Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänker rösta redan nu så jag inte missar igen ;)

Den konstiga röstmotiveringen där hon menar att det är troligt att Ferrari är god men ändå röstar på henne är knepigt. Tillsammans med att hon la en andraröst i en trio där troligtvis iaf 1 är ond gör det att min röst hamnar på FiaM idag

Mirtai röstar på FiaM

Försöker få lite grepp om fler, precis läst igenom Q:s länge teoriinlägg från i eftermiddags och "tyvärr" hittar jag inget mer jag reagerar på än det jag skrev i mitt förra inlägg. Jag håller dock inte med om att det godförklarar Hedinn att hon la tredje rösten på Ferrari, tycker snarare att det talar mer för att Hedinn är en ulv som såg en lätt röst plus att som ulv vill man ju va säker på att en god ryker.

Sedna får jag inget grepp om överhuvudtaget, skrivit en del, men vad? Och såna som försvinner i från min radar brukar jag få onda aningar om. Så just nu är det Hedinn, Q och Sedna som jag har en gnutta mer åt ulvhållet. Dom andra har jag på neutral, alldeles för tidigt för att känna sig säker på att någon är god.

Habina är ytterligare en som gått bemärkt förbi, dock får jag alltid en god känsla av henne.. så där är jag också på min vakt! Likaså gäller Fia, jag ser inget konstigt i det hon skrivit.

Stämmer att det inte var så mycket tankar,i första inlägget. Försöker ofta göra sammanställningar på vad som hänt för att kunna följa allas spel. Egna tankar kommer senare, och har så gjorts i några inlägg, bla om lilltess och fiaM

Ja det var inte menat som någon misstanke emot dig utan var mest ett konstaterande det också och när jag kom till det inlägget hade jag inget annat att gå på

Hur menar du att en andra- och tredjeröst skulle vara ett lätt sätt för en ulv att haka på och gömma sig? Att som ulv lägga en tillsynes avgörande röst på en god är ju inte speciellt diskret.

Inget annat än precis det som du frågar. Jag tycker ofta att det brukat gömma sig någon ulv när det är flera stycken som röstat på samma och den sena rösten skulle kunna vara att hon väntat på att se vart dom andra rösterna hamnade först.

Försöker få lite grepp om fler, precis läst igenom Q:s länge teoriinlägg från i eftermiddags och "tyvärr" hittar jag inget mer jag reagerar på än det jag skrev i mitt förra inlägg. Jag håller dock inte med om att det godförklarar Hedinn att hon la tredje rösten på Ferrari, tycker snarare att det talar mer för att Hedinn är en ulv som såg en lätt röst plus att som ulv vill man ju va säker på att en god ryker.
Jag funderar över varför du skriver "tyvärr" om att du inte hittar något mer att reagera över på mitt teoriinlägg?
Vill du hitta något man kan vrida till om mig för att du vill få till röster mot mig, eller hur ska man tolka det ?:confused:

Jag måste rösta nu och jag har typ inte någon motivering till något. Suck!

Jag håller med om att FiaM s röst var konstig igår, hon skriver att det är stor chans att Ferrari är god men lägger ändå sin röst där? Jag vet dock att jag alltid tycker att FiaM spelar lite skumt. Det är någon som jag vill hålla ögonen på.

Min röst hamnar lite enkelt på Bsf igen pga att det känns lite som att hennes röst på mig är väldigt enkel, det känns lite som att hon försöker misstänkliggöra mig, av vilken anledning vet jag inte?! Jag tror att hon kan vara ond och ser mig som ett lätt byte. Det är alltid lätt att skylla på att "amen Lilltess spelar så skumt" haha.

Illtess röstar på Blacksmithfarm

Edit: råkade posta mitt i en mening!

Jag funderar över varför du skriver "tyvärr" om att du inte hittar något mer att reagera över på mitt teoriinlägg?
Vill du hitta något man kan vrida till om mig för att du vill få till röster mot mig, eller hur ska man tolka det ?:confused:

Det jag menade med tyvärr var att jag ju hade lite misstankar emot dig efter din röst igår som jag skrivit tidigare och hade ju då hoppats på att hitta mer som bekräftade mina misstankar, men det gjorde jag inte och då kände jag att min misstanke emot dig var ganska lam.

Inget annat än precis det som du frågar. Jag tycker ofta att det brukat gömma sig någon ulv när det är flera stycken som röstat på samma och den sena rösten skulle kunna vara att hon väntat på att se vart dom andra rösterna hamnade först.
Fast varför? Då är det väl bättre att lägga en tidigare röst med någon någorlunda bra motivering som andra kan haka på, för att själv styra lite än att hoppas på att det ska dyka upp flera röster på nån god?

Tycker du att en röst som avgör för att en god åker ut inte brukar bli granskad?

tillägg till detta, tycker det känns konstigt att du vill föra fram att jag skulle velat godförklara Hedinn pga hon la en tredjeröst när jag de facto skrev: ( se mitt fetade och understukna)
Hedinn Har inte heller varit så delaktig, la en tredjeröst på Ferrari igår, dock så kan det ju faktiskt vara så att det talar lite för henne trots allt? Så här funderar jag om det hela: Eftersom både Ferrari och bollen__ var goda så var det ju totalt onödigt för lyan att lägga en avgörande röst - iofs var det 3 minuter kvar och 4 kvar att rösta, så visst är det möjligt att lyan ville säkra att en god åker ut. Lite av å ena sidan och å andra sidan....

alltså har jag funderingar åt båda hållen inte bara åt ett...

Mirtai har inte skrivit något jag tycker är konstigt, utan hänger med i tankarna. Håller även med om att Fia´s röst skaver lite.

Jag blev hänvisad till mobilen så det blir inga citat för det klara jag nog inte... ;) men jag kommer hela tiden tillbaka till @Lilltess . Varför skriver hon om Ferrari efter dl men före uppdateringen? Jag tror att det kan vara så att lilltess är ulv som försöker framstå som god. Snurrfian röstar på lilltess. Att hon dessutom direkt säger att hon ska rösta på bsf efter hennes röst på lilltess gör att jag tycker att det skaver ännu mer.

tillägg till detta, tycker det känns konstigt att du vill föra fram att jag skulle velat godförklara Hedinn pga hon la en tredjeröst när jag de facto skrev: ( se mitt fetade och understukna)

alltså har jag funderingar åt båda hållen inte bara åt ett...

Jo du skrev båda hållen och jag uttryckte mig väl märkligt, men det som du såg som anledning till att Hedinn skulle vara god såg jag som anledning till motsatsen.

Okej, vad gjorde att du skrev det i just det ögonblicket då? Hade det inte varit möjligt att i så fall vänta till efter uppdateringen, då du visste? Alternativt vänta till senare, efter ett dygn till kan det ju dyka upp annat som gör att röstfifflaren inte vore den viktigaste rollen att skydda, t.ex.

Jag försöker bara förstå lite mer hur du tänkte/tänker.

Det som gjorde att jag skrev just då var för att jag ville passa på när jag var inne för jag visste inte när jag skulle komma in igen. Men absolut förstår jag att det reageras på tidpunkten, det bästa aä hade ju varit att lägga kommentaren efter dag DL idag (om Ferrari hade varit kvar)

Fast varför? Då är det väl bättre att lägga en tidigare röst med någon någorlunda bra motivering som andra kan haka på, för att själv styra lite än att hoppas på att det ska dyka upp flera röster på nån god?

Tycker du att en röst som avgör för att en god åker ut inte brukar bli granskad?

Jag både håller med dig och inte, jag försår varför du ifrågasätter och hur du tänker, men jag tänker inte likadant och det kan bero på att jag inte är i närheten av lika rutinerad som du är. Tycker ändå att det visat sig i efterhand att det inte är helt ovanligt med att en ulv lägger en andra eller tredjeröst. Det är klart att en sån röst brukar bli granskad, men det blir ju också första röster om det är så att många hänger på. För att folk då funderar på om det är en ulv som velat starta ett drev, det har ju även det hänt ett antal ggr. Vilket gör att Sedna mycket väl skulle kunna ha gjort en s¨ån grej som du skriver här ovan att hon hoppats på att fler skulle haka på.

Jag blev hänvisad till mobilen så det blir inga citat för det klara jag nog inte... ;) men jag kommer hela tiden tillbaka till @Lilltess . Varför skriver hon om Ferrari efter dl men före uppdateringen? Jag tror att det kan vara så att lilltess är ulv som försöker framstå som god. Snurrfian röstar på lilltess. Att hon dessutom direkt säger att hon ska rösta på bsf efter hennes röst på lilltess gör att jag tycker att det skaver ännu mer.

Kan du förklara hur jag skulle framstå som god? Hade jag varit ulv hade det väl varit bättre att låtsas vara ovetandes? :p

Habina och quarter4ever tycker jag har kommit med vettiga tankar under dagen. Båda är rutinerade ich skickliga så jag kan definitivt inte sätta dem dom goda än men de är inte heller överst på listan över misstänkta.

Cirkus, hoho var är du? Av det hon skrev hittar jag inget jag reagerar på men cirkus kan lura mig ganska bra så det säger inte mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar