Mirtai misstänker alla,tom de som inte är med i leken
, missade även hon DL-tiden igår så hann inte rösta men annars tycker jag att Mirtai lagt ner sig med en rejäl översikt om samtliga spelare idag direkt efter nattDL som känns ambitiöst, hon ifrågasätter även Lilltess som hon tycker outade en god roll. Sammantaget känns Mirtai alert, och jag vill gärna ha henne på den goda sidan i denna leken. Men så var det det att hon är tillräckligt smart för att luras big time också, så vågar inte sätta henne som annat än neutral så länge ( pst Neutral= varken god eller ond för mig hittills
@Mirtai )
quarter4ever det är ju jag
Habina verkade tro att hon skulle åka tidigt och hamna i goda lyan, vilket cirkus reagerade på - hon tyckte att det var en fet godförklaring av sig själv. Verkar även hon ha funderat över vem som är röstfifflare, och Ferrari var ju rätt given att fundera över om hon räddade sig själv, men varför funderar hon om OOS skulle ha gjort det
OOS hade inte en enda röst på sig ? Hon röstade på Lilltess igår och idag har hon ägnat sig åt funderingar kring rösterna på bollen__ och Ferrari samt resonerat om brevbäraren . jag tycker Habina resonerat vettigt hittills men kan inte sätta henne som annat än neutral tills vidare
Snurrfian stor förstaDL ångest då varken LenaH eller Klara är med
, missade tiden för DL igår, och finns därför inte mycket av substans från henne igår. Var iofs först( väl?) att inse att röstfifflaren nog hade gjort så att bollen__ åkte . Skulle ha bra med datatid idag, men tydligen mindre tid att vara på buke, så antar att jobbet tagit mer tid än förväntat... Vill se mer av snurrfians tankar kring deltagarna, och hur hon resonerar .
cirkus Har varit aktiv och förefaller leta ulvar och ifrågasätter många och vill få förtydliganden. Problemet här är bara att hon är ruggigt bra på att göra detta oavsett om hon är ond eller god
resonerat mycket kring goda lyan, och huruvida den är ett så starkt kort för de goda eller inte. Röstade på BSF sent igår, en andra röst, för att hon tyckte bsf resonerat konstigt kring cirkus fundering att goda lyan kanske inte är så kraftfull ändå. Jag vet inte alls vart jag har cirkus ( eller BSF heller för den delen) rösten på BSF kan vara en alibiröst ifall BSF visar sig vara ond, och cirkus själv är ond.( hm varför känns det bekant
) Eller så är cirkus god och hittade inget som stack ut mer i första DL än detta. Vågar inte säga varken bu eller bä om cirkus så här långt .
Sedna jag röstade på henne igår men det var mer ett utslag av förstaDL röstning än något annat, som jag skrev i mitt röstinlägg ingen visade sig igår, och då valde jag den jag kände som mest anonym helt enkelt. Hon röstade på Ferrari igår, en första röst, vilket inte säger särskilt mycket egentligen. Hon är med idag och funderar kring FiaM och Hedinn som båda också röstade på Ferrari. Jag kan inte sätta annat än neutral på Sedna så här långt
Ferrari Käkades DL1 var Röstfifflare
OutOfService hade aviserat dåligt med tid igår fram till eftermiddagen så hennes få inlägg kan ju mycket väl bero på det. Jag funderar lite på hennes inlägg:
Kan det vara ett sätt att så misstankar mot bollen__? eller är det för att hon faktiskt misstänkte henne mest? Hon röstade på bollen__ igår, en andraröst., vilket givetvis sticker ut lite.
Jag tror inte att jag lekt med OOS förut, men vet att hon lekt mycket innan, så trots att hon är en ny bekantskap för mig är hon en erfaren spelare.Jag behöver se mera av OOS för att kunna tycka något om henne så här långt
Hedinn Har inte heller varit så delaktig, la en tredjeröst på Ferrari igår, dock så kan det ju faktiskt vara så att det talar lite för henne trots allt? Så här funderar jag om det hela: Eftersom både Ferrari och bollen__ var goda så var det ju totalt onödigt för lyan att lägga en avgörande röst - iofs var det 3 minuter kvar och 4 kvar att rösta, så visst är det möjligt att lyan ville säkra att en god åker ut. Lite av å ena sidan och å andra sidan....
Skulle vilja se mera av Hedinns resonemang om de övriga deltagarna, hon känns väldigt blank för mig .
bollen_ lynchad DL1 var borgmästare
Lilltess hade lite bryderier i hur jag räknade roller, men vi verkade vara överens till slut iaf. Verkade förbluffad över att bollen__ åkte i DL1och hade totalt glömt bort att det fanns en röstfifflare med i leken. Fortsätter idag med funderingar kring vem som skulle kunna vara röstfifflare, vilket Mirtai reagerade på, och lite så gör även jag. Noterar också att hon skrev God med stor bokstav (
@Paddington &
@Idahoe ) vilket naturligtvis inte behöver betyda något annat än att telefonen autocorrectat.
Hon kan vara en god som inte satt sig in i rollerna, eller så är hon ulv som inte riktigt behöver hålla koll, de vet ju vilka de goda är . Ingen aning om vilket som stämmer men jag håller ett öga på Lilltess
FiaM Hon har verkat förvirrad både i hur rollerna fungerar ( BM tex )och i sina röstinlägg. Men å andra sidan hade hon ont om tid igår och det kan vara så enkelt att hon inte hunnit läsa in sig på rollerna 100%. Hon röstade på Ferrari igår, en andra röst, vilket naturligtvis gör att man grunnar lite på henne förstås. Verkar ha ägnat en hel del tankar kring vem som skulle kunna vara röstfifflare, vilket får mig att notera även det. Sammantaget så är jag lätt misstänksam mot FiaM så här långt , men det kan likaväl vara en förvirrad god med tidsbrist som en ulv som varit lat - så håller ett öga på henne .
Blacksmithfarm Ja hon är som vanligt svår att greppa. Har faktiskt inte kommit med så mycket tankar och funderingar om deltagarna utöver röstinlägget utan det mesta handlar om rollernas funktioner etc. Kan det tom tala för en god BSF? När hon är ond brukar hon ju vara väldigt duktig på att så in misstankar om övriga deltagare vilket jag inte tycker att hon gjort denna gången... Hon röstade på cirkus igår, första rösten för dagen. Ingen aning om vart jag har BSF, hon är också rasande skicklig på att spela god som ond, så hon får vara neutral tills vidare