Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag ser det nedskrivet så inser jag hur illa det faktiskt är. Men jag tänker inte på det i vardagen. Jag är fri och jag lever och han vann inte. Jag lever faktiskt rätt normalt (om vi helt bortser från att sveriges näst största stad fortfarande är sjukt otäck att vistas i ensam) och jag har ju tillochmed vågat lita på män igen.

:heart :heart :heart

Det finns en man du kan lita på att han kommer att fixa mer terapi så fort tillfälle ges ;)

Ingen som har nåt dejtande att komma med? :)

Jag tror att jag kanske måste ta en paus med frukostkillen. Jag fortsätter att vara ambivalent och har varit det sen vi lärde känna varandra i september. Jag känner att jag har svårt att tänka klart när vi ses varannan dag. Det är ofta jag har bestämt mig för att vara ensam en hel helg exempelvis, men så messar han och frågar om jag vill ha sällskap och då känner jag att jag vill träffa honom. Det är alltid så mysigt. Men det är ändå nåt som skaver och jag fortsätter som sagt vara ambivalent i förhållandet till oss.

Vad säger ni, är det dumt eller smart att ta ett steg tillbaka just nu och känna efter i ensamhet en stund?

• Gilla
Reactions: ptr
När jag ser det nedskrivet så inser jag hur illa det faktiskt är. Men jag tänker inte på det i vardagen. Jag är fri och jag lever och han vann inte. Jag lever faktiskt rätt normalt (om vi helt bortser från att sveriges näst största stad fortfarande är sjukt otäck att vistas i ensam) och jag har ju tillochmed vågat lita på män igen.
Jag tror att din vana har påverkat ditt sätt att se på saken. Jag tycker fortfarande att det är så förfärligt att jag inte ens kan föreställa mig hur det är att leva så. Att det liksom inte är över när det borde vara över. Undrar hur många andra brottsutsatta som har samma känsla efteråt?

Jag tror att jag kanske måste ta en paus med frukostkillen. Jag fortsätter att vara ambivalent och har varit det sen vi lärde känna varandra i september. Jag känner att jag har svårt att tänka klart när vi ses varannan dag. Det är ofta jag har bestämt mig för att vara ensam en hel helg exempelvis, men så messar han och frågar om jag vill ha sällskap och då känner jag att jag vill träffa honom. Det är alltid så mysigt. Men det är ändå nåt som skaver och jag fortsätter som sagt vara ambivalent i förhållandet till oss.

Vad säger ni, är det dumt eller smart att ta ett steg tillbaka just nu och känna efter i ensamhet en stund?

Jag tycker det låter väldigt klokt att göra det. Så hinner du landa i dina tankar och känna efter i lugn och ro.

:heart :heart :heart

Det finns en man du kan lita på att han kommer att fixa mer terapi så fort tillfälle ges ;)
Jaa! Den där mannen litar jag definitivt på. Han har ju till och med adopterat mig. ;)
Jag tror att din vana har påverkat ditt sätt att se på saken. Jag tycker fortfarande att det är så förfärligt att jag inte ens kan föreställa mig hur det är att leva så. Att det liksom inte är över när det borde vara över. Undrar hur många andra brottsutsatta som har samma känsla efteråt?
Det är nog så. Men samtidigt vad harjgag för val? Han tog 16 månader av mitt liv det är 15.5 månader för många. Han ska inte få ta en sekund till. Men nej, det är inte över bara för att jag flydde och han blev dömd. Men det är faan (ursäkta språket) så mycket mer över nu än för bara ett år sedan.

@Singoalla jag tror att det är en bra idé att du tar en stund och känner efter i dig själv. Men glöm inte bort honom i ditt tänkande heller. För efter vad jag har läst så ger han massa också.

Gymkillen var tvungen att åka på jobb igår. Var skitväder så var inte så ledsen över att låta bilen stå :p

Nu ägnar jag mig mest åt tjafsa med SJ, skriva lite med killen på verkstan och tysken. Känner mig inte så sugen på att träffa någon just nu, vill bara ha min häst och rida :love:

Om inte annat kan det ju vara en bra idé att sluta ångra sig de helger du bestämt dig för att vara ifred. Han försvinner ju knappast bara för att du har en helg för dig själv och säger nej till umgänge. Kan det vara så att det där som skaver är just att du inte är riktigt sjysst mot dig själv?

Ingen som har nåt dejtande att komma med? :)

Jag skulle vilja ha tips på dejt-aktiviteter snäppet över kolla film/fika/gå promenad. Jag och badkillen sa det att det var kul att träffa nån som ville hitta på saker. Inget fel på se film osv, men som omväxling!
Vinteraktiviteter som innefattar att röra på sig och även inomhusaktiviteter med rörelse samt roliga museum eller såna liknande saker man kan göra vill jag ha :)

Hade en liten fundering om man skulle gått och tagit simborgarmärket tillsammans, eller vore det tråkigt? Men man kan ju simma/leka och så också? :) Såg nu också att det är ju bara simning 200 m... jag trodde det var en km :P

Märket är ju t om såhär fint i år:
Visa bifogad fil 11209
för lika rättigheter och möjligheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck.

//r
Men åh. Hur tar man det? Jag måste vara världssämst på att googla.

Om inte annat kan det ju vara en bra idé att sluta ångra sig de helger du bestämt dig för att vara ifred. Han försvinner ju knappast bara för att du har en helg för dig själv och säger nej till umgänge. Kan det vara så att det där som skaver är just att du inte är riktigt sjysst mot dig själv?

Jag tror snarare att det är så att jag genuint vill att han ska komma över. Tanken på att vara själv kändes bäst från början, men när han hör av sig så känns det som att jag hellre vill va med honom. Det känns som att det blir kortsiktigt tänkt bara. Jag vill hellre vara med honom än att vara själv just ikväll, men jag vet inte om jag hellre vill vara med honom än att vara själv.. i det stora hela. Jag är rädd för att vi ses för att det är bekvämt och mysigt. Men det är på väg mot nåt mer seriöst och det är där jag inte vet vad jag vill längre, och jag vet inte om vi borde fortsätta ses som vi gör just nu när jag är så osäker.

Jag går alltid runt med pepparspray och överfallslarm. Jag liksom måste för att våga gå ut eftersom Kukaset är ute på riktigt. Behöver jag bearbeta nått eller är jag sunt säkerhetstänkande?

Mvh lever under dödshot

Varför frågar du mig ? Vad tycker du själv ?
Det där med fiket handlade om att ha med sig en kompis. Men om jag vet vilka omständigheterna är till att hon har med sig en kompis skulle jag inte bry mig så mkt.

Hon jag träffade hade dock sina larm i handväskan. Så jag undrade hur hon skulle hinna plocka ur dom ur sin handväska om jag överfallt henne? Men jag antar att hon kände en trygghet att dom var med iaf :).

Hemskt att du ska behöva leva under dödshot :(. Måste vara fruktansvärt.

Jag skulle gissa att det är rätt vanligt att sådana känslor dröjer sig kvar efter att man har utsatts för brott. Och då inte minst brott riktade direkt mot en person, ens kropp och personliga integritet.

Du fattar inte. Grejen är: det är inte din sak att värdera de säkerhetsåtgärder kvinnor vidtar när de träffar dig. Det enda dina inlägg på temat visar, är hur respektlös du framställer dig.
Näe, det var av omtanke för henne.
Hon såg det så också... vi detjade i ett par månader. Så jag tror inte hon gjort det om hon tyckt jag varit respektlös.

Men om jag inte minns fel höll hon på med nåt mäteri ute i parker på jobbet och hade då råkat på nån obehaglig man. Så jag tyckte det var bra att hon hade med sig larmen, men ville att hon skulle ha möjlighet att använda dom.

Har aldrig varit med om att en man säger "om jag skulle överfalla dig".. skulle nog tycka att han var rätt creepy med den formuleringen..
Minns inte om jag gjorde exakt den formuleringen. Kan han varit om nån skulle anfalla dig. Hon tyckte inte jag var creepy iaf då det blev många dejter efter det :)

Varför frågar du mig ? Vad tycker du själv ?
Det där med fiket handlade om att ha med sig en kompis. Men om jag vet vilka omständigheterna är till att hon har med sig en kompis skulle jag inte bry mig så mkt.

Hon jag träffade hade dock sina larm i handväskan. Så jag undrade hur hon skulle hinna plocka ur dom ur sin handväska om jag överfallt henne? Men jag antar att hon kände en trygghet att dom var med iaf :).

Hemskt att du ska behöva leva under dödshot :(. Måste vara fruktansvärt.

Vet du. Jag tycker att om du har så svårt att träffa två kvinnor istället för en har DU en del att jobba på.
Du framställer dig själv som rätt ordentligt gräslig faktiskt.

Minns inte om jag gjorde exakt den formuleringen. Kan han varit om nån skulle anfalla dig. Hon tyckte inte jag var creepy iaf då det blev många dejter efter det :)
Jadå, du kan säkert hitta kvinnor att dejta som inte reagerar lika mycket på sådana saker som flera av oss i tråden tycks göra. Själv brukar jag dock bli lite orolig för kvinnor som inte reagerar på sådant. Tyvärr har ju många kvinnor dåliga erfarenheter av män, och det varierar ganska mycket hur det påverkar vad man finner sig i och inte finner sig i och vad man ser som varningssignaler etc i fortsättningen.

Vet du. Jag tycker att om du har så svårt att träffa två kvinnor istället för en har DU en del att jobba på.
Du framställer dig själv som rätt ordentligt gräslig faktiskt.

Ja, det är ju tur att vi inte dejtar då. För du får ändå inga referenser av mina ex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 568
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 670
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar