Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag ingen dejtingsida längre så har inget att jämföra med (ska starta upp igen närmare sommaren)

Har verkligen inga tips att ge? Jag har ju haft samma problem med vissa killar som jag machat med som slutar svara/inte svarar.

Jag vet inte vad jag gör annorlunda, de jag träffar nu träffade jag på krogen..
Du får dra med honom ut på krogen och se till att han skakar på rumpan!

Alternativt göra en såndär när du tar över hans tinder och styr upp en blinddejt åt han :D

Själv har jag börjat känna mig avvaktande från att ses precis nu på sistone. Senaste två jag träffade blev det lite mismatch med, och trist då de föreslog att träffas igen men jag inte kände att det var värt av olika anledningar. Ärligt så tycker jag att det var ganska tydligt att vi inte klickade vid själva träffarna som kändes rätt..stela, så jag trodde det skulle rinna ut i sanden av sig självt.

Tycker inte alls om såna situationer så nu kanske jag har blivit för avvaktande pga det, lite dumt.

En tjej jag har pratat med och gärna skulle träffa har varit bortrest flera veckor (även om vi fortfarande pratat några gånger). Blir svårare att liksom intressera sig för andra och försöka boka nån dejt med nån här när hon känns mest intressant so far-.-

Yay! Jag har försökt läsa ikapp sedan 5 i morse! Nu har jag tappat bort alla mina citatsvar, alla mina idéer om allt jag velat spinna vidare på med er och vad det var som var så himla fantastiskt jag ville berätta.

Kan vi stryka ett streck över även de första 22 sidorna av denna tråd o ta upp ett förslag på slutet av den förra? Det om att ha en liten presentation? Tycker det hade varit jättekul! Jag börjar och som motiv använder jag @Sezziyanen att för att få någon annan att öppna sig så funkar ser ofta bra att själv börja :D

Blir 33 i år, bor i Skåne med häst. Flyttade från sambo o hästgård i höstas men hästen står kvar. Aldrig direkt varit singel innan, inte dejtat, bara haft trista erfarenheter av både män och förhållanden och varit väldigt omogen själv inser jag i efterhand. Aldrig reflekterat över mig själv och vad jag vill, levt i min hästbubbla sedan jag var barn typ :o Dejtade snabbt 3 st från Tinder bara för att jag var nyfiken på appen o fastnade för nr 2, vi ses fortfarande utan ambition att utveckla det vidare än bara en helt kravlös o positiv relation.

Du får dra med honom ut på krogen och se till att han skakar på rumpan!

Alternativt göra en såndär när du tar över hans tinder och styr upp en blinddejt åt han :D

Har försökt på krogen.. men båda har blivit alldeles för fulla :D men har en chans den 24:e!

Det där ska jag tusan testa, ska be han installera den i veckan så startar vi om veckan efter!

Det där har hänt mig också många gånger. Haft relativt långa konversationer med tjejer som sedan plötsligt slutat skriva. Tror det händer de flesta faktiskt, de har väl spunnit vidare med nån annan eller lagt tinder åt sidan ett tag pga nått annat som blev prioriterat i livet. Eller bara inte känt för att skriva mer. Man måste helt enkelt komma ihåg att inte ta sånt personligt. C'est la vie, typ :)

Ja exakt så! Ska spara ner ditt svar och visa honom :)

Har dock skickat denna tråd till honom, men han kände mest oj, detta orkar jag inte läsa igenom (förståeligt)

Ja exakt så! Ska spara ner ditt svar och visa honom :)

Har dock skickat denna tråd till honom, men han kände mest oj, detta orkar jag inte läsa igenom (förståeligt)

Gör det :P

Haha ja, "här,läs den här jäkla luntan och återkom sen!":rofl::rofl:

Det händer verkligen helatiden, men det är liksom inbyggt i modellen anser jag, det kommer bli så iom att folk alltid pratar med ett flertal olika samtidigt mm. Visst, en gång blev jag också en gnutta..tja nästan lite nere efter att jag hade haft en SKITBRA konversation med en tjej en tid, och sen en hel kväll inpå natten (på en vardag pga att vi bara rullade på så lätt liksom) - för att sen somna, och vakna till att hon avmatchat:confused: Men det är helt enkelt sånt som händer, slutar nån svara eller försvinner så är det bara inte meant to be !

Gör det :P

Haha ja, "här,läs den här jäkla luntan och återkom sen!":rofl::rofl:

Det händer verkligen helatiden, men det är liksom inbyggt i modellen anser jag, det kommer bli så iom att folk alltid pratar med ett flertal olika samtidigt mm. Visst, en gång blev jag också en gnutta..tja nästan lite nere efter att jag hade haft en SKITBRA konversation med en tjej en tid, och sen en hel kväll inpå natten (på en vardag pga att vi bara rullade på så lätt liksom) - för att sen somna, och vakna till att hon avmatchat:confused: Men det är helt enkelt sånt som händer, slutar nån svara eller försvinner så är det bara inte meant to be !

Du har förstått en del av modellen och då är det enklare att inte ta åt sig för mkt personligen :). Egentligen kan det finns många olika anledningar varför någon slutar att svara. Men det är bara att gå vidare :).

Ja, det skulle bli mycket trevligare då. Om vi bara gjorde en gemensam ansträngning och ignorerade oönskat beteende snarare än att det alltid ska bli tjats. Till och med moderator har ju önskat detta. Det leder ju ingen vart ändå, och med tanke på hur mycket en viss användare provocerar så tror jag ärligt talat att han uppskattar uppmärksamheten mer än att faktiskt vilja ha vettiga diskussioner.
Ett enda inlägg, jag lovar ;)

Klart du har rätt. Men det är för mycket begärt! När någon visar noll känsla för att han redan ligger risigt till och bara fortsätter sitt självutnämnda dejtingcoachskap genom att svara på precis ALLT, inte sällan med påståenden som är så bottenlöst [insert valfritt] att man rodnar - då är det mycket begärt att ingen någonsin ska svara. Folk kan ju inte låta bli att reagera, inte minst när han återkommer med sitt mästrande om ”man måste förstå” och ”man måste använda hjärnan” när man tar del av hans visdom.

Problemet är att han om och om igen gör dejtingtrådarna till sina egna., snarare än att folk svarar honom. Jag tycker dessutom att jättemånga är ofattbart snälla och tålmodiga med honom.

Jag har en dejt på gång på söndag med balett tjejen. Men jag börjar bli lite nervös redan. Hon har lagt upp nån ny bild på sin tinder och hon ser sådär modellsnygg och tuff ut. Varför vill hon träffa mig ? Hmm, måste slå undan dessa tankar innan söndag.

För att hon tycker du verkar intressant och är nyfiken på dig såklart :D

Jisses folket, sluta sönderanalysera varför någon vill träffa er utöver det mest självklara svaret, som står här ovan och var glad åt det istället era weirdos ;) :laugh:

Haha, ja men det hände typ aldrig tidigare. Jag har ändrat min pres och profil när jag gjorde omstart och är lite mer på med att ses numera istället för att dra ut på det.

Men givetvis är jag glad :)

44, norra Skaraborg inga ungar. Tre Nordsvenska hästar som är tänkta att köras och ridas betydligt mer än de gör idag, de blir mest klappade och kramade på. Jobbat med trädvård som klättrande arborist och fick för mig att skola om mig till bygghantverkare. Tar lite vad jobb och uppdrag jag kommer åt vilket göra att beläggningen är väldigt ojämn. Samlar gärna på mig sådant som kan vara en möjlighet men det är oftast en bit kvar innan det kommer i drift.
Är periodare med att vara social, men då är det hellre kaffe vid köksbordet än krogen, åker gärna en sväng i vårt fantastiska land men i övrig har jag ingen lockelse efter den stora RESAN. Trivs rätt bra hemomkring och drömmer snarare om att få den lilla hästgården lite mer på fötter, få in köksgolvet som ligger på tork i ladugården etc.
Vet inte riktigt hur eller vem jag är och är ganska oförtående av alla dessa ettiketter som sätts på ens personlighet, kanske för att jag som så många andra iallafall inte passar in i att sorteras på det viset.
Klart jag vill träffa någon att dela tillvaron, livet och tankar med, men för tror jag inte på att vara alltför lika även om grundsynen i tillvaron nog behöver stämma överens och intressena pekar lite åt samma håll. Lever rätt spartanskt, stall och verkstad kommer att gå före kök och badrum, hästarna först och verksamheten sen - så blir nog tid och råd för husses bekvämlighet sen förhoppningsvis. Jag skulle tro att den jag träffar har egna projekt och drömmar och tänker att då jag inte vill lämna mina hallsöverhuvud så vill jag inte att du som intreserar sig för mig ska göra det med dina heller.

44, norra Skaraborg inga ungar. Tre Nordsvenska hästar som är tänkta att köras och ridas betydligt mer än de gör idag, de blir mest klappade och kramade på. Jobbat med trädvård som klättrande arborist och fick för mig att skola om mig till bygghantverkare. Tar lite vad jobb och uppdrag jag kommer åt vilket göra att beläggningen är väldigt ojämn. Samlar gärna på mig sådant som kan vara en möjlighet men det är oftast en bit kvar innan det kommer i drift.
Är periodare med att vara social, men då är det hellre kaffe vid köksbordet än krogen, åker gärna en sväng i vårt fantastiska land men i övrig har jag ingen lockelse efter den stora RESAN. Trivs rätt bra hemomkring och drömmer snarare om att få den lilla hästgården lite mer på fötter, få in köksgolvet som ligger på tork i ladugården etc.
Vet inte riktigt hur eller vem jag är och är ganska oförtående av alla dessa ettiketter som sätts på ens personlighet, kanske för att jag som så många andra iallafall inte passar in i att sorteras på det viset.
Klart jag vill träffa någon att dela tillvaron, livet och tankar med, men för tror jag inte på att vara alltför lika även om grundsynen i tillvaron nog behöver stämma överens och intressena pekar lite åt samma håll. Lever rätt spartanskt, stall och verkstad kommer att gå före kök och badrum, hästarna först och verksamheten sen - så blir nog tid och råd för husses bekvämlighet sen förhoppningsvis. Jag skulle tro att den jag träffar har egna projekt och drömmar och tänker att då jag inte vill lämna mina hallsöverhuvud så vill jag inte att du som intreserar sig för mig ska göra det med dina heller.

Trevlig presentation! Har alltid uppfattat dig som lugn och jordnära i tråden, tycker du det stämmer med din bild av dig? Dejtar du för tillfället? :)

Kanske borde tillägga att min tanke med presentation var inte alls tänkt som någon kontaktannonsgrej (kom på att allehanda trådar tidigare i bukehistorien raderats pga det) utan för att lära känna er andra här lite mer :) Vissa nick har jag ganska lite upphängt på o då har jag personligen svårare att hänga med i svängarna och det känns lite oengagerat/otrevligt. Kanske är jag inte ensam.

Äh, struntar i den sega nu. Har planerat in träff med en annan i veckan, han kommer hit men tyckte det var lite långt. Jag sa "men värt för skidåkning och sex :D" vilket han höll med om (skämtsamt, vi får se om det blir sex).

OT nån anann som har problem att skriva här på mobilen? På andra ställen funkar det men här blir det bokstäver när jag gör mellanslag och ordförslagen blir nåt annat än det jag väljer :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar