Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade i flera år som regel att inte ligga med män som inte fattade mitt Nintendo 8-bitar.
Jag älskar det! Nya spel är inte min grej, men Tetris och bubble bobble och super mario är fantastiskt.

Det är skittråkigt att spela själv. Men att äga en karl i det är ju jättekul :D

Jag vet inte ens hur ett tv-spel ser ut :rofl: Än mindre hur man ens tittar på TV eller film nu för tiden :cautious: Är man då för gammal eller för ung? Eller bara för mycket i stallet sedan man föddes :nailbiting:

Jag måste fråga, eftersom det är första gången jag dejtar: när brukar ni få känslor för den ni dejtar med? Jag börjar känna mig osäker på vad jag känner. Vi har träffats utomhus och snackat om allt möjligt och tycker om att få honom att le, typ skoja lite emellan åt. Men skulle inte kunna tänka mig att göra något mer än att kramas just nu. Känner fortfarande en nyfikenhet mot honom och vi har lite tankar på att ses och kolla serier en kväll.

Det jag känner oro över är ifall vi ses, och låt oss säga att han redan har känslor för mig, då kommer jag bara slösa hans tid ifall jag aldrig får några? Eller att jag inte har några? Ska jag skriva något om att jag känner mig osäker eller bara låta det vara och känna efter mer? Vi har setts 3 gånger och den aktivare aktiviteten slutade i att vi gick runt och snackade endå, men provade lite luftgevär. :D
Alltså, de som förväntar sig att jag ska vara kär och vilja inleda någon typ av parförhållande efter tre träffar, de träffar jag inte ens en gång. På tre träffar går det väl inte ens att hinna lära känna varandra? Jag vill inte ha ett förhållande med en främling :p De män som på tinder skriver "inte tid för oseriösa" eller liknande, de sveper jag alltid vänster på, för att jag misstänker att de inte kommer ha tålamod med mig och vara på tok för "på" med allt.

Och kom ihåg, att om du inte vill vara mer fysisk än att kramas med människan, då ska du inte heller göra det oavsett hur mycket han tycker om dig! Tycker han om dig, då respekterar han dig, dina känslor och dina gränser och då är det inte ett problem att han eventuellt vill mer än dig. Om han inte respekterar dig, då är han inte värd att umgås med ändå och då blir det inte heller ett problem ;)

Sedan är jag väl inne på lite samma linje som andra, att jag inte skulle dejta någon som jag inte såg som attraktiv. Samtidigt så insåg jag senast nu i veckan att en av mina vänner faktiskt är riktigt attraktiv. Jag har inte tänkt på det innan, tänkt att personen har ett väldigt neutralt utseende som kanske gränsar till lite tråkigt, men nu när vi börjar känna varandra bättre och blir bättre på att slappna av tillsammans, då dyker fler och fler attraktiva sidor upp. Det i kombination med ett helt ok utseende gör mycket för hur jag uppfattar helheten!

Jag måste fråga, eftersom det är första gången jag dejtar: när brukar ni få känslor för den ni dejtar med? Jag börjar känna mig osäker på vad jag känner. Vi har träffats utomhus och snackat om allt möjligt och tycker om att få honom att le, typ skoja lite emellan åt. Men skulle inte kunna tänka mig att göra något mer än att kramas just nu. Känner fortfarande en nyfikenhet mot honom och vi har lite tankar på att ses och kolla serier en kväll.

Det jag känner oro över är ifall vi ses, och låt oss säga att han redan har känslor för mig, då kommer jag bara slösa hans tid ifall jag aldrig får några? Eller att jag inte har några? Ska jag skriva något om att jag känner mig osäker eller bara låta det vara och känna efter mer? Vi har setts 3 gånger och den aktivare aktiviteten slutade i att vi gick runt och snackade endå, men provade lite luftgevär. :D

Angående slösa tid tycker jag inte man ska känna så sålänge man inte är oärlig mot den andra.

När det gäller känslor så attraktion måste finnas direkt för mig, annars kommer den inte. Övriga känslor/intresse kan med vissa komma direkt, med andra ta ett bra tag. Men attraheras jag inte fysiskt av personen dejt ett är det kört. Sen behöver attraktionen inte innebära det händer något varken dejt ett eller tre (eller så gör det just det). Men viljan måste finnas.

Så funkar jag iaf.

När det gäller känslor så föredrar jag eg se som växer fram, före de där blixtnedslagen pang poff. Lättar hantera det långsamma och hitills har blixtnedslagen tangerat destruktiva förhållanden senare.

Ju äldre jag blir ju fler av mina vänner verkar vara lite kinky och/eller poly, så du är nog inte ensam om det där.
Det är nästan så att jag känner mig lite udda som inte är det :)
Skönt att höra. Det kanske har sina fördelar med att börja som äldre också. Jag är mycket tryggare i mig själv och har inga problem att uttrycka vad jag vill och inte vill. Och jag tror att jag skulle ha mycket lättare att hantera en situation som går överstyr nu än för 10-15 år sedan...

Nu har jag kanske tre dejter nästa vecka :). Amerikanen har hört av sig och är jättepepp på att träffas.

Malmödejten är dock fortfarande väldigt mkt nr 1. Vi pratar i telefon varje dag + skriver lite. Jag hoppas att jag kan behålla honom ett längre tag faktiskt. Han borde få betalt som terapeut för han hjälper mig reda ut mina tankar på ett väldigt pedagogiskt vis.

Jag behöver er hjälp. Eller iaf lite input. Jag är inne i en rastlös fas i min relation, jag behöver lite förnyelse men har noll lust att krogragga eller så. Hur hittar jag smidigast en nice människa för att dämpa sagda rastlöshet?

Jag behöver er hjälp. Eller iaf lite input. Jag är inne i en rastlös fas i min relation, jag behöver lite förnyelse men har noll lust att krogragga eller så. Hur hittar jag smidigast en nice människa för att dämpa sagda rastlöshet?
Själv eller med din partner?

Själv. Dock så har jag mina bekräftelsemonster att hantera samtidigt. Inte helt enkelt.
Är du man eller kvinna? Malmödejten berättar att han går på swingklubb ibland, och är man kvinna kan man oftast komma själv. Annars funkar väl tinder också? Jag har kontakt med två gifta män, verkar vara lätt att få tag på folk som söker lite krydda.

Jag är nice. :angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Ja! Nu fick jag öppna tråden! Nu kör vi vidare här :heart
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 079
Senast: Pooh
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat