Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg en intressant dokumentär där man pratade med människor i olika länder som jobbade på ungdomsmottagningar och hur de bemötte tonåringar. Tydligen var en vanlig fråga ”hur vet jag att jag är redo att ha sex?”.
Det enda riktigt bra svaret var den som sade ”när du inte kan låta bli och känslan är ömsesidig”.
Att det kan vara svårt är så ofattbart tycker jag, det är ju inte som att truga på nån en småkaka till. Även om man bör låta bli även sådant. Men nog fasen märker man om den andra är sugen eller inte? Eller kan man bli så förblindad av sig själv att man skiter i det? Eller är det bara så att man inte bryr sig, gillar makt eller vad?
Jag vidhåller att blir jag singel och ska dejta ska jag ha skriftliga referenser på vederbörande varav minst en person ska vara ett ex.

Alla tjejer resonerar inte ens så, förstås så är det en helt annorlunda situation, men jadu jag vet inte varför.. vissa ser det de vill se?

Problemet blir ju även att det blir subjektivt, särskilt bland aspackade personer som du säger, vad "engagemang" är för nått. Tänk om det du trodde var "hejdundrande" egentligen var ett nervöst spelande för kulisserna?

Nej en skitfull tonåring ska man inte ha sex med..men jag antog att killarna du pratade om också var packade och i samma ålder.

Oavsett, jag försöker inte bevisa nått för dig. Det du beskriver är ett problem, men lösningen måste bli att folk både respekterar och är ännu mer tydliga mot varann, tycker jag, iaf ser jag inte nu hur det annars ska gå.

Hur gamla de jag hade sex med var är väl rätt irrelevant, men merparten har varit så pass mycket äldre att de borde vetat bättre. Oavsett alkoholintag.

Orsaken till att jag valde uttrycket Hejdundrande var för att man inte ska tveka det minsta. Skulle jag undra (vilket har hänt) så frågar jag: vill du verkligen att vi har sex eller ska vi bryta/hångla/sova/läsa/äta frukost/recitera dikter av Ulf Lundell ur minnet istället?
Och jag är noga med att göra tydligt att jag är helt okej med att sova men Ulf Lundell kan få mig att ta tunnelbanan hem.

då får du inte dejta @Hyacinth

Vilket är en enorm förlust för alla, se bara :

46B3F3F9-2AFC-4F24-A679-7C3E668C6704.webp

Det är ju rimligt. Om det är viktigt för mig att min dejts ex inte har flytt i panik, så ligger det ju dejten i fatet om det är vad hens ex tycks ha gjort.

Om jag blev ombedd att vara referensperson åt mina gamla ex, så vet jag precis vilka jag vågar rekommendera ich vilka inte.

Lika mkt som dina ex förmodligen vet vilka dom skulle våga rekommendera :).

Enklast kanske är att dejta nån som är redan upptagen? För den har ju redan en referens som ger OK just nu och inte för nåt som är historia ;)

Det är ju rimligt. Om det är viktigt för mig att min dejts ex inte har flytt i panik, så ligger det ju dejten i fatet om det är vad hens ex tycks ha gjort.

Om jag blev ombedd att vara referensperson åt mina gamla ex, så vet jag precis vilka jag vågar rekommendera ich vilka inte.

Jag har ju insett att de jag haft en bra relation med är de som aldrig pratat illa om sina ex. De som pratat mest illa om ex är också de jag borde undvikit som pesten. Jag gissar att de tycker jag är gräslig, vilket i sammanhanget antagligen är en komplimang.

Hur gamla de jag hade sex med var är väl rätt irrelevant, men merparten har varit så pass mycket äldre att de borde vetat bättre. Oavsett alkoholintag.

Orsaken till att jag valde uttrycket Hejdundrande var för att man inte ska tveka det minsta. Skulle jag undra (vilket har hänt) så frågar jag: vill du verkligen att vi har sex eller ska vi bryta/hångla/sova/läsa/äta frukost/recitera dikter av Ulf Lundell ur minnet istället?
Och jag är noga med att göra tydligt att jag är helt okej med att sova men Ulf Lundell kan få mig att ta tunnelbanan hem.

Lite relevant är det väl? Nog är det skillnad på när två packade 16-åringar har sex mot om det vore en 34-åring som hade sex med en packad 16-åring? Helt irrelevant?

• Gilla
Reactions: ptr
Det enda riktigt bra svaret var den som sade ”när du inte kan låta bli och känslan är ömsesidig”.
Att det kan vara svårt är så ofattbart tycker jag, det är ju inte som att truga på nån en småkaka till. Även om man bör låta bli även sådant. Men nog fasen märker man om den andra är sugen eller inte? Eller kan man bli så förblindad av sig själv att man skiter i det? Eller är det bara så att man inte bryr sig, gillar makt eller vad?
Du, jag och de flesta vettiga människor som inte supit bort vettet gör det. Men långtifrån alla, vilket ju är en del av problemet. Sen finns de de som är beroende av makt och inte har spärren som stoppar oss andra från att utsätta andra för rent onda handlingar. Tänk hur mycket potential för ondska människan har? Allt från nazityskland till unit 731. Men nu blir det sjukt OT.

I mitt fall, irrelevant. I ditt exempel relevantare men fortfarande anser jag att man oavsett ålder kan ha nån baskontroll. Felet blir bara större i ditt exempel.

Du får ursäkta att jag liksom skapade ett exempel. Tänkte att det hade varit fult av mig att prata om din personliga situation. Felet blir större ja, därför har åldern relevans.

• Gilla
Reactions: ptr
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 666
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar