Veckans brott (ulvlek)

LenaH röstade på blacksmithfarm som sedan käkades. Det är ju ett klassiskt sätt för lyan att säga att de hittat fåret, men jag är inte så säker på att LenaH är får... Det skulle kunna vara så att lyan misstagit sig och LenaH är god. Däremot är jag tveksam till att hon skulle sitta i lyan.
(min fetning)
Öh va? Är det?

Som alla andra har jag suttit här och funderat över om någon eller några av rösterna på Q4 skulle vara avsedda att rädda en högst eventuellt ond glömmerallt. Jag vet varken ut eller in.

Om nu glömmerallt skulle vara ond. Om! Då tror jag inte att Paddington skulle räddningsrösta för det första. Det är nog inte hennes stil. Precis som att jag inte tror att glömmerallt skulle räddningsrösta för en lyanmedlem. Däremot skulle Paddi kanske använda sig av tekniken att som får rösta på samma som första ulven som röstade. Om nu glömmerallt och Paddi är får. Det känns hemskt osäkert.

Lobelia la röst nummer tre. Säger själv att hon inte sett röst nummer två. Påpekar själv att hon borde röstat på Mirtai om hon skulle velat räddningsrösta, och det var en tanke som jag själv hade innan också. Min andraröst på Mirtai kom ju före andrarösten på Q4.

koppen la sista rösten, och la upp Q4 för lottning mot glömmerallt. Här kan jag ana räddningsröst. Om nu någon är en räddningsröst. Teorin var ju hemskt dålig, men koppen säger själv att det var tidsbrist. Och rösten kom ju precis på minuten, så det är en förklaring jag kan köpa.

Summan av det hela? Dom kan vara onda hela bunten, men dom kan vara goda också.

När jag bestämde mig och skrev min motivering så låg det en röst på Q och jag postade min röst i tron att det låg en röst där. Med tanke på att ingen mer än GA hade fler än en röst på sig i det läget torde dock alla röster på någon som hade en röst sedan tidigare kunna räknas som räddningsröster.
Svarar er allihop. Jag lägger ingen större vikt vid rösterna kring GA eller Q just nu. Det behöver inte betyda att GA är ond eller att det haglat röster från ulvar heller

INFORMATION FRÅN LL!

Jag kommer att upprepa det här, men så att det ska var tydligt: natt-DL imorgon är redan kl 7.00 beroende på att jag är på konferens hela dagen. Jag planerar att göra uppdateringarna på tåget mellan Uppsala och Stockholm. Eftersom täckningen kommer och går:crazy: ber jag er ha lite tålamod. Det kommer att ta ett tag att få ut uppdateringen och få iväg alla PM, men jag räknar med att hinna få det klart under resan.

Om man har en roll som innebär att man gör val går det alltid att skicka in dessa i förväg. Om man måste göra det före DL så skriv ett alternativ (jag siar Myrten, om hon lynchas siar jag Mammas). Jag (och de flesta LLs godkänner sådana alternativ om spelare har svårt att vara inne vid DL och mellan DL och natt-DL. Om den spelare man valt käkas däremot, då är det - otur:devil:.

fio och bollen__ är dom två kvarvarande goda som röstade på glömmerallt.

fio la första rösten:
Du tänkte precis det jag tänkte.. Eller att glömmerallt nödvändigtvis inte är just fåret men en ulv eftersom hon gärna ville lyfta fram att q4 skulle vara fåret för att leda tankarna till att rösta ut en god. Det finns ju inte så mkt att greppa på första dagen.

Därför fio röstar på glömmerallt

Jag lägger en tidig röst får jag ska åka iväg till Borås till min särbo och gud vet vad som kan hända i ödebygden så att jag inte kommer åt att rösta.

och bollen__ la tredje, däremellan hade BSF röstat på glömmerallt.

Har precis kommit hem och ska äta middag...
Lobelia och matematikproblemen..var det inte något liknande i förra leken? Jo! Då var det väl Bsf och hon var inte ond fast många använde det i sin teori eftersom hon missat att ta med en ond utanför lyan i sin uträkning. Tycker inte att det säger så mycket att man räknar knasigt eller missar något. Dock så är det ju DL1 så något måste man ju basera sin röst på.
Sen är det fåret och @Paddington ser får överallt :p men det är också lite intressant. Har fåret försökt hinta till lyan redan? Men eftersom så många pratar om fåret, vem kan det då vara? :confused:
Q4 nämner fåret en del gånger och skriver också att hon letar ulvar. Som får behöver hon ju inte leta ulvar. Men samtidigt, alla goda letar ju ulvar så behöver man skriva ut det? I förra leken var hon ju ond när hon skrev så. Men hur stor är chansen att hon är det i denna lek igen? Visst den finns ju.
Glömmerallt. Röstar på q4 att q4 kan vara fåret. Bsf röstar sen på GA för att GA kanske är fåret och försöker leda misstankarna på q4..
Jag blir snurrig.

Men, jag kan nog hålla med om BSFs tanke att GA är fåret och röstar på q4 för att dels hinta till lyan på något vis och sedan få ut en god genom att försöka få oss att tro att q4 är får.
så..
bollen__ röstar på glömmerallt

Sist röstar Q4 på ga. Ett försök att rädda sig själv.

Frågan är ju, om fio och/eller bollen__ är ond, varför käkade dom då BSF? bollen__ röstade efter BSFs teori.

fio la första rösten:

Frågan är ju, om fio och/eller bollen__ är ond, varför käkade dom då BSF? bollen__ röstade efter BSFs teori.

Man ska inte titta på tv och försöka skriva samtidigt. Dom två kvarvarande LEVANDE skulle jag skriva. :meh:

Man ska inte titta på tv och försöka skriva samtidigt. Dom två kvarvarande LEVANDE skulle jag skriva. :meh:
:D

fio la första rösten:

Jag förstår inte vad käkandet av bsf har med saken att göra,?

Bsf kan ju ha käkats av så många anledningar att det inte ens är lönt att rabla dem.

Ett inlägg som skaver lite är Lobelias inlägg #178 där hon frågar lite kort Q4 om hon inte längre känner sig tvungen att leta ulvar. Strax efter det lägger hon sin röst på Q4 med motivering över Q4's missräkningar i lyan. Men mig veterligen har Lobelia också lagt ner npgra inkägg på antal ulvar resp goda... Rösten känns tunn och enkelt gjord.
Jag är mest inne på din linje ;)
(Svar till Paddington) vilken linje? Är Lobelia ett får som försöker visa sig?
Lobelia röstar Quarter4ever

Jag tycker det är skumt att hon poängterar att hon inte tänkt på att det kan vara 4 i lyan. Utan vetskap är det rimligt att åtminstone reflektera om olika antal, jag har svårt att tänka mig att hon missat den detaljen.

Äh, folk har inte mycket att gå på, de hakar upp sig på allt även ett räknefel.

Angående om jag räknade med spöket eller inte så såg jag det som en hopplös diskussion och gav upp, det blev ren semantik på slutet.

Får se när jag får tid att i lugn och ro analysera det som skrivits och lynchen/käket. Ingen drömstart som förra gången i varje fall.

RIP
BSF och Q
ett räknefel? Q4 blev ju misstänkt av dig av samma anledning
När jag bestämde mig och skrev min motivering så låg det en röst på Q och jag postade min röst i tron att det låg en röst där. Med tanke på att ingen mer än GA hade fler än en röst på sig i det läget torde dock alla röster på någon som hade en röst sedan tidigare kunna räknas som räddningsröster.
Detta hänger jag inte med på. Röstade du i tron att Q4 redan hade röster? Eller vad?
Känner att Lovelia kastar sten i glashus, och rösten på Q4 hjälper inte till heller.
Koppen röstar på Lobelia

Bsf kan ju ha käkats av så många anledningar att det inte ens är lönt att rabla dem.

Jo, jag vet. Jag reagerade bara på att bollen i sitt röstinlägg hänvisade till BSFs teori. Och sedan blev BSF käk. Jag vet inte riktigt vad jag tänkte egentligen. Att bollen riskerar att granskas extra för att hon höll med BSF som sedan blev käk? Jag inser ju själv hur långsökt det blev.

• Gilla
Reactions: Laa

håller med GA i detta. Finns många olika anledningar men en anledning som många verkar förtränga när de diskuterar hur lyan ev tänker är att lyans prio1 är väl alltid att de vill lyckas med käket. Sekundärt är att sprida misstankar åt ngt håll eller någon annan anledning. Sedan om de lyckas få ut en nyckelroll är bara en stor bonus för dem..

Jag hade någon förhoppning om att det skulle finnas något mer att gå på till DL2 än vad det fanns till DL1. Så verkar ju ännu så länge inte vara fallet... :meh:

Räknefelet från Lobelia igår tror jag att jag stryker från min lista. Detta är inte en godförklaring av Lobelia men jag tror inte felräkningen säger något om hennes roll.

Jag förstår egentligen inte alla dessa spekulationer om GA som ond, mig veterligen har hon väl inte gjort något direkt misstänkt? :confused: eller har jag missat något? Visst röstningen stod mellan henne och goda Q, men kan det inte lika gärna varit mellan två goda (medan lyan skrattade gott åt oss)?

Måste kolla igenom inläggen igen känner jag.
Visst är det så att de som kan sitta på extrainfo nu borde vara spionen (som fått full rad i natt), lyan (som fått en rad väl?) och eventuellt om BSF hunnit skicka paket till någon?

Lobelia la röst nummer tre. Säger själv att hon inte sett röst nummer två. Påpekar själv att hon borde röstat på Mirtai om hon skulle velat räddningsrösta, och det var en tanke som jag själv hade innan också. Min andraröst på Mirtai kom ju före andrarösten på Q4..
Jag är nog trött nu, men hur menar du?

håller med GA i detta. Finns många olika anledningar men en anledning som många verkar förtränga när de diskuterar hur lyan ev tänker är att lyans prio1 är väl alltid att de vill lyckas med käket. Sekundärt är att sprida misstankar åt ngt håll eller någon annan anledning. Sedan om de lyckas få ut en nyckelroll är bara en stor bonus för dem..

Ja precis, sen är det väl vanligt att första natten undvika att ta någon som åkte ut första dagen i förra leken. Och om hon tex. käkades för att sprida misstankar så finns det massor med möjligheter till vilka misstankar de tänkte sig osv.

Jag tycker Koppens röstinlägg mot Lobelia har en poäng, för hon kastar faktiskt lite sten i glashus. Det är hon visserligen inte ensam om i den här leken, även Mirtai gjorde ju det igår, varför jag röstade på henne.
Lite intressant med det här inlägget:
Slutligen reagerar jag på att BSF och Paddington så kraftigt ifrågasätter min röst. Visst var inte teorin den bästa och jag formulerade mig fel i inlägget men det känns lite som att de två tillsammans lite försiktigt försöker sondera om det går att starta ett drev?
Jag då, som röstade på dig framförallt pga din röst, ifrågasatte inte jag den? Inte för att jag vill få dig att misstänka mig, men ändå :p
Och BSF var ju inte ond, så det kan vi väl släppa i övrigt.

Jag är nog trött nu, men hur menar du?

Jag menar att, om nu Lobelia inte hade sett din röst på Q4, som hon ju själv säger att hon inte hade gjort, vore det ju mer logiskt att hon röstade på Mirtai, som ju då hade två röster när Lobelia röstade. Större chans att rädda den som hypotetiskt skulle räddas, glömmerallt.

Om hon däremot sett din röst när hon la sin egen, då spelar det ju ingen roll eftersom Q4 och Mirtai då båda hade två röster var.

Jo, jag vet. Jag reagerade bara på att bollen i sitt röstinlägg hänvisade till BSFs teori. Och sedan blev BSF käk. Jag vet inte riktigt vad jag tänkte egentligen. Att bollen riskerar att granskas extra för att hon höll med BSF som sedan blev käk? Jag inser ju själv hur långsökt det blev.

Alltså det där går ju och snurra hur många gånger som helst de kan ha käkat bsf för att spridda misstankar mot bollen eller för att vi inte skulle misstänka eller så har käkningen inte ett dugg med bollen att göra eller så förösker de göra oss snurriga rent allmänt:p

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar