Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite efter...

Utan att gå in på detaljer: jag har en del problem med sex. Nuförtiden förvarnar jag innan jag ligger med nån ny, alltså mer utförligt än det jag skriver här, hittills har alla svarat typ "ok, bra att du berättade det!". Och detta gäller främst när jag ligger med nån ny, sen är det lugnt. Försöker föreställa mig att snubben svarar "då kanske du inte är redo att ha sex" :banghead:.

Eller hur! Jag hade nog blivit helt knäckt av den oförmågan till empati i ett sådant läge.

Tråden är ju lite märklig när man har ignore aktiverat. Oavsett, blotta tanken på att ett nej INTE skulle respekteras gjorde att i alla fall jag hade sex med killar jag annars inte skulle haft sex med i tonåren. Idag skulle jag ju hellre ta med en kompis som fick sitta i hallen med basebollträ än göra samma sak.
Att man är försiktig är ju ren självbevarelsedrift. Ja, jag har hängt med ons men jag har nog aldrig sagt nej i det läget att vi redan kommit hem till någon av oss. I bakhuvudet finns en rädsla för vad som händer om jag säger nej. Att ha mage att ens liiiite ifrågasätta att någon är rädd om sig är ju horribelt.
Man behöver inte ha känt sig otrygg själv, lite fantasi och empati räcker långt.

Samma här. Och jag har aldrig varit rädd att något "farligt" skulle hända eller att de inte skulle avbrutit om jag varit tydlig nog. Men redan när jag hade behövt säga ifrån mer tydligt så har de ju redan helt missat att detta var något jag inte alls var med på, det gjorde för mig att det var i princip omöjligt att faktiskt säga nej.

Nope, ingen kan läsa tankar men en del killar borde verkligen fundera på det där med samtycke och engagemang hos den man ska ha sex med. Eller om man ens ska ha sex med en skitfull tonåring.
Jag tänker att ALLT utom ett hejdundrande engagemang hos den jag vill ha sex med får mig att avstå. Varför resonerar inte alla killar likadant.

Det fetade var ju något som min senaste dejt sa till mig och då för min egen del. Jag hade aldrig ens tänkt så. Det är ju faktiskt helt horribelt :wtf:

Den som har sex med någon som inte tydligt visar att hen vill det, är fel ute. Den som i berusat tillstånd har sex med någon som inte tydligt visar att hen vill det, är fel ute. Den som undrar om de andra vill ha sex, och inte kommer till klarhet i den frågan, undviker sex.

Hur kan detta vara svårt?

Det är jätteenkelt. Vid minsta tvekan om den andra vill : låt bli.

Klart som korvspad. I alla lägen. Och är det inte det så låter man bli. Simple as that.

Alla tjejer resonerar inte ens så, förstås så är det en helt annorlunda situation, men jadu jag vet inte varför.. vissa ser det de vill se?

Problemet blir ju även att det blir subjektivt, särskilt bland aspackade personer som du säger, vad "engagemang" är för nått. Tänk om det du trodde var "hejdundrande" egentligen var ett nervöst spelande för kulisserna?

Nej en skitfull tonåring ska man inte ha sex med..men jag antog att killarna du pratade om också var packade och i samma ålder.

Oavsett, jag försöker inte bevisa nått för dig. Det du beskriver är ett problem, men lösningen måste bli att folk både respekterar och är ännu mer tydliga mot varann, tycker jag, iaf ser jag inte nu hur det annars ska gå.

Fetade. Jag vill byta ut det till är ännu mer inkännande mot varandra. Har man svårt att förstår varandra så ge det lite tid herregud?

Jag såg en intressant dokumentär där man pratade med människor i olika länder som jobbade på ungdomsmottagningar och hur de bemötte tonåringar. Tydligen var en vanlig fråga ”hur vet jag att jag är redo att ha sex?”.
Det enda riktigt bra svaret var den som sade ”när du inte kan låta bli och känslan är ömsesidig”.
Att det kan vara svårt är så ofattbart tycker jag, det är ju inte som att truga på nån en småkaka till. Även om man bör låta bli även sådant. Men nog fasen märker man om den andra är sugen eller inte? Eller kan man bli så förblindad av sig själv att man skiter i det? Eller är det bara så att man inte bryr sig, gillar makt eller vad?
Jag vidhåller att blir jag singel och ska dejta ska jag ha skriftliga referenser på vederbörande varav minst en person ska vara ett ex.

Amen.

Jag skulle gissa att det är rätt vanligt att sådana känslor dröjer sig kvar efter att man har utsatts för brott. Och då inte minst brott riktade direkt mot en person, ens kropp och personliga integritet.
Jag tänker på känslan av att veta att personen är ute efter dig.

Varför frågar du mig ? Vad tycker du själv ?
Det där med fiket handlade om att ha med sig en kompis. Men om jag vet vilka omständigheterna är till att hon har med sig en kompis skulle jag inte bry mig så mkt.

Hon jag träffade hade dock sina larm i handväskan. Så jag undrade hur hon skulle hinna plocka ur dom ur sin handväska om jag överfallt henne? Men jag antar att hon kände en trygghet att dom var med iaf :).

Hemskt att du ska behöva leva under dödshot :(. Måste vara fruktansvärt.
Jag frågade om du tyckte att jag var överdriven i mitt säkerhetstänkande. Jag nöjd med hur jag har lagt upp mitt liv.

Jag hade utan tvekan haft med en kompis till ett fullsatt kafe om jag kände att det var vad som behövdes. Eftersom jag har legitima skäl att vara på min vakt.

Men va? Visst jag är väldigt öppen med vad jag varit med om men inte hade jag lagt ut mitt liv så pass inför en dejt. Hen får stå ut med att jag, om det behövs, har med någon och ständigt har överfallslarm och pepparspray på mig. Till och med När jag posten 8m från ytterdörren.

Det är ingenting att leva som jag gör i jämförelse med hur det var.

Jag frågade om du tyckte att jag var överdriven i mitt säkerhetstänkande. Jag nöjd med hur jag har lagt upp mitt liv.

Jag hade utan tvekan haft med en kompis till ett fullsatt kafe om jag kände att det var vad som behövdes. Eftersom jag har legitima skäl att vara på min vakt.

Men va? Visst jag är väldigt öppen med vad jag varit med om men inte hade jag lagt ut mitt liv så pass inför en dejt. Hen får stå ut med att jag, om det behövs, har med någon och ständigt har överfallslarm och pepparspray på mig. Till och med När jag posten 8m från ytterdörren.

Det är ingenting att leva som jag gör i jämförelse med hur det var.

Du är så fantastiskt imponerande :heart:heart:heart

Har aldrig varit med om att en man säger "om jag skulle överfalla dig".. skulle nog tycka att han var rätt creepy med den formuleringen..
Sa du verkligen så?

En av mina dejter sa något liknande när jag sa nej till att följa med eftersom jag behövde åka hem till Ruben.
Jag är både större och starkare än dig så jag skulle kunna tvinga dig att följa med om jag vill.
Jag är ju inte så brydd och skrattade bara åt det men för någon med dåliga erfarenheter i bagaget är det nog inte så himla charmigt att höra det.

Jag tror snarare att det är så att jag genuint vill att han ska komma över. Tanken på att vara själv kändes bäst från början, men när han hör av sig så känns det som att jag hellre vill va med honom. Det känns som att det blir kortsiktigt tänkt bara. Jag vill hellre vara med honom än att vara själv just ikväll, men jag vet inte om jag hellre vill vara med honom än att vara själv.. i det stora hela. Jag är rädd för att vi ses för att det är bekvämt och mysigt. Men det är på väg mot nåt mer seriöst och det är där jag inte vet vad jag vill längre, och jag vet inte om vi borde fortsätta ses som vi gör just nu när jag är så osäker.

Kan relatera till allting du säger. Jag känner samma sak med bondgrabben. Kanske att det som skulle vara fritt, kravlöst och enkelt börjar bli så seriöst från hans sida och då drar jag mig undan och undrar om vi bara ska sluta ses. För han är en genuint riktigt fin människa, men jag tror att han vill mer än mig. Och jag vill inte såra honom.
Vi hängde hela dagen igår och det var sjukt trevligt som alltid. Gick hem till en kompis och kidnappade hennes kök och lagade mat och hängde hos henne. Och jag gillar hur enkelt han kommer överens med mina vänner.
Allt är så himla enkelt så varför ska jag då känna mig så svår och ambivalent?

Nåväl. Verkstadskillen ville ses idag när jag kommer till stan så jag tänkte ge honom en chans till. Han ville umgås i helgen också så den där bubblan han klev in i när han bara försvann verkar ju då borta... Kanske är det just att han inte är så på som gör att jag inte blir skrämd. Det känns inte som att det riskerar att utvecklas till mer än jag vill ha.

Det är allt du har att svara? Mmmkay...
Jag tycker diskussionen har gått överstyr. Jag tycker alla får lägga upp de säkerhetsnivåer dom känner sig trygga med. Sen om jag tycker det är en obekväm situation om hon har med sig en kompis. Då får jag väl hantera det. Det är väl viktigare att hon känner sig trygg och vågar sig på att dejta överhuvudtaget.

