Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eh hela Södermalm?
Jag antar att även din fråga var retorisk - jag är inte bosatt på Södermalm och har därför dåliga förutsättningar att avgöra hur många 30-åringar som allmänpromenerar i finkostym med fru och barn. Min utgångspunkt är att det inte förekommer annat än undantagsvis i de delar av landet där jag lever.

Men ok - man kan släppa klädbiten, den är kanske helt universell över åldrar.
Vilka personliga egenskaper gör att du ser en 50-åring som 50-åring och en 30-åring som 30-åring?

Jo jag tycker man kan förvänta sig att folk ska respektera ens önskemål , det är ganska basic liksom

Varför beter dom sig respektlöst och skiter i vad andra vill och prioriterar sig själva och sin egen vilja över andras? Ja det kan man spekulera i......
Det blir skillnad på att man tycker att man kan det och att man faktiskt kan det. Det är ganska uppenbart bara från verkligheten.

Varför tror du att det är så då? Du tror att man gör det för att jävlas? Att man gör det hellre än att skriva till andra personer?

Det kan också vara så att du har svårt att gissa och andra tycker det är lättare

För jag tycker också att många säger att dom ser mycket yngre ut och jag tycker bara dom ser ut exakt på pricken som sin ålder

Så kan det vara. Jag tycker ärligt talat att det är skitsvårt på främmande människor som man nyss träffat.

Jag antar att även din fråga var retorisk - jag är inte bosatt på Södermalm och har därför dåliga förutsättningar att avgöra hur många 30-åringar som allmänpromenerar i finkostym med fru och barn. Min utgångspunkt är att det inte förekommer annat än undantagsvis i de delar av landet där jag lever.

Men ok - man kan släppa klädbiten, den är kanske helt universell över åldrar.
Vilka personliga egenskaper gör att du ser en 50-åring som 50-åring och en 30-åring som 30-åring?
Tja.. jag tycker det är svårt att svara på,
Men när det handlar om utseendet så blir jag sällan sexuellt attraherad av de som är 20 år äldre än mig.

@Snubbelfot
Kom på en sak till som varit avgörande de senaste åren och det är att jag tänkt att jag vill gärna skaffa barn. Och då jag är runt 40 så har jag då tänkt att jag helst inte vill ha en man över ca 50. Jag tycker det skulle vara tråkigt att vara med en man på typ 60 eftersom det finns en stor risk att han inte finns i barnets liv så länge. Samt att min mamma är drygt 70 och jag ser att en hel del ( inte alla men en hel del) börjar få ålderskrämpor i den åldern. Och jag skulle gärna vilja se en framtid ihop under längre sikt där förutsättningar finns för att barnet ska få ha sin förälder kvar på längre sikt.

Fast du skrev att problemet var att @niphredil hade hört åldern och att hon då rimligen tyckte att de ser ut som sin ålder och inte yngre. Du mansplainar.
Alltså det har inget med niphredil att göra. Jag tror allmänt det att har hjärnan fått koppla personen till en ålder direkt ja då tycker man att personen ser ut som den ålder också.. Men vet man inte på förhand hur gammal personen är, en helt främmande person du sett i 10 sekunder. Min uppfattning är att på vissa personer är det extra svårt att gissa. Men det kanske inte var så i hennes fall ?

Alltså om jag ska generalisera så funkar jag dåligt med personer som säger att dom "är yngre än sin ålder"

Jag associerar TYVÄRR till folk som ytligt försöker "hänga med" och som bryr sig för mycket om hur andra uppfattar dom för att vara laid back, omogna typer som tihi-ar om saker man la bakom sig för flera år sen men som dom tror man inte har nån erfarenhet av för man är yngre än dom.. typ "tihi tihi jag har haft en trekant jag har gjort det och det för jag är så wild and crazy tjoho" - jaha Ove 45 allt det har jag gjort jag också och jag blir inte imponerad av nån av dina wild and crazy påhitt som "ungdomlig" äldre man :meh:

Sen tycker jag i typ 9 fall av 10 att dom inte är attraktiva heller mn det där omogna är bara så..... :wtf:

Alltså det har inget med niphredil att göra. Jag tror allmänt det att har hjärnan fått koppla personen till en ålder direkt ja då tycker man att personen ser ut som den ålder också.. Men vet man inte på förhand hur gammal personen är, en helt främmande person du sett i 10 sekunder. Min uppfattning är att på vissa personer är det extra svårt att gissa. Men det kanske inte var så i hennes fall ?

Varför skriver du "du" när du inte menar @niphredil då?

Ni kan testa själva :)

Alltså om jag ska generalisera så funkar jag dåligt med personer som säger att dom "är yngre än sin ålder"

Jag associerar TYVÄRR till folk som ytligt försöker "hänga med" och som bryr sig för mycket om hur andra uppfattar dom för att vara laid back, omogna typer som tihi-ar om saker man la bakom sig för flera år sen men som dom tror man inte har nån erfarenhet av för man är yngre än dom.. typ "tihi tihi jag har haft en trekant jag har gjort det och det för jag är så wild and crazy tjoho" - jaha Ove 45 allt det har jag gjort jag också och jag blir inte imponerad av nån av dina wild and crazy påhitt som "ungdomlig" äldre man :meh:

Sen tycker jag i typ 9 fall av 10 att dom inte är attraktiva heller mn det där omogna är bara så..... :wtf:

Det var en väldigt hård generalisering. Sen är det väl skillnad på om en själv tycker att man ser yngre ut och hur omvärlden uppfattar en?

Det blir skillnad på att man tycker att man kan det och att man faktiskt kan det. Det är ganska uppenbart bara från verkligheten.

Varför tror du att det är så då? Du tror att man gör det för att jävlas? Att man gör det hellre än att skriva till andra personer?
Och? Jo jag förväntar mig respekt även om verkligheten är att många inte klarar ens det lilla

Dom gör så för att dom tror dom har rätt till det

Precis.
Det blir tröttsamt med de som ska göra en grej av det och som ska föra fram det som något positivt. Jag skulle aldrig heller ha den inställningen på en dejtingsida.
Jag har ingen aning om folk uppfattar mitt beteende som yngre eller äldre. Det enda jag vet är ju det folk säger till mig dvs att folk flera gånger i veckan kommenterar att jag ser yngre ut. Detta är något som jag alltid tyckt varit väldigt jobbigt...Men - jag tycker det blir fånigt att göra en grej av det.

Det var en väldigt hård generalisering. Sen är det väl skillnad på om en själv tycker att man ser yngre ut och hur omvärlden uppfattar en?
Ja jag skrev TYVÄRR för jag önskar att jag INTE associerade till såna typer

Jag vet inte vad du menar med frågan

Ja jag skrev TYVÄRR för jag önskar att jag INTE associerade till såna typer

Jag vet inte vad du menar med frågan

Dvs, att om många tycker att personen ser yngre ut så kan den personen få uppfattningen att han/hon verkligen ser yngre ut eller så är det så att personen bara tror att han/hon ser yngre ut. Men det flesta håller inte med om det. Dvs, jag ser en skillnad om det avspeglar verkligheten eller inte.

Och? Jo jag förväntar mig respekt även om verkligheten är att många inte klarar ens det lilla

Dom gör så för att dom tror dom har rätt till det
Ja och det är likadant som jag förväntar mig respekt här på forumet men det betyder inte att man får det från alla. Sånt är livet och sen är det inte så att alla anser att det är respektlöst att skicka ett mail till någon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 102
Senast: Pooh
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat