Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kliver jag in här. Har precis börjat dejta lite och har insett att det är sjukt svårt och att jag förmodligen är den svåra i det hela.

Ikväll ska jag på dejt med bondgrabben. Vi har träffats några gånger och han är onekligen väldigt intresserad av mig. Själv vet jag inte än. På pappret är det mannen jag vill gifta mig med, men rent känslomässigt verkar jag inte riktigt känna det. Trots att allt vi gör är kul, okomplicerat och han intresserar mig på så många plan. Han till och med bor på en gård, gillar att rida och drömmer om att köpa egna hästar.
Han vet alltid precis vad jag behöver och får mig att känna mig bra och prioriterad. Jag älskar att vara runt honom. Jag kan vara 100 % mig, känner aldrig att jag behöver vara bättre än vad jag är. Men så fort vi inte ses känner jag det inte.
Men jag ska ge honom några chanser till. Jag borde gilla honom. Och känner lite självhat för att hjärtat inte vill känna det hjärnan säger åt mig.
jag tänker att du kanske behöver slappna av och inte tänka att du borde gilla honom? För det kanske blir press?
Det kanske räcker just nu att du gillar vara med honom och då får man se vad som blir? Jag kommer att tänka på @Singoalla - känns som det finns en liten parallell här. :)

Dejten igår: inställd. Jag avbokade.

Vi skrev en del under dagen igår men när han skickade: "Vågar du dricka lite vin med mig ikväll? Det kan ju bidra till en väldigt intim stämning som i sin tur leder till vuxenaktiviteter ;)" så slog jag bakut, gjorde en 180-vändning och ställde in allt.

Jag är Så. Jävla. Trött. på att ständigt behöva förklara för män på nätet som jag aldrig träffat innan att jag aldrig skulle bestämma en träff med målet att vi ska ligga. Jag vet ju inte ens om jag är sugen på att skaka hand med människan när vi väl ses!
Uppstår attraktion är jag inte ett dugg svår men vägen dit är fan inte så spikrak och okomplicerad som många tycks tro.

Jag skickade tillbaka ett svindrygt mail där jag - återigen - förklarade detta och fick tillbaka ett mycket besviket och frågande svar; "Men du har väl sett mina bilder?" som om det skulle göra någon skillnad :rofl: Jag går inte igång på bilder när jag inte känner personen ifråga. Han kan ju vara rent korkad, lukta jätteilla, ha knallgula tänder, ha lagt på sig trettio kilo sen bilden togs, etc etc. Det är så många parametrar som spelar in!

Nej, jag förstår bara inte varför så många (som ändå känns väldigt seriösa innan när man mailat fram och tillbaka och konversationen är lika lång som Nilen) plötsligt tycker att det är en bra idé att försöka få igång någon form av sexchatt. Försöker de framhäva sin manlighet eller vad är det frågan om? O_o

Dejten igår: inställd. Jag avbokade.

Vi skrev en del under dagen igår men när han skickade: "Vågar du dricka lite vin med mig ikväll? Det kan ju bidra till en väldigt intim stämning som i sin tur leder till vuxenaktiviteter ;)" så slog jag bakut, gjorde en 180-vändning och ställde in allt.

Jag är Så. Jävla. Trött. på att ständigt behöva förklara för män på nätet som jag aldrig träffat innan att jag aldrig skulle bestämma en träff med målet att vi ska ligga. Jag vet ju inte ens om jag är sugen på att skaka hand med människan när vi väl ses!
Uppstår attraktion är jag inte ett dugg svår men vägen dit är fan inte så spikrak och okomplicerad som många tycks tro.

Jag skickade tillbaka ett svindrygt mail där jag - återigen - förklarade detta och fick tillbaka ett mycket besviket och frågande svar; "Men du har väl sett mina bilder?" som om det skulle göra någon skillnad :rofl: Jag går inte igång på bilder när jag inte känner personen ifråga. Han kan ju vara rent korkad, lukta jätteilla, ha knallgula tänder, ha lagt på sig trettio kilo sen bilden togs, etc etc. Det är så många parametrar som spelar in!

Nej, jag förstår bara inte varför så många (som ändå känns väldigt seriösa innan när man mailat fram och tillbaka och konversationen är lika lång som Nilen) plötsligt tycker att det är en bra idé att försöka få igång någon form av sexchatt. Försöker de framhäva sin manlighet eller vad är det frågan om? O_o

Social inkompetens tycker jag.

För länge sen jag var på en "riktig" dejt med någon som potentiellt vill ha något seriöst känner jag :cautious:

Men det ger sig nog tror jag, vi har ju avhandlat allt från mina sällskapsankor till vad för sexliv som föredras och typ allt där emellan, både seriöst och mer lite mindre seriöst och vad det verkar så matchar våra personligheter rätt bra, plus att vi hittade rätt "ton" direkt. På tal om personlighetstester då ;)
Introverta jag matchar på det viset alltid väldigt bra, med de som är mer extroverta :D

Eller så lägger jag benen på ryggen och flyr åt andra hållet, om han visar sig vara en alltför bra match :laugh:

jag tänker att du kanske behöver slappna av och inte tänka att du borde gilla honom? För det kanske blir press?
Det kanske räcker just nu att du gillar vara med honom och då får man se vad som blir? Jag kommer att tänka på @Singoalla - känns som det finns en liten parallell här. :)

Jag hoppas att det kan komma. Vi har känt varandra i 2 år och han har varit en av mina bättre vänner och vi har snackat om allt. Har alltid skojat om att det är honom jag borde gifta mig med.
Sen gjorde vi slag i saken och började dejta men jag vet inte, det där som är mer än vänskap verkar inte växa fram.
Jag som person är ganska passionerad. Jag gillar att känna och att svepas med. Här känns det mer som ett kliv in i ett 7 år långt förhållande där allting fungerar men liksom bara rullar på.
Och då saknar jag passionen, pirret och spänningen.

Vad har han för positiva sidor som väger upp för att du ska stå ut med det? :)

Det jag tycker om hos honom är att han är glad och skämtsam. Han visar mycket ömhet och sättet han tar på mig är underbart. Hånglet och sexet är väldigt bra. Han känns också genuin och han tycker om att höras lika mycket som mig.

De gånger han har mansplainat har jag sagt ifrån, men insåg igår att han ofta förklarar allt möjligt för mig.

Han är absolut inte "the one" eller så. Jag ska träffa honom idag och ska känna efter ifall jag vill träffa honom mer eller inte. Jag har dejtat honom några månader nu och har blivit lite beroende.

Jag blev 82% extrovert. Stämmer säkert!

Jag umgås med folk nästan hela min vakna tid. Om jag inte är social på jobbet eller hittar på nåt med nån så snackar jag i telefon eller chattar i många timmar :o.

Haft det jättebra hos skåningen. Kände mig mycket mer avslappnad och pratade mer än vad jag brukar. Jag hostar som om jag skulle ha lungsot, mindre charmigt men han verkade inte så störd av det :p
Han är galet gullig hela tiden och pysslar om både mig och Ruben :love:

Nu ska jag har kvalitétstid med @the_connemara resten av helgen.
Förhoppningsvis köper jag en häst också :angel::D

Gudars ja! Särbon är betydligt stabilare än vad jag är :D Att vi har samma heta humör kanske inte är optimalt men det gör ju tillvaron spännande iaf :angel:

Min nerviga mamma blev tillsammans med väldens lugnaste och sansade man :heart Det var mycket bra, hon behövde någon som var stabil.

Samma med mig och frukostkillen. Han gick natur i gymnasiet och är nu ingenjör från KTH. Jag frågade vilka ämnen han var bäst och sämst på i grundskolan och han svarade att han var bäst på matte, sämst på bild :D Skräll. Röstade blått i senaste valet och är väldigt lugn och rationell som person. Själv gick jag estetisk linje. Var bäst på bild och musik, sämst på matte och kemi :angel: Röstade rött och är en vandrande emotionell berg och dalbana.

Samma med mig och frukostkillen. Han gick natur i gymnasiet och är nu ingenjör från KTH. Jag frågade vilka ämnen han var bäst och sämst på i grundskolan och han svarade att han var bäst på matte, sämst på bild :D Skräll. Röstade blått i senaste valet och är väldigt lugn och rationell som person. Själv gick jag estetisk linje. Var bäst på bild och musik, sämst på matte och kemi :angel: Röstade rött och är en vandrande emotionell berg och dalbana.
Hehe, min man säljer amerikanska bildelar, inte gått gymnasiet, men en av de intelligentaste människorna jag känner, extrovert och stabil. Jag trädkramare med ett gäng akademiska meriter, introvert med känslostormar.

Nu äntligen har jag kommit ikapp i tråden :p

Har funderat på en sak rätt länge, utifrån alla längd/utseende/introvert-extrovert-diskussioner till vägs ände. Måste allt handla om vem det är svårast för i tråden?
Jag är nog relativt "normsnygg", extrovert (ca 80% enligt testet tidigare ;) ), social, glad och har lätt att prata med folk. Får relativt lätt en första dejt med folk från dejtingsidor. Trots detta har jag varit singel i åtta år, har bara haft ett (dåligt) förhållande. Har flera gånger blivit intresserad av folk, både i nätdejtingsammanhang och i verkliga livet, men det är aldrig besvarat.
Jag känner lite grand i dessa diskussioner att mina tankar om att det är nått fel på mig förstärks när alla andra beskriver sina svårigheter utifrån sina personliga motsättningar. Självklart ska alla få göra det också, inte så jag menar, men uppenbarligen har vi väl alla våra troll att brottas med, och jag vet inte öht vad problemet ligger i för mig :(:confused:

Sorry för osammanhängande inlägg, inte meningen att skamma någon med det vill bara försöka få ner min frustration på pränt så kanske någon förstår vad jag menar..

Det är inget fel på dig! Det är svårt helt enkelt och man behöver tur om man ska råka stöta på en person där båda är intresserade av varandra.

Nu ser jag framemot dejten ikväll! Jag har en riktigt bra magkänsla för killen jag ska träffa, han verkar väldigt stabil och skön. Han har än så länge inte nämnt ordet "mysa" heller :rofl:

Vi smsade lite igår när han precis skulle på lunch. Han skrev att han skulle äta kåldolmar, vilket jag tycker är jätteäckligt så jag skrev lite skämtsamt tillbaka:
"Men usch! Fanns det inget annat att välja på menyn? Eller har du lagat det själv? Och i så fall, hur tänkte du där?! :D"
Och fick svar omgående:
"Jo, jag lagade det själv. Tycker du inte om kåldolmar? :("

Det här börjar bra! Påminnelse till mig själv: Dissa aldrig någons matlåda.

Nu ser jag framemot dejten ikväll! Jag har en riktigt bra magkänsla för killen jag ska träffa, han verkar väldigt stabil och skön. Han har än så länge inte nämnt ordet "mysa" heller :rofl:

Vi smsade lite igår när han precis skulle på lunch. Han skrev att han skulle äta kåldolmar, vilket jag tycker är jätteäckligt så jag skrev lite skämtsamt tillbaka:
"Men usch! Fanns det inget annat att välja på menyn? Eller har du lagat det själv? Och i så fall, hur tänkte du där?! :D"
Och fick svar omgående:

Kåldolmar är ju sjukt gott! :d

Och fick svar omgående:

Inte för att jag gillar kåldolmar. Men inte fasen dissar man någon annans mat? Ffa inte en okänd persons?

Lagar han egna kåldolmar har han dessutom skills i köket, oavsett vad man tycker om dolmarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"