En av mina dejter sa något liknande när jag sa nej till att följa med eftersom jag behövde åka hem till Ruben.
Jag är både större och starkare än dig så jag skulle kunna tvinga dig att följa med om jag vill.
Jag är ju inte så brydd och skrattade bara åt det men för någon med dåliga erfarenheter i bagaget är det nog inte så himla charmigt att höra det.
Men även om du skrattade åt det eller skrattade bort det, tycker du att det är på något enda vis en schysst grej att säga?

Det han gör är ju att han spelar på att han är starkare än du, och att han därför skulle kunna tvinga dig till saker. Min gissning är att han tycker att han är "snäll" som sedan inte gör det, men min känsla är att han är ett kukas som säger så. Att han inte drar sig för att föra in sitt styrkeöverläge i relationen mellan er, även om det "bara" är ord.

Jag tycker diskussionen har gått överstyr. Jag tycker alla får lägga upp de säkerhetsnivåer dom känner sig trygga med. Sen om jag tycker det är en obekväm situation om hon har med sig en kompis. Då får jag väl hantera det. Det är väl viktigare att hon känner sig trygg och vågar sig på att dejta överhuvudtaget.
Fast mitt ursprungliga svar kom ju av att du tyckte att det var överdrivet säkerhetstänkande att ha med överfallslarm och pepparspray till ett kafe. Jag frågade om jag var överdrivet säkerhetstänkande eller om jag hade ett sunt tänk beaktat min livssituation som är relativt känd på buke (jag vet att alla inte läser allt och så därför mitt mvh). Det har du fortfarande inte svarat på. Din dejt kanske har liknande bakgrund som inte vet ett smack om.

Men även om du skrattade åt det eller skrattade bort det, tycker du att det är på något enda vis en schysst grej att säga?

Det han gör är ju att han spelar på att han är starkare än du, och att han därför skulle kunna tvinga dig till saker. Min gissning är att han tycker att han är "snäll" som sedan inte gör det, men min känsla är att han är ett kukas som säger så. Att han inte drar sig för att föra in sitt styrkeöverläge i relationen mellan er, även om det "bara" är ord.

Jag har väldigt svårt att ta saker seriöst och analyserar det inte alls faktiskt.

Men jag håller med om att det inte låter så himla trevligt egentligen.

Fast mitt ursprungliga svar kom ju av att du tyckte att det var överdrivet säkerhetstänkande att ha med överfallslarm och pepparspray till ett kafe. Jag frågade om jag var överdrivet säkerhetstänkande eller om jag hade ett sunt tänk beaktat min livssituation som är relativt känd på buke (jag vet att alla inte läser allt och så därför mitt mvh). Det har du fortfarande inte svarat på. Din dejt kanske har liknande bakgrund som inte vet ett smack om.

Då misstolkade du mig. Det var jag som skrev otydligt.
Jag menade om det där med kompisen då.
Ett överfallsalarm kan du ju ha med dig överallt utan att nån ens behöver veta om det. Ingen big deal liksom.

Och jag hade pepparsparyat vederbörande :o mtp mina erfarenheter

Då misstolkade du mig. Det var jag som skrev otydligt.
Jag menade om det där med kompisen då.
Ett överfallsalarm kan du ju ha med dig överallt utan att nån ens behöver veta om det. Ingen big deal liksom.
Och jag förtydligade mig i svaret du svarade :up: på.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag tror snarare att det är så att jag genuint vill att han ska komma över. Tanken på att vara själv kändes bäst från början, men när han hör av sig så känns det som att jag hellre vill va med honom. Det känns som att det blir kortsiktigt tänkt bara. Jag vill hellre vara med honom än att vara själv just ikväll, men jag vet inte om jag hellre vill vara med honom än att vara själv.. i det stora hela. Jag är rädd för att vi ses för att det är bekvämt och mysigt. Men det är på väg mot nåt mer seriöst och det är där jag inte vet vad jag vill längre, och jag vet inte om vi borde fortsätta ses som vi gör just nu när jag är så osäker.

Att ge varandra utrymme att vara själv fast man är på samma plats är med en bit som jag tycker om men är svår att hitta balans i. Sitta i varsit hörn och läsa eller liknande. Lite som bredvidlek, man hålls med sitt men är ändå tillsammans. Bekvämt och mysigt är väl en förutsättning för att bygga något mer. Att vilja vara tillsammans med. Finns väl inga borde och inge manual - ni gör som det känns bäst för er, resonera om det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 568
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 670
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar