Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är baksidan med en bra kk man trivs med. Det "blockerar" en lite från att dejta om man inte kan tänka sig att dejta någon samtidigt som man har sin kk.

Men åtminstone för mig ger det sig automatiskt. När/om man verkligen vill dejta, då avbryter man kk-delen. När jag varit där du beskriver att du är emotionellt så har jag helt enkelt inte varit "klar" rent mentalt att dejta. Inte velat hitta det där seriösa egentligen. Bara trott det...

Jag är rätt bra på att skjuta upp saker med... så jag har svårt att tro att jag någonsin blir klar med rent mentalt om jag inte faktiskt bestämmer mig.

Jag tror jag skulle kunna tänka mig dejta utan att egentligen avbryta med kk. Men jag vet inte om jag funkar så i verkligheten. Kk hävdar dessutom att han bara ligger med mig, och det verkar så. Men loggade in på en dejtapp idag och han är aktiv där och säkerligen på flera andra. Varför man nu ska vara de när man insisterar på att vara exklusiva i liggandet, hans ide alltså. Eller ja, för att han vill att jag enbart ska ligga med honom men han med flera...:meh:.

Jag är rätt bra på att skjuta upp saker med... så jag har svårt att tro att jag någonsin blir klar med rent mentalt om jag inte faktiskt bestämmer mig.

Jag tror jag skulle kunna tänka mig dejta utan att egentligen avbryta med kk. Men jag vet inte om jag funkar så i verkligheten. Kk hävdar dessutom att han bara ligger med mig, och det verkar så. Men loggade in på en dejtapp idag och han är aktiv där och säkerligen på flera andra. Varför man nu ska vara de när man insisterar på att vara exklusiva i liggandet, hans ide alltså. Eller ja, för att han vill att jag enbart ska ligga med honom men han med flera...:meh:.

Nja. Kan lika gärna vara att han är öppen kustvägar hitta den där intressanta att dejta som skulle få honom att sluta ligga med dig/bara med dig. Dvs han behöver inte vara oärlig med att han bara ligger med dig för att han finns på dejtingsidor. Jag var på flera sidor när jag hade kk, men utan att ha sex med fler än honom.

Nja. Kan lika gärna vara att han är öppen kustvägar hitta den där intressanta att dejta som skulle få honom att sluta ligga med dig/bara med dig. Dvs han behöver inte vara oärlig med att han bara ligger med dig för att han finns på dejtingsidor. Jag var på flera sidor när jag hade kk, men utan att ha sex med fler än honom.
Jag har frågat, han säger att han bara ligger med mig, inte vill ligga med nån annan och inte dejtar någon. Men uppenbart finns ju en förhoppning att hitta nån annan, vad syftet nu än må vara. Jag har föreslagit att ha fritt fram att ligga med andra, han har sagt att han inte vill. Han kunde ju enkelt bara sagt ja då?
Var du helt öppen med det för din kk?

Jag har frågat, han säger att han bara ligger med mig, inte vill ligga med nån annan och inte dejtar någon. Men uppenbart finns ju en förhoppning att hitta nån annan, vad syftet nu än må vara. Jag har föreslagit att ha fritt fram att ligga med andra, han har sagt att han inte vill. Han kunde ju enkelt bara sagt ja då?
Var du helt öppen med det för din kk?

Öppen med att jag bara låg med honom, eller fanns på dejtingsida? Både och. Han fanns också på dejtingsida för övrigt.

Öppen med att jag bara låg med honom, eller fanns på dejtingsida? Både och. Han fanns också på dejtingsida för övrigt.
Ursäkta alla mina frågor:o
Hade ni då pratat om det eller ni båda utgick ifrån det?
Jag tänkte fråga honom än en gång om varför han är aktiv på flera dejtsiter när han ändå säger att han inte dejtar, men det kanske är bättre att helt plötsligt bara dyka upp i hans flöde? Eftersom jag känner mig lite tjatig som frågat innan. Vi får ju ha samma förutsättningar tänker jag:angel:

Ursäkta alla mina frågor:o
Hade ni då pratat om det eller ni båda utgick ifrån det?
Jag tänkte fråga honom än en gång om varför han är aktiv på flera dejtsiter när han ändå säger att han inte dejtar, men det kanske är bättre att helt plötsligt bara dyka upp i hans flöde? Eftersom jag känner mig lite tjatig som frågat innan. Vi får ju ha samma förutsättningar tänker jag:angel:

Ingen fara. Fråga på.

Jag ligger inte med folk jag inte uppskattar att prata med eller som jag känner jag inte kan prata med om det mesta. Det avhandlades nog i samband med diskussionen om att bara ligga med varandra, att säga till den dag man dejtade någon annan/ville ligga med någon annan. Att det liksom var underförstått att det skulle fortsätta letas/ha dörren öppen. Sen pratade vi en del om svårigheterna med att hitta någon det klickade med på alla plan osv. Jag är vän fortfarande med båda mina långtidsKK:s och har relationscoachat en del åt dem. Och vill jag ha ett manligt perspektiv på något/tolkningshjälp i mina relationer är det de jag vänder mig till. Just för det växte fram en vänskap mellan allt liggande - av att man pratade om allt möjligt.

Jag skulle ABSOLUT INTE ta upp nån fråga om varför han är på dejtingsida. Det skulle vara rödflagg på den om en KK började så med mig. Dyk upp i flödet bara. Endera litar du på att han bara ligger med dig - eller så kör med kondom.

Ingen fara. Fråga på.

Jag ligger inte med folk jag inte uppskattar att prata med eller som jag känner jag inte kan prata med om det mesta. Det avhandlades nog i samband med diskussionen om att bara ligga med varandra, att säga till den dag man dejtade någon annan/ville ligga med någon annan. Att det liksom var underförstått att det skulle fortsätta letas/ha dörren öppen. Sen pratade vi en del om svårigheterna med att hitta någon det klickade med på alla plan osv. Jag är vän fortfarande med båda mina långtidsKK:s och har relationscoachat en del åt dem. Och vill jag ha ett manligt perspektiv på något/tolkningshjälp i mina relationer är det de jag vänder mig till. Just för det växte fram en vänskap mellan allt liggande - av att man pratade om allt möjligt.

Jag skulle ABSOLUT INTE ta upp nån fråga om varför han är på dejtingsida. Det skulle vara rödflagg på den om en KK började så med mig. Dyk upp i flödet bara. Endera litar du på att han bara ligger med dig - eller så kör med kondom.

Oj, är det så hemskt att fråga?
Men okej, dyker väl upp där förhoppningsvis väldigt snart;)

Jag tycker att du ska köra :D Utifrån allt du har skrivit här i tråden så låter han som rätt kille att ”våga” med :)

Har haft fullt upp senaste veckan samt legat sjuk i halsfluss men följt tråden i tysthet.
Ses gärna snart på en bukedejt @Singoalla och kanske någon annan här från tråden vill hänge med också? :love:

Jag frågade honom igår :nailbiting: Jag var sååå nervös. Svaret blev ja! Men inte ett rungande "Ja för helvete, äntligen!", utan snarare ett "Ja.. eller hur menar du?" och när jag förklarade ett "Jo, visst!" och en puss. Jag måste säga att jag blev aningens förvånad. Så otroligt mycket som han har ansträngt sig sen vi träffades så trodde jag att det här var precis vad han ville. Nu kändes han mer "vi får se vad som händer". Vilket enligt min egen naturs lag nu gjort honom 97% mer attraktiv, eftersom han inte var så tillgänglig för mig som jag trodde.

Ja, Buketräff snart! :heart Vill komma ut och träffa dina vovvisar också!

Jag tänkte fråga honom än en gång om varför han är aktiv på flera dejtsiter när han ändå säger att han inte dejtar

Tja, jag är också aktiv.. nåja, aktiverad, på dejtingsidor men inte dejtar eller ligger jag med fler folk för det. Det är mer som @Alexandra_W skrev, att jag är öppen för något. Eller åtminstone får för mig att jag vore öppen för något... :cautious:
Ser inte vitsen med att fråga igen, svaret är säkert detsamma nu (och lika sant) som tidigare.
Och om du ändå inte är sugen på att dejta honom känns det ju... onödigt? :)

Fast ni hade ju redan pratat om det, därför blir det lite varningsflagg om du tar upp det igen, tänker jag.
Jag skulle rek dig att ansträng dig att bli mer aktiv på nätdejtningen! Ut och dejta! Du behöver ju inte ligga bara för att du dejtar ;) Men då kommer något hända i ditt liv iaf :)
Händer tyvärr väldigt mycket i mitt liv just nu iaf, tyvärr mest oönskade saker:meh:

Fast för mig känns det lite tja... oärligt? Fast han gör exakt samma mot mig, fantastisk logik ja:idea:

Men du har rätt, ska fixa nån profil:up:

Händer tyvärr väldigt mycket i mitt liv just nu iaf, tyvärr mest oönskade saker:meh:

Fast för mig känns det lite tja... oärligt? Fast han gör exakt samma mot mig, fantastisk logik ja:idea:

Men du har rätt, ska fixa nån profil:up:
Fast det är ju poängen med en kk, att du får göra precis vad du vill :) Ok, ni har sagt monogamt sex, men jag tycker verkligen du kan dejta på hur mycket du vill utan några skuldkänslor! :)

Fast det är ju poängen med en kk, att du får göra precis vad du vill :) Ok, ni har sagt monogamt sex, men jag tycker verkligen du kan dejta på hur mycket du vill utan några skuldkänslor! :)

Ja... bara synd att jag är så lojal att det gränsar till dum ibland.
Fast dejtar jag nån så vill jag helst ligga relativt snabbt, så jag vet att det funkar. Dejta nån eller några månader först skulle kännas väldigt skumt!;)

Fast dejtar jag nån så vill jag helst ligga relativt snabbt, så jag vet att det funkar. Dejta nån eller några månader först skulle kännas väldigt skumt!;)
Ok, nu var det ju ett tag sedan jag nätdejtade, men det var inte många % av de som jag dejtade som hade "knullpotential" i IRL :D

Inte för att ifrågasätta ditt sätt att dejta. Men jag bara funderar på om det går att bedömma om sexet funkar efter ett ligg ?

Inte för att ifrågasätta ditt sätt att dejta. Men jag bara funderar på om det går att bedömma om sexet funkar efter ett ligg ?

I stort sett så jo. Det behöver inte alls vara 10 poäng från början men man märker ju på kemi och beteende överlag om man funkar ihop. Om det är värt att fortsätta. Nu har jag haft tillräckligt bra uppfattning om de flesta jag dejtat även innan sex så har vi väl haft sex så brukar det inte vara några problem :)

Men längesen jag faktiskt dejtade nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 111
Senast: Pooh
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat