Veckans brott (ulvlek)

Det lät bra i fm... :rofl:

Nej jag menar om Lena satt i lyan, varför rösta på BSF om dom ändå tänkte käka henne? Därför tror jag inte Lena sitter i lyan.
Varför inte? Ibland käkas nån en ulv röstat på, ibland inte. Har aldrig varit något att ta hänsyn till när jag suttit i lyan iaf.

Det lät bra i fm... :rofl:

Nej jag menar om Lena satt i lyan, varför rösta på BSF om dom ändå tänkte käka henne? Därför tror jag inte Lena sitter i lyan.

Alibi kanske? Ulvarna är sällan särskilt synkade i första röstningen så vill inte godförklara Lena på bara den grunden

Alltså jag vet verkligen inte idag. Huvudet är klipp slut efter alldeles för mycket plugg och det enda som snurrar därinne är feministteologiska termer, vilket ju inte direkt hjälper till med att hitta ulvar :p

Det jag reagerat mest över är nog Habinas inlägg.
Jag har läst ikapp mig nu, så nedan kommer lite tankar. Jag kommer att vara tvungen att rösta rätt tidigt ikväll, då jag skall rida min nya medryttarhäst för första gången (långbening!).

Koppen tycker jag resonerar klokt och förståeligt, precis som hon gjorde i förra leken där hon var god. Jag vill därför lägga henne lite mer åt goda sidan, men hon kan förstås vara ulv och luras.

LenaH röstade på blacksmithfarm som sedan käkades. Det är ju ett klassiskt sätt för lyan att säga att de hittat fåret, men jag är inte så säker på att LenaH är får... Det skulle kunna vara så att lyan misstagit sig och LenaH är god. Däremot är jag tveksam till att hon skulle sitta i lyan.

Artline, bollen__, matmissbrukaren och snurrfian känner jag att jag inte har något grepp om alls.

Paddington och lobelia lutar just nu över åt onda hållet, Paddington för att hon kom med teorin mot glömmerallt och ändå röstade på quarter4ever och lobelia för att hon räknade konstigt. Men jag är absolut inte säker, jag är snarare väldigt förvirrad.

Fio... Ja just nu vill jag tro att hon är god, men då jag inte har någon teori som stödjer det, så får hon vara neutral.

Niyama och jag förstod varandra väl, vilket alltid känns nervöst och konstigt. Vill ha henne god, men vet inte om jag törs det...

Glömmerallt är också sådär diffus. Kan hon vara fåret?

Skall grubbla ett par varv till innan jag måste rösta.

Är rätt överens med henne kring Koppen, samt att jag också skulle tro att LenaH är åt godare hållet. Men detta pga hennes udda röst, som jag är tveksam till att en ond skulle vilja sticka ut med första dagen. Jag tänker mig att en stressad ulv hellre lagt en röst på någon som redan hade röster.
Men förstår inte formuleringen om att det vore en klassisk taktik från lyan? Okej, nu läste jag Mirtai's inlägg och efter en sån diskussion OK, men jag förstår ändå inte hur lyan i så fall skulle förstått om LenaH var får utifrån de väldigt få och intetsägande inläggen?

Likaså tycker jag att hennes ondförklaring av Paddington och Lobelia är på rätt svaga grunder. L's räknefel har jag själv släppt då jag inte tror det säger något om hennes roll. Och finner Paddingtons förklaring helt OK.

Därför känns Habina just nu lite udda. Jag brukar i vanliga fall finna henne väldigt vettig i sina teorier. Har för mig att hon mest varit god när jag spelat med henne tidigare. Kan hennes udda teorier denna gång bero på att hon sitter på facit möjligtvis?
Därför, i brist på starkare misstankar:

Idahoe röstar på Habina

Fast jag upplevde mer att du röstade på mig medan övriga skrev fler inlägg om att jag var skum på ett sätt som kändes mer som att försöka skapa misstankar,

Och jag har uppenbarligen släppt alla misstankar mot BSF, vore ju korkat att tro något annat än att hon är god ;)
Då förstår jag mer hur du tänkte. Tack :)

Måste rösta nu, ska se på TV klockan nio.

Statistiskt sett så borde Mirtai inte vara ond, men just nu kommer jag inte överrens med hennes förklaringar till sin röst igår. Det känns som att hon vecklar in sig i resonemang som hon inte kan trassla ut sig ur.

Klara röstar på Mirtai

Men glömmerallt röstade ju tom på Q4 med det som motivering? Det om något är väl inte att bara prata om det i allmänna ordalag? :confused:

Läs vad jag skriver ;)

Jag läste snabbt och slarvigt och det var så jag uppfattade det hela igår. Jag har ju sagt att jag formulerade det fel och att det inte blev rätt...

Måste rösta nu, ska se på TV klockan nio.

Statistiskt sett så borde Mirtai inte vara ond, men just nu kommer jag inte överrens med hennes förklaringar till sin röst igår. Det känns som att hon vecklar in sig i resonemang som hon inte kan trassla ut sig ur.

Klara röstar på Mirtai

Tja, resonemanget är att jag fattade fel. Svårt att förklara? Inte ett dugg men tydligen svårt att acceptera ;)

Jag har läst ikapp mig nu, så nedan kommer lite tankar. Jag kommer att vara tvungen att rösta rätt tidigt ikväll, då jag skall rida min nya medryttarhäst för första gången (långbening!).

Koppen tycker jag resonerar klokt och förståeligt, precis som hon gjorde i förra leken där hon var god. Jag vill därför lägga henne lite mer åt goda sidan, men hon kan förstås vara ulv och luras.

LenaH röstade på blacksmithfarm som sedan käkades. Det är ju ett klassiskt sätt för lyan att säga att de hittat fåret, men jag är inte så säker på att LenaH är får... Det skulle kunna vara så att lyan misstagit sig och LenaH är god. Däremot är jag tveksam till att hon skulle sitta i lyan.

Artline, bollen__, matmissbrukaren och snurrfian känner jag att jag inte har något grepp om alls.

Paddington och lobelia lutar just nu över åt onda hållet, Paddington för att hon kom med teorin mot glömmerallt och ändå röstade på quarter4ever och lobelia för att hon räknade konstigt. Men jag är absolut inte säker, jag är snarare väldigt förvirrad.

Fio... Ja just nu vill jag tro att hon är god, men då jag inte har någon teori som stödjer det, så får hon vara neutral.

Niyama och jag förstod varandra väl, vilket alltid känns nervöst och konstigt. Vill ha henne god, men vet inte om jag törs det...

DL2
18:01 Habina röstar på Paddington
19:33 Snurrfian röstar på glömmerallt
20:25 Koppen röstar på Lobelia
20:53 Idahoe röstar på Habina
20:55 Klara röstar på Mirtai

Paddington: 1
glömmerallt: 1
Lobelia: 1
Habina: 1
Mirtai: 1

Ja som sagt.. det hade vi sist! Om inte den lynchas så käkar vi den. Typ så..

Har suttit i den dära lyan några ggr och vi har aldrig bestämt en hel dag i förväg vem vi ska käka. Det kan ju hända hur mycket som helst på en speldag. Vid ett enstaka tillfälle om alla har ont om tid men inte som regel.

Jag önskar jag hade samma instinkt som du att parkera in så många åt onda eller goda hållet, har du facit ;)?

Jag undrar också över det klassiska sättet för lyan att hitta fåret, det är så klassiskt att jag aldrig hört talas om det, det vore intressant med en förklaring.

Har suttit i den dära lyan några ggr och vi har aldrig bestämt en hel dag i förväg vem vi ska käka. Det kan ju hända hur mycket som helst på en speldag. Vid ett enstaka tillfälle om alla har ont om tid men inte som regel.

Nä men vi gjorde det och jag kan bara gå till mig själv, inte hur det var när du eller andra satt i lyan för då var inte jag med.

Jag säger inte att det ÄR så, jag bara luftade tanken.. Men om någon Ulv vill säga att det INTE var så kan dom väl träda fram nu... ;)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar