Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår bara dåligt av alla sådna testeer - är bara en massa fel på en ju!

Åh! Jag har tyckt alla jag läst varit jätteintressanta :D Men jag tänker nog mer att det förklarar en del man har svårt att få grepp om än att det skulle vara fel på dem. Jag brukar dock bli beskylld för att vara för positiv så det kanske inte är rätt tolkning :laugh:

• Gilla
Reactions: ptr
Jag förstår vad du menar, och jag har bla en familjemedlem som blir knäpp på mig pga det också.. Alltså, jag känner såpass starkt för detta "intresse" att jag tom vill poängtera att jag tycker det är felaktigt att säga att det är "bara för sakens skull" :rofl: Det är ju en mental övning! Underhållning! För att se om man kan argumentera för saker man inte ens måste tro på själv! :)

Det andra stycket låter som vi ändå tänker en hel del lika.
Jag älskar mentala utmaningar, men när det finns så extremt mycket som det går att diskutera utan att behöva låtsas ha åsikter som man inte ens har... För mig känns det bara rakt igenom falskt, fånigt och idiotiskt att hålla på så.

Varför lägga tid och energi på sådant, när det går att diskutera saker man tror på, på samma nivå med samma typ av utmaningar men där man även får en möjlighet att ifrågasätta sig själv och sina tankar? Det blir för mig lite som att den andra, som bara "låtsas" ha någon åsikt snudd på dumförklarar den andra, och det är varken respektfullt eller intelligent.

Trevlig presentation! Har alltid uppfattat dig som lugn och jordnära i tråden, tycker du det stämmer med din bild av dig? Dejtar du för tillfället? :)
Jag vet inte - tänker liksom att en hel del av hur man uppfattas ligger i betraktarens ögon, inte mycket jag kan göra åt det på det viset.
Främst är jag nog en grubblare. Kan gärna spåna iväg i det blå om sällskapet är det rätta och båda är roade av det. Det blir ett sätt att se det som är omkring sig på ett annat sätt coh inte sällan visar det sig att det ligger en hel del i det man spånat fram, om inte i samma överdrivna form.

Har väldigt lätt för att ta illa vé mig om andra bär sig dumt åt omkring mig, men även av att andra tar illa vid sig av vad jag gör eller säger även om et är mycket sällan jag menar att trampa på någon annans tår.
Men har någon burit sig oförskämt åt är jag obotligt långsint - det är forever som gäller! Erfarenheten har lärt mig att den som burit sig tillräckligt dumt åt ett antal gånger kommer alltid att göra det igen.

Ballt att se nån som fick tvärtom på samtliga bokstäver från en själv!

Läste igenom min "beskrivning" nu igen, var länge sen.. En sak som stämmer så sjukt bra för mig, och ibland jag vet kan skapa lite...irritation... hos folk i närheten är:

"ENTPs...enjoy playing devil's advocate. This sometimes confuses, even angers, those who don't understand or accept the concept of argument as a sport."

Tycker jag du ska göra. Ta med balanssinnet och ett gott humör så går det säkert finemang:D

Skickade till min nya (bästa) kompis, hon hade redan gjort den; Enfp-a
Samma här. Lite läskigt!

Väldigt! Jag hatar ju tester egentligen...
24-åringen gissade "förkämpe"...
Inte rätt! Min nya kompis blev dock det..

Han kommer förresten förbi snart! Måste hoppa i duschen :D

By the way, ang diskutioner så brukar jag nästan alltid hålla med den «svagaste sidan», typ för att skapa balans och en nyanserad debatt. (Vissa kanske redan har märkt detta.... :angel: )
Många gånger är den som är i underläge den som har något att komma med, om den inte sätter igång att tjata och hacka då förståss, då är det ofta det omvända.

Skickade till min nya (bästa) kompis, hon hade redan gjort den; Enfp-a

Väldigt! Jag hatar ju tester egentligen...
24-åringen gissade "förkämpe"...
Inte rätt! Min nya kompis blev dock det..

Han kommer förresten förbi snart! Måste hoppa i duschen :D
Nu är jag på väg till min dejt. :D Drygt 1 timmas bussresa och det är skitväder... Hoppast han är snygg! :p

Återkommer med presentation senare. :)

Spännande! Sånt här man vill läsa ju :)

Just nu, nyduschad så ångrar jag att jag aldrig köpte nån söt liten kimono!

Har en stor mörkrosa luddig badrock dock :meh:
Tog på mig min stora svarta huvtröja som täcker baken plus lite till :D

Snart blir herr pudel jätteglad iaf :love:

Senast ändrad:
Åh vad kul att flera har gjort personlighetstesten! Jag tycker att det är väldigt intressant att läsa om de olika typerna och försöka få en djupare förstålese för hur och varför man agerar som man gör. Jag är en positiv typ som gillar att läsa om "förbättringsområden" och utmana mig själv med att göra tvärtemot mina instinkter :D

Är enfp-t :)

Har fixat mina naglar och kan knappt skriva på telefon, tar jättelång tid att svara mina tinder-matchningar.. Otroligt jobbigt.. Vilka i-landsproblem man kan ha :eek::rofl:

Imponerande! Jag har typ tvångstankar på att klippa naglarna 1 g i veckan. En av de obehagligare känslorna med för mycket "vitt". En sjukgymnast ville knappt tro att jag inte bet på naglarna, lagom kort för mig :laugh:

@ptr Nää ibland vill man vara lite extra fin :D

@the_connemara Haha jag är nagelbitare och har pyttenaglar i vanliga fall :angel: Köpte limma-på naglar från apoteket inför raggarrundan imorgon kväll. Det blev snyggt, men är oerhört opraktiskt.. Men det kanske kan funka som raggningreplik? "kan du följa med mig hem? Jag har lite svårt att klä av mig själv" :idea:

@ptr vad hade du för presentation på tinder? Var det inte du som provade och bara fick en match som inte ville träffa dig och betongblandaren?

Är ju typ en hel tråd sedan jag frågade om det där med att sova ensam. Det grundade sig i att förra veckan sov vi tillsammans (i en liten säng med en jävla hosta för mig) och det blev verkligen pannkaka. Jag bara ville fly därifrån när jag inte kunde sova, höll på att bli galen kändes det som. Vi sågs inte på nästan en vecka, ville bara sticka huvudet i sanden o vara i fred o hade ångest över att inte kunna sova tillsammans igen/aldrig mer.

När hostan var helt borta så kändes det okej igen att testa så sov där i onsdags. Direkt blir det pannkaka igen, jag börjar jobba kl 6, hostan kommer tillbaka (i mitt huvud, blir galen!), ny bostad, ny säng (bättre säng och bostad dock :D). Allt fel. På morgonen frågar han om jag kunnat sova o jag svarar nej. Uppfattar mig som att jag inte alls vill sova ihop igen och ber mig fundera på om jag tycker det är lönt att ses då eller vad jag känner. Hans svaga länk, drama :laugh: Jag fungerar dåligt med drama, åker därifrån inställd på att nu kommer vi inte ses igen. Fine.

Inser ju själv snabbt (efter kaffe och tröstprat med killen @Bison delar säng med i detta nu :D) att nu har den här sovgrejen bara blivit en situation i mitt huvud, är bra på att skapa sådana :laugh: Mitt drama verkar aldrig synas på utsidan? Lyckligtvis, eftersom det sker så lätt, så är jag ju också van vid att hantera det. Snackar med killen o han är ju lika medveten själv om sin överreaktion så allt är ur världen direkt o vi bestämmer att ses igår igen efter stallet.

Och så blir det en sådan (inte lika fancy men känslan :rofl:) @Singoalla kväll som bara känns sådär himla lugn och harmonisk :love: Lagom av intressanta samtal för en dödstrött jag, ett avsnitt i en serie vi följer, träffar hans roomie första gången o hon är trevlig, kommer i säng innan 21 o somnar direkt på första försöket 23 o sover som en prinsessa bokstavligt talat tills klockan ringer 5.15 och det är lätt att gå upp. Så himla skönt!

Insåg också att all min ångest kring sex verkar ha, äntligen, släppt. Minns inte längre när jag kände mig obekväm senast. Även om det bara varit väldigt kortvariga (men ack så många) mer som reaktioner där jag fryst till sedan precis i början med denna killen så har det envist hängt i länge trots att vi kunnat prata så bra om det, han hanterar det så bra o vi matchar så bra. Har känts jobbigt, som att jag aldrig kommer kunna låta bli att vara på min vakt för att det kommer bli obehagligt o jag bara inte vet när. Men när det inte kändes som att det var mer att reda ut så lämnade jag det bara där för att inte börja överanalysera. Och nu känner jag bara att fy fan vad värt det var alla hemska samtal och alla tårar i början för att nu känna sig fri.

It's all in the brain.

Jag älskar mentala utmaningar, men när det finns så extremt mycket som det går att diskutera utan att behöva låtsas ha åsikter som man inte ens har... För mig känns det bara rakt igenom falskt, fånigt och idiotiskt att hålla på så.

Varför lägga tid och energi på sådant, när det går att diskutera saker man tror på, på samma nivå med samma typ av utmaningar men där man även får en möjlighet att ifrågasätta sig själv och sina tankar? Det blir för mig lite som att den andra, som bara "låtsas" ha någon åsikt snudd på dumförklarar den andra, och det är varken respektfullt eller intelligent.

Håller inte med om dina åsikter här. Det har inget med dumförklarande eller respektlöshet att göra. Att det skulle vara ointelligent att kunna argumentera för motsidan i ett argument, nej snarare tvärtom. Det är ofta en väldigt värdefull övning i att kunna sätta sig in i hur andra tänker och vilka synvinklar de här. En vis (enligt mig) person så en gång att man bör inte bestämt ta några fasta ståndpunkter i en fråga om man inte kan argumentera för den andra sidan. Det betyder att man accepterar, förstår och inser nyanserna som alltid finns i, åtminstone större, debattfrågor.

Tycker du säger emot dig själv när du påstår att det är meningslöst att träna på att debattera för andra sidan men samtidigt värdesätter att ifrågasätta sig själv och sina tankar. Det är precis det man gör.

Varför lägga tid och energi? För att det är väldigt givande och värdefullt. Samt otroligt roligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar