Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går händelserna lite i förväg nu med tanke på att jag inte ens har en Tinderprofil ;)
Men vad är vett och etikett att svepa på kk och ev tidigare ligg? Ja eller nej, och varför?

Mvh ociviliserad dejtare

:)
Va?
Du sveper på de du gillar, inte för att vara artig eller oartig :p

Men jag syftar ju på tex kk, som jag redan känner. Vill ändå ha en viss nivå av hyfs i den relationen ;) Eller är det bara att swipa nej, jag har kontakt med honom utanför Tinderappen? Så länge det nu varar:cautious:

Om ett gammalt ligg dyker upp så tänker jag att jag trycker ja för att annonsera att jag kan tänka mig ett återseende. Eller finns det några hemliga regler hur man bör bete sig?;)

Jag frågade honom igår :nailbiting: Jag var sååå nervös. Svaret blev ja! Men inte ett rungande "Ja för helvete, äntligen!", utan snarare ett "Ja.. eller hur menar du?" och när jag förklarade ett "Jo, visst!" och en puss. Jag måste säga att jag blev aningens förvånad. Så otroligt mycket som han har ansträngt sig sen vi träffades så trodde jag att det här var precis vad han ville. Nu kändes han mer "vi får se vad som händer". Vilket enligt min egen naturs lag nu gjort honom 97% mer attraktiv, eftersom han inte var så tillgänglig för mig som jag trodde.

Ja, Buketräff snart! :heart Vill komma ut och träffa dina vovvisar också!

Men åh vad spännande det låter! :love:
Jag ska kika på datum för buketräff när jag kommer hem, hoppas att fler är intresserade :D

:)

Men jag syftar ju på tex kk, som jag redan känner. Vill ändå ha en viss nivå av hyfs i den relationen ;) Eller är det bara att swipa nej, jag har kontakt med honom utanför Tinderappen? Så länge det nu varar:cautious:

Om ett gammalt ligg dyker upp så tänker jag att jag trycker ja för att annonsera att jag kan tänka mig ett återseende. Eller finns det några hemliga regler hur man bör bete sig?;)

Jag drog inte höger på min kollega, jag känner ju honom redan, behöver inte ha honom på tinder :p
Kan du tänka dig att träffa någon igen så dra höger.

Det går att se om det övht finns potential. För mig är det helt absolut nödvändigt att se att det finns det.

Men precis. Ingen förväntar väl sig att det ska vara top notch första gången men det måste vara bra kemi.

Det har varit bra med kollegan hela tiden, sen tröttnade jag lite på honom.
Nu har han ställt massa frågor till mig för att försäkra sig om att jag ska bli riktigt nöjd :D
Han vill väl inte ta risken att bli dissad i ett par månader igen :p

Går händelserna lite i förväg nu med tanke på att jag inte ens har en Tinderprofil ;)
Men vad är vett och etikett att svepa på kk och ev tidigare ligg? Ja eller nej, och varför?

Mvh ociviliserad dejtare
jag skulle inte ha svajpat "Ja" på en nuvarande kk, men hade sagt till denne att jag sett hen, när vi träffades nästa gång :)

Så då menar du att asexuella människor inte kan vara ihop då?

Detta är helt "ojsan hejsan världen finns utanför min bubbla" men jag måste säga att jag inte ens hade asexualitet i åtanke när jag läste @Petruska s inlägg . Jag vet såklart om att andra kan vara det men det ligger så långt bort från mig själv.

Tack för påminnelsen, jag ska bli bättre på att inte tänka eller uttala mig så kategoriskt om förhållanden och sex. Jag förstår att asexuella är urtrötta på den här typen av kommentarer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 134
Senast: Pooh
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka