Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut, menar bara att om man är så rädd kanske man inte är redo att börja dejta ännu. Att man behöver någon att prata med.
Tror iof aldrig jag varit på en dejt där kompisen har varit med, eller att nån har föreslagit det. Så jag tyckte det lät märkligt bara.
Eller så kanske hon bara tycker första mötet är så himla jobbigt och därför vill ha med sig kompis. Jag har följt med en vän till dejt en gång, de skulle käka pizza och jag skulle vara med så länge min vän ville, men jag bara hälsade på snubben och så stod de och pratade ett par minuter och sen sa min vän att det var ok så då gick jag.

Snarare går hennes säkerhetstänk till överdrift. Bortsorterad.
Men alltså det sättet kanske funkar bra för henne. För vissa som varit med om saker så håller det i sig hela livet. Det handlar inte bara om att hon inte är redo som du skriver.
Hon är kanske nöjd med detta sättet men ska då låta bli eftersom någon man kan känna sig anklagad?
om jag gick på dejt och en kompis var med så skulle jag ändå fika med båda även om jag blev förvånad. Kanske går kompisen efter en stund eller så kan man väl ses igen...

"Spelar roll om det är på ett fullsatt fik. Man kan känna sig utsatt och osäker ändå."
Du missade den meningen eller?
Fast känner man så pass mycket obehag av att träffa någon, dagtid i en offentlig miljö att man måste ha en kompis med som bisittare vid bordet, så är frågan om man verkligen är redo för att dejta?

Men det är då själva :devil: att den här tråden inte går att gå in i utan att flera sidor tas upp av kassa resonemang. Snart kommer väl "inte alla män"-ropen också. Hur kan kvinnor ha mage att prioritera sin egen säkerhet, när det finns (självutnämnt) hyvens killar som kan känna sig utpekade som äckel av det? :(

:banghead:

Fast känner man så pass mycket obehag av att träffa någon, dagtid i en offentlig miljö att man måste ha en kompis med som bisittare vid bordet, så är frågan om man verkligen är redo för att dejta?
Nä, det är såklart bättre att isolera sig och låta bli att ens försöka träffa folk :idea:.

Det kan finnas massor av orsaker till att man tycker det är jobbigt att träffa nån första gången. Lyckligtvis finns personer som förstår detta och är ok med det.

Men den logiken är det ju totalt kört för oss med t ex socialfobi, eller som bara blir nervösa i nya situationer. Jag tror inte man ska vara så dömande, om folk hittar metoder som funkar för dem så är det väl bara att köra på. Även om det innebär att en kompis följer med och "håller handen" på en första träff. Flyter det på bra så är det ju bara för den personen att diskret avlägsna sig efter en stund, eller vad man nu kommit överens om innan.

Well, där klev jag uppenbarligen in i dejtingtråden. :angel:
Ehm, jag blir 25 i år, varit singel i typ 2 år med ett kortare återfall. Förra (och egentligen mitt enda riktiga) förhållandet varade i 4 år ungefär. Killen var ett kap på alla sätt och vis men det hjälper inte när jag inte blir kär. Lever enligt "Bra vän är kåt" och är ständigt irriterad över att jag inte har nån kk på orten där jag pluggar. Hemma-hemma har jag oftast ett par stycken att välja mellan.

Inget fan av Tinder, ingen brist på matchningar men jag är SÄMST på att hålla igång en skriven konversation med folk jag inte träffat irl. Raggar hellre på krogen :cool:

Men alltså det sättet kanske funkar bra för henne. För vissa som varit med om saker så håller det i sig hela livet. Det handlar inte bara om att hon inte är redo som du skriver.
Hon är kanske nöjd med detta sättet men ska då låta bli eftersom någon man kan känna sig anklagad?
om jag gick på dejt och en kompis var med så skulle jag ändå fika med båda även om jag blev förvånad. Kanske går kompisen efter en stund eller så kan man väl ses igen...

Jag har inget emot att man tar till försiktighetsåtsgärder så att hon kan känna sig tryggare. Ex, hade en jag gick på prommenad med sig både överfallsalarm och pepparsprej då hon råkat ut för en del obehagliga män tidigare. Jag tyckte det var bra att hon var försiktig. Men när det kommer till ett fik mitt i stan känns som att hon kanske har en del att bearbeta.

Jag har inget emot att man tar till försiktighetsåtsgärder så att hon kan känna sig tryggare. Ex, hade en jag gick på prommenad med sig både överfallsalarm och pepparsprej då hon råkat ut för en del obehagliga män tidigare. Jag tyckte det var bra att hon var försiktig. Men när det kommer till ett fik mitt i stan känns som att hon kanske har en del att bearbeta.
Även om jag inte hade tagit med mig någon bekant så tycker jag det låter otrevligt när du skriver att personen har saker att bearbeta.

Jag hade en kompis med på en dejt en gång, förvisso när jag var betydligt yngre än jag är nu. Det var helt underförstått vart kvällen skulle leda mellan mig och killen och jag vet att min kompis var jääääääävligt skeptisk. Min kompis var med på middagen, astrevligt var det, när jag gick på toa spände hon tydligen ögonen i honom och berättade precis vad som skulle hända om jag inte kom tillbaka till hotellet igen i oskadat skick. När jag kom tillbaka från toaletten sa hon hejdå och gick (trevlig, med ett leende). Killen jag träffade tog det hela kanonbra och uttryckte sen att han tyckte att det var bra att jag hade en kompis som brydde sig så mycket om mig.

Jag tror inte man ska vara så dömande .

Att tycka att det låter som att någon som har behov av att "hålla handen" med en kompis på dejt inte är helt redo för dejt är inte att döma, men jag har svårt att tänka mig att speciellt många har såna sociala fobier för främmande människor att de bestämmer dejt med någon och sen helt oförhappat dyker upp till dejten med en kompis och har den sittandes vid samma bord.

Det är ju att bädda för en väldigt konstig stämning och att försätta motparten i en hyfsat obekväm situation och det är ju inte direkt upplagt för succé.

Är det pga man är nojig/osäker med att träffa en främmande man, om än i offentlig miljö och vill ha nån form av trygghet så kan man ha en kompis i närheten, men måste den vara vid samma bord, så känns det inte som att personen är redo för i var fall just den dejten.

Vad jag menar är att hon kanske inte är redo att dejta.
Jag var ytterst redo att dejta. Men hade en kompis som ville se till att killen jag träffade var ok. Det visste ju inte han dock. Det hade ju lika gärna kunnat vara jag som insisterade på att hon skulle med. För honom var det dock helt naturligt att jag skulle känna mig trygg och säker så han var otroligt tillmötesgående vid denna första date.

Utan att gå in på detaljer: jag har en del problem med sex. Nuförtiden förvarnar jag innan jag ligger med nån ny, alltså mer utförligt än det jag skriver här, hittills har alla svarat typ "ok, bra att du berättade det!". Och detta gäller främst när jag ligger med nån ny, sen är det lugnt. Försöker föreställa mig att snubben svarar "då kanske du inte är redo att ha sex" :banghead:.

Det kan vara säkerhetstänk eller stöd att ha med en kompis men det kan vara annat också ---> supereffektivt sätt att kolla om killen är lätt att ha att göra med och om han kan anpassa sig och är öppen för vad andra föreslår :) förstående eller stelt ego liksom

Jag har träffat killar på "dejt" på neutral mark där han har haft en kompis med.... skulle jag blivit sur över det eller?? Dom hade hängt med varandra tidigare på dagen så jag hängde på och det var inga problem?? Vad är det som jag skulle ha blivit sur över och reagerat på? Vilken psykisk diagnos skulle jag ha satt på dom och vilken terapi skulle jag ha tipsat dom om?? Det var bara kul att vara flera och man behöver inte döma nån man inte känner

Jag har aldrig tagit med nån själv men skulle kunna göra det och inte för att jag är orolig för säkerheten utan för att jag känner mig kvävd och instängd av människor som förväntar sig att man ska sitta på tu man hand och titta varann djupt i ögonen och sån skit :meh: inget hindrar dig från att lära känna människan bara för att det är en till person där TVÄRTOM ser du fler sidor direkt från the get go för man vet personen agerar i "grupp" och hur flexibel hen är socialt

Man gör som man vill men jag fattar inte varför det automatiskt är NEGATIVT att nån vill ha en kompis med? :confused:

Men det är ju bra om man tackar nej till såna träffar om man inte klarar av att umgås med fler än en åt gången eller om man måste ha sin dejts konstanta och odelade uppmärksamhet :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 664
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar