Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill man vara rakare så kan man säga att det borde kräva ett minimum av känselspröt för att avstå från att argumentera kring den biten på ett specifikt hästforum, i synnerhet om man aspirerar på att uppfattas som seriös, och i synnerhet om man redan jobbar litet grann i motvind.

Jag visste att det skulle bli diskussion. Men jag är ju inte diplomat utan advokat enligt personlighetstypen. Så jag hoppar före och tar konsekvenserna senare. Det är ju inte som att mitt rykte kan bli sämre så... :D

Introvert kan nog vara en del av problemet.
Min sambo är präktigt introvert och det är tur att jag är så extremt extrovert i alla fall periodvis.
Annars så skulle vi kunna leva sida vid sida utan att kommunicera på flera veckor.
https://www.16personalities.com/profiles/c43630f7a6955
En del saker passade väldig bra faktiskt, jag brukar inte tycka att personlighetstester stämmer så bra, men denna var bättre än jag trodde.

Din sambo, som brukar klä ut sig till yxmördare och smyga sig på intet ont anande bilister i skogen... :idea:

Jag provade yoga en gång. Tänkte det kunde vara lite avstressande och mysigt. Jag missade en viktig detalj... helvete vilken träningsvärk jag hade :)

Jag tror aldrig jag tyckt ”äh det kan väl inte vara så jobbigt”. Jag är nog mer ”lätt för dig säga det inte är så farligt, du är van!”. De flesta aktiviteter och sporter kräver så mkt mer än det ser ut som.

Jag måste prova yoga snart! Har hört mkt om att det ska vara så jobbigt! Jag tror att jag skulle få ont och träningsverk för att min kropp är så stel. Men jobbigt näe... det tror jag inte :p

Jag måste prova yoga snart! Har hört mkt om att det ska vara så jobbigt! Jag tror att jag skulle få ont och träningsverk för att min kropp är så stel. Men jobbigt näe... det tror jag inte :p

Nä troligen har alla de som sagt det fel.

Jag är överrörlig (= motsatsen till stel) och var aktiv fälttävlansryttare när jag provade. Jag har inte vågat göra om det... :O

Haha, det skulle nog jag också göra :D.
Använder du muskler som du inte är van att använda så får man träningsverk. Därmed inte att ridning tillhör dom mest fysiska sporterna.
Jag har aldrig varit så vältränad som jag var när jag jobbade med hästar på heltid, jag knäckte många män i benpress på den tiden och när någon "snäll" kille ibland skulle hjälpa mig "bära lite saker" så gav de ofta upp fortare än kvickt för det var så jobbigt och tungt medan jag glatt fortsatte. Jag bar lätt 600 kg hösilage VARJE dag, mockade 20 boxar VARJE dag, red (blandat bångstyriga unghästar och krävande tävlingshästar) minst 6 hästar VARJE dag, bar nästan lika många liter vatten som kg hösilage under vintrarna när vattnet frös och vi fick dunkar utkörda till stallen som skulle både in i boxar och ut i hagarna, lägg till att bära all tung utrustning, borstning, av och på med tunga täcken, linda och linda av ben, gå med samma 20 hästar till och från hagen VARJE dag, bära tunga hinderstöd och bommar fram och tillbaka. Skulle gissa på att jag gick MINST över 1 mil om dagen.
Gjorde allt detta oftast 6 dagar i veckan och snittade 14 timmar om dagen.
Så du kan ta din totalt ogrundade åsikt om att ridsport inte är fysiskt eller konditionskrävande och stoppa den där solen inte skiner för du har inte en susning av en aning om vad det innebär.
Nu är jag så trött på din nedlåtande, självupptagna, opålästa attityd om allt ifrån dejting till kvinnor till ridsport att jag fysiskt och mentalt inte klarar av att läsa mer bullcrap från dig så nu blir det ignore. Tack och hej!

Känns inte som en dejtingtråd längre, utan snarare som en trolltråd.
Det är så lätt att bli provocerad av troll, så svårt att låta bli att argumentera mot. Jag åker dit på det ibland, kommer till ett inlägg som provocerar mig mycket och jag kommer på ett i mitt tycke bra svar. Så jag skriver det.

Men vi kan väl göra ett gemensamt försök allihop och sluta mata trollen?
Vore så mycket trevligare då..

Jag har aldrig varit så vältränad som jag var när jag jobbade med hästar på heltid, jag knäckte många män i benpress på den tiden och när någon "snäll" kille ibland skulle hjälpa mig "bära lite saker" så gav de ofta upp fortare än kvickt för det var så jobbigt och tungt medan jag glatt fortsatte. Jag bar lätt 600 kg hösilage VARJE dag, mockade 20 boxar VARJE dag, red (blandat bångstyriga unghästar och krävande tävlingshästar) minst 6 hästar VARJE dag, bar nästan lika många liter vatten som kg hösilage under vintrarna när vattnet frös och vi fick dunkar utkörda till stallen som skulle både in i boxar och ut i hagarna, lägg till att bära all tung utrustning, borstning, av och på med tunga täcken, linda och linda av ben, gå med samma 20 hästar till och från hagen VARJE dag, bära tunga hinderstöd och bommar fram och tillbaka. Skulle gissa på att jag gick MINST över 1 mil om dagen.
Så du kan ta din totalt ogrundade åsikt om att ridsport inte är fysiskt eller konditionskrävande och stoppa den där solen inte skiner för du har inte en susning av en aning om vad det innebär.
Nu är jag så trött på din nedlåtande, självupptagna, opålästa attityd om allt ifrån dejting till kvinnor till ridsport att jag fysiskt och mentalt inte klarar av att läsa mer bullcrap från dig så nu blir det ignore. Tack och hej!

Haha. Min förra granne. En urstark, senig gammal lantbrukare. En gång hade en grind hakat av. Jag satte dit den - med visst besvär. Sa det till grannen, ”förresten, grinden till fårhagen hängde på trekvart, jag hakade på den igen, men du måste kanske kolla på den”.

Grannen är tyst. En lång stund. Tittar på mig uppifrån och ner (jag är 160 cm lång och vägde 45 kg). Sen... ”Är ni hästtjejer hulken eller nåt? Jag brukar ta traktorn för den (grinden) är så tung”.

En annan gång var jag på hästkliniken. En kille från DHL frågade om jag visste nån som kunde hjälpa till att bära. Jag konstaterade att ”din är på en hästklinik, du kan fråga vem som helst här”...

Hästägare gör mer än sitter på hästen. Sitta på hästen är en promille av jobbet.

Låter som du vart mer vältränad av allt runt omkring än själva ridningen :).

Känns inte som en dejtingtråd längre, utan snarare som en trolltråd.
Det är så lätt att bli provocerad av troll, så svårt att låta bli att argumentera mot. Jag åker dit på det ibland, kommer till ett inlägg som provocerar mig mycket och jag kommer på ett i mitt tycke bra svar. Så jag skriver det.

Men vi kan väl göra ett gemensamt försök allihop och sluta mata trollen?
Vore så mycket trevligare då..

Ja, det skulle bli mycket trevligare då. Om vi bara gjorde en gemensam ansträngning och ignorerade oönskat beteende snarare än att det alltid ska bli tjats. Till och med moderator har ju önskat detta. Det leder ju ingen vart ändå, och med tanke på hur mycket en viss användare provocerar så tror jag ärligt talat att han uppskattar uppmärksamheten mer än att faktiskt vilja ha vettiga diskussioner.

Haha. Min förra granne. En urstark, senig gammal lantbrukare. En gång hade en grind hakat av. Jag satte dit den - med visst besvär. Sa det till grannen, ”förresten, grinden till fårhagen hängde på trekvart, jag hakade på den igen, men du måste kanske kolla på den”.

Grannen är tyst. En lång stund. Tittar på mig uppifrån och ner (jag är 160 cm lång och vägde 45 kg). Sen... ”Är ni hästtjejer hulken eller nåt? Jag brukar ta traktorn för den är så tung”.

En annan gång var jag på hästkliniken. En kille från DHL frågade om jag visste nån som kunde hjälpa till att bära. Jag konstaterade att ”din är på en hästklinik, du kan fråga vem som helst här”...

Hästägare gör mer än sitter på hästen. Sitta på hästen är en promille av jobbet.
Exakt, jag är 168 och då vägde jag mellan 45-48 kg, såg liten smal och svag ut men satan i berg vad jag orkade! Skulle vara glad om jag orkade hälften idag haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar