Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du man eller kvinna? Malmödejten berättar att han går på swingklubb ibland, och är man kvinna kan man oftast komma själv. Annars funkar väl tinder också? Jag har kontakt med två gifta män, verkar vara lätt att få tag på folk som söker lite krydda.
Jag är kvinna. Saken är den att nätdejting numera är sjukt ångestframkallande på grund av Kukaset. Bara tanken på att stöta på honom eller någon som honom är vedervärdig.

Alltså, de som förväntar sig att jag ska vara kär och vilja inleda någon typ av parförhållande efter tre träffar, de träffar jag inte ens en gång. På tre träffar går det väl inte ens att hinna lära känna varandra? Jag vill inte ha ett förhållande med en främling :p De män som på tinder skriver "inte tid för oseriösa" eller liknande, de sveper jag alltid vänster på, för att jag misstänker att de inte kommer ha tålamod med mig och vara på tok för "på" med allt.

Och kom ihåg, att om du inte vill vara mer fysisk än att kramas med människan, då ska du inte heller göra det oavsett hur mycket han tycker om dig! Tycker han om dig, då respekterar han dig, dina känslor och dina gränser och då är det inte ett problem att han eventuellt vill mer än dig. Om han inte respekterar dig, då är han inte värd att umgås med ändå och då blir det inte heller ett problem ;)

Sedan är jag väl inne på lite samma linje som andra, att jag inte skulle dejta någon som jag inte såg som attraktiv. Samtidigt så insåg jag senast nu i veckan att en av mina vänner faktiskt är riktigt attraktiv. Jag har inte tänkt på det innan, tänkt att personen har ett väldigt neutralt utseende som kanske gränsar till lite tråkigt, men nu när vi börjar känna varandra bättre och blir bättre på att slappna av tillsammans, då dyker fler och fler attraktiva sidor upp. Det i kombination med ett helt ok utseende gör mycket för hur jag uppfattar helheten!
Tack för dina ord. Väldigt bra att understryka dem. Med den här killen så skulle jag aldrig tro att han någonsin skulle försöka ta för sig på något ohyfsat sätt. Han är väldigt mild, respektfull och snäll. Vi båda verkar vara drivna individer om än väldigt olika. Vi har kommit bra överens hittills men det säger nog inte så mycket. Jag upplever att han nu är mer intresserad än vad jag är och därför tror jag det bildas en liten stress inom mig och en vilja att fly från det hela. Blotta tanken att han ska få känslor för mig medans jag inte känner något för honom tycker jag är rätt så jobbig. Men som ni skrivit så är det inget jag bör oroa mig över å hans vägnar. (Att slösa hans tid) - jag måste tänka mer egoistiskt och se vad jag vill. Och vad vill jag?

Min nyfikenhet vill åka till honom och se hur det känns utan att tänka alltför mycket utan "bara vara". Men min oro som jag beskrev ovan, stressen, gör att det blir jobbigt och att jag känner mig rätt så ovillig till detta. Det blir svårt. Och kanske är det som ni skriver, att det bör finnas en sorts fundamental attraktion till att börja med - jag vet inte om jag känner något sådant. Har väldigt svårt att känna attraktion till andra tror jag och alla som jag fallit för har varit "killen med skillen", de har alla varit väldigt bra på något (i mina ögon) och så har jag fallit för dem. Jätteklurigt haha. (Eller så är det något annat som får mig att gilla de gossarna jag har gillat i mitt liv.)

Hoppas det gick att förstå litegrann och jag tackar innerligt för all hjälp. :heart Funderar på om jag kanske får ge upp dejtandet efter den här killen, har en till jag matchade med förut och är lite nyfiken på honom men jag vet inte. Varken han eller jag har skrivit något. Vet inte om jag orkar.

Angående slösa tid tycker jag inte man ska känna så sålänge man inte är oärlig mot den andra.

När det gäller känslor så attraktion måste finnas direkt för mig, annars kommer den inte. Övriga känslor/intresse kan med vissa komma direkt, med andra ta ett bra tag. Men attraheras jag inte fysiskt av personen dejt ett är det kört. Sen behöver attraktionen inte innebära det händer något varken dejt ett eller tre (eller så gör det just det). Men viljan måste finnas.

Så funkar jag iaf.

När det gäller känslor så föredrar jag eg se som växer fram, före de där blixtnedslagen pang poff. Lättar hantera det långsamma och hitills har blixtnedslagen tangerat destruktiva förhållanden senare.
Ja det låter helt rätt, jag tror det är ett tankesätt i mitt huvud att jag alltid tänker på andra före mig själv och därför får massa stress/oro och glömmer mig själv. Men det är något jag arbetar på. (inte helt lätt men någon gång så ska det väl gå att ändra på :D).

Tack, jag tycker det är jättesvårt att veta vad jag känner ibland och därför hjälper det här mig väldigt mycket. :heart

Funderar på att fråga frukostkillen om han vill häva vår "casual" uppgörelse och helt enkelt dejta. Superläskigt! :o Blir svettig bara jag tänker på det.

Han har verkligen fått världens märkligaste smeknamn i den här tråden btw :D Men det var bara för att vi första dejt var en lyxfrukost innan jobbet. Kan dock inte kalla honom "M" heller pga förvirring med ja.. M.

Funderar på att fråga frukostkillen om han vill häva vår "casual" uppgörelse och helt enkelt dejta. Superläskigt! :o Blir svettig bara jag tänker på det.

Han har verkligen fått världens märkligaste smeknamn i den här tråden btw :D Men det var bara för att vi första dejt var en lyxfrukost innan jobbet. Kan dock inte kalla honom "M" heller pga förvirring med ja.. M.
Go for it!!

Fick precis "Hej Masqueradee några roliga planer för det nya året? Jag undrar för du är redan med i mina."
Vet inte om jag ska tycka det är gulligt eller spy lite i munnen...
Väldigt cheesy tycker jag, inte gulligt öht :p Men smaken är som baken ;)

Vill du det så kör! :)

Jag håller på att gå under av tristess.
Är så uttråkad att jag bokat in träff med kollegan. Han blev helt till sig, Alla hans ansträngningar att vara trevlig mot mig på jobbet ger äntligen resultat.
Han har tom gillat mina hästbilder på insta den senaste tiden :p :D

Vill du det så kör! :)

Ja, jag vill nog det! Allt går väldigt långsamt men jag upplever att han "växer på mig" med alla sina goda egenskaper. På nyår bröt jag ihop på vägen hem. Vi skulle promenera hem från en fest kl. 7 på morgonen och hamnade mitt i sjukhusområdet där jag var mycket under min depression, och med mitt ex som ja.. ni vet historien. Så jag bara bröt ihop. Han stod och kramade mig och jag bara grät, och han sa att jag får prata med honom om jag vill, men att jag inte behöver. Jag sa ingenting. Men han var så fin och respektfull då, och jag känner att jag inte längre kan neka att det uppenbarligen händer nåt mellan oss.

Så jag tänker att dejta känns som en lagom nivå, om han vill det förstås. Jag är lite nyfiken på vad som kan hända när man tar bort den där muren av "casual" som står i vägen för att prata om vissa saker, träffa varandras vänner osv. Han är ju lite som en mussla att prata med ibland, men hoppas att det kanske blir enklare för honom att öppna sig lite om jag slutar stöta bort honom som någon jag bara hänger med ibland.

Ja, jag vill nog det! Allt går väldigt långsamt men jag upplever att han "växer på mig" med alla sina goda egenskaper. På nyår bröt jag ihop på vägen hem. Vi skulle promenera hem från en fest kl. 7 på morgonen och hamnade mitt i sjukhusområdet där jag var mycket under min depression, och med mitt ex som ja.. ni vet historien. Så jag bara bröt ihop. Han stod och kramade mig och jag bara grät, och han sa att jag får prata med honom om jag vill, men att jag inte behöver. Jag sa ingenting. Men han var så fin och respektfull då, och jag känner att jag inte längre kan neka att det uppenbarligen händer nåt mellan oss.

Så jag tänker att dejta känns som en lagom nivå, om han vill det förstås. Jag är lite nyfiken på vad som kan hända när man tar bort den där muren av "casual" som står i vägen för att prata om vissa saker, träffa varandras vänner osv. Han är ju lite som en mussla att prata med ibland, men hoppas att det kanske blir enklare för honom att öppna sig lite om jag slutar stöta bort honom som någon jag bara hänger med ibland.

Han låter himla bra :) hade absolut testat ta det vidare!

Han låter himla bra :) hade absolut testat ta det vidare!

Puttades i rätt riktning en gång när jag kommenterad att jag upplever honom som lite sluten ibland. Vi kom in på jobbsammanhang och han sa att "Jag gissar att folk ofta har bra koll på det jag tänkte säga, så då är jag tyst i stället." Trots detta ska tilläggas att han är himla framgångsrik på sitt jobb. Jag tänkte att en sån man kan jag gifta mig med :D Ja, inte en tyst man alltså. Men en som lämnar plats åt andra trots hård företagsvärld.

Jag fattar inte varför så många män har svårt att respektera åldersgränserna jag satt. Om jag skrivit att jag söker män mellan 25-35 är så vill jag väl inte ha en 45-åring som "ser och känner mig yngre"?! Eller en 65-åring som är "ungdomlig i sinnet"?! :wtf:
Var på dejt med en dam som skrev att hon var 45, men tror att hon var 60+, det blev en kort dejt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 095
Senast: Pooh
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat