Veckans brott (ulvlek)

Jag har använt det förut, första gången fungerade det utan några större problem, andra gången bröt ljudet men det jobbade vi oss runt och nu har jag strulat med det ett tag, bytt webbläsare, uppdaterat, stoppa inplug program, tillåtet inpluggprogram, sett till att alla andra program är avstängda, haft på webbkamera program i bakgrunden, startat om och allt annat som supporten har föreslagit... :crazy: Det jag funderar över om det är så att våran fasta ADSL ändå är så svajig att det är den som ställer till det...
Skulle säga att det är endera ditt nätverk (dvs adsl:en som ställer till problemet), om det är svajigt så blir inte streaming bättre precis... Sedan skulle det kunna vara din dator också beroende på hur gammal den är och vilken processor/ramminne etc den har. Är det för "klen" eller för gammal så kan den också orsaka problem..

Skulle säga att det är endera ditt nätverk (dvs adsl:en som ställer till problemet), om det är svajigt så blir inte streaming bättre precis... Sedan skulle det kunna vara din dator också beroende på hur gammal den är och vilken processor/ramminne etc den har. Är det för "klen" eller för gammal så kan den också orsaka problem..
Datorn är ny sen i höstas, och jag tog i rejält när vi köpte ny eftersom det är arbetsdator... Så då återstår alltså att bråka med Telia :arghh: som hävdade att det inte var något fel alls på våran lina när vi inte kunde ringa ut... :crazy:

Jo, det brukar hon och hon har själv kommenterat det många gånger. Dock är det ju ganska många sior i den här leken så det gör det väl troligare med 5 ulvar. Nej, jag menade naturligtvis en god som helt enkelt räknade fel på antalet när hon skrev 5 ulvar + får :confused:
Det var orden "tabbe", "försagt sig" och "miss" som jag hajade till för när jag läste ditt inlägg #220, det är inga ord jag brukar förknippa med goda roller. Men jag hänger med på vad du menar.

Datorn är ny sen i höstas, och jag tog i rejält när vi köpte ny eftersom det är arbetsdator... Så då återstår alltså att bråka med Telia :arghh: som hävdade att det inte var något fel alls på våran lina när vi inte kunde ringa ut... :crazy:

Stänger anslutningen ner eller är det programmet som stänger ner? Är det anslutningen så testa datorn på annan plats/annat nätverk (även desktops är flyttbara). Använder du wifi, försök koppla med sladd.

Jag hade ju kunnat låta bli att försöka få det där mötet att fungera... Om någon är haj på adobe connect och webbkameror så hör av er till mig... Just nu håller jag på att bli vansinnig, idiotsystem!!! :banghead::banghead::banghead:

*andas*
@LenaH hur är det med hästen? :(
@Habina Jag fattar fortfarande inte riktigt hur du/Niyama menar, att hon har skrivit fel antal ulvar men rätt antal goda så anser ni att hon är ulv? Jag kan ju ärligt säga att de gånger jag har suttit i lyan så har jag haft full koll på antalet ulvar men mindre koll på antalet goda. Hade hon däremot skrivit fyra ulvar så hade jag börjat fundera, nu funderar jag snarast över varför Niyama kommenterade antalet ulvar istället för antalet goda?

Jag tror jag förstår ännu mindre än du, Jag fatar inte hur det överhuvudtaget kan vara misstänkt att tro något om antalet, eller det här om spöket som någon tog upp, spelar det någon roll om spöket räknas eller inte? Alltså jag kan förstå att det spelar roll för vad någon tror om antalet onda men i övrigt? :confused:

För övrigt så kikade jag mer på röstningen utan att bli så mycket klokare av det, känns som en ganska stillsam första dag har inte hänt så mycket.

Ja, jag tog upp att det fanns andra möjligheter än det du och GA redan skrivit, det betyder inte att det var det enda jag fann misstänkt i leken. Med tanke på att GA endast skrivit ett inlägg som jag skulle kalla teori-inlägg igår så ville jag se mer av henne. Själv tycker jag det är intressant att du spinner vidare på GAs inlägg om Q4 men sedan röstar utifrån den inlägg jag skrev? Sedan tar du ju även upp Lobelias räknemiss. Känns lite som du vill sprida misstankar..

Nej, jag förstod att det inte var det enda du tyckte var misstänkt.
Det jag menade var att jag tyckte det var lite intressant att du valde att rösta på Q när GA hade 3 röster. (sedan visade det sig att fler hakade på din röst ...)
Just att då påpekade att det lika gärna kunde vara GA som var får istället för Q, och du röstar på Q.

Sprida misstankar - leta onda. Det är en tunn linje ibland. Och första DL är svårt. Hade jag bara reagerat på en sak och röstat efter den så hade det varit misstänkt... :)

Försöker sammanfatta gårdagens fårdiskussion, nu med vetskapen att Q4 ju faktiskt inte var fåret...

Det hela börjar med att Q gör följande kommentar:

Noterar att svarta fåret kan förhäxa en gång under spelet, så det inte glöms bort....

Glömmerallt snappar detta och välje att lägga en röst utifrån det. Uppfattar det som att hon ska sova och måste rösta nu och därmed tar första bästa teori.

glömmerallt röstar på quarter4ever för att det här skulle kunna vara en hint tilll lyan om att hon är får.

(jag ska gå och försöka sova nu så kan inte vänta med att rösta, godnatt och sovgott och teoria flitigt allihopa)

Du fortsätter på får-spår...
Undrar om glömmerallt var inne på något, och du är så kall att du fortsätter försöken att meddela lyan?

BSF hänger på teorin
Såklart gör jag det :)

Men jag reagerade på att du skrev om det svarta fåret igen, strax efter GA's röst. Och såhär inför första DL så finns det ju inte så jättemycket att gå på. Hon hade skrivit med fåret i texten men ändå räknat fel, det var ju inte så att hon helt utelämnade det ur ekvationen.

Om du vore får och Lobelia god som gjort ett misstag så vore det dessutom bra för dig att misstänka henne. För att hon är god, och du är inte den första att lägga fram teorin...

Med det sagt så vet jag inte om jag tror att du är ond, men...

Och så kommer kommentaren från Paddington som jag reagerade på. Här vänder hon hela diskussionen tillbaka till glömmerallt

kan väl också vara så att @glömmerallt är fåret och försöker signalera till lyan genom att fånga upp får-diskussionen och rösta på den som var fåret i förra leken :idea:

Till att börja med tyckte jag att det här var en jättebra teori. Jag har fortfarande inte uteslutit att det kan vara så. Jag satt till och med och skrev ett röstningsinlägg där jag tänkte rösta på glömmerallt...

Jag har använt det förut, första gången fungerade det utan några större problem, andra gången bröt ljudet men det jobbade vi oss runt och nu har jag strulat med det ett tag, bytt webbläsare, uppdaterat, stoppa inplug program, tillåtet inpluggprogram, sett till att alla andra program är avstängda, haft på webbkamera program i bakgrunden, startat om och allt annat som supporten har föreslagit... :crazy: Det jag funderar över om det är så att våran fasta ADSL ändå är så svajig att det är den som ställer till det...
Där sa du något som mycket väl kan vara problemet kom jag på! Jag har själv ADSL (2-3 Mbit/s...) som trots att det är fast är något... ehm, väderberoende ;) och stundtals rätt svajigt. De dagar det var dåligt blev det ofta ordentligt eftersläp för mig i både ljud och bild. Funkade bättre när folk stängde av sina webcams och vi bara körde på ljud istället, då det inte tar lika mycket kraft från nätet.

19.01 skriver Paddington följande inlägg:

kan väl också vara så att @glömmerallt är fåret och försöker signalera till lyan genom att fånga upp får-diskussionen och rösta på den som var fåret i förra leken :idea:

Och bara en liten stund senare skriver Fio det här:

Du tänkte precis det jag tänkte.. Eller att glömmerallt nödvändigtvis inte är just fåret men en ulv eftersom hon gärna ville lyfta fram att q4 skulle vara fåret för att leda tankarna till att rösta ut en god. Det finns ju inte så mkt att greppa på första dagen.

Därför fio röstar på glömmerallt

Jag lägger en tidig röst får jag ska åka iväg till Borås till min särbo och gud vet vad som kan hända i ödebygden så att jag inte kommer åt att rösta.

I det här läget känner jag mig inte alls bekväm med att lägga en andraröst på glömmerallt. Jag tyckte det kändes lite konstigt att Paddington lanserade idén om glömmerallt som får och så följer Fio snabbt efter. Inser att jag höll på att göra samma sak men det är alltid mer misstänkt när andra gör saker eftersom jag vet min roll men inte deras :p

Jo, precis.

Jag köper inte förklaringen att du och fio skulle råkat hamna i lyan tillsammans igen. Visst kan ni ha gjort det.
Men jag ser det inte som tillräckligt troligt för att grunda sin röst DL1 på det...

Känns snarare som att Mirtai inte ville lägga en andraröst på glömmerallt och var tvungen att ha en anledning...

Här försöker BSF argumentera för att Paddington och Fio inte skulle sitta i lyan tillsammans igen. Jag köper inte förklaringen att de troligen inte gör det efter att bla suttit i lyan med nästan precis samma spelare två lekar i rad.

Kanske det är BSF som är fåret och försöker kommunicera att hon faktiskt vet vilka som sitter i lyan?

Slutligen reagerar jag på att BSF och Paddington så kraftigt ifrågasätter min röst. Visst var inte teorin den bästa och jag formulerade mig fel i inlägget men det känns lite som att de två tillsammans lite försiktigt försöker sondera om det går att starta ett drev?

Stänger anslutningen ner eller är det programmet som stänger ner? Är det anslutningen så testa datorn på annan plats/annat nätverk (även desktops är flyttbara). Använder du wifi, försök koppla med sladd.
bara själva "rummet" allt annat hänger kvar, jag har fast kabel... :D

Okej, så jag försökte kolla på gårdagens röstning och se om jag kunde bli nåt klokare.
Det är väl tveksamt om jag blev... :crazy:

Det finns en hel del röster (inklusive min egen) som verkar vara typiska förstadagsröster, efter en lugn dag där det finns väldigt lite att gå på.
Det finns också en del från gårdagen som skulle kunna vara hintar mellan får och lya. Men som också lika gärna kan vara goda som försöker hitta får eller ulvar. Tror det är dumt att lägga alltför mycket vikt vid dessa just nu, då det blir väldigt mycket å ena sidan - å andra sidan...
Jag tycker det är intressant att så många hittar hintar bland så subtila saker. Min erfarenhet av att faktiskt försöka hinta och fånga upp hintar är att de väldigt sällan faktiskt fångas upp av de som de är ämnade till. Och själv hittar jag aldrig några som verkar som trovärdiga hintar :o :p

Jaja, nu ut till hästarna en stund. Får fundera vidare om jag överlevt natten, för just nu har jag ingen koll på nån!

UPPDATERING!
- Jaha, Leif nu har första dygnet gått i jakten på TV3s infiltratörer. Hur tycker du att det flyter?
- Lite otur med den där tittaren, men man måste ju knäcka några ägg för att göra omelett, det säger jag alltid. Hon ska få ett signerat exemplar av en av mina böcker som plåster på såren.
- Men vi har lite andra negativa nyheter också? Den här gången rör det ditt team.
- Ja, jag använder mig ju av en del okonventionella metoder som personer från den undre världen. Och ibland drabbas man av bakslag. Det är saker som man får räkna med.
- Bakslag? Kan du förklara?
- Tja, den här hälaren Blacksmithfarm var ju helt med på att hjälpa till. Men nu tycks hon bara ha gått upp i rök. Tråkigt. Men vi jobbar vidare!
DL kl 21.30
Alla döda spelare – skicka in visioner! @Blacksmithfarm (jag kommer att tagga de ny-döda fortsättningsvis, annars ger jag bara en allmän uppmaning).

Slutligen reagerar jag på att BSF och Paddington så kraftigt ifrågasätter min röst. Visst var inte teorin den bästa och jag formulerade mig fel i inlägget men det känns lite som att de två tillsammans lite försiktigt försöker sondera om det går att starta ett drev?
Mycket intressant iaktagelse!

Får jag komma med ett önskemål? Ni får tycka att jag är skittrist, men skulle ni kunna diskutera Snurrfians datorproblem någon annanstans än här i tråden?

Rip BSF.
:o Förlåt! Jag har faktiskt en tråd på hem&hobby i samma ämne men där har ingen svarat, så jag blev lite exalterad när jag äntligen fick lite idéer:o!

Jag tror jag förstår ännu mindre än du, Jag fatar inte hur det överhuvudtaget kan vara misstänkt att tro något om antalet, eller det här om spöket som någon tog upp, spelar det någon roll om spöket räknas eller inte? Alltså jag kan förstå att det spelar roll för vad någon tror om antalet onda men i övrigt? :confused:

För övrigt så kikade jag mer på röstningen utan att bli så mycket klokare av det, känns som en ganska stillsam första dag har inte hänt så mycket.
Äh, folk har inte mycket att gå på, de hakar upp sig på allt även ett räknefel.

Angående om jag räknade med spöket eller inte så såg jag det som en hopplös diskussion och gav upp, det blev ren semantik på slutet.

Får se när jag får tid att i lugn och ro analysera det som skrivits och lynchen/käket. Ingen drömstart som förra gången i varje fall.

RIP
BSF och Q

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar