Varför? Eftersom jag vet att det finns en riskfaktor som nog de flesta tjejer tänker på iaf nångång, som jag själv inte just har. Det vore som om jag gick in i någon slags situation med en främmande person som var mycket starkare än mig och helt enkelt fick lita på att de inte vill mig illa. Jag tänker faktiskt lite lika om det tex är sent på kvällen och tomt på folk ute, och jag råkar hamna gåendes åt samma håll som en ensam tjej tex, då försöker jag att inte tex gå för nära bakom eller närma mig, stirra eller så. Jag har själv stor koll på omgivningen tex ute i stan på natten, och det tänker jag att många tjejer har också. Det går absolut att bete sig både så man uppfattas som ett potentiellt hot, och som man inte gör det, är det jag menar..
Och jag menar inte att man springer och gömmer sig. Missförstå mig inte här
Vad man kan göra? Tja, det är ju inte det lättaste. Det skiljer från gång till gång, person till person tycker jag. Att göra det man kan för att visa att man är schysst och inge någon slags förtroende är väl en sak. Kanske inte föreslå att tjejen bara ska komma hem till en rakt av innan man träffats. Träffas utanför hemmet först tex, som du säger. Annars tycker jag det är allt från hur man uttrycker sig till kroppspråk och annat. En tjej som kom hem till mig på dejt för ett antal år sen berättade lite senare att hon hade sagt till nån kompis att hon skulle hem till mig och messat lite med kompisen på kvällen där, tyckte det var helt rimligt.