Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.

Det är ett väldigt effektivt sätt att få mitt intresse att svalna, helt oavsett hur mycket det bedyras att han vill ses :cautious:
I vissa fall så är det lite ju så att actions speak louder than words.

Det är ju av en av anledningarna till arbetsmyran gått från väldigt intressant till att ha hamnat i vänfacket också, för även om han hela tiden säger att han vill mer, så visar han det ju inte öht i handling och då svalnar jag rätt kvickt.

Deras förlust, för män finns det gott om även om de flesta bor lite för ocentralt till :D

Jag är tydligen ESFJ-T, lite tråkigt men stämmer ju bra in på mig som är projektledare i jobbet. Gillar inte det där J:et, fast jag jobbar på det säger mamma att jag alltid varit sån. :angel::cautious: Aningens dömande och ska alltid stoppa in saker i olika mentala fack...

Senast ändrad:
Inte för att jag gillar kåldolmar. Men inte fasen dissar man någon annans mat? Ffa inte en okänd persons?

Lagar han egna kåldolmar har han dessutom skills i köket, oavsett vad man tycker om dolmarna.

Nej, jag brukar inte göra så men hela vår konversation var rätt skämtsam i allmänhet så han tog det bra. Jag bad om ursäkt men fick tillbaka att det var lugnt och att hans kollegor (som delade min uppfattning om maträtten ifråga) hade skrattat när han läste upp mitt sms. Han vill åtminstone fortfarande träffa mig. :D

För att anknyta till dejting. Så något jag uppskattar och som de flesta jag träffar på uppskattar, och mer och mer ju äldre man blir, är självinsikt. Någon som är medveten om och jobbar på sina sämre sidor/de sidor som andra kan uppfatta negativa eller som jobbiga är otroligt mycket enklare ha en relation med än någon som gömmer sog bakom ”det är så jag är”. I det finns också att från början vara öppen med även sona mindre tilldragande sidor och tillkortakommanden. Dvs tala motsatsen mot att försöka tilltala och behaga till alltför högt pris.

Håller med!

Jag brukar ibland fråga dejterna vad deras sämre sidor är i förhållanden. Vad de jobbar på med sig själva osv.
Tyvärr inte ofta de inser att de själva inte är perfekta. Oftast fel på exet när relationer tagit slut :grin:.

Nej, jag brukar inte göra så men hela vår konversation var rätt skämtsam i allmänhet så han tog det bra. Jag bad om ursäkt men fick tillbaka att det var lugnt och att hans kollegor (som delade min uppfattning om maträtten ifråga) hade skrattat när han läste upp mitt sms. Han vill åtminstone fortfarande träffa mig. :D
Aha. Lösryckt såg det helt brutalt ut. Men kom det i ett sammanhang blir ju bilden en annan.

Dock, än en gång: en kille som gör sig besväret att laga kåldolmar är värd lite eftertanke!

Aha. Lösryckt såg det helt brutalt ut. Men kom det i ett sammanhang blir ju bilden en annan.

Dock, än en gång: en kille som gör sig besväret att laga kåldolmar är värd lite eftertanke!

Ja det var menat på ett skämtsamt sätt och som tur är så tog han det så också. :)

Jag har en riktigt bra känsla för den här killen! Av alla jag träffat och ska träffa den här veckan är han den som på förhand känts mest intressant så jag är jättenyfiken.

Vad märkligt det kan vara med hur två personer upplever en situation förresten. Jag fick sms från den jätteblyga killen jag träffade i onsdags. Han sa knappt ett ord under vår kväll utan jag fick dra ur honom precis allt!
Han skrev:
"Tack för dejten! Jag hade jättetrevligt och hoppas att du också hade det. Jag trodde det skulle vara stelt men det flöt ju på bra ;)"
Jag undrar verkligen VAD han tyckte det var som flöt på bra.... upphällandet av cola i glasen? Samtalet var ju segt som kola i mitt tycke.

Det är ett väldigt effektivt sätt att få mitt intresse att svalna, helt oavsett hur mycket det bedyras att han vill ses :cautious:
I vissa fall så är det lite ju så att actions speak louder than words.

Det är ju av en av anledningarna till arbetsmyran gått från väldigt intressant till att ha hamnat i vänfacket också, för även om han hela tiden säger att han vill mer, så visar han det ju inte öht i handling och då svalnar jag rätt kvickt.

Deras förlust, för män finns det gott om även om de flesta bor lite för ocentralt till :D

Jag dejtar en sån också. Mekanikern. Där pirrar det nog lite för mig. Men människan är arbetsnarkoman och även om han hela tiden säger att han vill ses och att det inte handlar om mig, så blir han gång på gång fast på jobbet. Vi träffades förra lördagen. Planen var att äta middag tillsammans, men han blev kvar på jobbet till 23. Visst kom han så fort han var klar, men han började jobba igen 07. Han höll sig plikttroget vaken till 03 så vi skulle hinna umgås också men nog vore det ju trevligt om han nån gång kunde stanna så länge så man fick bjuda på frukost... :p
Men där sprakar det sen första gången vi sågs. :angel: men vad spelar det för roll när man mest bara får vänta på att han ska höra av sig. Och precis när jag bestämt mig för att skita i honom så dyker han upp och jag kan inte säga nej. :banghead:

Liten presentation då!
Jag är 34 år, hyr ett hus på en hästgård en bit utanför Linköping. Separerade i början av sommaren efter ett 4,5-års förhållande. Jag har knappt aldrig varit singel (analyserar ofta vad det beror på), och känner att jag trivs väldigt bra med att bo ensam tillsammans med mina djur, men har väldigt svårt att hålla mig ifrån tanken på en lycklig kärleksrelation. Inte särskilt intresserad av det normativa familjelivet men vill gärna dela andra saker i livet ihop med någon. Generellt dålig på att dejta, har träffat två personer sedan separationen varav jag fortfarande träffar den ena.

Första delen av låten= hur jag ofta önskar att jag såg och kände kring dejtande och relationer.
Andra delen= hur den bittra sanningen oftast ser ut.

Kanske också ska ge mig på en presentation..
26-årig tös som lever mitt liv i en resväska (arbetspendlar till annan ort ca 2-3 dagar i veckan), är den där föreviga singeln som ser på och hejar när alla hennes vänner gör slut, skaffar nya förhållanden, förlovar sig och ploppar ur ungar.
Har läst vid universitet i sex år och planerar att leva studentliv i alla fall två-tre år till så än förnekar jag det faktum att det är dags att växa upp. En öl på en vardag är inget ovanligt, varför dricka på speciella dagar istället för när man har lust, och detta görs antingen iklädd balklänning och medalj eller i studentoverall (återigen, kontraster gör livet bättre).
Vet inte om jag älskar att hata eller hatar att älska min nuvarande bostadsort, men det kliar i äventyrs.. eh... någonting så jag är nog inte helt främmande för att flytta på mig om något roligare dyker upp.
Typ så, vet inte om det finns så mycket mer vettigt att säga om mig ^^

Kul med lite presentationer!

Jag blir 33 år i år, bor högt uppe i norr :)

Blev singel igen för ca 11 månader sen, vi var ihop drygt 4 år. Har fortfarande inte kommit över exet vilket gör det lite svårt att gå vidare.
Har träffat en hel del karlar sen det tog slut, men ser de mest som tidsfördriv :D

Har tagit paus med dejtingsidorna nu då jag kände att det mest tog energi från mig!

44-årig Galenpanna.
Blev singel för ett år sedan, hade ett underbart förhållande under sommaren. Blev singel igen.
Försöker hitta en dejt, alldeles för försiktig för att få till det.
Under tiden studerar, letar jag planeter, leker med 3D skrivare, drömmer, längtar, bygger och har kul.
Bits inte!

Snubbe på ds: En härlig borlängetös! :) Hur är läget? Haft en bra helg?
Jag: Halloj!
Jodå såhär en vecka senare kan jag väl konstatera att det förmodligen var finfint :) Själv då?
Snubbe: Jo det är fint. Väldigt svag för din kroppsform.. Gillar du att sitta på golvet och bli nerpissad medans du kanske får höra att det är precis vad slynor förtjänar? Nåt annat du gillar? Face sitting?

Vem sa att man kunde ta upp kinks på bra och dåliga sätt? :meh:

Liten presentation då!
Jag är 34 år, hyr ett hus på en hästgård en bit utanför Linköping. Separerade i början av sommaren efter ett 4,5-års förhållande. Jag har knappt aldrig varit singel (analyserar ofta vad det beror på), och känner att jag trivs väldigt bra med att bo ensam tillsammans med mina djur, men har väldigt svårt att hålla mig ifrån tanken på en lycklig kärleksrelation. Inte särskilt intresserad av det normativa familjelivet men vill gärna dela andra saker i livet ihop med någon. Generellt dålig på att dejta, har träffat två personer sedan separationen varav jag fortfarande träffar den ena.

Första delen av låten= hur jag ofta önskar att jag såg och kände kring dejtande och relationer.
Andra delen= hur den bittra sanningen oftast ser ut.

Jag älskar låten!!! Hahaha. Igenkänning där. :angel: jävla mekaniker. :banghead:
Eller nej jag är inte kär. Jag bryr mig inte. Inte alls. Och det är jag som sagt till honom att jag inte vill ha ett förhållande och inte tror på tvåsamhet. Så jag borde liksom ha större förståelse för att han håller det på casual nivå. :angel:

Jag älskar låten!!! Hahaha. Igenkänning där. :angel: jävla mekaniker. :banghead:
Eller nej jag är inte kär. Jag bryr mig inte. Inte alls. Och det är jag som sagt till honom att jag inte vill ha ett förhållande och inte tror på tvåsamhet. Så jag borde liksom ha större förståelse för att han håller det på casual nivå. :angel:
Maud Lindström :love: Hela albumet är fyllt av igenkänning.

Precis som du skriver tänkte och sa jag också för några månader sen. ”Jag vill gärna träffa dig men vill inte ha en relation och vi tar det som det kommer” och yada yada yada. Och här är jag nu :banghead:

Jodå såhär en vecka senare kan jag väl konstatera att det förmodligen var finfint :) Själv då?
Snubbe: Jo det är fint. Väldigt svag för din kroppsform.. Gillar du att sitta på golvet och bli nerpissad medans du kanske får höra att det är precis vad slynor förtjänar? Nåt annat du gillar? Face sitting?

Snubbe på DS (men över Kik):
H: Vill du hitta på något?
J: Känner ju inte ens dig!
H: Hur löser vi det på bästa sätt? Här är mitt nummer bejb
(Jag svarar inte eftersom numret är dolt)
(En vecka går)
H: Vill du bli min lilla flicka?
(Jag svarar inte, en vecka till går)
H: *skickar bild på sig själv*
Jag blockar honom :cautious:

Alltså... what?! :wtf:

Men hujedamej vad ni skriver!!

Hänger inte alls med i svängarna, men har förstått att det efterfrågats presentationer av oss, så här kommer en liten presentation av mig:

Nyss fyllda 31 år, singel sen augusti 2015 efter att jag gjorde slut, hade varit tillsammans med mitt ex i ca sex år (dock med ett uppehåll på ett par månader). Har under tiden jag varit singel inte träffat någon på något sätt, förutom att jag och en kompis sågs för att ligga en gång sommaren -16... så.. torka :p. Men, det har varit självvalt. Eller ja, hade denna kompis bott närmare hade det blivit fler ggr, men ca 65 mil är liite långt :D. Men, annars självvalt och jag känner att det är först nu jag vill börja träffa killar, nu är jag stabil i mig själv, bor i en lägenhet jag trivs i sedan ett år, byggt upp en ny kompiskrets här hemma osv :). Mår bra och känner att jag vill träffa killar för att jag vill, inte för att jag behöver någon, som jag skrivit om tidigare.
Bor hemma i Dalarna igen sen tre år, efter att ha bott i Skåne med mitt ex i sex år. Jag skaffade tinder nu på nyårsdagen och där har det gått från noll till hundra på nolltid. Jag är (troligen) klar med engångsligg och letar efter något seriöst tror jag. Men skulle jag hitta en vettig kk längs vägen är väl inte det helt fel heller kanske. Eller, som någon skrev, bara hänga med trevliga människor. Gå och vänta på sms, lite pirr sådär... :)
Träffar/skriver med vegokillen, pulkakillen, badkillen och skoterkillen för tillfället :p.

Imorgon om allt går enligt plan blir det långfärdsskridskor med badkillen :).

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII