Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag minns när vi slängde upp en ”äh hästen gör jobbet”-kille i min klass på en häst. En timmes uteritt i skritt, trav och galopp. Han körde motorcross så orädd och modig så.

Dan efter kom han inte till skolan. Han kom inte upp ur sängen. Hans mamma fick hjälpa honom till toaletten. Och därifrån. Han var 17. Han kunde inte ens klä på sig pga träningsvärken.

Han ville rida igen ”men kan vi bara skritta!”

Jag minns när vi slängde upp en ”äh hästen gör jobbet”-kille i min klass på en häst. En timmes uteritt i skritt, trav och galopp. Han körde motorcross så orädd och modig så.

Dan efter kom han inte till skolan. Han kom inte upp ur sängen. Hans mamma fick hjälpa honom till toaletten. Och därifrån. Han var 17. Han kunde inte ens klä på sig pga träningsvärken.

Haha, det skulle nog jag också göra :D.
Använder du muskler som du inte är van att använda så får man träningsverk. Därmed inte att ridning tillhör dom mest fysiska sporterna.

Haha, det skulle nog jag också göra :D.
Använder du muskler som du inte är van att använda så får man träningsverk. Därmed inte sagt att det ridning tillhör dom mest fysiska sporterna.

Du tror du får träningsvärk i några enstaka muskler? Åh...

Tips: Du engagerar väldigt många muskler, små som stora, bara av att sitta där och åka med. Ska du RIDA så det är i allra högsta grad en muskelsport. En elitryttare har oftast en corestyrka som får de flesta gröna av avund.

Med en ryttare som hoppat lite hopp på en häst i 10 minuter. Den senare har inga problem att göra en interjuv direkt efteråt utan att låta särskilt anfådd. Dvs, det är inte fysiskt lika jobbigt.
Det beror bl.a. på att de är så sjukt vältränade. Men också på att ridning inte är en konditionssport.
Jämför gymnastik, konståkning, längdhopp, slägga o.s.v. är inte det heller riktig idrott?
Det här är det sista inlägget som jag skriver till dig.
Jag sätter dig inte på ignore utan låter bara bli att svara.
Mitt råd till dig är att fundera över hur du har lyckats med att bli så impopulär bland alla honor här på forumet.
Nyckeln till din framtida framgång hos tjejjer ligger i att lösa det problemet.

Man använder helt klart olika muskelgrupper... Jag hade helt förstörd korsrygg (överansträngd) efter första gången, och det var bara en vanlig tur-ritt på en lugn nordsvensk.

För att vara schysst kan jag iofs också garantera att den som lyckats testa på en stund motorcross hade haft rätt förstörda underarmar..:D om något så har nog en cross-åkare bland de bättre förutsättningarna att klara av en del ridande.. de är jäkligt allroundtränade de å.

Så du skulle vara helt okej med att den du älskade lämnade dig för hen var tvungen kolla så det inte fanns nån annan därute hon kanske skulle älska mer?

Nu tolkar du in någonting i det jag skrivit som jag inte har skrivit ;). Du får tänka lite själv när du läser också :). Jag syftade på fas 1 och fas 2.

Man använder helt klart olika muskelgrupper... Jag hade helt förstörd korsrygg (överansträngd) efter första gången, och det var bara en vanlig tur-ritt på en lugn nordsvensk.

För att vara schysst kan jag iofs också garantera att den som lyckats testa på en stund motorcross hade haft rätt förstörda underarmar..:D

Jag provade yoga en gång. Tänkte det kunde vara lite avstressande och mysigt. Jag missade en viktig detalj... helvete vilken träningsvärk jag hade :)

Jag tror aldrig jag tyckt ”äh det kan väl inte vara så jobbigt”. Jag är nog mer ”lätt för dig säga det inte är så farligt, du är van!”. De flesta aktiviteter och sporter kräver så mkt mer än det ser ut som.

Därmed inte att ridning tillhör dom mest fysiska sporterna.
Det är sant, det finns många sporter där utövaren blir mer fysiskt utmattad, mycket mer.
Eller mindre, mycket mindre. Fantastiskt mycket mindre, bl a i många OS-sporter.
Vill man säga något snällt så kan man säga att den aspekten är irrelevant i de allra flesta sammanhang. Vill man vara rakare så kan man säga att det borde kräva ett minimum av känselspröt för att avstå från att argumentera kring den biten på ett specifikt hästforum, i synnerhet om man aspirerar på att uppfattas som seriös, och i synnerhet om man redan jobbar litet grann i motvind.

Det beror bl.a. på att de är så sjukt vältränade. Men också på att ridning inte är en konditionssport.
Jämför gymnastik, konståkning, längdhopp, slägga o.s.v. är inte det heller riktig idrott?
Det här är det sista inlägget som jag skriver till dig.
Jag sätter dig inte på ignore utan låter bara bli att svara.
Mitt råd till dig är att fundera över hur du har lyckats med att bli så impopulär bland alla honor här på forumet.
Nyckeln till din framtida framgång hos tjejjer ligger i att lösa det problemet.

Jag håller med dig :)

Yes, jag vet mer eller mindre varför jag är impopulär här. Så det hjälper mig :).

Du tror du får träningsvärk i några enstaka muskler? Åh...

Tips: Du engagerar väldigt många muskler, små som stora, bara av att sitta där och åka med. Ska du RIDA så det är i allra högsta grad en muskelsport. En elitryttare har oftast en corestyrka som får de flesta gröna av avund.

Uthålliga muskler. Dock inte lika mkt kondition.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar