Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
...ja? Kände du ett behov av att förtydliga det för mig?
Ja eftersom ditt exempel var uselt. Sättet som samtycke uttrycks eller ej samt eventuell alkoholpåverkan gör varken till eller från mellan en 34-åring och en 16-åring. Det finns liksom inget wiggle room där missförstånd kan uppstå där. Vilket ju är vad som diskuteras.

Ja eftersom ditt exempel var uselt. Sättet som samtycke uttrycks eller ej samt eventuell alkoholpåverkan gör varken till eller från mellan en 34-åring och en 16-åring. Det finns liksom inget wiggle room där missförstånd kan uppstå där. Vilket ju är vad som diskuteras.

Du missförstod mig. Det var enbart en poäng i att ålder visst har relevans. Ingen har påstått att en 34åring nånsin ska ligga med en 16åring. Fy fan för helvete! Ibland räcker det inte att läsa enbart det sista inlägget.

Du missförstod mig. Det var enbart en poäng i att ålder visst har relevans. Ingen har påstått att en 34åring nånsin ska ligga med en 16åring. Fy fan för helvete! Ibland räcker det inte att läsa enbart det sista inlägget.
Jag har läst samtliga inlägg, tackar som frågar. Förstår inte vad du far efter med att ålder har relevans. Diskussionen rör ju samtycke och i ditt exempel är det inte ens på kartan!

Jag har läst samtliga inlägg, tackar som frågar. Förstår inte vad du far efter med att ålder har relevans. Diskussionen rör ju samtycke och i ditt exempel är det inte ens på kartan!

Återigen, det syftade enbart på frågan om ålder har relevans. Jag bara höjde åldern i exemplet för att visa att den har det. Förstår ärligt talat inte vad som är oklart med det. Vuxna ska inte ha sex med barn, det håller du med om antar jag? Då har åldern (som en faktor) relevans. Jag svarade på ett inlägg som antyder att åldern var irrelevant. Det måste du ha läst, om du har läst allt. Men kunde väl ha höjt åldern med färre antal år om du hellre vill det? Vilka åldrar vill du helst prata om eftersom mina exempel inte verkar fungera för dig?

Jag kan väl förtydliga igen så det blir extra superdupermegaultratydligt: 34-åringar skall för helvete under inga omständigheter ha sex med 16-åringar.

Återigen, det syftade enbart på frågan om ålder har relevans. Jag bara höjde åldern för att visa att den har det. Förstår ärligt talat inte vad som är oklart med det. Vuxna ska inte ha sex med barn, det håller du med om antar jag? Då har åldern (som en faktor) relevans. Jag svarade på ett inlägg som antyder att åldern var irrelevant. Det måste du ha läst, om du har läst allt.
Varför kände du att den frågan behövde tas upp? Vad visar du som är relevant för diskussionen om sexuellt samtycke menar du?

Vad du försöker göra är att skapa en glidning i diskussionen. @Hyacinth pratar om hur samtycke uttrycks och tolkas och då drar du upp något som är "värre" (och inte hör dit) för att... ja vad? Visa att en full 16-åring inte ska klandras lika mycket som en 34-åring? Med andra ord försvara den tänkta fumliga tonåringen.

Varför kände du att den frågan behövde tas upp? Vad visar du som är relevant för diskussionen om sexuellt samtycke menar du?

Vad du försöker göra är att skapa en glidning i diskussionen. @Hyacinth pratar om hur samtycke uttrycks och tolkas och då drar du upp något som är "värre" (och inte hör dit) för att... ja vad? Visa att en full 16-åring inte ska klandras lika mycket som en 34-åring? Med andra ord försvara den tänkta fumliga tonåringen.

Jag har ingen lust att bråka med dig på grund av vad du antar att jag är och gör. Du lägger väldigt starka värderingar i dina antaganden om vad jag "försöker" göra, och jag tänker inte spela rollen av den halmgubben du försöker måla upp. Jag har varit med om diskussioner där folk använder såna här taktiker tillräckligt många gånger för att veta att det enda rätta man kan göra är att sluta gödsla diskussionen med fler saker du kan "feltolka" i en oändlig ond cirkel. God natt. "Du vann".

Jag blir gråtfärdig av förminskandet @Hero gör av kvinnors i många fall befogade rädsla när de ska träffa en okänd man ensam.

Jag har till största delen haft tur men har ändå blivit våldtagen. Det är för f-n något som inte försvinner i första taget! Att då få höra att kvinnor som är tveksamma att träffa en man ensam utan att en kompis är med ska "jobba med sig själv" är helt j-la vidrigt. Deras tänk gör förhoppningsvis att de slipper vara med om det jag och alldeles för många andra kvinnor varit med om.

Lika mkt som dina ex förmodligen vet vilka dom skulle våga rekommendera :).

Enklast kanske är att dejta nån som är redan upptagen? För den har ju redan en referens som ger OK just nu och inte för nåt som är historia ;)
Jag skulle säga att det inte ens är så enkelt, inte ens i det avseendet. Alltså bortsett från hur jobbigt det kan vara att vara älskare/älskarinna åt en gift person.

Men det finns alltså saker här som du tydligt visar att du måste tänka till om. Du uttrycker dig som att det är din sak - du som är en heteroman såvitt jag har förstått - att bedöma om de försiktighetsåtgärder främmande kvinnor vidtar då de träffar dig första gången är rimliga. Ärligt talat, jag önskar att inga män som resonerar så någonsin får till någon dejt. För kvinnors självförtroendes skull.

Jag har inget emot att man tar till försiktighetsåtsgärder så att hon kan känna sig tryggare. Ex, hade en jag gick på prommenad med sig både överfallsalarm och pepparsprej då hon råkat ut för en del obehagliga män tidigare. Jag tyckte det var bra att hon var försiktig. Men när det kommer till ett fik mitt i stan känns som att hon kanske har en del att bearbeta.
Jag går alltid runt med pepparspray och överfallslarm. Jag liksom måste för att våga gå ut eftersom Kukaset är ute på riktigt. Behöver jag bearbeta nått eller är jag sunt säkerhetstänkande?

Mvh lever under dödshot

Ingen som har nåt dejtande att komma med? :)

Jag skulle vilja ha tips på dejt-aktiviteter snäppet över kolla film/fika/gå promenad. Jag och badkillen sa det att det var kul att träffa nån som ville hitta på saker. Inget fel på se film osv, men som omväxling!
Vinteraktiviteter som innefattar att röra på sig och även inomhusaktiviteter med rörelse samt roliga museum eller såna liknande saker man kan göra vill jag ha :)

Hade en liten fundering om man skulle gått och tagit simborgarmärket tillsammans, eller vore det tråkigt? Men man kan ju simma/leka och så också? :) Såg nu också att det är ju bara simning 200 m... jag trodde det var en km :P

Märket är ju t om såhär fint i år:
upload_2018-2-13_9-27-32.webp

för lika rättigheter och möjligheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck.

//r

Senast ändrad:
Ingen som har nåt dejtande att komma med? :)

Jag skulle vilja ha tips på dejt-aktiviteter snäppet över kolla film/fika/gå promenad. Jag och badkillen sa det att det var kul att träffa nån som ville hitta på saker. Inget fel på se film osv, men som omväxling!
Vinteraktiviteter som innefattar att röra på sig och även inomhusaktiviteter med rörelse samt roliga museum eller såna liknande saker man kan göra vill jag ha :)

Hade en liten fundering om man skulle gått och tagit simborgarmärket tillsammans, eller vore det tråkigt? Men man kan ju simma/leka och så också? :) Såg nu också att det är ju bara simning 200 m... jag trodde det var en km :P

Märket är ju t om såhär fint i år:
Visa bifogad fil 11209
för lika rättigheter och möjligheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck.

//r
Jag vill ha det där simborgarmärket. Tack för att du fick mig att ta det där sista steget till att kolla upp ordentliget när, var hur. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 664
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar