Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på tjejmiddag igår och pratade relationer med mina äldsta vänner. Inte mina singel-partypinglor, utan ett lugnare gäng som känt mig sen tonåren. Vi pratade en del om varför det känns så tungt för mig att inleda en relation, och utöver det vanliga att det är svårt att byta ut det man vet om som är bra mot något nytt och okänt, så kom vi fram till att jag har fått en viss roll i mitt umgänge som jag är rädd att släppa. Om Singo inte är singel längre, kommer solen ens gå upp i morgon då? :nailbiting: Kommer mina singelvänner höra av sig mer sällan för att de tror att jag ändå inte vill gå ut? Kommer mina killkompisar som egentligen är lite intresserade av mig på ett annat sätt sluta höra av sig för att det inte är lika roligt att hänga längre? Kommer folk sluta tycka att jag är en spännande människa med en massa roligt skvaller på lager, och roliga upptåg att berätta om? När jag inte är den där ensamma, självständiga och starka? Vem är jag helt enkelt, om jag inte är singel-Singo med sitt lilla harem?

Det låter löjligt, men det känns faktiskt både läskigt och lite sorgligt att lämna. Utöver tankarna om att behöva gå igenom sorg igen. Kanske är jag inte redo ännu, eller så behöver jag bara tid att ställa om.
Jag är helt övertygad om att du överanslyserar. Ibland är det faktiskt rätt bra att bara blunda och hoppa. Och sen får man landa där man landar. För helt ärligt, vad ångrar man mest i livet? Är det de missade chanserna eller är det att man har vågat?

Haha, alltså, är det något ställe här? Jag har koll på typ 4 krogar/restauranger i stan... Har liksom bara bott här i 3,5 år... Kan ju inte räkna med att jag vet något alls om stan... :angel: Min förra dejt blev väldigt förvånad över hur extremt kass koll jag hade på stan. :D
Har bott här i 20...3? År. Tror jag :p ungefär där någonstans flyttade jag härifrån i alla fall ^^
Palermo är.. intressant om man säger så :p

Jag är helt övertygad om att du överanslyserar. Ibland är det faktiskt rätt bra att bara blunda och hoppa. Och sen får man landa där man landar. För helt ärligt, vad ångrar man mest i livet? Är det de missade chanserna eller är det att man har vågat?

Jag håller helt med dig och just nu lutar det lite mot at jag kommer att hoppa. Jag tyckte bara att det var en intressant aspekt på det hela som jag aldrig riktigt reflekterat över förut!

Plötsligt ska jag på en "dejt" imorgon. Om man nu ska kalla det för det, känns konstigt egentligen. Hade inte direkt planerat för det, en tjej jag pratade med för en vecka sen eller så som hörde av sig igen (apropå diskussionerna att folk plötsligt slutar messa). Ibland blir det bara lite av en paus i konversationerna naturligt inser jag, folk har ju liv att ta hand om å :)

Tar det som det kommer, första intrycket är att det är en väldigt härlig tjej, som har en jäkligt skön humor också! Skadar inte att hon är ganska precis min typ utseendemässigt också..ähum:p

Blir bara en fika nu pga att ingen av oss har väldigt mycket tid, men det kan ju vara bra det å !

Plötsligt ska jag på en "dejt" imorgon. Om man nu ska kalla det för det, känns konstigt egentligen. Hade inte direkt planerat för det, en tjej jag pratade med för en vecka sen eller så som hörde av sig igen (apropå diskussionerna att folk plötsligt slutar messa). Ibland blir det bara lite av en paus i konversationerna naturligt inser jag, folk har ju liv att ta hand om å :)

Tar det som det kommer, första intrycket är att det är en väldigt härlig tjej, som har en jäkligt skön humor också! Skadar inte att hon är ganska precis min typ utseendemässigt också..ähum:p

Blir bara en fika nu pga att ingen av oss har väldigt mycket tid, men det kan ju vara bra det å !

Kul! Du får uppdatera oss imorgon :)

Har ägnat kvällen åt att glo på melodifestival, titta på romantisk komedi med morsan och chattat med två manliga vänner under tiden :p Har åter igen kommit fram till att jag skulle kunna bli seriöst intresserad av en man om det gick att kombinera det bästa från de två vännernas personligheter, packa ihop det i en yngre person som dessutom var singel. Det blir ju lätt att hitta det :grin:

Jag gör som andra här i tråden istället och retas med en manlig vän som jag borde passa perfekt ihop med, men som blir fullständigt ointressant av någon okänd anledning.

Det här med presentation. Är 36,5 bor mitt på Södermalm och jobbar som frilansande projekt- och produktionsledare, främst med reklam. Har varit singel i 3,5 år tror jag fast det är nio år sen mitt senaste långa förhållande. Är mer kräsen än jag borde vara, troligen eftersom jag trivs så bra som singel. Har 1 vuxen dressyrhäst med ADHD och dåligt immunförsvar så jag litar inte på honom och då är han svår att låna ut. Sen har jag en åring också, så tids nog kommer han också ta tid.

Har valt att bara jobba 75 % eftersom jag vill hinna ha ett socialt liv (vilket ändå är en brist) och för att jag jobbade halvt ihjäl mig för åtta år sen. Då tröttade jag tyvärr ut kroppen så pass att sexdriften inte är vad den en gång varit.. läkarna säger att den kan komma igång med rätt person, men honom verkar jag inte träffat :angel:

Jaha, mig då:

37 år, bor i Norge, separerat sedan i somras efter 8 års äktenskap och 4 år som sambos + några års distansförhållande, har mao bara ett enda lååångt och seriöst förhållande.

Försöker komma igång och dejta lite nu med förhoppning att i första hand hitta en KK, men har inte helt lyckats hittils och har egentligen inte tid... 3 hästar, två katter, 100% jobb samt en liten gård som ska underhållas ger inte så mycket tid över. Men trivs rätt bra med mig själv och mina djur, så det är ingen panik (än i alla fall). :)

Lite om mig:
33 årig djurälskare som börjat jobba med sånt jag föraktat innan. Bott utomlands och studerat 10 år men är tillbaka i Sverige. Är extremt social, tycker om att dansa allt möjligt, pyssla hemma, analysera livet med vänner på telefon, älskar sol och playa så bor egentligen i fel land.

Har varit i en 11årig relation, sedan en distans på 1år. Singel nu sedan snart 2år. Vet inte vad jag söker. Mest tidsfördriv tror jag då jag behöver lära mig att bekräfta mig själv. Har insett att jag dejtat och legat runt en hel del sedan jag blev singel. Är så många att jag inte ens kommer ihåg alla :o. Tror jag behöver tagga ned lite kanske.

Snubbe på ds: En härlig borlängetös! :) Hur är läget? Haft en bra helg?
Jag: Halloj!
Jodå såhär en vecka senare kan jag väl konstatera att det förmodligen var finfint :) Själv då?
Snubbe: Jo det är fint. Väldigt svag för din kroppsform.. Gillar du att sitta på golvet och bli nerpissad medans du kanske får höra att det är precis vad slynor förtjänar? Nåt annat du gillar? Face sitting?

Vem sa att man kunde ta upp kinks på bra och dåliga sätt? :meh:

Så elegant och subtilt :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben