Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är sugen på att börja dejta via nätet bara för att jag just nu har så mycket privat att brevkontakt kan vara ett första steg. Sedan är jag feg. Jag har så låg självkänsla med och tillhör den fulare kategorin så vågar inte dejta på annat vis ännu. Är det någon som har erfarenhet av sidan som på engelska heter glad pannkaka (vill inte nämna ifall man inte får)? Är det ett vettigt ställe för första kontakt? Hur gör ni andra. :S

Jag tycker personligen mina "krav" är enkla. För mig är grundsynen på livet viktigt att det är lika hos både mig och killen. Jag värnar om allas lika värde och rättigheter och vill således inte umgås med människor som är rasister/homofober/kvinnoförtryckare osv. Jag älskar djur och hästar och drömmer om ett liv på landet. Samtidigt måste killen acceptera att jag gillar att spela datorspel och tv-spel. Sedan hur killen ser ut eller vilka intressen han har spelar inte så stor roll men djur i hemmet är viktigt för mig.

Tror ni det är lätt att träffa på en "sådan kille"? :) Vet ni något bra ställe man kan finna "bönder" - en livsdröm jag har är att bo på en gård men det är liksom en dröm och behöver ju inte bli så. :)
Både happypancake och tinder kan nog funka alldeles utmärkt!

Vilken dryg kommentar.
Jag tycker det är tillräckligt nervöst att träffa en okänd tjej. Ska jag dessutom få nån form av OK av hennes kompis skulle det kännas jobbigt och sen sitta och samtala med båda i en timme.
Om du missade att förstå det så var det svar på tal över hur du kommenterade en återberättad händelse.
Tänk dig tanken att denne tjejen sitter och läser detta, sisådär tjugo år senare. Du var inte där och vet inte vem det var frågan om. Hon hade sina själ - kan vara allt från hålla handen som någon skrev, till att det var kompisens körkot och tillgång till bil som var orsak och möjlighet att vi kunde träffas, som jag skrev, jag har ingen aning och kommer inte få det heller och det kvittar lika då liksom åren gått. Det jag ville få fram var min reakton och att jag upplever att jag nog reagerade både orättvist, respektöst och dumt - där och då.

Att du själv skulle ha problem med hur du kände och tänkte i en sådan situation är en sak, det kan jag köpa, även om jag sen tror du kan missa något är något annat. Men från det till att uttala sig om hur andra är och har varit, tyckt och känt samt vilka problem de skulle kunnat haft, det är mer än tveksamt - snarare förkastligt, hänsynslöst och dumt!

Well, jag lägger ner detta. Alla gör som dom vill.
Jag är dock tveksam till att träffa en tjej där hon ska ha med sig sin kompis under hela fikat. Lyckligtvis har jag inte varit med om det ännu :).

Du slipper om det stör dig, och skulle du råka ut för det opåkallat så kan du ju gå - kanske kommer du med till en annan insikt långt senare när det ialla fall inte betyder något längre. Kom inte och gnäll sen bra.

Men det är väl onödigt? Behövs väl ingen kompis om ni träffas på ett fik tex ?
Jag hade inte gått på en sån dejt. Det är ju inte hennes kompis jag är intresserad av.

Hör inte till tråden men kände att jag var tvungen att inflika.

Jag tror jag förstår varför du tänker och resonerar som du gör, men jag tror även att det hindrar dig från att försöka se det ur tjejens perspektiv.

Har själv asperger och är extremt introvert i mitt privatliv, att börja dejta eller gå på en dejt med främmande män är för mig otroligt obehagligt och skrämmande. Inte enbart för att jag har autism och är introvert utan för att jag har varit utsatt för extremt våld i ett tidigare förhållande som har gett mig posttraumatisk stress.

Det jag försöker säga är att jag kan relatera till att du är introvert och jag skulle också tycka att det var jobbigt att min dejt tog med sig en kompis. Just eftersom det är stressande nog att träffa någon ny så blir stressen och oron ännu mer påtaglig om det finns ytterligare en okänd person med, vilket kanske skapar en obehaglig situation för dig?

Men samtidigt vet inte du varför tjejen har med sig en kompis, det behöver inte vara för att hon är rädd att bli våldtagen utan för att hon kanske är jätteosäker eller varit med om något som traumatiserat henne? Personligen anser jag inte att det är ett tecken på omogenhet till dejtinglivet utan ett tecken på att alla är individer och man vet inte vad varje människa har i bagaget. Det är väl lite därför man dejtar? ;)

Hör inte till tråden men kände att jag var tvungen att inflika.

Jag tror jag förstår varför du tänker och resonerar som du gör, men jag tror även att det hindrar dig från att försöka se det ur tjejens perspektiv.

Har själv asperger och är extremt introvert i mitt privatliv, att börja dejta eller gå på en dejt med främmande män är för mig otroligt obehagligt och skrämmande. Inte enbart för att jag har autism och är introvert utan för att jag har varit utsatt för extremt våld i ett tidigare förhållande som har gett mig posttraumatisk stress.

Det jag försöker säga är att jag kan relatera till att du är introvert och jag skulle också tycka att det var jobbigt att min dejt tog med sig en kompis. Just eftersom det är stressande nog att träffa någon ny så blir stressen och oron ännu mer påtaglig om det finns ytterligare en okänd person med, vilket kanske skapar en obehaglig situation för dig?

Men samtidigt vet inte du varför tjejen har med sig en kompis, det behöver inte vara för att hon är rädd att bli våldtagen utan för att hon kanske är jätteosäker eller varit med om något som traumatiserat henne? Personligen anser jag inte att det är ett tecken på omogenhet till dejtinglivet utan ett tecken på att alla är individer och man vet inte vad varje människa har i bagaget. Det är väl lite därför man dejtar? ;)
Fint skrivet :)

Hjälp vad mycket det var att läsa ikapp :eek: Jag har hoppat över en del.

Jag har haft mycket att fundera på. En dag så fick jag helt plötsligt en stor saknad efter mitt ex(7 mån sen det tog "riktigt slut") och började ifrågasätta om jag är intresserad av J för att han är raka motsatsen mot mitt ex... Efter mycket om och men så kom jag på att så är inte fallet, J är en del grejer jag egentligen vill ha i en man men som inte är en nödvändighet. Han är stadsmänniska, gillar att gå ut och tvekar inte att klä upp sig precis som jag.
Exet vill bo ute i skogen och hatar att klä upp sig... Men jag saknar nog det som hade kunnat varit, för vi klickade så otroligt bra och när han mår bra så är han otroligt rar och rolig, verkligen en jag kunnat tänka mig slå mig ned tillsammans med trots olika åsikter om vart man ska bo. Det var bara en bit av tiden dock.. el ja, rar var han alltid men han har mentala problem(diagnos på det) utan sjukdomsinsikt och ingen lust att leva(ingen dödslängtan, men avsaknaden av livslust gör att han inte tvekar för att testa farliga experiment). När han är på väg in i en "period" och under så är det så otroligt tufft att det var en lättnad när det tog slut på riktigt.

Som tur är så har J vart iväg på nåt politikgrejs nu när jag haft alla dessa funderingar :laugh: Känns himla skönt att ha dem utredda. Dags att ta nya tag, jag funderar på att fråga ut honom till helgen igen :) Funderar på bowling, har för mig det ska finnas ett ställe i stan.

Såg också att det vart massa introduktioner så tänkte skriva lite om mig också:
27 år, kvinna och bor i södra norrland. Får ofta höra att jag är så lugn men de personerna har aldrig sett mig när jag ska ut och resa... :D Stadsmänniska som trivs ute på landet också, jag vill bara inte bo där på heltid, så läskigt med mörka skogar och inga grannar i närheten :nailbiting: Älskar djur och har en katt, på fritiden gillar jag att odla, promenera, sy och lite allt möjligt. Gillar god mat och att äta ute.
Jag har inte så mycket krav på en framtida partner men hoppas min framtida också trivs i stan och är lite lugnare än mig så han kan lugna mina nerver inför resor :p Han bör trivas med djur i hemmet då jag inte kan tänka mig ett liv utan.

Blev visst en mindre roman det här :o

Hjälp vad mycket det var att läsa ikapp :eek: Jag har hoppat över en del.

Jag har haft mycket att fundera på. En dag så fick jag helt plötsligt en stor saknad efter mitt ex(7 mån sen det tog "riktigt slut") och började ifrågasätta om jag är intresserad av J för att han är raka motsatsen mot mitt ex... Efter mycket om och men så kom jag på att så är inte fallet, J är en del grejer jag egentligen vill ha i en man men som inte är en nödvändighet. Han är stadsmänniska, gillar att gå ut och tvekar inte att klä upp sig precis som jag.
Exet vill bo ute i skogen och hatar att klä upp sig... Men jag saknar nog det som hade kunnat varit, för vi klickade så otroligt bra och när han mår bra så är han otroligt rar och rolig, verkligen en jag kunnat tänka mig slå mig ned tillsammans med trots olika åsikter om vart man ska bo. Det var bara en bit av tiden dock.. el ja, rar var han alltid men han har mentala problem(diagnos på det) utan sjukdomsinsikt och ingen lust att leva(ingen dödslängtan, men avsaknaden av livslust gör att han inte tvekar för att testa farliga experiment). När han är på väg in i en "period" och under så är det så otroligt tufft att det var en lättnad när det tog slut på riktigt.

Som tur är så har J vart iväg på nåt politikgrejs nu när jag haft alla dessa funderingar :laugh: Känns himla skönt att ha dem utredda. Dags att ta nya tag, jag funderar på att fråga ut honom till helgen igen :) Funderar på bowling, har för mig det ska finnas ett ställe i stan.

Såg också att det vart massa introduktioner så tänkte skriva lite om mig också:
27 år, kvinna och bor i södra norrland. Får ofta höra att jag är så lugn men de personerna har aldrig sett mig när jag ska ut och resa... :D Stadsmänniska som trivs ute på landet också, jag vill bara inte bo där på heltid, så läskigt med mörka skogar och inga grannar i närheten :nailbiting: Älskar djur och har en katt, på fritiden gillar jag att odla, promenera, sy och lite allt möjligt. Gillar god mat och att äta ute.
Jag har inte så mycket krav på en framtida partner men hoppas min framtida också trivs i stan och är lite lugnare än mig så han kan lugna mina nerver inför resor :p Han bör trivas med djur i hemmet då jag inte kan tänka mig ett liv utan.

Blev visst en mindre roman det här :o

Kul med fler norrlänningar :)

Funderingar och tankar kommer ju hela tiden. Skönt att du lyckades reda ut det när han var borta!

Ska sätta mig in i alla typ 70 nya inlägg senare.. tänkte bara höra vad ni tycker, är det ok att bjuda ut nån på fika redan 2-3 dar efter man setts första gången? Eller skulle ni tycka det var jobbigt? (Pga man råkar vara i närheten ändå...):angel:
Hade det varit någon jag ville träffa igen så skulle jag bara bli glad av att personen vill ses igen. Det värsta som kan hända är ju att det inte passar, eller att det känns bättre att vänta lite, men då går det ju faktiskt att säga nej och be om att få återkomma :) Kör inte med några "spel" och kom ihåg att det inte finns några exakta regler. Om du är dig själv, slappnar av och bara beter dig som vanligt så blir det säkert bra.

Ska sätta mig in i alla typ 70 nya inlägg senare.. tänkte bara höra vad ni tycker, är det ok att bjuda ut nån på fika redan 2-3 dar efter man setts första gången? Eller skulle ni tycka det var jobbigt? (Pga man råkar vara i närheten ändå...):angel:

Kör på! Du kan inte få mer än ett nej, och lägger du fram det mer som en spontan grej hade iallafall jag tyckt att det var ännu bättre och inte lika mkt ”krav” på.

Var på dejt i helgen med en tjej som det verkligen inte kändes så bra med. Jag brukar vara bra på att prata med alla typer av människor, hittar nästan alltid intressanta ämnen att prata om och gemensamma beröringspunkter. Kan ha en bra kväll med det flesta helt enkelt.
Det här var dock inte en bra kväll.
När en konversation känns lite ansträngd tar jag generellt det sociala ansvaret och kämpar in i det sista med att få konversationen bättre. Det försökte jag med i helgen också. Men njaa.. Jag lyckades inte. Vi hittade inget bra ställe att mötas på, vi hade inte samma rytm i samtalet.

Vet inte om det beror på att vi helt enkelt inte passade så bra ihop samtalsmässigt, eller om det beror på att jag inte mått så bra sista tiden. Antagligen spelade båda faktorerna in.
Synd, hon verkade vara en fin och empatisk människa (och dessutom riktigt snygg).

Satt och tittade på dokumentären Bobbi Jene som finns på SVTPlay ikväll och funderade endel på grunden i relationer. Bobbi som dokumentären handlar om är dansare och den relationen hon har verkar vara så fysisk. Det slår gnistor om dom och det fysiska verkar alltid vara närvarande. Dansare är generellt med fysiska personer än mig, givetvis, men jag skulle nog ha svårt för att ha en sån fysisk relation.
För mig är samtalet det viktigaste, att vi matchar intellektuellt, det är attraktivt för mig. Att ha den fysiska relationen Bobbi verkar ha gör att det kliar i mig, jag skulle bli less så snabbt..
Blev osammanhängande, men rekommenderar dokumentären i alla fall. :)

PUH nu har jag läst ikapp... vad flitiga skribenter ni har varit senaste delen av dagen :D

Jo, jag förstår riskfaktorerna för en tjej.
Men det är väl upp till tjejen om hon vill ta dom riskerna eller inte ?

Jag har haft en tjej från Stockholm och en från Gävle som har kommit ensam och övernattat innan vi har träffats innan.
Ja, det är självklart hennes val, men vi som snubbar kan ju faktiskt göra vissa saker för att få tjejen i fråga att känna sig mer säker. Även om hon kanske alltid kommer ha risktänket i bakhuvudet (vilket jag iofs tycker är sunt, om än hemskt att det ska behöva vara så.). Jag har haft två såna dejter som kommit över och övernattat, nu var det iofs ett bra tag sen det hände. Men tja, folk har ju tagit upp några saker här i tråden om vissa saker man kan göra (eller kanske ännu mer INTE bör göra) som snubbe. Ja - jag gillar inte heller förstås att bli sedd på som en potentiell våldtäktsman om man nu ska hårddra det, men vi vet ju hur verkligheten ser ut? Jag skulle uppskatta om den där egentligen jätteschyssta 120kgs-jättesnubben i hoodie som går bakom mig kl 03:15 bakom en tunnelbana inte gick så nära eller närmade sig, eftersom jag själv också har ett risktänk i sådana situationer. Jag vet att faror finns, att jag hellre skulle vilja ha en drömvärld där alla är snälla hör inte till hur jag tänker på plats i vardagen. Jag snackar inte om att man måste springa undan och gömma sig, men det som går att göra inom rimlighet kan man väl vara schysst och göra?

Däremot kan det kännas jobbigt att som karl bli ifrågasatt om man inte är en rövhatt eller våldsverkare ändå - tråts att man verkar trevlig. Gäller då att inse att det är inte mig det beror på utan andra karlar som ställt till det, detta i kombination med att den man träffat kanske har egna dåliga erfarenheter kan göra det lite spännt i onödan.

Det är en svår bit, och där är olika sätt att att hantera det och känns det bara bra för båda så är det väl okej.
Som när en tjej hade med sig kompis, kändes konstigt men var som det var och hade jag bara inte vart obekväm med arrangemanget utan fattat bättre hade det nog varit en mycket trevlig dejt - jag tog bussen hem istället (mycket trevliga tjejer båda två, så inte det).

Alltså, så är det ju. Men handen på hjärtat så tycker jag inte det känns så jobbigt att nån inte kan veta om jag är schysst eller ej innan de någonsin träffat mig. Jag vet ju själv att jag inte är säker på folk jag själv skulle råka på utomhus på "utsatta" ställen tex. Och jag tänker ALLTID förutsätta att nått möjligtvis kan hända (hur liten chansen än är), så jag är redo om det skulle inträffa nått. Så tänker jag liksom per automatik. Det innebär inte att jag misstänker alla och inte beter mig schysst.

Tyvärr är det ju rätt många som inte fattar det. Eller tycker man är lite fånig, för just han är ju såklart så himla schyst. Jaha, och hur ska jag veta det liksom?!
Folk tänker väl olika. Jag har inget emot om en tjej tänker på sin säkerhet även när hon träffar mig. Jag vet att jag inte skulle göra nått, men det vet inte hon, och jag skulle nog ärligt talat gilla henne mer då för att hon har det säkerhetstänket.

Angående diskussionen med om nån tar med en vän. Ärligt så skulle jag bli förvånad om jag inte hört nått på förhand, nog skulle det vara lite udda mot allt jag nånsin vart med om. Men sen hade jag nog tänkt "c'est la vie" och tagit det som det kom, jag är så jäkla snackig så har egentligen inget emot att träffa om det nu skulle vara 10 pers på en gång. Det jag nog skulle ha lite svårt för vore att liksom fokusera på hon som egentligen var min dejt och ignorera den andra tjejen... skulle kännas fel, även om det nu kanske är rätt.

Senast ändrad:
Hade det varit någon jag ville träffa igen så skulle jag bara bli glad av att personen vill ses igen. Det värsta som kan hända är ju att det inte passar, eller att det känns bättre att vänta lite, men då går det ju faktiskt att säga nej och be om att få återkomma :) Kör inte med några "spel" och kom ihåg att det inte finns några exakta regler. Om du är dig själv, slappnar av och bara beter dig som vanligt så blir det säkert bra.

Ja, jag insåg att det inte kan vara fel att fråga. Nog en onödig fråga att ställa här egentligen, men tja den bara kom ut :) Spel är inte riktigt min grej så några såna blir det inte.. problemet är att jag ibland tänker lite för mycket av bara farten (det där att argumentera mot sig själv är inte superbra i alla situationer..).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 664
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar