Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nog relativt "normsnygg", extrovert (ca 80% enligt testet tidigare ;) ), social, glad och har lätt att prata med folk. Får relativt lätt en första dejt med folk från dejtingsidor. Trots detta har jag varit singel i åtta år, har bara haft ett (dåligt) förhållande. Har flera gånger blivit intresserad av folk, både i nätdejtingsammanhang och i verkliga livet, men det är aldrig besvarat.
Du är helt fantastisk! (Och inte alls särskilt lik Cersei faktiskt ;) )

Men ja, jag funderar ofta på att det kan vara så olika?! För objektivt sett så är du ett betydligt bättre kap än jag :heart

Den du ignorerar kan fortfarande se dina inlägg (tror jag), men du slipper se den du ignorerar, även om andra citerar denne. Den du ignorerar kan inte heller skicka pm till dig om jag förstått rätt. Man ser dock att någon man ignorerar skrivit i en sida en tråd, och då kan man välja att visa just de inläggen om man vill. Nästa sida så är de dolda igen. Fungerar faktiskt mycket bra!

Jag håller med! Jag har satt ignore på två stycken på Buke :up:.

Den du ignorerar kan fortfarande se dina inlägg (tror jag), men du slipper se den du ignorerar, även om andra citerar denne. Den du ignorerar kan inte heller skicka pm till dig om jag förstått rätt. Man ser dock att någon man ignorerar skrivit i en sida en tråd, och då kan man välja att visa just de inläggen om man vill. Nästa sida så är de dolda igen. Fungerar faktiskt mycket bra!

Ja precis, jag tänkte mest på att jag kanske inte kommer svara osv. framöver! Brukar vara ganska aktiv i diskussionerna annars.

Ja det blir lite fel när du skriver att ryttaren "mest sitter och ser oberörd ut" när det är ett stort intresse för många här. Inser du det?
Det är som att du förminskar det vi lägger ner själ och hjärta i

Fast det är inte det jag menar.
Jag ser inte ner på ridsporten på det viset. Bara konstaterade att den inte är så fysiskt krävande för ryttaren som många andra sporter. Det var inte att förminska, det var bara ett konstaterande.
Jag fattar att det ligger sjukt mkt träningstimmar bakom de som är duktiga inom ridsporten.

Fast det är inte det jag menar.
Jag ser inte ner på ridsporten på det viset. Bara konstaterade att den inte är så fysiskt krävande för ryttaren som många andra sporter. Det var inte att förminska, det var bara ett konstaterande.
Jag fattar att det ligger sjukt mkt träningstimmar bakom de som är duktiga inom ridsporten.

Hur vet du det?
För konstaterar brukar man göra utifrån fakta. Eller är det bara en egen slutsats?

Du är helt fantastisk! (Och inte alls särskilt lik Cersei faktiskt ;) )

Men ja, jag funderar ofta på att det kan vara så olika?! För objektivt sett så är du ett betydligt bättre kap än jag :heart
nej, jag gillade mer de andra liknelserna, Taylor Swift och Tyra Banks :D

Tack :heart Men det är ju lite det som min poäng är. Vi har alla olika förutsättningar och vissa som jag knapt tål för att de är så odrägliga att jag knappt tål (där räknar jag inte dig @Killaloe ;) ) har ju partners, men jag som är rätt trevlig och söt kan aldrig träffa rätt? :confused:

jag hade Cersei Lannister från GoT :rofl:
giphy.gif
Tyckte personerna var roligast för beskrivningen var inte så kul :laugh: men fick cirka 50% på mycket så who cares! Från GoT blev jag Tyrion Lannister :D
tenor.gif

Har du provat att rida?
Det är olika saker du jämför. Lite som en kort sprint eller fem milen typ.
Om det är hur man låter efter en sportslig prestation så är inte tyngdlyftare så vältränade heller? Kanske skivstången som gör det mesta jobbet?
En ännu bättre jämförelse är motorsport. Särskilt med argumentet att ett fordon är programmerat, och en häst är en levande individ.

Angående svårigheten att rida så har jag ganska gott om respekt för det sen jag har testat några gånger. Ja, hålla sig kvar och "åka med" på en snäll häst som går 5a i ledet på en tur är väl inte det svåraste, men det är väl att jämföra med att puttra runt på en gokartbana i snigelfart på AW ungefär om man ställer det i kontrast till de högre nivåerna i sporterna. Och det är om man har hyffsat bra balans i allmänhet anser jag. Köra moppe/motorcykel är mycket lättare. Och då har man inte ens börjat tänka på vad som ligger i hela grundträningen av ett djur som en häst. En hoj behöver inte uppfostras Och läras att förstå kommandon (som tur är!)

Senast ändrad:
Haha jaa jag tycker nog mest det är smickrande. Det bor en liten Napoleon möter Pippi i mig. Enligt min sambo så ser jag aldrig några begränsningar, både bra och dåligt. Vad betyder T-et på slutet? På tal om att va orädd/tro att man är bäst på allt, min sambo sa att jag borde egentligen hålla på med störtlopp/super G. Jag är helt orädd så hade antagligen blivit bäst i världen enligt honom(vi säger det iaf ;) )
Jag är dock sjukt rädd av mig, men gör saker ändå. Har adhd, så har issues med impulskontroll, vilket gör att får jag en impuls att säga eller göra något så har jag sjukt svårt att låta bli trots rädsla. Oftast kommer min rädsla efteråt. :)

T och A var Identitet, på ena sidan självsäker och på andra sidan försiktig. Mitt T var alltså försiktig. Hur det hänger ihop med övriga beskrivningen är väl iofs oklart. ;)

Om det finns något som Anförare respekterar så är det personer som kan stå upp mot dem intellektuellt, som kan handla med en precision och kvalitet som motsvarar deras egen.

Detta är verkligen något som stämmer för mig, framför allt i dejtingsammanhang. Jag behöver någon som kan stå upp för mig intellektuellt. Sådana människor dras jag till.

En ännu bättre jämförelse är motorsport. Särskilt med argumentet att ett fordon är programmerat, och en häst är en levande individ.

Angående svårigheten att rida så har jag ganska gott om respekt för det sen jag har testat några gånger. Ja, hålla sig kvar och "åka med" på en snäll häst som går 5a i ledet på en tur är väl inte det svåraste, men det är väl att jämföra med att puttra runt på en gokartbana i snigelfart på AW ungefär om man ställer det i kontrast till de högre nivåerna i sporterna. Och det är om man har hyffsat bra balans i allmänhet anser jag. Köra moppe/motorcykel är mycket lättare.

Man kan jämföra allt om man vill.

Men bara för att det ena är mer fysiskt ansträngande betyder inte att man har mindre respekt för dom som utövar.
Ofta handlar det bara ointresse och att man inte är tillräckligt insatt.

Nej, jag föredrar kvalité i alla sammanhang. Men för att finna kvalitét måste du gå på nitar. Tänk dig själv? Du bor i en stad där det finns 10 restauranger. Du går på en restaurang och tycker att det var skitgod mat. Sen blir du stammis där? Mhmm, men tänk om nån av dom andra 10 har godare mat då? Vill du få bästa kvalité måste du faktist ta dig igenom kvantiteten ibland

Herregud. Jag vet knappt vad jag ska säga. Du ser inga vissa problem med resonemanget? Särskilt om andra applicerar det på dig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024