Vem finns i Linköping?

Sv: Vem finns i Linköping?

och träffa lite vettigt folk :D

Då faller vi bort... :angel:

Lördag kan jag efter 16, söndag före 16, tisdag-/onsdagkväll kan jag också. På helgen är det bara jag och stressmonstret, om det är i veckan kommer min roomie och hennes två vovvar kanske också (om nu icke-bukefalister är tillåtna ;) ).

Kom på att helgen blir svår för mig ändå, ev lördag dag men eftersom ni ändå inte kunde då så skippar vi det :D

Tisdag eller onsdag kväll funkar, med lite reservation för massor med skolarbete. Men hunden kommer ha rätt tråkiga dagar både tisdag och onsdag så det vore bra med lite kul på kvällen :D

Hade visst tvättid onsdag kväll :o Men tisdag kväll, vilka vill?

Det beror lite på vad som ska göras och var, jag har tre mil till linköping så tänker ni går runt kvarteret känns det inte så aktuellt;) Sen har jag 4 hundar så beroende på vad som ska göras är olika hundar lämpade för olika aktiviteter:D

Det spelar ingen större roll för mig, min hund vill gärna leka lite om det finns lekglada kompisar, men även en promenad är intressant för mig. Vet inte var vi ska vara, det får ni som är mer hemma här bestämma :) bara det är cykelkavstånd från Tannefors.

Mitt mål är att träffa lite hundmänniskor här i stan, som kanske kan leda till mer regelbundna träffar. Är ju även intresserad av att ev börja träna på någon klubb så då känns det som en bra början att lära känna lite insatta människor :)

Fragile: Kul! Då är vi iaf två, dvs det blir av ;)

Jag är på tisdagkväll! Säg en tid och en plats (promenadavstånd från Ryd tack). :)

Vad vi gör är inte så relevant i mitt fall då min vovve blir så uppe i varv i nya situationer att han ändå inte går att göra något med. :angel: Så för vår del är det mest att det är nytt folk och nya hundar som är själva grejen, det är det vi tränar på. Att gå koppelpromenad i led med andra hundar är det absolut mest uppstressande som finns för honom så det skippar vi helst. Men prata hund, titta på de andra :p, träna lite om det funkar etc. Han får absolut leka också, bara det är glada, stabila hundar som inte är rädda för en stor klumpeduns. :D

Kan alla uppdatera igen vad ni har för hundar?:D

Min lurchertik funkar verkligen med allt och alla och tycker allt är skitkul. Sen har vi jämten som gillar alla hundar men han är stor och bufflig och få hundar verkar gilla honom:angel: Terriern skulle behöva träningen men jag vet inte om jag törs ta med honom, han kan gå upp i varv så pass att han blir helt blockad och leka med främnde hundar är han inte så intresserad av. Labben blir nog diskad, hon hatar alla hundar som inte ingår i flocken;)

Har en DSG-tik på två år som hittils funkat med alla hundar hon träffat, även om hon inte vill leka med alla, men det är hon rätt bra på att visa isf (sätter sig i ett hörn och surar:angel: ). Innan vi flyttade hit träffade hon mycket andra hundar men nu när vi bor i stan har vi fått börja träna på att man inte får hälsa på alla man möter :D Det är ju jättebra träning men nu tror jag hon börjar bli leksugen ;)

Hon är van vid stora buffliga hundar, uppväxt med en dobermannkorsning som lekte skiten ur henne, och välte omkull henne sisådär 150 gånger om dagen.

Jag vet ju knappt var Ryd ligger men jag har en karta nånstans :p

Jag kan säkert cykla dit, frågan är om vovven är så leksugen efter att ha sprungit hela vägen :p Finns det någon bra stans i Ryd att släppa hundarna lösa, ifall vi vill det?

Kan alla uppdatera igen vad ni har för hundar?:D

Tack, jag vågade inte fråga. ;)

Har en (stoor) vit schäfer/vit herde på dryga året. Otroligt lättstressad och osäker, livrädd för människor. Men annars är han bra... :angel: Har hittills älskat alla hundar han träffat men kan just eftersom han är så stor och överglad uppfattas som skrämmande/irriterande av andra vovvar. Bor sedan två veckor tillsammans med två trevliga alaskan huskies som eventuellt också följer med på en träff.

IMG_0260.jpg

Jag vet ju knappt var Ryd ligger men jag har en karta nånstans :p

Jag kan säkert cykla dit, frågan är om vovven är så leksugen efter att ha sprungit hela vägen :p Finns det någon bra stans i Ryd att släppa hundarna lösa, ifall vi vill det?

Och jag vet knappt var det ligger där du bor. :D

Bra fråga... Det finns stora fotbollsplaner i Ryd men på kvällarna brukar det vara rätt mycket aktivitet där, sedan vet jag inte om alla kan ha sina hundar lösa hur som helst? Det finns inhägnade tennisplaner men de är ju rätt små och ganska tråkigt med asfalt. Ska vi inte ha hundarna lösa kan vi förstås vara i stort sett var som helst. Vid universitetet finns ju också stora gräsplaner t.ex. Jag har inget emot att gå en bit härifrån men har ingen koll alls på andra ställen tyvärr...

har ju en DSG tik på 3år som är hur snäll som hellst. van vid större hundar också.
jag kan ju ta bilen så superstar du kan ju åka med mig o ha vovven i knät. för det blir nog långt för dig o cykla.
men kan man släppa dem nånstans i ryd då? vart kan man ställa bilen?

vid 5-6 tiden?

som ja sa innan finns ju en inhängnad bakom cloetta center vi kan va i. kan man ställa bilen vid cloetta (du som kommer från mjölby)
men det är om du från ryd kan komma dit? blir kanske långt för dig

/Mimmi

kl

Jag är gärna med någon gång men kan inte förens 20-tiden på tisdag, kanske lite väl sent. Onsdag och torsdag kväll hade däremot funkat för mig :p

Min är en whippet som gillar att leka med vinthudar (mao springa och jaga) men är lite skeptisk till att leka med andra hundar, men träffa dem är inga problem.

Gärna det! Åker jag med dig kan vi ju vara var som helst!

För min del behöver det inte vara inhängnat, har skaplig lydnad :p

Jag var vid Vallamassivet häromdagen med min nollning, där var det ju stora ytor, funkar det kanske?

Vallamassivet borde ju funka, förutsatt att det inte är massa aktiviteter där.

Jag kan på tisdag :)
Har en halvårsgammal dvärgschnauzer (hane). Jag är intresserad av både träning och lek. Sigge älskar allt och alla men ska det lekas så vill jag ha snälla och hyfsat tålmodiga hundar- han verkar inte alltid märka när de säger ifrån.

ja men ska vi ses där då vid 6 tiden? får ju inte blir för sent..

min behöver ingen inhängnad heller.

superstar:vet du vägen? kan jag hämta dig en kvart innan typ?

du vet rydsrondellen? den stora vid mc donalds?
på andra sidan den (sett från mc donalds) bakom kolonilotterna tror jag. de har ju haft fälttävlan där.

har jag rätt?

då är det ju smidigt o ställa bilen i gamla linköping o gå dit.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Har tittat på hundraser inför framtiden ett tag nu och slås av att alla hundraser jag fastnar för också har lätt till skall. Jag vet...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
23 329
Senast: Bison
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka