P
prallan
Du har sååå rätt!! Problemet är att xxxxxxx personer har försökt få @Hero att förstå hur det är att dejta män, men DET GÅR INTE IN.....Hör inte till tråden men kände att jag var tvungen att inflika.
Jag tror jag förstår varför du tänker och resonerar som du gör, men jag tror även att det hindrar dig från att försöka se det ur tjejens perspektiv.
Har själv asperger och är extremt introvert i mitt privatliv, att börja dejta eller gå på en dejt med främmande män är för mig otroligt obehagligt och skrämmande. Inte enbart för att jag har autism och är introvert utan för att jag har varit utsatt för extremt våld i ett tidigare förhållande som har gett mig posttraumatisk stress.
Det jag försöker säga är att jag kan relatera till att du är introvert och jag skulle också tycka att det var jobbigt att min dejt tog med sig en kompis. Just eftersom det är stressande nog att träffa någon ny så blir stressen och oron ännu mer påtaglig om det finns ytterligare en okänd person med, vilket kanske skapar en obehaglig situation för dig?
Men samtidigt vet inte du varför tjejen har med sig en kompis, det behöver inte vara för att hon är rädd att bli våldtagen utan för att hon kanske är jätteosäker eller varit med om något som traumatiserat henne? Personligen anser jag inte att det är ett tecken på omogenhet till dejtinglivet utan ett tecken på att alla är individer och man vet inte vad varje människa har i bagaget. Det är väl lite därför man dejtar?