Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade lite dejting med min kollega idag.

Han har problemet att han skriver med tjejer, men att de bara slutar svara :(

Har fått se vissa konversationer han skrivit, och dom är vettiga, välformulerade osv. Tjejerna skriver ofta korta svar, inga följdfrågor och slutar sen svara.

Förstår att han blir less och hade gärna kommit med tips.. men har fan inga på lager :(

(Militären har fortfarande inte hört av sig... :grin: blir så less)

Jag tror dessvärre att man får räkna med lite "svinn" när man nätdejtar, alla är inte där med seriös agenda och många konversationer dör ut. Förstår dock att det känns skitjobbigt för honom, men tror det blir enklare om han tänker att det inte är personligt.

Ok, nu efter att ha gjort testet så fick jag: "
DIN PERSONLIGHETSTYP ÄR:
“DEBATTÖR”
(ENTP-A)"

Och sedan någon lång beskrivning som jag råkade klicka bort innan jag hann läsa den. Vet inte heller vad det avslutande A:et betyder.

Jag tror dessvärre att man får räkna med lite "svinn" när man nätdejtar, alla är inte där med seriös agenda och många konversationer dör ut. Förstår dock att det känns skitjobbigt för honom, men tror det blir enklare om han tänker att det inte är personligt.
Ja många är bara där för att kolla hur det funkar.

Tror han tar det väldigt personligt tyvärr :( han satt idag och sa att han inte var nog snygg...
Vilket inte stämmer, ja enligt mig då.

Tror han tar det väldigt personligt tyvärr :( han satt idag och sa att han inte var nog snygg...

Jag vet inte om du fortfarande ignorerar mig.
Men been there, done that.
Men förstår man logiken bakom tinder och varför man får de reslutat man får så kan man inte ta det personligen. Eller iaf så tar man det inte lika personligt.

Som du farit fram (och du verkar väl medveten om att du gjort så) så ledsnar vissa. Faktiskt. Om man vill delta i en tråd och "gemenskapen" där är det en toppen idé att inte göra sig ovän med majoriteten av deltagarna.
Jag har inte hoppat på någon personligen. Det bara dessa som jag har på min ignore lista.

Jag har haft väldigt mycket kontakt med en kille och träff är/var på gång. Men nu verkar han väldigt opepp och hör inte av sig. Tycker dock han har varit svårare att skriva med än att prata med, så är osäker på om intresset dött eller inte. Känns som att han kanske vill hålla kvar mig lite halvt men jag gillar klara besked, även om beskedet är att han inte vet just nu så skulle jag gärna vilja veta om han vill ha kontakt alls eller inte :confused:. Nojig att han "artighetssvarat" mig senaste tiden.

Skulle du säga att hans upplevelse av tinder skiljer sig från din? Vad kan du ge honom för tips för att få bättre resultat? Vad gör du annorlunda som han inte gör?

Känns som att han kanske vill hålla kvar mig lite halvt men jag gillar klara besked, även om beskedet är att han inte vet just nu så skulle jag gärna vilja veta om han vill ha kontakt alls eller inte :confused:. Nojig att han "artighetssvarat" mig senaste tiden.
Fråga honom, säg att du vill ha ett klart besked? Får du inget klart besked kan du gå vidare.

Tror inte att jag kommer få det ändå. Nu får bollen ligga hos honom, men ville ju träffas :down:.

Hade ni bestämt träff eller bara haft diskussion om det ? Jag har många gånger frågat om hon vill ses och då fått som svar "Ja, kanske det". Men då har det oftast runnit ut i sanden.
Jag tar inget förgivet förrän man verkligen bestämt en träff :).

Jag har haft väldigt mycket kontakt med en kille och träff är/var på gång. Men nu verkar han väldigt opepp och hör inte av sig. Tycker dock han har varit svårare att skriva med än att prata med, så är osäker på om intresset dött eller inte. Känns som att han kanske vill hålla kvar mig lite halvt men jag gillar klara besked, även om beskedet är att han inte vet just nu så skulle jag gärna vilja veta om han vill ha kontakt alls eller inte :confused:. Nojig att han "artighetssvarat" mig senaste tiden.

Jag hade nog skrivit och frågat rakt ut :)

Skulle du säga att hans upplevelse av tinder skiljer sig från din? Vad kan du ge honom för tips för att få bättre resultat? Vad gör du annorlunda som han inte gör?

Nu har jag ingen dejtingsida längre så har inget att jämföra med (ska starta upp igen närmare sommaren)

Har verkligen inga tips att ge? Jag har ju haft samma problem med vissa killar som jag machat med som slutar svara/inte svarar.

Jag vet inte vad jag gör annorlunda, de jag träffar nu träffade jag på krogen..

Hade ni bestämt träff eller bara haft diskussion om det ? Jag har många gånger frågat om hon vill ses och då fått som svar "Ja, kanske det". Men då har det oftast runnit ut i sanden.
Jag tar inget förgivet förrän man verkligen bestämt en träff :).
Typ bestämt. Dock en bit fram i tiden pga avstånd. Men har hela tiden varit "längtar efter att träffas" osv. Inte nån jag bara skrivit lite med, utan långa telefonsamtal. Och att vi t.o.m pratat om att vi får se till att det här inte rinner ut i sanden.

Pratade lite dejting med min kollega idag.

Han har problemet att han skriver med tjejer, men att de bara slutar svara :(

Har fått se vissa konversationer han skrivit, och dom är vettiga, välformulerade osv. Tjejerna skriver ofta korta svar, inga följdfrågor och slutar sen svara.

Förstår att han blir less och hade gärna kommit med tips.. men har fan inga på lager :(

(Militären har fortfarande inte hört av sig... :grin: blir så less)

Det där har hänt mig också många gånger. Haft relativt långa konversationer med tjejer som sedan plötsligt slutat skriva. Tror det händer de flesta faktiskt, de har väl spunnit vidare med nån annan eller lagt tinder åt sidan ett tag pga nått annat som blev prioriterat i livet. Eller bara inte känt för att skriva mer. Man måste helt enkelt komma ihåg att inte ta sånt personligt. C'est la vie, typ :)

Ok, nu efter att ha gjort testet så fick jag: "
DIN PERSONLIGHETSTYP ÄR:
“DEBATTÖR”
(ENTP-A)"

Och sedan någon lång beskrivning som jag råkade klicka bort innan jag hann läsa den. Vet inte heller vad det avslutande A:et betyder.

hey! Vi är samma! (https://www.16personalities.com/entp-personality).. Vet inte vad dedär extra-bokstäverna är till för...

@Sezziyanen

Du citerade mitt (och ett annat) inlägg. Men jag tror du glömde skriva ditt inlägg?
Jag framförde en poäng genom att fetstila vissa stycken, den som vill får försöka tolka :)

Typ bestämt. Dock en bit fram i tiden pga avstånd. Men har hela tiden varit "längtar efter att träffas" osv. Inte nån jag bara skrivit lite med, utan långa telefonsamtal. Och att vi t.o.m pratat om att vi får se till att det här inte rinner ut i sanden.

Okej, ja det är tråkigt. Lite samma situation som jag ligger i med den "långa tjejen". Jag har insett där att jag måste ta tag i det om det ska bli något. Dvs, hon vill ses . Men hon vill att jag kommer till henne och det är svårt. För man kan bara ses på helgen och hon är ofta upptagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 561
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 022
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 660
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2