Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men är det så att man matchar best med någon som har samma personlighetstyp? Min bästa kompis fick motsatt av mig på typ allt, men vi funkat jättebra ihop ändå....
Nej, det tror jag verkligen inte. Visst kan det funka, men åtminstone på vissa plan tror jag att "opposites attract" gäller. Herregud, hade min partner varit lika osäker och emotionellt instabil som jag så vet jag inte var vi hade varit idag! Jag behöver någon som har lite av det logiska tänkandet och den sinnesnärvaro som jag ibland saknar :angel:

Nu äntligen har jag kommit ikapp i tråden :p

Har funderat på en sak rätt länge, utifrån alla längd/utseende/introvert-extrovert-diskussioner till vägs ände. Måste allt handla om vem det är svårast för i tråden?
Jag är nog relativt "normsnygg", extrovert (ca 80% enligt testet tidigare ;) ), social, glad och har lätt att prata med folk. Får relativt lätt en första dejt med folk från dejtingsidor. Trots detta har jag varit singel i åtta år, har bara haft ett (dåligt) förhållande. Har flera gånger blivit intresserad av folk, både i nätdejtingsammanhang och i verkliga livet, men det är aldrig besvarat.
Jag känner lite grand i dessa diskussioner att mina tankar om att det är nått fel på mig förstärks när alla andra beskriver sina svårigheter utifrån sina personliga motsättningar. Självklart ska alla få göra det också, inte så jag menar, men uppenbarligen har vi väl alla våra troll att brottas med, och jag vet inte öht vad problemet ligger i för mig :(:confused:

Sorry för osammanhängande inlägg, inte meningen att skamma någon med det vill bara försöka få ner min frustration på pränt så kanske någon förstår vad jag menar..

Okej, hur vet man vilka det är då? Gissar att jag och exet var/är sådana...

Det finns om vi pratar Myer-Briggs ganska mycket skriver om det. Huruvida det sen sas stämmer vet jag inte.

Rent generellt så att vara helt olika eller helt lika har aldrig funderat särskilt bra för mig i relationer. Det triggar för mycket. Att vara såpass lika så man kan förstå men ändå såpass olika att man måste fråga för att förstå tror jag på personligen!

Ibland tror jag att vissa personer tror att kvantitet alltid är bäst...
Nej, jag föredrar kvalité i alla sammanhang. Men för att finna kvalitét måste du gå på nitar. Tänk dig själv? Du bor i en stad där det finns 10 restauranger. Du går på en restaurang och tycker att det var skitgod mat. Sen blir du stammis där? Mhmm, men tänk om nån av dom andra 10 har godare mat då? Vill du få bästa kvalité måste du faktist ta dig igenom kvantiteten ibland.

> Max antal matchningar på tinder (oavsett om det leder till något, och oavsett om man ljuger och förställer sig för att nå dit).
Man behöver inte ljuga för att förbättra antalet matchningar.

> Max antal svar på Buke (oavsett om man gör sig impopulär, och oavsett om man får det genom att vräka ur sig otrevliga, sexistiska och korkade åsikter)
Det där har aldrig varit min avvsikt. Men på något sätt lyckas jag hela tiden :D

Haha jag blev ENTJ-A ''Anförare'' naturlig ledare osv.

''Anförare är naturliga ledare. Människor med denna personlighetstyp är själva sinnebilden för karisma och självtillit. De utstrålar en auktoritet som får massorna att flockas bakom dem och arbeta mot ett gemensamt mål. Men till skillnad från de känsligare Protagonisterna karakteriseras denna personlighetstyp av en ofta hänsynslös rationalitet. Anförare använder sin drivkraft och beslutsamhet och sitt skarpa intellekt för att uppnå de mål ställer upp för sig själva. Det är kanske trots allt bäst att de endast utgör 3 procent av befolkningen för annars skulle de övermanna de blygare och känsligare personlighetstyper i den övriga befolkningen. Samtidigt har vi världens Anförare att tacka för många av de företag och institutioner som vi tar för givna i dag.''

Kan inte bestämma mig för om det är smickrande eller sådär bra.
Jag fick samma som dig, men -T på slutet (alltså ENTJ-T, mer försiktig än dig då..). Jag tar det som både ett uppslag för självreflektion, och lite smickrande. Jag tror definitivt på att vi behövs, dock krävs det nog att vi också är bra på att känna in andra människor för att vi ska vara en vettig del i samhället. ;)
Men roligt att vi blev samma. :)

"Klaustrofobisk spontansvimmande Chronis med fler skor än du, gråter till djurreklamer och dricker vin i duschen där jag också plottar hur jag ska ta över världen tillsammans med mina katter. Lagar gärna mat men diskar inte så det får du göra om du vill se diskbänken igen. Om du tycker Kafka och Dirk Gently är för skruvat kan du inte hantera mig. Och jag äter Snickers-glass trots att jag är laktosintolerant. Deal with it"

För övrigt så hade jag swipat höger på den presentationen ;) Du låter som en härlig person! :D Sen kanske vi inte hade varit en sån bra match, men en fantastisk presentation. Önskar jag kunde få till nått så fängslande :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar