Jag har aldrig varit så vältränad som jag var när jag jobbade med hästar på heltid, jag knäckte många män i benpress på den tiden och när någon "snäll" kille ibland skulle hjälpa mig "bära lite saker" så gav de ofta upp fortare än kvickt för det var så jobbigt och tungt medan jag glatt fortsatte. Jag bar lätt 600 kg hösilage VARJE dag, mockade 20 boxar VARJE dag, red (blandat bångstyriga unghästar och krävande tävlingshästar) minst 6 hästar VARJE dag, bar nästan lika många liter vatten som kg hösilage under vintrarna när vattnet frös och vi fick dunkar utkörda till stallen som skulle både in i boxar och ut i hagarna, lägg till att bära all tung utrustning, borstning, av och på med tunga täcken, linda och linda av ben, gå med samma 20 hästar till och från hagen VARJE dag, bära tunga hinderstöd och bommar fram och tillbaka. Skulle gissa på att jag gick MINST över 1 mil om dagen.
Gjorde allt detta oftast 6 dagar i veckan och snittade 14 timmar om dagen.
Så du kan ta din totalt ogrundade åsikt om att ridsport inte är fysiskt eller konditionskrävande och stoppa den där solen inte skiner för du har inte en susning av en aning om vad det innebär.
Nu är jag så trött på din nedlåtande, självupptagna, opålästa attityd om allt ifrån dejting till kvinnor till ridsport att jag fysiskt och mentalt inte klarar av att läsa mer bullcrap från dig så nu blir det ignore. Tack och hej!