Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grannen är tyst. En lång stund. Tittar på mig uppifrån och ner (jag är 160 cm lång och vägde 45 kg). Sen... ”Är ni hästtjejer hulken eller nåt? Jag brukar ta traktorn för den (grinden) är så tung”.
Exakt, jag är 168 och då vägde jag mellan 45-48 kg, såg liten smal och svag ut men satan i berg vad jag orkade! Skulle vara glad om jag orkade hälften idag haha

Man kan inte bara se på storleken hur stark någon är :) .
Som sagt tidigare så lyfter jag mer än många stora grabbar som är huvudet längre och väger mkt mera.

Exakt, jag är 168 och då vägde jag mellan 45-48 kg, såg liten smal och svag ut men satan i berg vad jag orkade! Skulle vara glad om jag orkade hälften idag haha

Samma här. Visst en del beror på skador. Men även om man kunde ta bort dem så inte en chans jag skulle orka hälften mot då. Men när man är i det så är det så naturligt, man tänker inte på det. Och garanterat inte andra.

För att anknyta till dejting. Så något jag uppskattar och som de flesta jag träffar på uppskattar, och mer och mer ju äldre man blir, är självinsikt. Någon som är medveten om och jobbar på sina sämre sidor/de sidor som andra kan uppfatta negativa eller som jobbiga är otroligt mycket enklare ha en relation med än någon som gömmer sog bakom ”det är så jag är”. I det finns också att från början vara öppen med även sona mindre tilldragande sidor och tillkortakommanden. Dvs tala motsatsen mot att försöka tilltala och behaga till alltför högt pris.

Samma här. Visst en del beror på skador. Men även om man kunde ta bort dem så inte en chans jag skulle orka hälften mot då. Men när man är i det så är det så naturligt, man tänker inte på det. Och garanterat inte andra.

Näe, jag håller med dig. Jag har tränat styrka i 1,5 år och inte reflekterad att jag blivit så mkt starkare. Men reagerade på det senast igår när jag handlade och lastade en massa tunga varor och tänkte att det här kommer att bli tungt. Men till min förvåning kändes det som att dom knappt vägde nånting. Sen när jag provade att göra armhävningar, så tidigare har jag klarat 40 på raken. Nu klarade jag 50 och hade mer att ge.

Det hade varit kul att se hur många armhävningar jag klarat med mitt ex(52kg) på ryggen idag. Klarade 3 då(9 månader sen) och hade säkert klarat minst det dubbla idag misstänker jag.

Senast ändrad:

Näe, jag håller med dig. Jag har tränat styrka i 1,5 år och inte reflekterad att jag blivit så mkt starkare. Men reagerade på det senast igår när jag handlade och lastade en massa tunga varor och tänkte att det här kommer att bli tungt. Men till min förvåning kändes det som att dom knappt vägde nånting. Sen när jag provade att göra armhävningar, så tidigare har jag klarat 40 på raken. Nu klarade jag 50 och hade mer att ge.

Det hade varit kul att se hur många armhävningar jag klarat med mitt ex(52kg) på ryggen idag. Klarade 3 då(9 månader sen) och hade säkert klarat minst det dubbla idag misstänker jag.

Jag skulle gärna lära mig att rida om jag träffade en hästintresserad tjej :). Jag gillar att testa nya saker som jag inte har gjort tidigare.

Då kan du nog inte uttrycka dig som du gör här. Du ser inte själv hur du konstaterar utan fakta?
Alla får ha sin egen åsikt men om man uppenbarligen inte vet vad man jämför med (ridning i detta fall som du inte provat) varför uttalar man sig på det sättet då?

Då kan du nog inte uttrycka dig som du gör här. Du ser inte själv hur du konstaterar utan fakta?
Alla får ha sin egen åsikt men om man uppenbarligen inte vet vad man jämför med (ridning i detta fall som du inte provat) varför uttalar man sig på det sättet då?

Varför inte? Det är ju inte som jag uttalar mig om att min uppfattning är den rätta.
Jag skulle tro att min uppfattning delas av många andra? Jag hade inte tagit i beaktning hur mkt jobb det är med skötsel av hästarna heller. Bara för att man är av en uppfattning betyder inte att man inte kan ändra åsikt.

Pratade lite dejting med min kollega idag.

Han har problemet att han skriver med tjejer, men att de bara slutar svara :(

Har fått se vissa konversationer han skrivit, och dom är vettiga, välformulerade osv. Tjejerna skriver ofta korta svar, inga följdfrågor och slutar sen svara.

Förstår att han blir less och hade gärna kommit med tips.. men har fan inga på lager :(

(Militären har fortfarande inte hört av sig... :grin: blir så less)

Har fått se vissa konversationer han skrivit, och dom är vettiga, välformulerade osv. Tjejerna skriver ofta korta svar, inga följdfrågor och slutar sen svara.

Förstår att han blir less och hade gärna kommit med tips.. men har fan inga på lager :(

Huva, vad jag har varit med om detta mkt ...

Kolla om han kan förbättra sina bilder eller pres lite mera ?

Jag tycker jag har fått lite bättre respons sen jag gjorde lite förändringar där. Även om jag stöter på det forfarande.

Jag tror det är brist på intresse som gör att dom slutar svara.

Så är det för mig också. folk slutar svara.
men jag tror att om man är intresserad så bör man föreslå en dejt rätt snart. Innan personen försvinner... hehe...

Har efter gårdagens "dejt" funderat lite på just det där med hur samtal flyter på, funderade på vad vi egentligen pratade om, vad jag egentligen fick för respons osv. Funderade på om jag kunnat göra något annorlunda för att få det att flyta på bättre.

Sedan gav jag mig ut på cykeltur med en vän och under tiden vi var ute pratade vi nästan konstant. Han är ändå en som jag upplevde som ganska blyg/tystlåten första gången vi träffades. Vi pratar, skrattar, behöver inte tänka på hur vi uttrycker oss eller någonting. Det bara flyter på. (Däremot fascineras jag ibland av hur väl han uttrycker sig och hur fint han beskriver allt möjligt, då kan jag nog bli lite tyst några sekunder :p ) Så tja. Det är nog inte mig det är fel på i alla fall, bara så att olika personer passar olika bra ihop :D

Huva, vad jag har varit med om detta mkt ...

Kolla om han kan förbättra sina bilder eller pres lite mera ?

Jag tycker jag har fått lite bättre respons sen jag gjorde lite förändringar där. Även om jag stöter på det forfarande.

Jag tror det är brist på intresse som gör att dom slutar svara.

Men herre gud, nu slog du huvudet på spiken! :up: Om det blivit en konversation så är innehållet och bilder redan intressant nog. Människor tröttnar! På sunkiga värderingar, eller enbart för att intresset inte är tillräckligt stort för att utveckla något annat än lite tidsfördriv.

Ledsen för @pepp och hennes vän, men internetdating är ju inte en piece of cake direkt.

eller enbart för att intresset inte är tillräckligt stort för att utveckla något annat än lite tidsfördriv.
Mmm, men problemet är ju att att dom som får många matches inte har tid att ägna intresse åt alla matches. Utan det blir dom som sticker ut som får största intresset.

Så är det för mig också. folk slutar svara.
men jag tror att om man är intresserad så bör man föreslå en dejt rätt snart. Innan personen försvinner... hehe...

Tror också det! Senaste tjejen hade han föreslagit promenad på isvägen.. sen hade hon inte svarat :(

Har också varit med om det. Men oftare att det är korta, urtråkiga svar utan motfrågor eller nåt att spinna vidare på.

Förekommer ju tyvärr åt andra hållet med. Tror tyvärr inte man kan göra så mycket om som du säger konversationerna är bra osv. Baksidan med nätdejting, folk har flera på gång och det påverkar både investeringen i varje person samt att när någon blir mer intressant avpolleteras resten? Tror inte det i fallet du beskriver alls har att göra med något ”fel” personen gör...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2