irriterande jag själv tycker det är om någon övertolkar mig och inte accepterar när jag svarar ärligt, det brukar hjälpa mig lite mera!

Känner igen det där. Hemskt! Jag brukar verkligen försöka jobba med mig själv där och tjata på mig att den andra personen får stå för sina beslut o jag för mina. Går sådär ibland. Då tänker jag på hur irriterande jag själv tycker det är om någon övertolkar mig och inte accepterar när jag svarar ärligt, det brukar hjälpa mig lite mera!

Jag vet med mig att jag tänker väldigt mycket, hela tiden i allmänhet. Eftersom jag gör det så kommer alltid olika scenarion komma fram i huvudet, på gott och ont. Jag tycker det bästa är att vara medveten om att man funkar så då, så man kan sålla lite över vad man sen ska grubbla på eller ej och ta ett aktivt val för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 562
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 661
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V