Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu tänkte jag inför nästa natt om Ferrari skulle klara sig. Tiden jag skrev hade inget med DL att göra utan det var första gången under dagen jag var inne och funderade på vad som hände under gårdagen.

Okej, vad gjorde att du skrev det i just det ögonblicket då? Hade det inte varit möjligt att i så fall vänta till efter uppdateringen, då du visste? Alternativt vänta till senare, efter ett dygn till kan det ju dyka upp annat som gör att röstfifflaren inte vore den viktigaste rollen att skydda, t.ex.

Jag försöker bara förstå lite mer hur du tänkte/tänker.

Jag tycker att man gör det lätt för sig om man hänger upp sig på den kommentaren, med tanke på att ska jag få fram mina åsikter så måste jag det i tråden då jag inte har någon annanstans att ta upp mina tankar och idéer. det verkar som man inte ska skriva något om man vill slippa bli misstänkt :p

Självklart ska man skriva. Jag lägger inte all vikt på sånt jag hittar, snarare kan svaret på det jag ifrågasätter vara mer intressant än det jag funderade kring först.

Sådär, slutdestinationen nådd, hundarna rastade och fodrade så nu ska jag läsa och försöka få igång hjärnan!

Skriver under tiden jag läser så om det blir rörigt och lite osammanhängande är det därför :p

Kan ju iallafall konstatera att jag hade fel om bollen, det var helt enkelt bara en stressad röst. Och eftersom det bara var jag och ferrari som röstade på bollen så finns det inga onda att leta efter där.

Sedna, Fia och hedinn röstade alla 3 på Ferrari, där tror jag att det gömmer sig minst en ulv. Och om jag enbart kollar på röstningen så är min gissning att antingen Fia eller Hedinn är ulv, eftersom det är lätt som ulv att haka på och gömma sig, speciellt nu när Ferrari visade sig vara god.

Cirkus har som vanligt skrivit en hel del och som vanligt låter det mesta vettigt, vilket det gör oavsett om cirkus är god eller ond, så det säger mig ingenting. Det enda som skaver lite mer Cirkus är att hon verkade aningens förvirrad igår och det skulle kunna tyda på att hon är ulv och då lite disträ, behöver absolut inte betyda något heller men det skulle vara det enda lilla jag reagerat på med cirkus iallafall.

Mirtai skrev ett långt sammanställningsinlägg, men jag har svårt att bena ut några egna tankar ur det? Tycker mest att det är upprepande av vad alla skrivit i sina inlägg.

Q:s röst igår skaver lite, den las i sista sekund och kanske var det en panikröst för att klockan sprang iväg. Men när man kommer in så sent och lägger rösten och det är flera stycken som har 2 och 3 röster, varför då lägga en ströröst? Gör man det för att man inte vill verka ulvig och hänga på ett drev?
Samtidigt är Q en spelare jag aldrig lekt med innan och därför ingen koll alls. (kalla mig rutinerad känns dock inte riktigt rättvist :rofl::p)

Skickar iväg detta nu så länge medans jag fortsätter att läser om alla andra

edit: och även till @OutOfService , hann och se att hon med funderade över detta
@quarter4ever Varför en röst på Sedna i slutminuten? Den rösten var ju faktiskt totalt obetydlig, varför inte på något sätt ta ställning till de som redan fått röster?
Jag tycker , lite som du själv varit inne på idag, att ulvarna gärna vill att goda ska rösta ut goda i DL1, jag röstade helt enkelt på det jag fann mest skumt igår, jag funderade över varför Sedna var så anonym, hade inte riktigt snappat att hon skrivit att hon var trött och oengagerad.
Jag hade ingen lust att lägga min röst på vare sig bollen__ eller Ferrari som det såg ut igår. bollen__s röst på mig tyckte jag var mycket tydligt att det var en förstadagsröst, så inte ens det gjorde mig misstänksam mot henne.

Hade dåligt med tid innan DL att läsa det som skrivit sista 1-2 timmarna och gick helt på en känsla , vad var det jag reagerade mest på? Svaret var att det varit så lugnt , så tom LL ville få igång oss med sina frågor, Och då var min tanke att de som varit mest dolda kunde vara de som hade facit och då var nöjda med att kanske inte synas så mycket.
Jag röstar av princip alltid på den jag misstänker mest, oavsett om det är en avgörande röst eller en helt betydelselös röst.

OutOfService har få inlägg. Kom med ett kortfattat teoriinlägg som tog upp flera av spelarna igår. Reagerar där lite på Lilltess, bollen_ och Blacksmithfarm. Väljer att rösta på bollen_. OOS har resonerat på ett sätt som jag kan följa med i och bortsett från att rösten på bollen_ kan vara lite enkel så finns det inget dom jag reagerar på just nu. Vill dock se mer!

Hedinn röstade på Ferrari precis som jag igår. Ansåg att F gjorde det lätt för sig genom att följa trenden med strömröster. Funderar lite på varför quarter4ever anser att andraröster är skumma, själv anser hon att det brukar kunna vara blandat men att ulvar inte är de som lägger flest andraröster utan snarare tvärtom för att hamna i skymundan.
Hon brukar granska de till synes obetydliga första rösterna. Frågar q om hennes röst som kom i sista minuten på Sedna. Reagerar sedan på Lilltess inlägg från i förmiddags om röstfifflaren och ängeln.
Hedinn är en i mina ögon rutinerad spelare som är tillbaka efter ett uppehåll. Även här kan jag följa med i tankegången, jag tycker att det är intressant att hon snarare studerar de ensamma strörösterna än andrarösterna när hon studerar röstlistan men det säger mig inte mycket om vilken sida hon är på.

edit: och även till @OutOfService , hann och se att hon med funderade över detta

Jag tycker , lite som du själv varit inne på idag, att ulvarna gärna vill att goda ska rösta ut goda i DL1, jag röstade helt enkelt på det jag fann mest skumt igår, jag funderade över varför Sedna var så anonym, hade inte riktigt snappat att hon skrivit att hon var trött och oengagerad.
Jag hade ingen lust att lägga min röst på vare sig bollen__ eller Ferrari som det såg ut igår. bollen__s röst på mig tyckte jag var mycket tydligt att det var en förstadagsröst, så inte ens det gjorde mig misstänksam mot henne.

Hade dåligt med tid innan DL att läsa det som skrivit sista 1-2 timmarna och gick helt på en känsla , vad var det jag reagerade mest på? Svaret var att det varit så lugnt , så tom LL ville få igång oss med sina frågor, Och då var min tanke att de som varit mest dolda kunde vara de som hade facit och då var nöjda med att kanske inte synas så mycket.
Jag röstar av princip alltid på den jag misstänker mest, oavsett om det är en avgörande röst eller en helt betydelselös röst.
Okej, men om det nu var någon du inte trodde var ond (sett till förstadagen), vore det inte vettigare att i så fall kanske rösta på någon som kunde "rädda" den från att åka, snarare än att lägga en röst som inte gör varken till eller från på något sätt? Då lägger man ju verkligen avgörandet i andras händer helt och hållet och som god kan ju det vara lite onödigt, även om man inte har någon vidare koll på rollerna.

Okej, men om det nu var någon du inte trodde var ond (sett till förstadagen), vore det inte vettigare att i så fall kanske rösta på någon som kunde "rädda" den från att åka, snarare än att lägga en röst som inte gör varken till eller från på något sätt? Då lägger man ju verkligen avgörandet i andras händer helt och hållet och som god kan ju det vara lite onödigt, även om man inte har någon vidare koll på rollerna.
hm det är väl sant på sitt sätt, och efter DL1 kan det vara lite lättare att göra det, då mer framkommit och man har hunnit bilda sig en uppfattning om de deltagare som är kvar. Men det är svårt med DL1 för då finns det inte mycket man vet om de andra, lite mer framkommer ju allt eftersom .
Jag kanske inte fick en stor ondkänsla över någon som hade flera röster igår, men kunde ju inte heller säkert veta att de var goda heller för den delen?
BSF fick sin andra röst ungefär samtidigt som jag röstade , så den såg jag först efter jag röstat- så det fanns ju "bara" bollen__ och ferrari att välja på i det läget och ingen kändes mer god ( eller ond för den delen) än den andra
Så nja, tycker nog att man röstar på den man misstänker mest är en bra utgångspunkt. Och DL1 är DL1 , ffa när det var så lite som skrivits som igår.

Men nu säger du ju lite emot dig själv när du skriver att du inte hade tid att läsa det som skrevs 1-2 timmar innan DL, för du konstaterar ju samtidigt att det inte skrivits så mycket och att du inte ville rösta på varken Bollen och Ferrari. Då måste du ju ha läst. :confused:

Men nu säger du ju lite emot dig själv när du skriver att du inte hade tid att läsa det som skrevs 1-2 timmar innan DL, för du konstaterar ju samtidigt att det inte skrivits så mycket och att du inte ville rösta på varken Bollen och Ferrari. Då måste du ju ha läst. :confused:
jo jag hade läst igenom en gång, alltså , jag skrev inte att jag INTE hade läst, utan att jag haft dåligt med tid att läsa det som skrevs på slutet. Jag brukar hinna gå tillbaka och läsa om det jag finner mest intressant för att kunna göra ett grundligare underlag till en röst.

Om inte mitt minne sviker mig helt (vilket det finns en stor risk för)så har Ferrari varit ond vid de lekar som jag har lekt med henne och det innebär ju att hon alltid är ond :idea: :angel: :D. Jag vet att chansen därför är stor att hon är god den här leken bara därför, så jag menar det som ett skämt.
Även om jag tycker håller med om att bollens röst är enkel så är även Ferraris det.

FiaM röstar på Ferrari

Här är röstinlägget jag reagerade på. Om du nu tror att chansen är stor att Ferrari är god, varför rösta där?

Sedna, Fia och hedinn röstade alla 3 på Ferrari, där tror jag att det gömmer sig minst en ulv. Och om jag enbart kollar på röstningen så är min gissning att antingen Fia eller Hedinn är ulv, eftersom det är lätt som ulv att haka på och gömma sig, speciellt nu när Ferrari visade sig vara god.

Hur menar du att en andra- och tredjeröst skulle vara ett lätt sätt för en ulv att haka på och gömma sig? Att som ulv lägga en tillsynes avgörande röst på en god är ju inte speciellt diskret.

Sådär, slutdestinationen nådd, hundarna rastade och fodrade så nu ska jag läsa och försöka få igång hjärnan!

Skriver under tiden jag läser så om det blir rörigt och lite osammanhängande är det därför :p

Kan ju iallafall konstatera att jag hade fel om bollen, det var helt enkelt bara en stressad röst. Och eftersom det bara var jag och ferrari som röstade på bollen så finns det inga onda att leta efter där.

Cirkus har som vanligt skrivit en hel del och som vanligt låter det mesta vettigt, vilket det gör oavsett om cirkus är god eller ond, så det säger mig ingenting. Det enda som skaver lite mer Cirkus är att hon verkade aningens förvirrad igår och det skulle kunna tyda på att hon är ulv och då lite disträ, behöver absolut inte betyda något heller men det skulle vara det enda lilla jag reagerat på med cirkus iallafall.

Mirtai skrev ett långt sammanställningsinlägg, men jag har svårt att bena ut några egna tankar ur det? Tycker mest att det är upprepande av vad alla skrivit i sina inlägg.

Q:s röst igår skaver lite, den las i sista sekund och kanske var det en panikröst för att klockan sprang iväg. Men när man kommer in så sent och lägger rösten och det är flera stycken som har 2 och 3 röster, varför då lägga en ströröst? Gör man det för att man inte vill verka ulvig och hänga på ett drev?
Samtidigt är Q en spelare jag aldrig lekt med innan och därför ingen koll alls. (kalla mig rutinerad känns dock inte riktigt rättvist :rofl::p)

Skickar iväg detta nu så länge medans jag fortsätter att läser om alla andra

Stämmer att det inte var så mycket tankar,i första inlägget. Försöker ofta göra sammanställningar på vad som hänt för att kunna följa allas spel. Egna tankar kommer senare, och har så gjorts i några inlägg, bla om lilltess och fiaM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar