Lite efter...
Eller hur! Jag hade nog blivit helt knäckt av den oförmågan till empati i ett sådant läge.
Samma här. Och jag har aldrig varit rädd att något "farligt" skulle hända eller att de inte skulle avbrutit om jag varit tydlig nog. Men redan när jag hade behövt säga ifrån mer tydligt så har de ju redan helt missat att detta var något jag inte alls var med på, det gjorde för mig att det var i princip omöjligt att faktiskt säga nej.
Det fetade var ju något som min senaste dejt sa till mig och då för min egen del. Jag hade aldrig ens tänkt så. Det är ju faktiskt helt horribelt
Klart som korvspad. I alla lägen. Och är det inte det så låter man bli. Simple as that.
Fetade. Jag vill byta ut det till är ännu mer inkännande mot varandra. Har man svårt att förstår varandra så ge det lite tid herregud?
Amen.
Utan att gå in på detaljer: jag har en del problem med sex. Nuförtiden förvarnar jag innan jag ligger med nån ny, alltså mer utförligt än det jag skriver här, hittills har alla svarat typ "ok, bra att du berättade det!". Och detta gäller främst när jag ligger med nån ny, sen är det lugnt. Försöker föreställa mig att snubben svarar "då kanske du inte är redo att ha sex" .
Eller hur! Jag hade nog blivit helt knäckt av den oförmågan till empati i ett sådant läge.
Tråden är ju lite märklig när man har ignore aktiverat. Oavsett, blotta tanken på att ett nej INTE skulle respekteras gjorde att i alla fall jag hade sex med killar jag annars inte skulle haft sex med i tonåren. Idag skulle jag ju hellre ta med en kompis som fick sitta i hallen med basebollträ än göra samma sak.
Att man är försiktig är ju ren självbevarelsedrift. Ja, jag har hängt med ons men jag har nog aldrig sagt nej i det läget att vi redan kommit hem till någon av oss. I bakhuvudet finns en rädsla för vad som händer om jag säger nej. Att ha mage att ens liiiite ifrågasätta att någon är rädd om sig är ju horribelt.
Man behöver inte ha känt sig otrygg själv, lite fantasi och empati räcker långt.
Samma här. Och jag har aldrig varit rädd att något "farligt" skulle hända eller att de inte skulle avbrutit om jag varit tydlig nog. Men redan när jag hade behövt säga ifrån mer tydligt så har de ju redan helt missat att detta var något jag inte alls var med på, det gjorde för mig att det var i princip omöjligt att faktiskt säga nej.
Nope, ingen kan läsa tankar men en del killar borde verkligen fundera på det där med samtycke och engagemang hos den man ska ha sex med. Eller om man ens ska ha sex med en skitfull tonåring.
Jag tänker att ALLT utom ett hejdundrande engagemang hos den jag vill ha sex med får mig att avstå. Varför resonerar inte alla killar likadant.
Det fetade var ju något som min senaste dejt sa till mig och då för min egen del. Jag hade aldrig ens tänkt så. Det är ju faktiskt helt horribelt
Den som har sex med någon som inte tydligt visar att hen vill det, är fel ute. Den som i berusat tillstånd har sex med någon som inte tydligt visar att hen vill det, är fel ute. Den som undrar om de andra vill ha sex, och inte kommer till klarhet i den frågan, undviker sex.
Hur kan detta vara svårt?
Det är jätteenkelt. Vid minsta tvekan om den andra vill : låt bli.
Klart som korvspad. I alla lägen. Och är det inte det så låter man bli. Simple as that.
Alla tjejer resonerar inte ens så, förstås så är det en helt annorlunda situation, men jadu jag vet inte varför.. vissa ser det de vill se?
Problemet blir ju även att det blir subjektivt, särskilt bland aspackade personer som du säger, vad "engagemang" är för nått. Tänk om det du trodde var "hejdundrande" egentligen var ett nervöst spelande för kulisserna?
Nej en skitfull tonåring ska man inte ha sex med..men jag antog att killarna du pratade om också var packade och i samma ålder.
Oavsett, jag försöker inte bevisa nått för dig. Det du beskriver är ett problem, men lösningen måste bli att folk både respekterar och är ännu mer tydliga mot varann, tycker jag, iaf ser jag inte nu hur det annars ska gå.
Fetade. Jag vill byta ut det till är ännu mer inkännande mot varandra. Har man svårt att förstår varandra så ge det lite tid herregud?
Jag såg en intressant dokumentär där man pratade med människor i olika länder som jobbade på ungdomsmottagningar och hur de bemötte tonåringar. Tydligen var en vanlig fråga ”hur vet jag att jag är redo att ha sex?”.
Det enda riktigt bra svaret var den som sade ”när du inte kan låta bli och känslan är ömsesidig”.
Att det kan vara svårt är så ofattbart tycker jag, det är ju inte som att truga på nån en småkaka till. Även om man bör låta bli även sådant. Men nog fasen märker man om den andra är sugen eller inte? Eller kan man bli så förblindad av sig själv att man skiter i det? Eller är det bara så att man inte bryr sig, gillar makt eller vad?
Jag vidhåller att blir jag singel och ska dejta ska jag ha skriftliga referenser på vederbörande varav minst en person ska vara ett ex.
Amen.