Veckans brott (ulvlek)

Jag blir inte riktigt klok på Bsf - först misstänker hon q4e för att hon pratar får och sen lägger hon rösten på glömmerallt ?

HElvete, min häst har bitit av en del av tungan

LrnaH rösatar på Blacksmithfarm

Du behöver inte oroa dig. En häst bet av en del av hilles tunga.....han gick svår klass efter det.

Jag hade ju kunnat låta bli att försöka få det där mötet att fungera... Om någon är haj på adobe connect och webbkameror så hör av er till mig... Just nu håller jag på att bli vansinnig, idiotsystem!!! :banghead::banghead::banghead:

*andas*
@LenaH hur är det med hästen? :(
@Habina Jag fattar fortfarande inte riktigt hur du/Niyama menar, att hon har skrivit fel antal ulvar men rätt antal goda så anser ni att hon är ulv? Jag kan ju ärligt säga att de gånger jag har suttit i lyan så har jag haft full koll på antalet ulvar men mindre koll på antalet goda. Hade hon däremot skrivit fyra ulvar så hade jag börjat fundera, nu funderar jag snarast över varför Niyama kommenterade antalet ulvar istället för antalet goda?

UPPDATERING!

- Jaha, Leif då har jakten på TV3-infiltratörer börjat. Hur känns det?
- Bra. Skönt att komma igång med det här.
- Hur tänker du efter första dagens jobb?
- Ja, den där quarter4ever försvarade sig allt bra, men de kan ju alla knep de där. Så jag tror nog att hon kan vara en av infiltratörerna. Men det får vi snart veta.
- Hur då? Har du egna metoder?
- Jodu, ett sanningsserum som jag kokat ihop med hjälp av Per Morberg. Helt ofarligt och ganska gott. Vi får ju ta det försiktig här. Det är ju trots allt SVT.

Telefonen ringer. GW lyfter luren. Lyssnar, lägger på.

- Spännande! Har du ett resultat?
- Jadu, vi får nog arbeta vidare. För den där quarter4ever hävdar att hon är vanlig TV-tittare (bybo). Och med mitt specialsanningsserum kan man inte ljuga. Så hon är väl det då.
- Ojdå. Men, Q - kom här och sätt dig med oss i studion som plåster på såren. Och - hur känns det?

Natt-DL imorgon kl 9.15.

@quarter4ever - skicka vision till LL!
Petar på @Niyama som missade att rösta.

(Obs - uppdateringen säger inget om hur de spelare som har rollerna som GW och Camilla röstat.)

Jag hade ju kunnat låta bli att försöka få det där mötet att fungera... Om någon är haj på adobe connect och webbkameror så hör av er till mig... Just nu håller jag på att bli vansinnig, idiotsystem!!! :banghead::banghead::banghead:

*andas*
@LenaH hur är det med hästen? :(
@Habina Jag fattar fortfarande inte riktigt hur du/Niyama menar, att hon har skrivit fel antal ulvar men rätt antal goda så anser ni att hon är ulv? Jag kan ju ärligt säga att de gånger jag har suttit i lyan så har jag haft full koll på antalet ulvar men mindre koll på antalet goda. Hade hon däremot skrivit fyra ulvar så hade jag börjat fundera, nu funderar jag snarast över varför Niyama kommenterade antalet ulvar istället för antalet goda?

Det logiska är att det är fem ulvar + fåret i en lek med 17 deltagare. Det ger 11 goda. Lobelia räknade till 12 goda, vilket skulle innebära 4 ulvar + fåret. De enda som kan veta det exakta antalet goda är ju ulvarna, som ju vet hur många dom är.

Jag kommer in, slår igång allting och så efter några minuter så stängs hela programmet ner, ibland kan jag fortsätta att höra de andra men de varken hör eller ser mig... :(
Umm... Det problemet har jag aldrig varit med om, att det funkar i början men sen stängs av... Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig :(

Det logiska är att det är fem ulvar + fåret i en lek med 17 deltagare. Det ger 11 goda. Lobelia räknade till 12 goda, vilket skulle innebära 4 ulvar + fåret. De enda som kan veta det exakta antalet goda är ju ulvarna, som ju vet hur många dom är.
Det är ju just det som gör mig så fundersam, varför skulle hon skriva fel på antalet ulvar om hon sitter i lyan? Hade hon skrivit fyra ulvar så hade jag varit efter henne som en igel men att skriva det antal som de flesta av oss tror och sen räkna fel på antalet goda, det är lätt hänt, det var någon lek som jag försökte hävda att tvillingarna bara var en... :o :D

Tack klara för att du förklarade. Jag känner mig inte så pedagogisk idag. :(

Jag kommer in, slår igång allting och så efter några minuter så stängs hela programmet ner, ibland kan jag fortsätta att höra de andra men de varken hör eller ser mig... :(
Har du kollat så du har rätt uppdateringar, programvara osv? Har du använt programmet tidigare utan bekymmer?

Tydligen är jag helt ensam... Supporten har slutat att svara, de hävdat att det inte kan hända... ;)

Härligt... :down: Kollat att det inte är något säkerhetsprogram på din dator som blockar det hela? Är det enda jag kan komma på om det inte bara är nån bugg som kan avlösas med att typ starta om datorn/connect...

Det är ju just det som gör mig så fundersam, varför skulle hon skriva fel på antalet ulvar om hon sitter i lyan? Hade hon skrivit fyra ulvar så hade jag varit efter henne som en igel men att skriva det antal som de flesta av oss tror och sen räkna fel på antalet goda, det är lätt hänt, det var någon lek som jag försökte hävda att tvillingarna bara var en... :o :D

Jag tror också att det bara är ett räknefel. Men det kan ju också vara att hon vet, och bara råkade försäga sig vad gäller slutsumman. Alltså att hon till en början räknade på samma sätt som andra gjort innan henne, men på slutet råkade avslöja att det var fler goda än vi andra trott.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar