Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig ovanligt tillfreds och nöjd just nu.
SJ, kollegan och skåningen som jag faktiskt tycker om.
Slippa dejta, lära känna någon ny och sånt skit som jag verkligen avskyr.
Hoppas bars kollegan är lite chill med sitt gosande. Min bästis funderar på att säga åt honom :rofl:

Men så märkligt...Jag förstår inte varför så många verkar ha svårt att acceptera sin ålder? Varför inte bara säga som det är...
Och alla dessa som "känner sig yngre än sin ålder"- de måste ha en sån tråkig bild av att bli äldre...

Verkligen! Jag tycker att det är märkligt beteende när män som skulle kunna vara min pappa skriver men det är ju ännu konstigare att ljuga om sin ålder när man ska träffa någon. I bästa fall kommer man kanske undan med det den kvällen men ska man inleda en relation med att ljuga? Hoppas man på att man är så förtjusande att motparten har överseende när sanningen kommer fram eller? O_o

Intressant att man tror att det inte kommer märkas, fem år hit eller dit märks väll inte men 15?
Hehe.. och när ska man ta upp det.. när man måste visa passet om man ska resa?
"Jaha.. då råkade jag säga att jag var 20 år yngre än vad jag var.... Jag glömde bort hur gammal jag var.."

Fast är det inte bättre att från början välja de som tycker att ens ålder är okej?
Varför bara ta de där man har en liten chans istället för stor chans? Jag förstår inte heller varför man väljer att skriva till de som man är motsatsen till vad de söker...
Jag tror att man väljer folk i rätt grupp också.

Nä det är det många som inte gör, det har jag märkt.
Både om man skriver ett åldersintervall samt att man tex vill att personen ska bo i ens område så respekteras inte det.
Du vet väl inte vilka andra personen skriver till? Det jag menar är att man skriver nog till i princip alla som på någon nivå kan anses acceptabla för personen.

Du vet väl inte vilka andra personen skriver till? Det jag menar är att man skriver nog till i princip alla som på någon nivå kan anses acceptabla för personen.
Jag utgick från vad mina bekanta säger till mig, vad som diskuteras i de singelgrupper jag är med i på Facebook samt det fåtal mail jag själv har fått.
I facebookgrupperna är det tydligt. Man ser att en tjej tex 20 år gammal lägger in en bild på gruppens sida och skriver att hon vill träffa en 20-åring. Ca 40 män svarar på hennes inlägg varav alla utom kanske två eller tre är i alla fall minst 40-åringar. Detta såg jag häromdagen och har sett många gånger.

Jag utgick från vad mina bekanta säger till mig, vad som diskuteras i de singelgrupper jag är med i på Facebook samt det fåtal mail jag själv har fått.
I facebookgrupperna är det tydligt. Man ser att en tjej tex 20 år gammal lägger in en bild på gruppens sida och skriver att hon vill träffa en 20-åring. Ca 40 män svarar på hennes inlägg varav alla utom kanske två eller tre är i alla fall minst 40-åringar. Detta såg jag häromdagen och har sett många gånger.
Men hur vet du att dessa personer inte skriver till 40åringar OCKSÅ? Sen kanske personerna attraheras av just 20åringar och då är det väl rimligtvis dessa personer man ska skriva till om man ska ha en chans med just 20åringar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 094
Senast: Pooh
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2