Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser fram emot den dagen någon här inne går på en första dejt med någon och blir mött av 2 personer istället för en, tänk vilken rolig överraskning det blir att rapportera om :D :up:
Redan hänt. Blev mött av tre personer istället för en. Var en kul kväll :D

Men de flesta här verkar väl anse att det är lämpligt att berätta innan om man ska ha med sig nån, så fattar inte vad du argumenterar emot?

Okej, så nu ska jag jobba på min självkänsla men tjejen ska inte jobba på sin överdrivna rädsla som måste ha med en kompis ?

Du sa att du var orolig över att din dejt bara skulle prata med sin kompis och inte dig, jag gav dig ett konkret tips för att göra något åt det - något som du efterlyst i tidigare trådar. Dina potentiella dejter sitter inte på Buke och skriver om sina besvär, så jag kan inte ge dem några råd.

Du kan hålla dig till att dejta bara extroverta tjejer också, det är helt upp till dig. Men jag tror inte att det kommer gagna dig i längden eftersom du själv inte är den typen av person. Oavsett vilket så är det onödigt att klaga på tjejers "överdrivna rädsla" när de allra troligast gör så gott de kan utefter sina egna förutsättningar.

Ska sätta mig in i alla typ 70 nya inlägg senare.. tänkte bara höra vad ni tycker, är det ok att bjuda ut nån på fika redan 2-3 dar efter man setts första gången? Eller skulle ni tycka det var jobbigt? (Pga man råkar vara i närheten ändå...):angel:

Jag, helt klart okej! I mitt tycke. Jag skulle bli smickrad om jag träffade någon jag gillade som är så angelägen att ses igen snart.

Bara tiga och samtycka är det många tjejer som inte heller gillar och inte jag heller - men att tillsammans resonera - inte tjata - om hur vi löser det så båda blir nöjda.
Där är gott om miljöer där inte jag heller känner mig trygg och har dåliga erfarenheter av. Ingen bra idé att släpa mig dit bara för hon känner sig trygg där. Att förutsätta att jag som karl skulle vara så trygg att jag kan visstas överallt blir lika fel. Inget stort problem då de flesta förstår detta, och de som inte gör det får väl sorteras bort hlet enkelt.

Om tjejen kommer med en kompis och du vill vara en schyst kille så säger du bara något på temat ”ja, jag förstår dig, tjejer kan inte vara nog försiktiga i de här sammanhangen.” Det är inte svårare än så.

Har en fundering som relaterar sig lite till temat "bli med killar hem" osv.

Hur svarar man på frågan "vad söker du efter" (när det ärliga svaret är att man söker en KK) - UTAN att killen får för sig att man vill komma hem till dom och ligga direkt?

Nästan så jag känner att jag borde skriva att jag söker en pojkvän, bara för att dom ska bemöda sig träffas en gång eller två innan sex kommer på tal.... Men känns samtidigt oschysst mot de killar som faktiskt letar ett seriöst förhållande.

Brukar svara att jag inte riktigt vet vad jag söker. Att man får träffas och känna efter :) man klickar ju liksom kanske inte alls!

(Hur mycket har ni hunnit skriva när jag varit på yoga egentligen :D )

Jag är sugen på att börja dejta via nätet bara för att jag just nu har så mycket privat att brevkontakt kan vara ett första steg. Sedan är jag feg. Jag har så låg självkänsla med och tillhör den fulare kategorin så vågar inte dejta på annat vis ännu. Är det någon som har erfarenhet av sidan som på engelska heter glad pannkaka (vill inte nämna ifall man inte får)? Är det ett vettigt ställe för första kontakt? Hur gör ni andra. :S

Jag tycker personligen mina "krav" är enkla. För mig är grundsynen på livet viktigt att det är lika hos både mig och killen. Jag värnar om allas lika värde och rättigheter och vill således inte umgås med människor som är rasister/homofober/kvinnoförtryckare osv. Jag älskar djur och hästar och drömmer om ett liv på landet. Samtidigt måste killen acceptera att jag gillar att spela datorspel och tv-spel. Sedan hur killen ser ut eller vilka intressen han har spelar inte så stor roll men djur i hemmet är viktigt för mig.

Tror ni det är lätt att träffa på en "sådan kille"? :) Vet ni något bra ställe man kan finna "bönder" - en livsdröm jag har är att bo på en gård men det är liksom en dröm och behöver ju inte bli så. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 664
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar