Veckans brott (ulvlek)

Bäst att lägga rösten nu innan jag somnar :o :p

Angående om Lobelia räknat fel eller inte. Niyama kan vara något på spåret, eller så försöker hon dra blickarna till Lobelia. Vilket också verkar ha lyckats? Därför får Niyama min röst ikväll.

Matmissbrukaren röstar på Niyama

Öh va? Lobelia hade en röst när du röstade och jag har knappast misstänkt henne så mycket, jag tog upp det andra redan hade tagit upp men skrev ytterligare en möjlighet. Varför skulle jag vilja dra blickarna till just Lobelia?

DL1
17:14 glömmerallt röstar på quarter4ever
19:13 fio röstar på glömmerallt
19:17 Mirtai röstar på Paddington
20:30 Idahoe röstar på Mirtai
20:33 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
20:50 Habina röstar på Lobelia
20:54 Snurrfian röstar på Habina
21:08 Matmissbrukaren röstar på Niyama
21:18 bollen_ röstar på glömmerallt
21:19 Klara röstar på Mirai
21:23 Paddington röstar på quarter4ever
21:24 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21:25 Lobelia röstar på quarter4ever
21:28 Artline röstar på Niyama
21:29 quarter4ever röstar på glömmerallt
21:30 Koppen röstar på quarter4ever

Har färgat q4e nu.

Och spånar lite...

glömmerallt, Paddington, Lobelia och Koppen är det som röstar på Q.

Glömmerallt, la lekens första röst. Kan ha varit får-hint? Smidigt att påpeka Q's får-prat för att kasta misstankar på henne...

Jag reagerar lite på att Paddi, som lanserade teorin mot GA, väljer att rösta på Q när GA har fått 3 röster redan.

Lobelias röst gör att Q och GA hamnar lika, samma med Koppen.

Koppen kan ha missat Q's röst på GA, men det skulle göra att Koppen i så fall la en avgörande röst på Q...

För att dra det ett varv till. Vet Niyama att det bara är fyra i lyan och försöker skapa sig ett alibi genom att lyfta tanken på att Lobelia också vet om det och råkar försäga sig? Någon som hängde med utan att bli lika snurrig av tanken som jag blev? :p

Jag spånade vidare på det andra redan hade skrivit, och skrev ut en tanke.

Mm, som jag skrev så väntade jag ett samtal och fick det innan jag hann rösta.

Eftersom du typ aldrig missar att rösta måste jag ju raskt ta tillfället i akt och peta på dig :p.

KL

Nu tänker jag för övrigt gå och lägga mig så jag hoppas att någon inte har brådskande frågor. De får vänta till imorgon i alla fall.

Öh va? Lobelia hade en röst när du röstade och jag har knappast misstänkt henne så mycket, jag tog upp det andra redan hade tagit upp men skrev ytterligare en möjlighet. Varför skulle jag vilja dra blickarna till just Lobelia?

Varför just Lobelia vet jag inte men du började teoria om hennes teori och då blev det ju hon som kom i ljuset. Precis som du hade teoriat om någon annan.
Sen sticker jag inte under stolen med att min förstadagsteori inte är vattentät men det var vad jag hittade idag.

Jag hade ju kunnat låta bli att försöka få det där mötet att fungera... Om någon är haj på adobe connect och webbkameror så hör av er till mig... Just nu håller jag på att bli vansinnig, idiotsystem!!! :banghead::banghead::banghead:

*andas*
@LenaH hur är det med hästen? :(
@Habina Jag fattar fortfarande inte riktigt hur du/Niyama menar, att hon har skrivit fel antal ulvar men rätt antal goda så anser ni att hon är ulv? Jag kan ju ärligt säga att de gånger jag har suttit i lyan så har jag haft full koll på antalet ulvar men mindre koll på antalet goda. Hade hon däremot skrivit fyra ulvar så hade jag börjat fundera, nu funderar jag snarast över varför Niyama kommenterade antalet ulvar istället för antalet goda?

Nu är jag svintrött, men Lobelias eventuella tabbe diskuterades och q4 skrev en teori som gick ut på att Lobelia satt i lyan och glömde räkna fåret typ. Jag vet att Myrten brukar ha relativt få onda i sina lekar och funderade på om Lobelia råkat försäga sig om antalet goda. Men som sagt kan det lika gärna varit en god som räknat fel, men jag tyckte det var värt att notera.

har aldrig reflekterat över att @Myrten brukar ha det.
Men vad menar du med miss från en god? Att @Lobelia missade att skriva att Myrten brukar ha färre onda än tredjedelsregeln?

Jo, det brukar hon och hon har själv kommenterat det många gånger. Dock är det ju ganska många sior i den här leken så det gör det väl troligare med 5 ulvar. Nej, jag menade naturligtvis en god som helt enkelt räknade fel på antalet när hon skrev 5 ulvar + får :confused:

Tack för alla sympatier! :love:

Åke är nu installerad på skolan, ringde distriktaren men hon hade flera kolikfall så när jag väntat ett tag så ringde jag upp till skolan och de tyckte jag skulle komma upp.
Alltid kul att köra till Uppsala missinassen...
Funderade på att be @Myrten bjuda på fika men jag misstänker att hon inte hade velat ställa sig och baka... :angel:

Antagligen någon form av op imorgon, tungan är avsliten en dryg decimeter på ena sidan vilket gör att den inte är i jämvikt och han har då tuggat sönder den andra halvan till slamsor så det får nog skäras bort.

Hans största bekymmer just nu är dock
A) Han kan inte äta :eek:
B) De har spån, han är van vid halm (som han också vill äta)
C) Han kan inte äta :eek:
D) Han kan inte äta :eek:

@fio - menar du då att han kommer gå svår klass? Det var faktiskt inte tanken, jag orkar inte med resorna. :p

Har du kollat så du har rätt uppdateringar, programvara osv? Har du använt programmet tidigare utan bekymmer?

Härligt... :down: Kollat att det inte är något säkerhetsprogram på din dator som blockar det hela? Är det enda jag kan komma på om det inte bara är nån bugg som kan avlösas med att typ starta om datorn/connect...

Seriöst, typ allt kan hända.
Jag har använt det förut, första gången fungerade det utan några större problem, andra gången bröt ljudet men det jobbade vi oss runt och nu har jag strulat med det ett tag, bytt webbläsare, uppdaterat, stoppa inplug program, tillåtet inpluggprogram, sett till att alla andra program är avstängda, haft på webbkamera program i bakgrunden, startat om och allt annat som supporten har föreslagit... :crazy: Det jag funderar över om det är så att våran fasta ADSL ändå är så svajig att det är den som ställer till det...

Godmorgon allihopa, har läst nu,återkommer om en stund med lite mer tankar kring röstningen, men spontant tycker jag det är intressant att min röst fick så stort inflytande, jag trodde det var tydligt att jag mest "grep efter halmstrån" eftersom det inte hänt så mycket när jag behövde rösta, å andra sidan fanns det väl inte så mycket annat att gå på för er heller.

Hoppas det går bra med hästen @LenaH !

Nu är jag svintrött, men Lobelias eventuella tabbe diskuterades och q4 skrev en teori som gick ut på att Lobelia satt i lyan och glömde räkna fåret typ. Jag vet att Myrten brukar ha relativt få onda i sina lekar och funderade på om Lobelia råkat försäga sig om antalet goda. Men som sagt kan det lika gärna varit en god som räknat fel, men jag tyckte det var värt att notera.
Jag tycker fortfarande att det känns knepigt, Lobelia skrev ju 5 ulvar plus fåret och sedan fel på antalet goda (om det nu ska stämma med det antalet ulvar) och du får det till att hon menar att det är fyra ulvar? Men det kan vara jag som är lite korkad och inte reagerar på rätt saker... Eller så är det just det jag gör. ;)

Glömmerallt, la lekens första röst. Kan ha varit får-hint? Smidigt att påpeka Q's får-prat för att kasta misstankar på henne...

Jag reagerar lite på att Paddi, som lanserade teorin mot GA, väljer att rösta på Q när GA har fått 3 röster redan.

Ja, jag tog upp att det fanns andra möjligheter än det du och GA redan skrivit, det betyder inte att det var det enda jag fann misstänkt i leken. Med tanke på att GA endast skrivit ett inlägg som jag skulle kalla teori-inlägg igår så ville jag se mer av henne. Själv tycker jag det är intressant att du spinner vidare på GAs inlägg om Q4 men sedan röstar utifrån den inlägg jag skrev? Sedan tar du ju även upp Lobelias räknemiss. Känns lite som du vill sprida misstankar..

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud