Veckans brott (ulvlek)

Skit... Sitter och granskar vissas inlägg och under tiden dör ännu en god :(
Rip BSF, och synd att du inte fick leka löngre denna gången :(

FÖRTYDLIGANDE FRÅN LL OM VISIONER!

Jag backar på att "enda begränsningen" är sex ord. Tanken är att det inte ska vara solklart vilken spelare som skickat respektive vision, så man får inte nämna det öppet i visionen. Det är alltså ok att skriva "Jag vet att Myrten är ond" men inte "Monster vet att Myrten är ond". Sedan är det fritt fram att ljuga eller tala sanning.

Och - jag har trasslat i min skalle lite om när visionerna skickas ut. Från och med nu gör jag som vilken info som helst. Mediet väljer DL genom att meddela mig och visionen lottas fram och skickas ut direkt efter dag- respektive natt-DL.

Nu ska jag jobba och blir nog inte så tillgänglig förrän i eftermiddag.

Ok, lite kort sammanställning från mig dårå:

Q4 lynchas DL1. BSF tycker hon beter sig som ett får, något som Paddington hakar på och skriver att GA kanske är fåret och försöker signalera till lyan.
Habina pratar mest om rollerna och lite senare pratar hon även lite om Lobelias räknefel ang antal ulvar och goda.
Lobelia funderade jag lite på. Hade hon suttit i lyan hade hon vetat antalet ulvar och därmed antalet goda. Däremot skriver hon till Q4 i #178 "så nu är du inte tvungen att leta?" Vad menar hon med det tro? Försök till drev? Lägger röst på Q4 pga hennes missräkningar i lyan.
MM röstar på Niyama. Teoriar dels om att hon tycker hon försökt dra blickarna till Lobelia. Är det pga ulv eller har hon nåt på spåret? Nej, knappast innan första DL anser jag. Detta sätter snarare MM åt onda hållet än Niyama. Iaf om man bara ser till den frågan. Värt att hålla ett öga på MM.

GA, Paddi jag och Lobelia röstar på Q4. GA fick 4 röster från fio, BSF, bollen__ och Q4. Tveksamt om GA fick röster på sig av någon ulv. Det skulle isåfall vara fio eller bollen så jag får väl lägga det på minnet och se om de skriver/gör nåt misstänkt.
GA lägger lekens första röst även i denna leken, och det sticker inte ut just nu. Däremot kommer jag hålla ett öga på Paddi och Lobelia tror jag. Inte för att de nödvändigtvis är onda, utan för att man förhoppningsvis kan placera dem på någon sida.

Jag gissar på att BSF skickat brev till LL ang Q4' s roll iom att hon röstade på henne, så tveksamt om man kan hitta nåt ur de inlägg hon hann göra innan hon lynchades. Eller hur funkar det med brevbäraren? När kommer svaren på breven?

Jag gissar på att BSF skickat brev till LL ang Q4' s roll iom att hon röstade på henne, så tveksamt om man kan hitta nåt ur de inlägg hon hann göra innan hon lynchades. Eller hur funkar det med brevbäraren? När kommer svaren på breven?

Nä alltså brevbäraren bestämmer vem som får paket, paketet delas ut vid nattDL. Sedan har mottagaren möjlighet att svara brevbäraren och brevbäraren får det efter NattDL om jag fattat @Myrten rätt. Så den här gången gick det kanske inte ens ut ett paket. :(

FÖRTYDLIGANDE FRÅN LL OM VISIONER!

Jag backar på att "enda begränsningen" är sex ord. Tanken är att det inte ska vara solklart vilken spelare som skickat respektive vision, så man får inte nämna det öppet i visionen. Det är alltså ok att skriva "Jag vet att Myrten är ond" men inte "Monster vet att Myrten är ond". Sedan är det fritt fram att ljuga eller tala sanning.

Och - jag har trasslat i min skalle lite om när visionerna skickas ut. Från och med nu gör jag som vilken info som helst. Mediet väljer DL genom att meddela mig och visionen lottas fram och skickas ut direkt efter dag- respektive natt-DL.

Nu ska jag jobba och blir nog inte så tillgänglig förrän i eftermiddag.

Och lägger till ytterligare: man får inte heller namnge sin roll, för om det är en roll det bara finns en av blir det ju samma sak som att skriva sitt namn t ex "Siaren vet att Myrten är ond". Om @Monstermom åkt som siare så är visionen inte anonym.

Ursäkta justeringar, men vissa saker är inte helt tydliga först. Om jag har visioner någon mer gång tror jag att lyan + utvald god roll ska få lägga en vision i säcken redan från början, så finns det tre att lotta mellan redan vid första utskicket och lite trevlig osäkerhet för spelarna!:D

Här hänger jag inte med alls. Varför skulle någon skicka mail till LL angående en persons roll överhuvudtaget? Hur skulle hon veta vilken roll någon har alls så hon kan fråga om den?

Nä alltså brevbäraren bestämmer vem som får paket, paketet delas ut vid nattDL. Sedan har mottagaren möjlighet att svara brevbäraren och brevbäraren får det efter NattDL om jag fattat @Myrten rätt. Så den här gången gick det kanske inte ens ut ett paket. :(

Det står i rollbeskrivningen så ett paket borde gått ivåg om Bsf valt att skicka ett?

@Myrten ?

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar, speciellt inte det där om brev till LL, men det står i rollbeskrivningen vilka dl tider som gäller för paketen när svarsmedelandena kommer osv, om det är det du menar? :)

Jag tolkar det som att Bsf inte kan ha haft någon info.

Tack för alla sympatier! :love:

Åke är nu installerad på skolan, ringde distriktaren men hon hade flera kolikfall så när jag väntat ett tag så ringde jag upp till skolan och de tyckte jag skulle komma upp.
Alltid kul att köra till Uppsala missinassen...
Funderade på att be @Myrten bjuda på fika men jag misstänker att hon inte hade velat ställa sig och baka... :angel:

Antagligen någon form av op imorgon, tungan är avsliten en dryg decimeter på ena sidan vilket gör att den inte är i jämvikt och han har då tuggat sönder den andra halvan till slamsor så det får nog skäras bort.

Hans största bekymmer just nu är dock
A) Han kan inte äta :eek:
B) De har spån, han är van vid halm (som han också vill äta)
C) Han kan inte äta :eek:
D) Han kan inte äta :eek:

@fio - menar du då att han kommer gå svår klass? Det var faktiskt inte tanken, jag orkar inte med resorna. :p
ujuj Det låter inget vidare med tungan! Vet du vad som har hänt? Håller tummarna för att allt går bra med operationen!

Det står i rollbeskrivningen så ett paket borde gått ivåg om Bsf valt att skicka ett?

@Myrten ?
Om @Blacksmithfarm valt att skicka ett paket (i den här leken måste inte brevbäraren skicka varje natt) har det gått iväg och levererats. Om den eventuella mottagaren skickat ett svarsmeddelande har det inte nått Bsf eftersom hälaren skulle få svarsmeddelanden efter natt-DL och då var Bsf död.

Tack för alla sympatier! :love:

Åke är nu installerad på skolan, ringde distriktaren men hon hade flera kolikfall så när jag väntat ett tag så ringde jag upp till skolan och de tyckte jag skulle komma upp.
Alltid kul att köra till Uppsala missinassen...
Funderade på att be @Myrten bjuda på fika men jag misstänker att hon inte hade velat ställa sig och baka... :angel:

Antagligen någon form av op imorgon, tungan är avsliten en dryg decimeter på ena sidan vilket gör att den inte är i jämvikt och han har då tuggat sönder den andra halvan till slamsor så det får nog skäras bort.

Hans största bekymmer just nu är dock
A) Han kan inte äta :eek:
B) De har spån, han är van vid halm (som han också vill äta)
C) Han kan inte äta :eek:
D) Han kan inte äta :eek:

@fio - menar du då att han kommer gå svår klass? Det var faktiskt inte tanken, jag orkar inte med resorna. :p
Usch, håller tummarna :(

GA, Paddi jag och Lobelia röstar på Q4. GA fick 4 röster från fio, BSF, bollen__ och Q4. Tveksamt om GA fick röster på sig av någon ulv. Det skulle isåfall vara fio eller bollen så jag får väl lägga det på minnet och se om de skriver/gör nåt misstänkt.

Du menar att ulvarna röstade på Q4? Eller vad menar du? Och varför skulle ingen ulv rösta på GA? Dvs bollen då isåfall eftersom jag har en god roll. Skulle vara tacksam om du utvecklade detta.

Tja efter första dagen så har typ noll klarnat.. första röstdagen gick inte så bra för vår del. Väldigt svårt att säga något om hur folk röstar och inte röstar.. antingen röstade en del ulvar på Q4 eller så står dom för strörösterna, jag tror både och.

Habina, Snurrfian, Mirtai, Paddington, Koppen skulle kunna vara ett trevligt lya gäng baserat på deras röster och motiveringar. Men så långt vill jag inte gå men tänker hålla ett öga på det sambandet. Å andra sidan så är det väl de personer som har skrivit i tråden mer än några rader så är väl kanske därför man snappar upp saker och ting

LenaH lägger den enda rösten på BSF som sedan käkas men jag tror inte att hon skulle sticka ut så om hon satt i lyan så hur gärna jag än vill rösta på LenaH så får jag nog inse att hon eventuellt kan vara åt det goda hållet.. vi får se. Svårt när man har tankarna på sin sjuka häst.. då handlar man irrationellt, jag vet i förra leken så hade ju min kolik mitt i röstningen så tja då tänker man inte när man röstar utan slänger iväg en röst bara.

Senast ändrad:
Lobelia har ju skrivit rätt mkt och jag får vibbarna att hon kör samma race detta spelet som förra spelet när hon var god.

Återkommer om resten.. det är ju inte så många fler som skrivit i tråden så svårt att ha en åsikt.

Alltså jag var ute och promenerade med min häst i väntan på att vet. skulle komma när jag röstade.. det var inte så att jag struntade i min kolikhäst för att rösta om nu det lät så :o

Medans jag väntar på att hästen ska tugga i sig sitt kraftfoder (vilket kan ta ett rag eftersom han är ensam inne och totalt övergiven av heeeeeeela världen) så jag kan ställa ut honom på stallplanen och ge mig på lerpansaret som täcker halva hans kropp roade jag mig med att samla ihop dessa. Röstinläggen mot Q4 igår.

glömmerallt röstar på quarter4ever för att det här skulle kunna vara en hint tilll lyan om att hon är får.

(jag ska gå och försöka sova nu så kan inte vänta med att rösta, godnatt och sovgott och teoria flitigt allihopa)

Känner att det bara snurrar i min skalle just nu. Som Mirtai skriver så brukar inte första dagsröster vara särskilt starka, men reagerar lite på Snurrfians röst på Habina för den känns lite tunn. Funderar också över Mirtai men drar inte riktigt samma slutsats som @Klara och behöver se mer innan jag försöker sätta några ev samband.

Så idag hamnar min röst på Q4, även om jag är lite fundersam för det känns lite övertydligt att diskutera fåret så mycket, speciellt som fåret vet vilka ulvarna är, men det är iaf det som står ut mest för mig idag.

Paddington röstar på Quarter4Ever

Lobelia röstar Quarter4ever

Jag tycker det är skumt att hon poängterar att hon inte tänkt på att det kan vara 4 i lyan. Utan vetskap är det rimligt att åtminstone reflektera om olika antal, jag har svårt att tänka mig att hon missat den detaljen.

Koppen röstar på Qarter4ever

Samma spelsätt som förra leken vulket könns ulvigt

Bara så att jag har något att utgå ifrån ikväll. Det jag noterade var att dom tre sista trillade in ganska tätt på slutet. Det måste jag fundera över.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar