Veckans brott (ulvlek)

Medans jag väntar på att hästen ska tugga i sig sitt kraftfoder (vilket kan ta ett rag eftersom han är ensam inne och totalt övergiven av heeeeeeela världen) så jag kan ställa ut honom på stallplanen och ge mig på lerpansaret som täcker halva hans kropp roade jag mig med att samla ihop dessa. Röstinläggen mot Q4 igår.

Bara så att jag har något att utgå ifrån ikväll. Det jag noterade var att dom tre sista trillade in ganska tätt på slutet. Det måste jag fundera över.
Jag la den töntigaste rösten nånsin. Upptäckte att klockan var alldeles för mycket. Men lägger hellre en lig röst än riskerar att åka ur leken pga missade röster

Jag har läst ikapp mig nu, så nedan kommer lite tankar. Jag kommer att vara tvungen att rösta rätt tidigt ikväll, då jag skall rida min nya medryttarhäst för första gången (långbening!).

Koppen tycker jag resonerar klokt och förståeligt, precis som hon gjorde i förra leken där hon var god. Jag vill därför lägga henne lite mer åt goda sidan, men hon kan förstås vara ulv och luras.

LenaH röstade på blacksmithfarm som sedan käkades. Det är ju ett klassiskt sätt för lyan att säga att de hittat fåret, men jag är inte så säker på att LenaH är får... Det skulle kunna vara så att lyan misstagit sig och LenaH är god. Däremot är jag tveksam till att hon skulle sitta i lyan.

Artline, bollen__, matmissbrukaren och snurrfian känner jag att jag inte har något grepp om alls.

Paddington och lobelia lutar just nu över åt onda hållet, Paddington för att hon kom med teorin mot glömmerallt och ändå röstade på quarter4ever och lobelia för att hon räknade konstigt. Men jag är absolut inte säker, jag är snarare väldigt förvirrad.

Fio... Ja just nu vill jag tro att hon är god, men då jag inte har någon teori som stödjer det, så får hon vara neutral.

Niyama och jag förstod varandra väl, vilket alltid känns nervöst och konstigt. Vill ha henne god, men vet inte om jag törs det...

Glömmerallt är också sådär diffus. Kan hon vara fåret?

Skall grubbla ett par varv till innan jag måste rösta.

Jag måste rösta nu. :( Vet varken ut eller in, men någon måste ju få min röst.

Habina röstar på Paddington

Då jag tycker det är ulvigt att lansera en teori mot en spelare och sedan inte rösta på den, för att den spelaren redan har tre röster.

Ja det är om bollen är ond såklart
Så du tror att fio är god?

Jag tror ju inte att ulvarna samlade de flesta av sina röster på Q4, även om jag tror att det nog kan gömma sig minst en ulv bland dem. Det är lite intressant att kika på statistiken från igår:

GA lade första rösten och röstar på Q4, tror inte den säger något om GAs roll eftersom denne röstade tidigt och någon måste denne rösta på.
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever

Sedan får GA tre röster på sig fio, Bsf samt bollen_
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington
20:30 Idahoe röstar på Mirtai

20:33 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
20:50 Habina röstar på Lobelia
20:54 Snurrfian röstar på Habina
21:08 Matmissbrukaren röstar på Niyama

21:18 bollen__ röstar på glömmerallt

Jag lägger en röst på Q4 och det står 3-2 mellan GA och Q4.
21:19 Klara röstar på Mirtai
21:23 Paddington röstar på Quarter4Ever

Två minuter senare lägger Lobelia en röst på Q4 och det står 3-3
21.24 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.25 Lobelia röstar på quarter4ever

Q4 försöker rädda sig själv och röstar på GA 4-3
21.28 Artline röstar på Niyama
21.29 quarter4ever röstar på glömmerallt

för att slutligen Koppen röstar på q4 och det blir 4-4
21.30 Koppen röstar på quarter4ever

Som jag ser det måste det ha blivit lottning eftersom spökväckaren inte hunnit väcka någon och fåret har väl inte hunnit förhäxa någon (ingen nattDL har varit)

OM GA skulle vara ulv så skulle rösterna från Lobelia och Koppen kunna vara försök till räddningsröster, dock tror jag inte att bägge två skulle vara i lyan - det känns som väldigt högt spel från den isf. Sedan är jag inte säker på att GA är ulv heller, men eftersom det stod mellan Q4 och denne igår så tycker jag statistiken är intressant.

Jag måste rösta nu. :( Vet varken ut eller in, men någon måste ju få min röst.

Habina röstar på Paddington

Då jag tycker det är ulvigt att lansera en teori mot en spelare och sedan inte rösta på den, för att den spelaren redan har tre röster.

Jag har redan förklarat att jag ville visa att det fanns andra möjligheter än den som redan tagits upp av GA och BSF. Som jag skrev i morse så hade GA bara skrivit ett inlägg som jag såg som ett rent teoriinlägg och jag ville se mer av GA. Att jag röstade på Q4 hade inget att göra med att GA redan hade tre röster.

sedan med facit i hand så skulle jag kanske ha hållit fast med min tanke om GA eftersom Q4 visade sig vara god, men det är lätt att vara efterklok.

Jag tror ju inte att ulvarna samlade de flesta av sina röster på Q4, även om jag tror att det nog kan gömma sig minst en ulv bland dem. Det är lite intressant att kika på statistiken från igår:

GA lade första rösten och röstar på Q4, tror inte den säger något om GAs roll eftersom denne röstade tidigt och någon måste denne rösta på.

Som jag ser det måste det ha blivit lottning eftersom spökväckaren inte hunnit väcka någon och fåret har väl inte hunnit förhäxa någon (ingen nattDL har varit)

OM GA skulle vara ulv så skulle rösterna från Lobelia och Koppen kunna vara försök till räddningsröster, dock tror jag inte att bägge två skulle vara i lyan - det känns som väldigt högt spel från den isf. Sedan är jag inte säker på att GA är ulv heller, men eftersom det stod mellan Q4 och denne igår så tycker jag statistiken är intressant.

Om GA vore ulv så är det väl fullt möjligt med en räddningröst i slutet på Quarter4ever men vågar man som kollega rädda en annan i det läget och redan i första dl?
Det borde varit lottning som du säger.

När jag bestämde mig och skrev min motivering så låg det en röst på Q och jag postade min röst i tron att det låg en röst där. Med tanke på att ingen mer än GA hade fler än en röst på sig i det läget torde dock alla röster på någon som hade en röst sedan tidigare kunna räknas som räddningsröster.

Jag tycker fortfarande att det känns knepigt, Lobelia skrev ju 5 ulvar plus fåret och sedan fel på antalet goda (om det nu ska stämma med det antalet ulvar) och du får det till att hon menar att det är fyra ulvar? Men det kan vara jag som är lite korkad och inte reagerar på rätt saker... Eller så är det just det jag gör. ;)
http://www.bukefalos.com/threads/veckans-brott-ulvlek.1303868/page-6#post-16906101

Om Niyama har rätt i att Lobelia vet att det bara är 4 ulvar + får. Då kanske hon hade räknat ut i sina egna anteckningar om hur många goda det är. Sedan när hon skulle skriva i tråden så valde hon att säga det ulvantal som andra spekulerade i men glömde att räkna hur många goda det är och skrev det talet hon hade i sina anteckningar.

Sedan är frågan om Lobelias röst på Q4 är ett försök att rädda GA. Men samtidigt är det mycket möjligt att det är som hon säger att hon inte hade sett paddans röst.

http://www.bukefalos.com/threads/veckans-brott-ulvlek.1303868/page-6#post-16906101

Jag tycker det är konstigt att GA första röst gjorde att hon fick massor med röster på sig. Men samtidigt vet vi att både Q4 och BSF var goda. Över har vi fio och bollen.

Fio följde paddans teori och bollen följde BSF teori.

Om Niyama har rätt i att Lobelia vet att det bara är 4 ulvar + får. Då kanske hon hade räknat ut i sina egna anteckningar om hur många goda det är. Sedan när hon skulle skriva i tråden så valde hon att säga det ulvantal som andra spekulerade i men glömde att räkna hur många goda det är och skrev det talet hon hade i sina anteckningar.

Sedan är frågan om Lobelias röst på Q4 är ett försök att rädda GA. Men samtidigt är det mycket möjligt att det är som hon säger att hon inte hade sett paddans röst.
:rofl: "Räknat ut i sina egna anteckning"? Det är ju inte jätteavancerad huvudräkning vi talar om, de som ingår i lyan lär ju veta direkt hur många goda det är om de tittat på antal deltagare.

:rofl: "Räknat ut i sina egna anteckning"? Det är ju inte jätteavancerad huvudräkning vi talar om, de som ingår i lyan lär ju veta direkt hur många goda det är om de tittat på antal deltagare.
:angel::D

Men man måste ändå räkna. Antal deltagare minus antal deltagare i lyan. Jag kanske tog i när jag försökte förklara. Men den enkla huvudräkningen hade hon kanske kvar i huvudet :)

När jag bestämde mig och skrev min motivering så låg det en röst på Q och jag postade min röst i tron att det låg en röst där. Med tanke på att ingen mer än GA hade fler än en röst på sig i det läget torde dock alla röster på någon som hade en röst sedan tidigare kunna räknas som räddningsröster.

Mirtai hade två röster, om den listan du citera av paddan stämmer.

Jag har feber, huvudvärk och värk i kroppen så jag kommer att krypa i säng och försöka krya på mig, om jag orkar ska jag försöka kolla lite på surfplattan men jag tänker lägga en säkerhetsröst redan nu vid datorn för att åtminstone vara säker på att jag har röstat.
Mina teorier känns helt uppåt väggarna så de kommer jag att bespara er... ;) Men min röst hamnar på glömmerallt idag eftersom jag misstänker att det kanske var en räddningsaktion av lyan igår när Q4E åkte även om det blev lottning. Självklart kan det även vara så att det är två goda som stod mot varandra men det är vad jag fixar att prestera idag... förlåt.. :(
Snurrfian röstar på glömmerallt.

Mirtai hade två röster, om den listan du citera av paddan stämmer.

Verkar stämma :) men ändå inte, jag bestämde mig innan Klara röstat, men jag viste om den rösten när jag postade och delvis när jag skrev. Ville jag rädda dig så borde jag ha röstat på Mirtai i så fall. Jag var mest intresserad av att få till en teori, avskyr första dagen, när det sällan finns något att gå på, Q verkad mest märklig och var den jag reagerat på, det var därför rösten föll där.

Verkar stämma :) men ändå inte, jag bestämde mig innan Klara röstat, men jag viste om den rösten när jag postade och delvis när jag skrev. Ville jag rädda dig så borde jag ha röstat på Mirtai i så fall. Jag var mest intresserad av att få till en teori, avskyr första dagen, när det sällan finns något att gå på, Q verkad mest märklig och var den jag reagerat på, det var därför rösten föll där.

Ja för min del spelar det ju ingen roll, eftersom jag vet min roll så finner jag det osannolikt att några ulvar skulle velat rädda mig:p

LenaH lägger den enda rösten på BSF som sedan käkas men jag tror inte att hon skulle sticka ut så om hon satt i lyan så hur gärna jag än vill rösta på LenaH så får jag nog inse att hon eventuellt kan vara åt det goda hållet.. vi får se. Svårt när man har tankarna på sin sjuka häst.. då handlar man irrationellt, jag vet i förra leken så hade ju min kolik mitt i röstningen så tja då tänker man inte när man röstar utan slänger iväg en röst bara.

Vad menar du med "sticka ut så"?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar