Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner väl lite att det är friskt vågat av Röstfifflaren att lägga upp någon för lottning om man inte är säker på att denne är ond. Om man inte gör det för att rädda en säker God.

Nu skrev du det här efter dl, och flera hade haft samma tanke men är det inte lite dumt att outa en god roll på det sättet?

Nu skrev du det här efter dl, och flera hade haft samma tanke men är det inte lite dumt att outa en god roll på det sättet?

Det var därför jag inte skrev det rätt ut, och jag tänkte att tex ängeln skulle snappa upp vad jag skrev, (om denne inte listat ut det själv) sen är det ju lite riskabelt då ulvarna också kan snappa upp men ja anser att man får ta lite risker här i livet :)

Vad får/fick dig att tro att jag smyger med?
nja egentligen så reagerade jag mest på att du inte föreföll att vara med så mycket, men såg nu senare att du skrivit att du var trött och oengagerad igår, och vet ju att du är höggravid, så behöver se lite mera av dig helt enkelt:)

jag tycker du ska skriva fler inlägg, då behöver du inte oroa dig om ev uppdateringar för då står du själv för uppdateringarna...
Sedan kanske du borde byta tangentbord så du kan skriva fortare.....

I sista hand kanske du ska gå tillbaka till Paddington - denne kan du verkligen lita på :) :love::p

:rofl: Paddington fungerar ju inte hos mig, jag måste ta internet via mobilen och det blir helt vansinnigt segt. :p Men jag får väl göra så att jag stannar i stan några kvällar så jag kan surfa från jobbets dator. :angel:

Funderar i vanlig ordning på vad som kan komma fram i spioninfon
2 goda roller som kunnat ge spionrader som kunnat ge goda lyan ledtrådar till vilka som var goda ( innehavare av dessa roller) är borta, bollen__ som var borgmästare och Ferrari som var röstfifflare, men de raderna bör ju ingå i dagens fulla spioninfo till goda lyan idag iaf, men ger väl mest troligt ingenting matnyttigt för dem

*Ängeln skyddar xxxx ( troligen sig själv för att kunna ge den infon till goda lyan, och för att det var svårt att våga skydda någon annan som säkert god efter dl1)
*siarlärlingen siar xxxx ( får sia varannan natt med start natt 1)
*brevbäraren delar ut paket till xxxx ( om den valt att göra det första natten, den har bara 3 paket totalt att dela ut)
*xxxx använder paketet ( om det gick att göra direkt när den fått paketet)
*röstfifflaren röstar på bollen__ ( måste den ha gjort iom att bollen__ åkte i DL1)
* borgmästaren la en extra röst på xxxx ( om bollen__ gjorde det igår)

Jag var lite inne igår kväll på att Outofservice eller ferarri skulle kunna vara röstfifflare och räddat sig själva, men vågade av precis samma anledning som du nämner inte ta upp det. Sedan gav jag upp på mitt tangentbord också och då fick det vara med inlägg. ;)

Samtidigt tyckte jag inte att @Lilltess skrev det så tydligt precis. :)

nja egentligen så reagerade jag mest på att du inte föreföll att vara med så mycket, men såg nu senare att du skrivit att du var trött och oengagerad igår, och vet ju att du är höggravid, så behöver se lite mera av dig helt enkelt:)

Ja du har helt rätt i att jag inte varit med så mycket, du ska få se mer av mig :)

Jag var ju å andra sidan inte den enda som inte var så aktiv igår vilket får mig att känna att din uddaröst i sista sekunden, med den motiveringen du ger, skaver lite. Så jag vill se mer av dig med :p

[
Ja du har helt rätt i att jag inte varit med så mycket, du ska få se mer av mig :)

Jag var ju å andra sidan inte den enda som inte var så aktiv igår vilket får mig att känna att din uddaröst i sista sekunden, med den motiveringen du ger, skaver lite. Så jag vill se mer av dig med :p
haha, jag väntade mig en kommentar om det:D
Jag har inte haft den tid jag brukar ha hittills i denna leken, så förstår det :)

2 goda roller som kunnat ge spionrader som kunnat ge goda lyan ledtrådar till vilka som var goda ( innehavare av dessa roller) är borta, bollen__ som var borgmästare och Ferrari som var röstfifflare, men de raderna bör ju ingå i dagens fulla spioninfo till goda lyan idag iaf, men ger väl mest troligt ingenting matnyttigt för dem

*Ängeln skyddar xxxx ( troligen sig själv för att kunna ge den infon till goda lyan, och för att det var svårt att våga skydda någon annan som säkert god efter dl1)
*brevbäraren delar ut paket till xxxx ( om den valt att göra det första natten, den har bara 3 paket totalt att dela ut)
*röstfifflaren röstar på bollen__ ( måste den ha gjort iom att bollen__ åkte i DL1)

Om jag var brevbärare skulle jag nog avvakta med paket första natten, eftersom det finns en lärling som kan ta över om jag skulle bli lynchad/käkad. För första natten är man ju fortfarande väldigt osäker på vilka som kan tänkas vara goda.

Om jag var brevbärare skulle jag nog avvakta med paket första natten, eftersom det finns en lärling som kan ta över om jag skulle bli lynchad/käkad. För första natten är man ju fortfarande väldigt osäker på vilka som kan tänkas vara goda.
Jo jag hade den tanken med att det är ju kanske smart att vänta lite med paketen så man kan kanske utröna någon god som ska få paketet så det inte hamnar hos en ond. I vanliga fall så kan ju brevbäraren känna att den vill få ut paketen innan den riskerar att dö men eftersom det finns en brevbärarlärling med så är det ju inte lika bråttom med det :)

Jag kommer inte fram till något mer än dom få tankarna i mitt inlägg alldeles nyss och då är det sista funderingen gällande bollen jag känner "förtjänar en röst" mest,så så får det bli.

Outofservice röstar på bollen__

Då jag tycker att det borde finnas något lite mer att fundera över än att slänga rösten på någon som skrev först idag även om man är stressad.

Outofservice röstar på goda bollen__, men jag tycker inte teorin är något att hänga upp sig på. Första DL och bara ulvarna har någon slags koll. Så där går jag bet.

Nog för att bollens röst på q4 känns enkel, men då är Ferraris röst på bollen nästan ännu enklare. För jag tycker bollens röst känns mest som en BOP.

Sedna röstar på Ferrari

Sedna lägger första rösten på goda Ferrari, med en teori jag inte heller tycker är konstig för första DL.

Om inte mitt minne sviker mig helt (vilket det finns en stor risk för)så har Ferrari varit ond vid de lekar som jag har lekt med henne och det innebär ju att hon alltid är ond
clip_image001.png
clip_image002.png
clip_image003.png
. Jag vet att chansen därför är stor att hon är god den här leken bara därför, så jag menar det som ett skämt.

Även om jag tycker håller med om att bollens röst är enkel så är även Ferraris det.

FiaM röstar på Ferrari

FiaM röstar som nummer två på ferrari, med en så virrig teori så jag vet inte alls vad jag skall tro. Inte för att det måste göra henne ond för det, men jag vill lägga henne något mer åt onda sidan då hon verkar rösta på Ferrari fast hon tror att hon är god? O_o

Noterar att några röster i början kom lite strömaktigt på spelare som nyligen röstat, enkla förstadagsröster, absolut, men den tredje(?) av dem kom från Ferrari och det kändes lite väl mycket som en "det är ju smidigt att bygga en teori kring nån som nyss röstat, utan att behöva lägga en röst på nån som redan fått en". Lite som att hon hakade på den "trenden" som dök upp.

Hedinn röstar på Ferrari

Hedinn satte sedan spiken i kistan (om inte ferrari hade räddat sig själv). Den här teorin är förstås hyfsat ok, om inte annat så är ju Hedinn konsekvent och lägger inte en ströröst själv.

Slutsats: Svårt att säga något öht, men kanske att FiaM är lite mer misstänkt i mina ögon.

[

haha, jag väntade mig en kommentar om det:D
Jag har inte haft den tid jag brukar ha hittills i denna leken, så förstår det :)

För att ha haft lite tid har du ändå varit väldigt aktiv i förhållande till typ alla andra :D

Jag vill se mer av alla, men just din röst tycker jag sticker ut lite extra (och då inte för att du röstade på mig). Å andra sidan är första lynchen svår, så en avvaktande och sen uddaröst behöver inte tala till din nackdel :)

åskådarna:
Alla goda spelare som dör får prata med varandra och får full spioninfo varje natt. De väljer ut en spelare som ska få ta del av en rad (åskådarna bestämmer vilken rad). Meddelar LL innan dagDL. De får inte välja samma spelare två dagar i rad och inte heller fler än två gånger.
Nu ska vi se om jag har ordning på hur det funkar med den goda lyan. De fick full spioninfo varje natt - betyder det efter nattDL ? För det är ju så en vanlig spion får infon ? Och de ska meddela före dagDL idag vem som ska få den rad de valt ut ?
Kanske kan vara smart av dem att vänta och se ,de borde ju kunna se att någon är siad och med utgångspunkt från det avgöra dels vem som är siarlärling eller dels om den siade är ond el god .
Ängeln skyddar -raden torde ju ge dem en säkert god iaf :)

Kom på att jag glömde en rad!
*ulvarna käkar xxxx

Ska vara med förstås !

FiaM röstar som nummer två på ferrari, med en så virrig teori så jag vet inte alls vad jag skall tro. Inte för att det måste göra henne ond för det, men jag vill lägga henne något mer åt onda sidan då hon verkar rösta på Ferrari fast hon tror att hon är god? O_o

FiaM lyfter ferraris röst på bollen i ett tidigare inlägg, så även om själva röstmotiveringen är märklig uppfattar jag det som om hon haft ferraris röst på bollen som utgångspunkt. Men båda inläggen är röriga, så jag vet inte riktigt vad jag tror om FiaM.

Hmm, nog för att jag är glad att det inte var 20 sidor att läsa igenom när jag kom hem, men det hade nog gjort det lite lättare att hitta något att gå på... :angel:

Det jag kan hitta så här långt är att quarter4ever, Lilltess, Blacksmithfarm och cirkus diskuterar lite olika alternativ kring fördelningen mellan onda och goda. Hittar inte mycket att reagera på i den diskussionen mer än att jag är nog själv mer inne på att det borde vara minst tre ulvar plus psykopaten. Skulle det visa sig vara färre är det en bonus och är det fler kan det bli en väldigt kort lek. :cautious:

Det har kommit lite ströröster som även de är svåra att bedöma, visst kan jag hålla med Lilltess om att bollens röst på q är lite väl men i mina ögon känns den som en motiverad panik BOP.

Edit, gick tillbaka och läste igen och såg att det var Ferrari som reagerade på bollen och inte Lilltess.

Slutsats: Svårt att säga något öht, men kanske att FiaM är lite mer misstänkt i mina ögon.

Jag röstade ju själv på Ferrari så i sig tycker jag varken FiaM eller Hedinns röst är konstig, men i alla fall någon av dem kan mycket väl vara ulv. Att Hedinns motivering är begriplig talar inte nödvändigtvis till hennes fördel.

FiaM lyfter ferraris röst på bollen i ett tidigare inlägg, så även om själva röstmotiveringen är märklig uppfattar jag det som om hon haft ferraris röst på bollen som utgångspunkt. Men båda inläggen är röriga, så jag vet inte riktigt vad jag tror om FiaM.

Jag röstade ju själv på Ferrari så i sig tycker jag varken FiaM eller Hedinns röst är konstig, men i alla fall någon av dem kan mycket väl vara ulv. Att Hedinns motivering är begriplig talar inte nödvändigtvis till hennes fördel.

Nä, som sagt, det är en väldigt, väldigt tunn fundering från min sida. ;) Inte mycket att gripa efter ännu... :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar