Veckans brott (ulvlek)

Alltså det där går ju och snurra hur många gånger som helst de kan ha käkat bsf för att spridda misstankar mot bollen eller för att vi inte skulle misstänka eller så har käkningen inte ett dugg med bollen att göra eller så förösker de göra oss snurriga rent allmänt:p
eller så har det ngt med att fånga upp signaler från @LenaH att göra som jag inte heller hänger med riktigt i ;)

Art har jag inte sett mycket av, kollar mest andras teorier och är uppenbarligen mer fascinerad av huvudräkning än ulvletande.

Bollen__ Önskar att hon träffat RL GW, så jag kan konstatera att vi inte har samma drömmar här i livet, funderar över fårhintar och gör röstlistor. Bollen prickade väldigt mycket rätt i förra leken så jag kikar nog gärna extra på hennes röste, å andra sidan är hon nästan alltid ond så kanske inte.

MIrtai Verkar allergisk mot att rösta ut folk så hon väljer misstänkta utifrån vad få eller inga andra tycker är misstänkt, denna gången med en motivering som inte riktigt stämde med vad folk skrivit. Skulle icke betydelsefulla röster vara ett tecken för ondska så borde Mirtai vara ond... men dt är hon oftast så varför inte? Det är för all del lite märkligt teoriat men om hon är ond för det vet jag inte, men

MM Har tagit sitt förnuft till fånga och återvänt till ulvspelande. Även hon hakar på min felräkning, men menar på att Niyamas teori om den var konstig. Jag får hålla med om att jag inte begriper den teorin heller. I övrigt så håller sig MM ganska lugn, smygstartar lite, men jag vill minnas att hon håller sig till kvalitet över kvantitet. MM är väl ungefär lika skumma som alla andra.

Fortsätter med fler om jag hinner... Måste hämta tvätten.

LenaH röstade på blacksmithfarm som sedan käkades. Det är ju ett klassiskt sätt för lyan att säga att de hittat fåret, men jag är inte så säker på att LenaH är får... Det skulle kunna vara så att lyan misstagit sig och LenaH är god. Däremot är jag tveksam till att hon skulle sitta i lyan.
Och jag blir den tredje som undrar över den här formuleringen?

Dessutom måste det isf vara en extremt synsk lya (om jag nu vore fåret, vilket jag inte är) som lyckats förstå det på mina få och intetsägande inlägg! :p

Alltså det där går ju och snurra hur många gånger som helst de kan ha käkat bsf för att spridda misstankar mot bollen eller för att vi inte skulle misstänka eller så har käkningen inte ett dugg med bollen att göra eller så förösker de göra oss snurriga rent allmänt:p

Det sista lyckas dom bra med. Vilket ju måste göra bollen till lyamedlem, hon snurrar ju. Hon och Snurrfian. :laugh:

Jag tycker Koppens röstinlägg mot Lobelia har en poäng, för hon kastar faktiskt lite sten i glashus. Det är hon visserligen inte ensam om i den här leken, även Mirtai gjorde ju det igår, varför jag röstade på henne.
Lite intressant med det här inlägget:

Jag då, som röstade på dig framförallt pga din röst, ifrågasatte inte jag den? Inte för att jag vill få dig att misstänka mig, men ändå :p
Och BSF var ju inte ond, så det kan vi väl släppa i övrigt.

Fast jag upplevde mer att du röstade på mig medan övriga skrev fler inlägg om att jag var skum på ett sätt som kändes mer som att försöka skapa misstankar,

Och jag har uppenbarligen släppt alla misstankar mot BSF, vore ju korkat att tro något annat än att hon är god ;)

Jag tycker det är konstigt att GA första röst gjorde att hon fick massor med röster på sig. Men samtidigt vet vi att både Q4 och BSF var goda. Över har vi fio och bollen.

Fio följde paddans teori och bollen följde BSF teori.

Nej jag f ö l j d e inte paddans teori, jag hade redan teorin själv, bara det att paddan hann före. Den enda skillnaden var att jag fullföljde teorin.

Jag menar att, om nu Lobelia inte hade sett din röst på Q4, som hon ju själv säger att hon inte hade gjort, vore det ju mer logiskt att hon röstade på Mirtai, som ju då hade två röster när Lobelia röstade. Större chans att rädda den som hypotetiskt skulle räddas, glömmerallt.

Om hon däremot sett din röst när hon la sin egen, då spelar det ju ingen roll eftersom Q4 och Mirtai då båda hade två röster var.
Ja visserligen röstade du fyra minuter före mig så det finns ju en möjlighet att hon sett din röst och inte min. Men samtidigt när är lyan rationell och vad vet vi om @Mirtais roll? Den enda persons roll vi har att utgå från just nu är Q4.

Vad skulle käket ens kunna ha att göra med Bollen i detta läget?
Eller jag har missat något? Eller så är jag ringrostig :p

eller så har det ngt med att fånga upp signaler från @LenaH att göra som jag inte heller hänger med riktigt i ;)
Alltså, jag fattar inte vad du eller någon annan menar just nu men jag är åas helt väck fortfarande. Behöver sova men måste hitta nåt vettigt att teoria om och nån hårig att rösta på. :p

Fast jag upplevde mer att du röstade på mig medan övriga skrev fler inlägg om att jag var skum på ett sätt som kändes mer som att försöka skapa misstankar,

Och jag har uppenbarligen släppt alla misstankar mot BSF, vore ju korkat att tro något annat än att hon är god ;)
men det jag reagerade på din röst är att du röstade på mig med en motivering som hade passat bättre på GA eller BSF eftersom det var de som började diskutera fåret och jag först därefter visade på ytterligare alternativ. Sedan är förstadagsröster allt som oftast väldigt svaga vilket jag har full förståelse för och jag röstade ju inte heller på dig...

Känner att jag vill försvara @Habina lite.

Det var uppe för ett par lekar sedan att lyan använde det som metod att tala om att de visste vem fåret är. Då nämndes det iaf som en vanlig metod att hinta. Sedan vet jag inte om det är så nu, känns väl otroligt att lyan redan skulle listat utåt vem som är får. Å andra sidan har vi kanske en lya som är bättre på att snappa upp hintar än vi var i förra leken :rofl:

Jag upplevde det iaf som en oskriven "regel", ungefär som det där att ängeln skyddar sig själv första natten.

Ja visserligen röstade du fyra minuter före mig så det finns ju en möjlighet att hon sett din röst och inte min. Men samtidigt när är lyan rationell och vad vet vi om @Mirtais roll? Den enda persons roll vi har att utgå från just nu är Q4.

Jag började skriva på en rad om att det kunde ju varit en räddingsröst för Mirtai, men då borde Lobelia ha röstar på ga. Det är mycket borde. Jag vet inte alls vad jag ska tro.

Jag hade någon förhoppning om att det skulle finnas något mer att gå på till DL2 än vad det fanns till DL1. Så verkar ju ännu så länge inte vara fallet... :meh:

Räknefelet från Lobelia igår tror jag att jag stryker från min lista. Detta är inte en godförklaring av Lobelia men jag tror inte felräkningen säger något om hennes roll.

Jag förstår egentligen inte alla dessa spekulationer om GA som ond, mig veterligen har hon väl inte gjort något direkt misstänkt? :confused: eller har jag missat något? Visst röstningen stod mellan henne och goda Q, men kan det inte lika gärna varit mellan två goda (medan lyan skrattade gott åt oss)?

Måste kolla igenom inläggen igen känner jag.
Visst är det så att de som kan sitta på extrainfo nu borde vara spionen (som fått full rad i natt), lyan (som fått en rad väl?) och eventuellt om BSF hunnit skicka paket till någon?

Någon är väl siad också. Storbonden har ju tre sior och utnyttjar väl dom så snabbt som möjligt tänker jag.

men det jag reagerade på din röst är att du röstade på mig med en motivering som hade passat bättre på GA eller BSF eftersom det var de som började diskutera fåret och jag först därefter visade på ytterligare alternativ. Sedan är förstadagsröster allt som oftast väldigt svaga vilket jag har full förståelse för och jag röstade ju inte heller på dig...

Jag upplevde i min snabbläsning att GA mer diskuterade det i allmänna ordalag utan att faktiskt säga att Q var fåret medan du kastade hennes diskussion tillbaka på henne och pekade ut henne. Som sagt, det var snabbt och slarvigt läst som jag förklarade redan igår.

Och jag var på väg att rösta på GA men blev lite nervös när Fio följde dig. Men inser att risken att samma sak händer i den här leken som i förra är liten ;)

Vad skulle käket ens kunna ha att göra med Bollen i detta läget?
Eller jag har missat något? Eller så är jag ringrostig :p

Det var jag som började snurra in mig i funderingar på varför bollen skulle ha käkat BSF när hon använde BSFs teori till sin röst igår. Det har ju inget samband inser jag ju när jag fått det på pränt.

Det lät bra i fm... :rofl:

Nej jag menar om Lena satt i lyan, varför rösta på BSF om dom ändå tänkte käka henne? Därför tror jag inte Lena sitter i lyan.

Men det betyder ju att lyan bestämt käk INNAN lynchen? Hur ska dom veta vem som ryker? Eller du tänker att dom har folk på kö för käk redan innan första dl?

Jag upplevde i min snabbläsning att GA mer diskuterade det i allmänna ordalag utan att faktiskt säga att Q var fåret medan du kastade hennes diskussion tillbaka på henne och pekade ut henne. Som sagt, det var snabbt och slarvigt läst som jag förklarade redan igår.

Och jag var på väg att rösta på GA men blev lite nervös när Fio följde dig. Men inser att risken att samma sak händer i den här leken som i förra är liten ;)

Men glömmerallt röstade ju tom på Q4 med det som motivering? Det om något är väl inte att bara prata om det i allmänna ordalag? :confused:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar