Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är det just andraröster du ser som mest skumma? Nog för att det brukar kunna vara ganska blandat, men jag tycker inte att ulvar brukar lägga andraröster i högre grad DL 1, snarare tvärtom, att de oftast föredrar förstaröster för att hamna lite i skymundan och inte avgöra.

Det är ju trots allt högre risk att goda åker första dagen, sett till procentuella fördelningen och att alla goda faktiskt mer eller mindre enbart gissar och ulvarna är de som har möjlighet att styra med minimala medel. Kort sagt, det är sällan en ulv behöver lägga en andraröst första dagen, eftersom det hela brukar "sköta sig självt", till ulvarnas fördel ändå.

Jag är i alla fall personligen mer benägen till att granska de obetydliga strörösterna om man ska försöka utläsa något ur första röstningen.
Egentligen så är alla röster skumma som har lagts på en god som åker

Ulvar kan göra precis vad som helst det är det enda somr helt säkert. Ibland går de ihop och röstar alla på samma i DL1, ibland låter de goda sköta lynchningen av andra goda och lägger bara ströröster på andra. Ibland alibiröstar de på varandra och ibland tom ser de till att lyncha en av sina egna för att få alibi.

Så kanske är inte andra rösten det per automatik mest skumma utan mer hur motiveringen ser ut och hur det framställs helt enkelt

Här är det
Menar du att om BSF vore röstfifflare så skulle hon ha röstat dolt på bollen __ ? Väldigt ologiskt i så fall eftersom Ferrari hade 3 röster och BSF fick sin andra röst på sig i sista sekunderna av cirkus så nja det får jag inte ihop alls med henne heller ?

Ja, det kanske blev ologiskt. :meh: Men det var i alla fall så jag tänkte igår. Dvs de som hade flera röster på sig försökte rädda sig själva. Ferrari och blacksmithfarm.

Q och Mirtai har båda gjrort fina sammanställningar, tycker ag. Det har dock inte hjälpt mig i mina ulvletartankar...

Får läsa om mer känner jag. Seg...

Så du tycker inte att jag gör precis det även när jag är ond ? Jag brukar inte precis ligga på latsidan och försöka gömma mig då , vilket jag tror att du vet ....
skriver mycket gör jag oavsett sida det är bara tid och IRL samt mobileländet som kan styra över antalet

Svårt att förklara, men jag tycker att du är nitisk på ett annat sätt när du är god än ond. Men jag är inte alls säker och kan mycket väl ändra min röst om jag hittar något annat innan DL. Nu måste jag rusa iväg på foderföreläsning. :D

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

Kvar i leken:
Ängel
Borgmästare
Siarlärling
Brevbärare
Brevbärarens ättling
Bybo(r)

Psykopat
Ulv(ar)

11 spelare

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus (jag)
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever (förstaröst, död)

20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm (förstaröst) för att jag är för optimistisk ang den goda lyan. Känns som en förstadagsröst. Hon riskerar att outa Ferrari runt NattDL - det kan ju vara ett alibiförsök: Lyan har räknat ut det (inte jättesvårt, kanske) och Lilltess passar på att hinta om det i tråden för att få lite poäng? Hon skriver det efter att DLtiden passerat, för att vara safe? Men uppdateringen är inte postad... Hon skriver det lite kryptiskt, men.... Jag vet inte. Det skaver. Varför skriver hon just det inlägget just då? mellan DL-tiden och uppdateringen...

20:55 Ferrari röstar på bollen__ (förstaröst, döda)
21:18 Habina röstar på Lilltess (förstaröst) För att Lilltess lägger en lätt röst på mig
21:23 Sedna röstar på Ferrari (förstaröst) Tja, känns som en förstadagsröst, tycker jag.
21:24 OutOfService röstar på bollen__ (andraröst) Denna rösten ger Ferrari chansen att rädda sig. Men. De kan inte ha vetat något om varandra, inte ens ulvarna bör väl i detta läget hunnit gissa roller? Sammanträffande, snarare.

21:25 FiaM röstar på Ferrari (andraröst) Rörig motivering, gör det henne ond? Vet ej
21:27 Hedinn röstar på Ferrari (tredjeröst) Kunde ha varit avgörande. borde därför inte ha varit från en ulv (jaja, de gör vad somhelst så man är aldrig säker...)
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm (andraröst) Hämndröst? Kommer i sista minuten. Påverkar inte resultatet.

21:30 quarter4ever röstar på Sedna (förstaröst) I sista minuten, påverkar inte resultatet. Jag kan hålla med Habina om att Q har kännts lite "off". Betyder det att hon är ulv? Vet ej.
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

(edit,styckeindelade lite, hoppas det blev lättare att läsa så)

@quarter4ever Varför en röst på Sedna i slutminuten? Den rösten var ju faktiskt totalt obetydlig, varför inte på något sätt ta ställning till de som redan fått röster?

Tror att det är säkrast att jag lägger en säkerhetsröst. Har sovit dåligt och ska jobba inatt - så ska ta en tupplur.

Därför:

Blacksmithfarm röstar på Lilltess
För att hennes röst på mig igår var enkel, och (kanske mest) för att hennes kryptiska kommentar efter DL men innan uppdateringen skaver. Jag förstår inte anledningen till den. Tänker att hon sitter i lyan, och vill verka god genom att hinna skriva detta innan uppdateringen har postats.
Lyan kan då vara säker på att hennes kommentar inte får ängeln att skydda Ferrari, eftersom DL-tiden har gått ut.

Tror att det är säkrast att jag lägger en säkerhetsröst. Har sovit dåligt och ska jobba inatt - så ska ta en tupplur.

Därför:

För att hennes röst på mig igår var enkel, och (kanske mest) för att hennes kryptiska kommentar efter DL men innan uppdateringen skaver. Jag förstår inte anledningen till den. Tänker att hon sitter i lyan, och vill verka god genom att hinna skriva detta innan uppdateringen har postats.
Lyan kan då vara säker på att hennes kommentar inte får ängeln att skydda Ferrari, eftersom DL-tiden har gått ut.

Jag förstår inte varför min röst skulle vara lättare än din?
Sedan förstår jag inte hur det skulle kunna vara en godförklaring av mig själv med kommentaren runt DL? Något med dig skaver och min röst faller förmodligen på dig idag med.

Därför:

Jag förstår inte varför min röst skulle vara lättare än din?
Sedan förstår jag inte hur det skulle kunna vara en godförklaring av mig själv med kommentaren runt DL? Något med dig skaver och min röst faller förmodligen på dig idag med.

Min första tanke nu var detsamma, för jag reagerade inte på Lilltess kommentar när den kom och då BSF la första rösten igår har jag haft viss misstänksamhet där (fel, ögonen på är mer korrekt, vem som helst kan lägga den rösten men den är alltid enkel och lätt att vifta bort).

Men innan jag ville skriva nåt om det tänkte jag gå tillbaka och dubbelkolla allt samt kunna citera lite, och tur var väl det! Detta är i alla fall Lilltess kommentar, postad strax efter 10 (dvs DL):

Jag känner väl lite att det är friskt vågat av Röstfifflaren att lägga upp någon för lottning om man inte är säker på att denne är ond. Om man inte gör det för att rädda en säker God.

Fine, kommentaren i sig säger väl inte så mycket kan jag tycka, det kan vara lite av ett testamente från en god också, eller vad som helst. När dock denna förklaringen kommer blir jag mer fundersam:

Det var därför jag inte skrev det rätt ut, och jag tänkte att tex ängeln skulle snappa upp vad jag skrev, (om denne inte listat ut det själv) sen är det ju lite riskabelt då ulvarna också kan snappa upp men ja anser att man får ta lite risker här i livet :)

Tänkte att ängeln skulle snappa upp det, efter natt-DL? Dvs när det är försent för ängeln att skydda personen i fråga?

Hitills tycker jag Lilltess och FiaM sticker ut mest.

Lilltess pga hennes kommentar om Ferrari precis efter dl. Om nu inte ulvarna fattat att F var röstfifflaren är det ju dumt att tala om det för dem. (Nu hade de ju fattat ändå troligen eftersom de käkade just henne)

FiaM gjorde en röstmotivering som jag tycker skaver ordentligt. Ska leta upp den senare när jag inte har telefonen. Gick iaf att tolka som att hon kanske egentligen röstade på någon hon trodde var god.

Cirkus (rättstavat den här gången :D) tycker jag känns ärlig i sina funderingar och jag håller henne neutral baserat på det. ( neutral i samma bemärkelse som du @quarter4ever :p)

I övrigt tycker jag det är svårt att få grepp om folk men återkommer när liten somnat här hemma!

Min första tanke nu var detsamma, för jag reagerade inte på Lilltess kommentar när den kom och då BSF la första rösten igår har jag haft viss misstänksamhet där (fel, ögonen på är mer korrekt, vem som helst kan lägga den rösten men den är alltid enkel och lätt att vifta bort).

Men innan jag ville skriva nåt om det tänkte jag gå tillbaka och dubbelkolla allt samt kunna citera lite, och tur var väl det! Detta är i alla fall Lilltess kommentar, postad strax efter 10 (dvs DL):

Fine, kommentaren i sig säger väl inte så mycket kan jag tycka, det kan vara lite av ett testamente från en god också, eller vad som helst. När dock denna förklaringen kommer blir jag mer fundersam:

Tänkte att ängeln skulle snappa upp det, efter natt-DL? Dvs när det är försent för ängeln att skydda personen i fråga?

Ja, är mycket som skaver här tycker jag

Fast nu tänkte jag inför nästa natt om Ferrari skulle klara sig. Tiden jag skrev hade inget med DL att göra utan det var första gången under dagen jag var inne och funderade på vad som hände under gårdagen.

Jag tycker att man gör det lätt för sig om man hänger upp sig på den kommentaren, med tanke på att ska jag få fram mina åsikter så måste jag det i tråden då jag inte har någon annanstans att ta upp mina tankar och idéer. det verkar som man inte ska skriva något om man vill slippa bli misstänkt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10