Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utan att gå in på detaljer: jag har en del problem med sex. Nuförtiden förvarnar jag innan jag ligger med nån ny, alltså mer utförligt än det jag skriver här, hittills har alla svarat typ "ok, bra att du berättade det!". Och detta gäller främst när jag ligger med nån ny, sen är det lugnt. Försöker föreställa mig att snubben svarar "då kanske du inte är redo att ha sex" :banghead:.

Vilken konstig jämförelse.

Utan att gå in på detaljer: jag har en del problem med sex. Nuförtiden förvarnar jag innan jag ligger med nån ny, alltså mer utförligt än det jag skriver här, hittills har alla svarat typ "ok, bra att du berättade det!". Och detta gäller främst när jag ligger med nån ny, sen är det lugnt. Försöker föreställa mig att snubben svarar "då kanske du inte är redo att ha sex" :banghead:.
Ja jag har också varit med om jobbiga upplevelser vid sex med män som inte respekterat mina gränser. Efter det klarade jag inte av att träffa män ett tag men sen när jag började göra det igen så var det just att träffa män som respekterar mina gränser som gjort att jag har kommit vidare.
Jag hade inte kommit vidare och fått det nya förhållningssätt jag har nu om jag bara suttit hemma på min kammare.

Är du säker på att du är redo för att vara ute bland folk??
Vilken dryg kommentar.
Jag tycker det är tillräckligt nervöst att träffa en okänd tjej. Ska jag dessutom få nån form av OK av hennes kompis skulle det kännas jobbigt och sen sitta och samtala med båda i en timme.

Att tycka att det låter som att någon som har behov av att "hålla handen" med en kompis på dejt inte är helt redo för dejt är inte att döma, men jag har svårt att tänka mig att speciellt många har såna sociala fobier för främmande människor att de bestämmer dejt med någon och sen helt oförhappat dyker upp till dejten med en kompis och har den sittandes vid samma bord.

Jo, det framstår som väldigt dömande att sitta och säga att om en person inte klarar att göra på XYZ vis så är hen inte redo att dejta överhuvudtaget. Alla har olika förutsättningar, och vissa får helt enkelt göra en del anpassningar för att klara av saker som andra tar för givet.

Förresten tar väl ingen, socialfobi eller ej, med sig en kompis på en dejt utan att tala om det för dejten ifråga? Inte för att man behöver gå in i exakt detalj varför man vill ha med någon som stöd, men nog borde vilken vettig människa som helst förstå om man vill göra så.

Just för att jag är introvert skulle det kännas lite jobbigt att träffa både henne och hennes kompis.

Grattis, du har alltså helt missat poängen. Varför får du ha jobbigt att träffa nya människor, men inte de tjejer du kanske kommer att gå på dejt med? Dubbelmoral så det skriker om det.

Well, jag lägger ner detta. Alla gör som dom vill.
Jag är dock tveksam till att träffa en tjej där hon ska ha med sig sin kompis under hela fikat. Lyckligtvis har jag inte varit med om det ännu :).

Man gör som man vill men jag fattar inte varför det automatiskt är NEGATIVT att nån vill ha en kompis med? :confused:

Men det är ju bra om man tackar nej till såna träffar om man inte klarar av att umgås med fler än en åt gången eller om man måste ha sin dejts konstanta och odelade uppmärksamhet :)

Jag skulle bli ytterst förvånad (och inte i positiv mening) om någon bestämt dejt med mig och då som en liten "surprise" kommer dragandes med en kompis fram till mig som varit helt ovetande om att vi skulle bli 3 på dejten och inte 2, vilket jag självklart förväntar mig.

Vissa utgår från att det från början var planerat från båda håll att ses flera stycken och att någon trots detta sen tycker det är märkligt om ena parten kommer dragandes med en extraperson, men scenariot var att motparten var helt ovetandes om det arrangemanget fram tills att dejten dök upp med en kompis.

Well, jag lägger ner detta. Alla gör som dom vill.
Jag är dock tveksam till att träffa en tjej där hon ska ha med sig sin kompis under hela fikat. Lyckligtvis har jag inte varit med om det ännu :).
Intressant. Vad är det som är jobbigt? Jag tänker att man kan lära känna tjejen ändå?

Det är du i din rätt att tycka, men världen måste vara väldigt jobbig att leva i om alla som ifrågasätter och undrar över saker som du anser självklara, av dig direkt klassas som dömande :)

Fin härskarteknik, du. :up: Du kunde lika gärna låtit bli att svara om du nu tycker att mitt inlägg var så pestigt. Jag ville bara få till lite eftertanke, synd att du tydligen tog det som något slags personangrepp.

Jag vet inte. Jag har inte varit på en dubbeldejt. Men jag kan tänka mig att ett sånt scenario kan utspela sig.

Återigen, det är nog dags att du jobbar på självkänslan. Om ni har kommit så långt som till att träffas irl så tycker hon troligtvis att du är så intressant att hon vill prata med dig först och främst. Varför ens styra upp en dejt annars?

Vilken dryg kommentar.
Jag tycker det är tillräckligt nervöst att träffa en okänd tjej. Ska jag dessutom få nån form av OK av hennes kompis skulle det kännas jobbigt och sen sitta och samtala med båda i en timme.
Men det är ju exakt det som du skrivit i tråden?? Varför blir det drygt först när jag säger det?

Alltså du FÅR tycka att det är jobbigt och du FÅR tacka nej men lägg inte över allt det på tjejen då som om det är fel på henne bara för att hon vill ha nån med utan erkänn att du själv också är obekväm med nåt som andra inte skulle ha problem med

Återigen, det är nog dags att du jobbar på självkänslan. Om ni har kommit så långt som till att träffas irl så tycker hon troligtvis att du är så intressant att hon vill prata med dig först och främst. Varför ens styra upp en dejt annars?

Okej, så nu ska jag jobba på min självkänsla men tjejen ska inte jobba på sin överdrivna rädsla som måste ha med en kompis ?

Jag ser fram emot den dagen någon här inne går på en första dejt med någon och blir mött av 2 personer istället för en, tänk vilken rolig överraskning det blir att rapportera om :D :up:

Alltså, det sista hon/vi sa när vi sågs var ungefär "det här var riktigt trevligt, vi får ta och ses igen". Så jag vet inte riktigt varför jag fick en konstig känsla i efterhand. Kanske för att det faktiskt kändes så bra när vi sågs att min hjärna går in lite i ett slags "tänk om det skiter sig eller du missuppfattade-då är det bäst att vara förberedd på det"-läge utan att jag just vill tänka så själv? Jag fattar hur dumt det låter, det är ju mer undermedvetet än medvetet ändå. Jag brukar tänka som så att är det inte något jag just kan påverka, då ska jag inte heller välja att sitta och grubbla på det.

Tycker inte alls det låter dumt, tror vi är många som har lätt att hamna i de tankarna :) Låter bra att inte ge dem för mycket utrymme då, och hoppas ni får till en andra dejt snart:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 664
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar