Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gissar på att BSF skickat brev till LL ang Q4' s roll iom att hon röstade på henne, så tveksamt om man kan hitta nåt ur de inlägg hon hann göra innan hon lynchades. Eller hur funkar det med brevbäraren? När kommer svaren på breven?
FÖRTYDLIGANDE FRÅN LL OM VISIONER!
Jag backar på att "enda begränsningen" är sex ord. Tanken är att det inte ska vara solklart vilken spelare som skickat respektive vision, så man får inte nämna det öppet i visionen. Det är alltså ok att skriva "Jag vet att Myrten är ond" men inte "Monster vet att Myrten är ond". Sedan är det fritt fram att ljuga eller tala sanning.
Och - jag har trasslat i min skalle lite om när visionerna skickas ut. Från och med nu gör jag som vilken info som helst. Mediet väljer DL genom att meddela mig och visionen lottas fram och skickas ut direkt efter dag- respektive natt-DL.
Nu ska jag jobba och blir nog inte så tillgänglig förrän i eftermiddag.
Jag gissar på att BSF skickat brev till LL ang Q4' s roll iom att hon röstade på henne, så tveksamt om man kan hitta nåt ur de inlägg hon hann göra innan hon lynchades. Eller hur funkar det med brevbäraren? När kommer svaren på breven?
Nä alltså brevbäraren bestämmer vem som får paket, paketet delas ut vid nattDL. Sedan har mottagaren möjlighet att svara brevbäraren och brevbäraren får det efter NattDL om jag fattat @Myrten rätt. Så den här gången gick det kanske inte ens ut ett paket.
ujuj Det låter inget vidare med tungan! Vet du vad som har hänt? Håller tummarna för att allt går bra med operationen!Tack för alla sympatier!
Åke är nu installerad på skolan, ringde distriktaren men hon hade flera kolikfall så när jag väntat ett tag så ringde jag upp till skolan och de tyckte jag skulle komma upp.
Alltid kul att köra till Uppsala missinassen...
Funderade på att be @Myrten bjuda på fika men jag misstänker att hon inte hade velat ställa sig och baka...
Antagligen någon form av op imorgon, tungan är avsliten en dryg decimeter på ena sidan vilket gör att den inte är i jämvikt och han har då tuggat sönder den andra halvan till slamsor så det får nog skäras bort.
Hans största bekymmer just nu är dock
A) Han kan inte äta
B) De har spån, han är van vid halm (som han också vill äta)
C) Han kan inte äta
D) Han kan inte äta
@fio - menar du då att han kommer gå svår klass? Det var faktiskt inte tanken, jag orkar inte med resorna.
Om @Blacksmithfarm valt att skicka ett paket (i den här leken måste inte brevbäraren skicka varje natt) har det gått iväg och levererats. Om den eventuella mottagaren skickat ett svarsmeddelande har det inte nått Bsf eftersom hälaren skulle få svarsmeddelanden efter natt-DL och då var Bsf död.
Om @Blacksmithfarm valt att skicka ett paket (i den här leken måste inte brevbäraren skicka varje natt) har det gått iväg och levererats. Om den eventuella mottagaren skickat ett svarsmeddelande har det inte nått Bsf eftersom hälaren skulle få svarsmeddelanden efter natt-DL och då var Bsf död.
Usch, håller tummarnaTack för alla sympatier!
Åke är nu installerad på skolan, ringde distriktaren men hon hade flera kolikfall så när jag väntat ett tag så ringde jag upp till skolan och de tyckte jag skulle komma upp.
Alltid kul att köra till Uppsala missinassen...
Funderade på att be @Myrten bjuda på fika men jag misstänker att hon inte hade velat ställa sig och baka...
Antagligen någon form av op imorgon, tungan är avsliten en dryg decimeter på ena sidan vilket gör att den inte är i jämvikt och han har då tuggat sönder den andra halvan till slamsor så det får nog skäras bort.
Hans största bekymmer just nu är dock
A) Han kan inte äta
B) De har spån, han är van vid halm (som han också vill äta)
C) Han kan inte äta
D) Han kan inte äta
@fio - menar du då att han kommer gå svår klass? Det var faktiskt inte tanken, jag orkar inte med resorna.
GA, Paddi jag och Lobelia röstar på Q4. GA fick 4 röster från fio, BSF, bollen__ och Q4. Tveksamt om GA fick röster på sig av någon ulv. Det skulle isåfall vara fio eller bollen så jag får väl lägga det på minnet och se om de skriver/gör nåt misstänkt.
glömmerallt röstar på quarter4ever för att det här skulle kunna vara en hint tilll lyan om att hon är får.
(jag ska gå och försöka sova nu så kan inte vänta med att rösta, godnatt och sovgott och teoria flitigt allihopa)
Känner att det bara snurrar i min skalle just nu. Som Mirtai skriver så brukar inte första dagsröster vara särskilt starka, men reagerar lite på Snurrfians röst på Habina för den känns lite tunn. Funderar också över Mirtai men drar inte riktigt samma slutsats som @Klara och behöver se mer innan jag försöker sätta några ev samband.
Så idag hamnar min röst på Q4, även om jag är lite fundersam för det känns lite övertydligt att diskutera fåret så mycket, speciellt som fåret vet vilka ulvarna är, men det är iaf det som står ut mest för mig idag.
Paddington röstar på Quarter4Ever
Lobelia röstar Quarter4ever
Jag tycker det är skumt att hon poängterar att hon inte tänkt på att det kan vara 4 i lyan. Utan vetskap är det rimligt att åtminstone reflektera om olika antal, jag har svårt att tänka mig att hon missat den detaljen.
Koppen röstar på Qarter4ever
Samma spelsätt som förra leken vulket könns ulvigt
Ja det är om bollen är ond såklartDu menar att ulvarna röstade på Q4? Eller vad menar du? Och varför skulle ingen ulv rösta på GA? Dvs bollen då isåfall eftersom jag har en god roll. Skulle vara tacksam om du utvecklade detta.